Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Baats

Legacy Member
MetalG zei:
op 1.31 die lift 250 fzo puur op zn rug, is wel sterke pee, ma ge moogt die nooit verbeteren... die gast dat eerst doet 220kg traint 8 maand

Sterk. En ik merk net dat ik Zyklon zei ipv. MetalG :p

MetalG

Legacy Member
Dat komt wellicht doordak ik even intelligent overkom (maar daarom het nog niet ben eh :unsure: )

MeRCeNaRy

Legacy Member
MetalG zei:
Melk is juist gezond voor uw gewrichten toch :f?

Vertel mij eens welk zoogdier op volwassen leeftijd nog melk drinkt bij de moeder? :) Alleen wij doen dat (niet bij de moeder offcourse).

Ik heb hier bijvoorbeeld een kameleon opgegroeid van juvenile tot volwassene. (Ok dit is een reptiel, maar beenderstructuur is hetzelfde) Ik MOEST hem dagelijks van een calcium supplement voorzien omdat hij anders beenderverzwakking zou krijgen en uiteindelijk door zijn eigen poten zou zakken... Nu op volwassene leeftijd mag ik dat niet meer doen vanwegens verkalking... Is toch hetzelfde principe?

Waarom denkt ge dat mensen pas op latere leeftijd lactose intolerant worden? Nog zoiets om over na te denken :)

MetalG

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Vertel mij eens welk zoogdier op volwassen leeftijd nog melk drinkt bij de moeder? :) Alleen wij doen dat (niet bij de moeder offcourse).

Ik heb hier bijvoorbeeld een kameleon opgegroeid van juvenile tot volwassene. (Ok dit is een reptiel, maar beenderstructuur is hetzelfde) Ik MOEST hem dagelijks van een calcium supplement voorzien omdat hij anders beenderverzwakking zou krijgen en uiteindelijk door zijn eigen poten zou zakken... Nu op volwassene leeftijd mag ik dat niet meer doen vanwegens verkalking... Is toch hetzelfde principe?

Waarom denkt ge dat mensen pas op latere leeftijd lactose intolerant worden? Nog zoiets om over na te denken :)

ik lust geen melk, en ik heb last van artrose aan mn tenen, en gewrichtspijnen alom. tzal den enen tegen den andere zijn zeker :)

Lospeed

Legacy Member
MetalG zei:
ik lust geen melk, en ik heb last van reumatoïde artritis aan mn tenen, en gewrichtspijnen alom. tzal den enen tegen den andere zijn zeker :)

gewrichtspijnen komen niet door de beenderstructuren maar door het synoviaal vocht

(net anatomie&fysiologie aan het leren :unsure:)

ThatsPrettyDope

Legacy Member
Areknia zei:
Dat 10pullups > 2pu is een feit maar 10pullups contra < 2pu

Ge gaat veel sneller progressie maken door direct te doen met uw lichaamsgewicht.

Ask Mark

Idd, dacht ik ook...

Nog mensen die er een gedacht over hebben?

Lospeed

Legacy Member
MetalG zei:
en artrose?: p

voor zover ik mij herinner:
reumatoïde artritis --> vnl. kleine gewrichten (vingers/handen, tenen, enz...)artrose --> vnl. grote gewrichten (heupen, enz...)

zit wel nog niet aan dat hoofdstuk dus ik kan altijd mis zijn :unsure:

$p@rDa

Legacy Member
Lospeed zei:
voor zover ik mij herinner:
reumatoïde artritis --> vnl. kleine gewrichten (vingers/handen, tenen, enz...)artrose --> vnl. grote gewrichten (heupen, enz...)

zit wel nog niet aan dat hoofdstuk dus ik kan altijd mis zijn :unsure:

Artritis en artrose hebben wel een zeeeeeeeer verschillende ethiologie evenals ziektemechanisme hoor ;) Mijn prof buist voor zo een vergelijking dus best niet zeggen op je examen ;) (Wat studeer je btw)

En even ter uitleg: Artrose zijn gewrichtspijnen ten gevolge natuurlijke slijtage van de gewrichten waarbij kraakbeen vervloren gaat, de gewrichtsopp niet meer goed congrueren en er dus finaal pijn ontstaat. Slijt het kraakbeen nog verder af tot bot op bot contact, nja dan wordt het tijd voor een prothese...

Artritis is dan weer inderdaad een synoviale aandoening waarbij er antilichamen in het synoviale vocht voorkomen gepaard gaande met inflammatoire cellen dewelke een ontstekingsreactie van het synovium en het kraakbeen op gang brengen. Hoewel RA inderdaad bij voorkeur symmetrisch de vingers, polsen, voeten, tenen aantast zijn er ook andere aandoeningen waarbij artritis voorkomt en dit niet tot kleine gewrichten beperkt blijft hoor :)

Westerlingen zijn nota bene een van de enige populaties die op volwassen leeftijd nog melk kunnen afbreken. Dit omdat wij lactase blijven behouden (het enzym verantwoordelijk voor de afbraak van lactose tot monosachariden). Anderen hebben dit niet meer waardoor de suikers in het colon terecht komen, er een bacteriële fermentatie met gasvorming optreedt en een osmotische diarree :) (voor zover ik mijn cursus meta na +- 2 jaar nog kan herinneren)

Melk drinken op volwassen leeftijd zou ik evenwel niet ongezond durven noemen anderzijds. Niet perse nodig daar ben ik het mee eens, ongezond, is al een brug te ver.

Lospeed

Legacy Member
$p@rDa zei:

*ik weet ook wel dat het totaal verschillende aandoeningen zijn hoor, maar artritis komt meer voor bij kleine gewrichten en artrose bij grote, die vgl heeft hij zelf gemaakt om ze een beetje uit elkaar te proberen houden.

dat artritis het vocht is en artrose de gewrichtsbeenderen wist ik ook wel :p

*farmacie, 1e bach

*vandaag slechte training :(
Ik kreeg de dumbells met moeite tot aan mijn borst lol (db bp en db incl bp);
daardoor ook niet kunnen stijgen naar de dumbells van 28kg want zou ze niet omhoog gekregen hebben :sad:
Daarnaast ging het pressen zelf dan weer redelijk vlot, maar ik zie liever nog wat meer af tijdens de oefening zelf dan ze telkens 8 keer met gemak (relatief, heb liever dat ik eens goed moet doorbijten bij de laatste 2 reps) naar boven te duwen :p

Eens een dagje of 2 rust inlassen om mijn polsen wat te laten bekomen, ik ga mij dringend eens handschoenen met polsversteviging moeten kopen denk ik :p

$p@rDa

Legacy Member
Ja die vergelijkig begrijp ik wel, moest ik het voor de eerste keer uitleggen zou ik het ook wel zo doen denk ik :p Maar wat je nog gaat merken, alles wat medisch gerelateerd is kan je hier (dus heel 9lives, niet PT specifiek) maar beter volledig uitleggen want anders wordt het vrij geïnterpreteerd met alles van doen :p (1e master geneeskunde btw ;) Zit ge leuven of Gent?)

Iemand een oplossing voor het volgende probleem: 2 weken terug ongelukje bij rugby gehad. Dikke zwelling in men hand, duim en wijsvinger uit de kom gehaald. De zwelling is nu wel weggetrokken voor het grootste deel, maar afgezien wanneer ik de bewegelijkheid van mijn vinger oefen moet ie wel nog getaped worden omdat ie anders te makkelijk terug kan losschieten :sop: Daarnaast kan ik zeer moeilijk een dumbell en gewoon geen barbell drukken omdat dit te veel pijn doet binnen de palm van mijn hand...

Rug, buik en benen oefenen is dus geen probleem, borst en schouder een kleine ramp...
Iemand enkele oefeningen die ik zou kunnen doen?

Normaal is mijn borst schema:
Bench press 5x5 95 kg
Dumbell press + inward rotation 5x5 36kg
Dumbull fly 5x5 28 kg
Dips 5x5 body weight + 20 kg
Overhead pull 5x5 36 kg

Schouders:
Arnold presses 5x5 24-26kg
Military press (front en nadien back) 5x5 30-35kg
Rear lat raises 5x5 8kg

Dreetn

Legacy Member
Pompen, pec dec (maar dan wel op de correcte manier, duwen met ellebogen, handen kunnen in principe gewoon los)

Voor schouders evt. deze machine?
Ook side en front raises, aangezien dat met relatief laag gewicht is.

$p@rDa

Legacy Member
Pec dec deed ik al, samen met pec fly op een machien. Pompen gaat dus zelfs niet :/
Light weight raises moet nog wel lukken denk ik! En die side raises is wel een idee, ook is proberen :)

(@lospeed, leuven hier :p )

Kenzani

Legacy Member
Ik, is goed omdat het geen vocht vasthoudt, maar smaak is wel superslecht! Ik gebruik nu creapure monohydraat en vind dit toch net iets beter! :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan