Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xcessive-

Legacy Member
Baats zei:
In Gent mag dat.




Gedeeltelijk wel. Bodyfat % + genes.

Ja bodyfat bepaalt dat maar dat moet je niet vergelijken met anderen want is gewoon voor iedereen anders.

Affinity

Legacy Member
weet nie of ik nu zever zeg of waarheid maar die oefening lijkt mij eerder heel slecht voor uw spier..

Weezyy

Legacy Member
Heb er ook over zitten denken omdat je je schouder draait tijdens die oefening en je rotatiedinge zouden wel verneukt kunnen worden.
Maar het brand lekker en sinds ik die doe zie ik wel extra lijntjes op mn shouders.

Dat Cuda er maar is naar kijkt. :)

Kdoe die oefening wel altijd in het begin en nooit met een hoger gewicht dan 7kilo. Dient meer als opwarmer.

Weezyy

Legacy Member
Het doet niet wat het beloofd. Maar gebruik da soms wel om buikspieren op te trainen.

Kenzani

Legacy Member
Quit the ^^ :p
Trilplaat kan goed zijn voor recuperatie en verstevigen van je spieren, maar voor massa op te bouwen is het nutteloos imo.

Dreetn

Legacy Member
-KDS- zei:
Quit the ^^ :p
Trilplaat kan goed zijn voor recuperatie en verstevigen van je spieren, maar voor massa op te bouwen is het nutteloos imo.

Als ik dat ding volle bak zet voelt het alsof ik in mijn broek aant kakken ben :unsure:

Daarnet super training gehad :D
Vorige week 1e set incline DB chest press, 12 keer 18 kg (doel was 10 keer). Daarom vandaag 20 kg genomen om dichter bij de 10 te zitten. Ik kon er 15 doen :wtf:

Lospeed

Legacy Member
mijn schouder-routine bestaat uit: DB shoulder press, upright row, front raises en shrugs

train ik daar alle spieren van/rond mijn schouders mee of zijn er spieren die ik onbenut laat met deze oefeningen?

Affinity

Legacy Member
shrugs is voor uw traps, zou ik eigenlijk nie per se appart trainen tenzij ze achter zitten...

ik zou beginnen met dumbell press, dan front en side en bent raises (= een bankje scheef instellen en er met je buik op gaan liggen) doen..

Weezyy

Legacy Member
inderdaad shrugs zou ik alleen maar doen als ze achter staan of zo is 1 keer om de 2 weken.

Xcessive-

Legacy Member
Arylia zei:
shrugs is voor uw traps, zou ik eigenlijk nie per se appart trainen tenzij ze achter zitten...

ik zou beginnen met dumbell press, dan front en side en bent raises (= een bankje scheef instellen en er met je buik op gaan liggen) doen..

Upright row dan ook niet meer doen? Precies of u traps zijn direct huge. Ik doe zelf upright rows niet want is een slechte oefening.

Ik zou geen front raise meer doen na de press. Ik zou zelf side, front, bent over lateral raise en shrugs doen.

Affinity

Legacy Member
en geen press?!
upright row is toch voor zijkant? dusja als je al side raises doet hoef je die niet meer te doen he, na enkele weken kan je wel wisselen ofc

mijn traps komen goed door dus er is geen enkele reden om ze apart te trainen voor mij

Omni

Legacy Member
Wat ook altijd aan te raden is, is om endo- en exorotatie van de schouder te trainen.
Niet perse voor massa, maar is zeer goed voor een goede gezonde schouder.

Weezyy

Legacy Member
Ik zou toch zeker DB press of MP erin gooien.
En ja als je elke week shrugs gaat doen gaan je traps serieus groeien, die hebben echt niet zoveel training nodig.

Weezyy

Legacy Member
imo een toffe persoonlijkheid en weet duidelijk wel wat hij doet. Hoewel hij veel broscience verkondigt volgens de meeste hier. Hij is er bijvoorbeeld tegen om echt veel melk te drinken.

edit : hoewel hij het wel duidelijk voor het geld ook doet. Op zijn facebook kan je hem zogezegd vragen stellen maar hij antwoord maar heel soms op vragen. Josef Gloor is daarintegen wel helemaal anders, aangezien die meteen antwoord op je fb vragen.

MeRCeNaRy

Legacy Member
Weezyy zei:
imo een toffe persoonlijkheid en weet duidelijk wel wat hij doet. Hoewel hij veel broscience verkondigt volgens de meeste hier. Hij is er bijvoorbeeld tegen om echt veel melk te drinken.

edit : hoewel hij het wel duidelijk voor het geld ook doet. Op zijn facebook kan je hem zogezegd vragen stellen maar hij antwoord maar heel soms op vragen. Josef Gloor is daarintegen wel helemaal anders, aangezien die meteen antwoord op je fb vragen.

Ja ik vind hem tof om te bezien en te beluisteren... Ivm melk: Ik heb al van 3 verschillende mensen (voedingsdiëtiste, kinesist en dokter) gehoord dat het voor een (lees: volwassen persoon) inderdaad niet aangeraden is om veel melk te drinken alleen al voor het feit dat een volwassen persoon niet zoveel calcium nodig heeft, wat als gevolg verkalking in de gewrichten kan veroorzaken.

Ik heb heel men leven al problemen met men gewrichten en 2j geleden toen ik voor de eerste maal ging fitnessen dronk ik elke ochtend cornflakes met melk en ik had altijd last van men ellebogen en knieën... Nu drink ik quasi geen melk op aanraden van mijn kinesist en heb bijgevolg veel minder last...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan