Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

el slettos

Legacy Member
Toffe training vanavond :) 78 sq, 40 ovh p, 85 dl, en dan nog wat curls en push ups..

They be mirin' @ the gym :D "ja jong, der is al een ferm stuk massa bij he man"

I like ^^

Baats

Legacy Member
@Zyklon: Als jij een rep-out doet bij deadlifts, doe je dat direct met mixed grip (als je dat al gebruikt, ten minste), of wissel je grips na een tijdje?

Ik begon daarnet met overhand en na een tiental reps geswitcht naar mixed, direct weer kracht bij voor nog wat reps.

MichielD4

Legacy Member
Van in het begin mixed grip. Ik kan geen 140kg overhand hoor. Tenzij met hook grip maar dat is vrij pijnlijk.

Affinity

Legacy Member
bij ons is er zo ne nieuwe jonge gast precies...
denk da em zo'n SS of stronglift schema volgt wa is het juist :p

heb em zien squatten/ovhp/DL

z'n DL techniek was niet echt goed :[

Baats

Legacy Member
Zyklon zei:
Van in het begin mixed grip. Ik kan geen 140kg overhand hoor. Tenzij met hook grip maar dat is vrij pijnlijk.

Roger.


Arylia zei:
bij ons is er zo ne nieuwe jonge gast precies...
denk da em zo'n SS of stronglift schema volgt wa is het juist :p

heb em zien squatten/ovhp/DL

z'n DL techniek was niet echt goed :[

Bij ons een kerel, 'k denk 19-20 240KG zien deadliften, shittiest form ever. Rug volledig gebogen :/ Maar toch, sterke kerel, nu is alleen nog de vraag hoe lang.

Affinity

Legacy Member
lol :') damn.. zijn er wss veel bij die denken van: het doet geen pijn / ik heb er geen last van... tot ze 30+ zijn..

*gaap* saaie vrijdagavond

MichielD4

Legacy Member
Voeding vandaag:

50g whey
1 blik makreelfilet
100g couscous
tomatensaus

halve liter chocomelk
broodje met gemarineerde kipfilet, groenten, appel (traiteur)

150g noodles
1 multivit bruistablet

30g whey
100g couscous

300g kipfilet
100g couscous
komkommer
1 el mayo

200g kipfilet
50g gouda kaas
50g notenmix


NB: Normaal eet ik havermout met appel en whey shake als ontbijt maar ik had geen fruit meer, vandaar het vreemde ontbijt.

likes to kill

Legacy Member
Baats zei:
@Zyklon: Als jij een rep-out doet bij deadlifts, doe je dat direct met mixed grip (als je dat al gebruikt, ten minste), of wissel je grips na een tijdje?

Ik begon daarnet met overhand en na een tiental reps geswitcht naar mixed, direct weer kracht bij voor nog wat reps.

Mocht het je interesseren: ik doe mijn opwarming gewoon en voor mijn laatste set gebruik ik hook grip. Vooral omdat ik eens gelezen heb dat het helpt om uw armen gestrekt te houden en ik daar de laatste tijd wat last mee heb

Baats

Legacy Member
likes to kill zei:
Mocht het je interesseren: ik doe mijn opwarming gewoon en voor mijn laatste set gebruik ik hook grip. Vooral omdat ik eens gelezen heb dat het helpt om uw armen gestrekt te houden en ik daar de laatste tijd wat last mee heb

Ik doe mijn 'opwarming' ook overhand. Laatste 1-2 werksets mixed grip. Gisteren een rep out geprobeerd, begonnen met overhand en na een tiental reps geswitcht naar mixed. Dan merk je wel hoeveel beter dat gaat :p

Darks

Legacy Member
Na een jaar 'goed' trainen en +10kg geraak je toch echt wel in een drive waar je niet meer uit wil. Je ziet echt dat je een stap verder staat dan de vele beginners (die vooral nu in het voorjaar de gym overspoelen). En als je dan eens foto's van jezelf terug ziet :)

Dat is dan nog gezwegen over het mentale gedeelte van de sport. Niet is beter om doorheen goeie & kwade tijden te geraken dan dat ene uurtje lekker trainen. Ook al ben ik al jaren een recreatieve loper, de sfeer rondom power training heeft toch net dat speciale extra...

I love this sport. Keep it up allemaal! :)

Areknia

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Wat zit in mijn hoofd...? :)



Enige verschil is dat de upright row een compound oefening is en de side raises (als goed uitgevoerd) een isolatie oefening is. Ik doe liever de laatste :)

Dat doordat ge geen melk meer drinkt ge geen last meer hebt van uw gewrichten. Dat zit in uw hoofd dat daardoor komt. Zeker als ge juist 's morgens 1kom melk dronk en that's it.

Arylia zei:
lol, ik zou contragewicht gebruiken..
2 pullups < 10pullups

Dat 10pullups > 2pu is een feit maar 10pullups contra < 2pu

Ge gaat veel sneller progressie maken door direct te doen met uw lichaamsgewicht.

Ask Mark

tom1 zei:
Dat is gelijk zeggen dat je moet beginnen benchpressen met 200kg. Elk jaar krijg je hem wel eens omhoog!

Die tegenwichtmachines zijn gewoon niet zo strak gebouwd. 't Is beter om met elastieken te werken, een stoel, excentrisch,...

Uw vergelijking met bench press ga niet op.

De rest met elastieken etc. kan je doen of alleen negatief via stoel.

Maar dan moet ge er echt al 0 of juist 1 kunnen.

Corrigeer mij als ik fout zit maar dat is dan gericht aan cuda en de andere know howers. Baats mag ook altijd een leuk gifje plaatsen.

Baats

Legacy Member
BMX_race_faceplants.gif


@MetalG: Filmpje is inderdaad gewoon te bekijken.
Mijn rug begon spontaan pijn te doen op 1:31

Wel sterke lifts!

MetalG

Legacy Member
Baats zei:
BMX_race_faceplants.gif


@Zyklon: Filmpje is inderdaad gewoon te bekijken.
Mijn rug begon spontaan pijn te doen op 1:31

Wel sterke lifts!

op 1.31 die lift 250 fzo puur op zn rug, is wel sterke pee, ma ge moogt die nooit verbeteren... die gast dat eerst doet 220kg traint 8 maand

MeRCeNaRy

Legacy Member
Areknia zei:
Dat doordat ge geen melk meer drinkt ge geen last meer hebt van uw gewrichten. Dat zit in uw hoofd dat daardoor komt. Zeker als ge juist 's morgens 1kom melk dronk en that's it.



Dat 10pullups > 2pu is een feit maar 10pullups contra < 2pu

Ge gaat veel sneller progressie maken door direct te doen met uw lichaamsgewicht.

Ask Mark



Uw vergelijking met bench press ga niet op.

De rest met elastieken etc. kan je doen of alleen negatief via stoel.

Maar dan moet ge er echt al 0 of juist 1 kunnen.

Corrigeer mij als ik fout zit maar dat is dan gericht aan cuda en de andere know howers. Baats mag ook altijd een leuk gifje plaatsen.

Moet wel zeggen dat mijn kom cornflakes bestond uit bijna ne halve liter melk :) Mijn dagelijkse inname van melk was toen toch wel zeker 0,5L tot 0,75L melk per dag. Nu is dat 0 en ik merk gewoon dat ik me beendergewijs beter voel. In men hoofd of niet in men hoofd, ik zal melk blijven schrappen in mijn diët...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan