Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Areknia

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Ja ik vind hem tof om te bezien en te beluisteren... Ivm melk: Ik heb al van 3 verschillende mensen (voedingsdiëtiste, kinesist en dokter) gehoord dat het voor een (lees: volwassen persoon) inderdaad niet aangeraden is om veel melk te drinken alleen al voor het feit dat een volwassen persoon niet zoveel calcium nodig heeft, wat als gevolg verkalking in de gewrichten kan veroorzaken.

Ik heb heel men leven al problemen met men gewrichten en 2j geleden toen ik voor de eerste maal ging fitnessen dronk ik elke ochtend cornflakes met melk en ik had altijd last van men ellebogen en knieën... Nu drink ik quasi geen melk op aanraden van mijn kinesist en heb bijgevolg veel minder last...

:crazy:

Tzit in uw hoofd

wtf?hax!kthxbye

Legacy Member
Omni zei:
Wat ook altijd aan te raden is, is om endo- en exorotatie van de schouder te trainen.
Niet perse voor massa, maar is zeer goed voor een goede gezonde schouder.

Kwil nu niet lui zijn, maar kunt ge hier wat tips bij geven op vlak van oefeningen?

Atrox

Legacy Member
Naar de dokter geweest (wachttijd van 3u ffs) en blijkbaar zijn het de pezen van mijn schouders die te weinig plaats krijgen door mijn spieren en daardoor ontstoken kunnen worden. Ze heeft me aangeraden om naar een kinesist te gaan voor mijn pezen terug wat ruimte te geven ofzoiets. Voor mijn enkels heeft ze enkel gezegd dat het wss mijn schoenen zijn, maar tbh betwijfel ik dat ...

*edit* en ze had een jonge stagiaire, 't was nog geen misse :cool:

Xcessive-

Legacy Member
Arylia zei:
en geen press?!
upright row is toch voor zijkant? dusja als je al side raises doet hoef je die niet meer te doen he, na enkele weken kan je wel wisselen ofc

mijn traps komen goed door dus er is geen enkele reden om ze apart te trainen voor mij

Nee geen press. Bij borst doe je vaak al 2 presses. Voorkant wordt hierbij ook veel belast. Dus niet nodig. En upright row is ook voor traps.

Dreetn

Legacy Member
Arylia zei:
en geen press?!
upright row is toch voor zijkant? dusja als je al side raises doet hoef je die niet meer te doen he, na enkele weken kan je wel wisselen ofc

mijn traps komen goed door dus er is geen enkele reden om ze apart te trainen voor mij

Upright row is voor de boven (midden)-kant van je schouders. Dezelfde spier als bij side raises.

ThatsPrettyDope

Legacy Member
Het is toch beter dat je 2 pullups doet zonder tegengewicht dan 10 met tegengewicht e? Want bij mij in de fitness blijven ze het tegendeel te beweren...

Areknia

Legacy Member
ThatsPrettyDope zei:
Het is toch beter dat je 2 pullups doet zonder tegengewicht dan 10 met tegengewicht e? Want bij mij in de fitness blijven ze het tegendeel te beweren...

Dan zijn ze daar niet zo snugger.

Met 2 te doen zonder tegengewicht gaat ge veel sneller progressie hebben. Elke week zulde er wel 1 kunnen bijdoen of meer zelfs.

Tegengewicht blijfde sukkelen.

Affinity

Legacy Member
lol, ik zou contragewicht gebruiken..
2 pullups < 10pullups


Xcessive- zei:
Nee geen press. Bij borst doe je vaak al 2 presses. Voorkant wordt hierbij ook veel belast. Dus niet nodig. En upright row is ook voor traps.


De "press" oefeningen bij borst (flat/incline) belasten de voorkant van uw schouders... Dus volgens uw redenering zou je net front raises eruit moeten laten en niet de Dumbell press / Military press

MeRCeNaRy

Legacy Member
Areknia zei:
:crazy:

Tzit in uw hoofd

Wat zit in mijn hoofd...? :)

Dreetn zei:
Upright row is voor de boven (midden)-kant van je schouders. Dezelfde spier als bij side raises.

Enige verschil is dat de upright row een compound oefening is en de side raises (als goed uitgevoerd) een isolatie oefening is. Ik doe liever de laatste :)

tom1

Legacy Member
Areknia zei:
Dan zijn ze daar niet zo snugger.

Met 2 te doen zonder tegengewicht gaat ge veel sneller progressie hebben. Elke week zulde er wel 1 kunnen bijdoen of meer zelfs.

Tegengewicht blijfde sukkelen.

Dat is gelijk zeggen dat je moet beginnen benchpressen met 200kg. Elk jaar krijg je hem wel eens omhoog!

Die tegenwichtmachines zijn gewoon niet zo strak gebouwd. 't Is beter om met elastieken te werken, een stoel, excentrisch,...

Dreetn

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Wat zit in mijn hoofd...? :)



Enige verschil is dat de upright row een compound oefening is en de side raises (als goed uitgevoerd) een isolatie oefening is. Ik doe liever de laatste :)

Jaja compound inderdaad, maar de 'hoofdspier' die je daarmee traint is de bovenkant van je schouders bedoelde ik

Affinity

Legacy Member
die bij ons is wel nice ;) met je knieën steun je op zo'n zitje precies en dat beweegt vlot mee

Dreetn zei:
Jaja compound inderdaad, maar de 'hoofdspier' die je daarmee traint is de bovenkant van je schouders bedoelde ik

dat zuigt wel :( ik zocht beetje een vervanger voor side raises aangezien ik die kotsbeu ben

Dreetn

Legacy Member
Arylia zei:
die bij ons is wel nice ;) met je knieën steun je op zo'n zitje precies en dat beweegt vlot mee



dat zuigt wel :( ik zocht beetje een vervanger voor side raises aangezien ik die kotsbeu ben

In de bovenste tabel staan vind je er mss.

Edit: heeft iemand hier ook steeds pijn aan de schouders bij upright rows? Het is geen spierpijn want de pijn blijft gelijk van de eerste tot de laatste rep. Het is aan de voorkant van mijn schoudergewricht dat ik het het meeste voel.

Atrox

Legacy Member
Benentraining ging goed, veel energie en kracht.
Ook stillekes aan terug begon met de schouders. MP ging vlot maar beetje stijf aan de schouders. Weliswaar amper aan kracht verloren na een maand niks te doen qua schouders. Lateral raises daarentegen waren een ramp en waren pijnlijk, ben toen maar met de training gestopt. Kan ik mss gewoon MP verder doen om mijn schouders te onderhouden tot ik bij de kine langs ben gegaan?

de Waaslandwolf

Legacy Member
wtf?hax!kthxbye zei:
De links copy-pasten; de website zelf blokkeert hotlinken.

Dreetn zei:
Edit: heeft iemand hier ook steeds pijn aan de schouders bij upright rows? Het is geen spierpijn want de pijn blijft gelijk van de eerste tot de laatste rep. Het is aan de voorkant van mijn schoudergewricht dat ik het het meeste voel.
Als ik niet oppas heb ik het ook. Wat ik dan doe is voldoende opwarmen en opbouwen naar werkgewicht, zoeken naar de goede vorm waarbij het pijnlijke deel niet belast wordt, eventueel deloaden, en desnoods de oefening laten voor wat ze is en een alternatief zoeken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan