Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lospeed

Legacy Member
@dietrich0: gaan trainen icm leren kan je toch wel voorstellen aan je ouders mits een goed schema?
ik ga proberen blijven trainen zoals nu en heb een soort van studie-schema opgesteld: ik kan en trainen en 7-9u op een dag leren... daar kunnen ze nu toch weinig op tegen hebben (is wel te zien hoe ver de fitness voor je is + openingsuren, ik ben max 5minuten onderweg in totaal)

Weezyy

Legacy Member
Iemand zin om uitleg te geven over stronglifts hoe en wat en zijn ervaringen ervan?

el slettos

Legacy Member
Weezyy zei:
Iemand zin om uitleg te geven over stronglifts hoe en wat en zijn ervaringen ervan?

ge verlangt om naar de gym te gaan omdat ge weet wat uw doelstellingen zijn voor de desbetreffende dag. Ik weet vanbuiten dat ik vandaag 75 SQ, 58 BP en 53 BB ROW moet doen. Het is telkens een 'succes' als de doelstellingen gelukt zijn.

Iedere training verhoogt het gewicht, en dus ook iedere oefening. Deadlift verhoogt met 5kg, alle andere lifts met 2,5kg. Je start bij alle lifts met lege olympische bar, maar bij deadlift en barbell row start je met -+ 30/35. Je leert zodoende uw techniek van uw lifts veel beter uit te voeren (ikzelf heb hier toch wel zwaar op gelet nadat ik wist dat mijn DL techniek niet goed was)

warm-up, 5 sets van 5 reps. (later kun je overgaan op stronglifts advanced, en dat is 3 sets van 5 reps)

Ik merk wel dat je er een degelijk stuk meer explosieve kracht van krijgt, en ik weet dat er binnenkort een moment gaat komen wanneer ik mijn PR's ga verbreken door het systeem met progressieve belading.

Met mijn squat zit ik volgende week al aan mijn PR, en ik ga het moeiteloos verbreken zoals ik nu bezig ben :love:

Je voegt ook enkele extra oefeningen toe, bijvoorbeeld chin's, push-ups of een andere oefening.

Bedoeling van SL is 'long-term achievements' (dus uw PR's breken) en massa creëren.

Weezyy

Legacy Member
Dankjewel. :)
Maar beginnen met een lege bar met 2 schijfjes van 1.25 eraan lijkt me wat overdreven?

Ik doe altijd al 5x5 met BP en probeer er altijd 2.5 aan te hangen maar mijn progressie is toch blijven hangen :(

el slettos

Legacy Member
Weezyy zei:
Dankjewel. :)
Maar beginnen met een lege bar met 2 schijfjes van 1.25 eraan lijkt me wat overdreven?

Ik doe altijd al 5x5 met BP en probeer er altijd 2.5 aan te hangen maar mijn progressie is toch blijven hangen :(

Gewoon licht genoeg starten. Zoals arylia zei, idd voor beginners :p

Kvind het wel een goeie manier van trainen :)

Wa zijn uw stats nu weezy, zowel werkgewicht als 1 rm?

Weezyy

Legacy Member
Deadlift vorige keer 5x5 100kilo gedaan en 1rm is 140kilo, duurt wel iets langer voor ik het omhoog krijg :p
Benchpress 5x5 35--35, geen idee hoeveel die bar weegt. 1rm nog niet geprobeerd want ik train alleen.
Squat is al heel erg lang geleden eigenlijk en heb da nooit met goeie form gedaan, atlijd maar halfkes eigenlijk en in smith. Toen hing er zo'n 120kilo aan, maar dus wel niet met goeie form.
Vorige week met MP 1x12x30+bar gedaan.

Ben niet tevreden eigenlijk, kwa lichaam wel, maar ik train al een jaar en ik had er meer kunnen uithalen. Achja, ben vanaf september nog maar echt serieus bezig met voeding enzo. :)
Ben wel fier op mijn skullcrushers :D
17.5--17.5 x 12
Triceps zijn altijd al sterk geweest.

dietrich0

Legacy Member
Lospeed zei:
@dietrich0: gaan trainen icm leren kan je toch wel voorstellen aan je ouders mits een goed schema?
ik ga proberen blijven trainen zoals nu en heb een soort van studie-schema opgesteld: ik kan en trainen en 7-9u op een dag leren... daar kunnen ze nu toch weinig op tegen hebben (is wel te zien hoe ver de fitness voor je is + openingsuren, ik ben max 5minuten onderweg in totaal)

Wnr ga je trainen? Maar ze vertrouwen mij ni meer e.

MeRCeNaRy

Legacy Member
Weezyy zei:
Deadlift vorige keer 5x5 100kilo gedaan en 1rm is 140kilo, duurt wel iets langer voor ik het omhoog krijg :p
Benchpress 5x5 35--35, geen idee hoeveel die bar weegt. 1rm nog niet geprobeerd want ik train alleen.
Squat is al heel erg lang geleden eigenlijk en heb da nooit met goeie form gedaan, atlijd maar halfkes eigenlijk en in smith. Toen hing er zo'n 120kilo aan, maar dus wel niet met goeie form.
Vorige week met MP 1x12x30+bar gedaan.

Ben niet tevreden eigenlijk, kwa lichaam wel, maar ik train al een jaar en ik had er meer kunnen uithalen. Achja, ben vanaf september nog maar echt serieus bezig met voeding enzo. :)
Ben wel fier op mijn skullcrushers :D
17.5--17.5 x 12
Triceps zijn altijd al sterk geweest.
Is het nu 12 of 18kg dat zo een bar weegt? 1 van die 2 dacht ik. Of zijn die baren niet gestandardiseerd? :)

Dreetn

Legacy Member
Zware kuttraining gehad, overal aanzienlijk minder kunnen pakken, zelf in mijn cut had ik geen zo'n krachtverlies.
Ik hoop dat het komt omdat ik 2 dagen wat ziek ben geweest.

Weezyy

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Is het nu 12 of 18kg dat zo een bar weegt? 1 van die 2 dacht ik. Of zijn die baren niet gestandardiseerd? :)

Geen idee, zal het binnenkort is vragen aan een trainer die daar rondloopt.

En in slaap gedommeld en dus een maaltijd gemist, joy!

Pariah

Legacy Member
terug pijn aan mijn linkerpols :( kut ectopolsen dat ik heb. rest van de week geen training aangezien ik gisteren al benen /schouders heb gedaan.

zijn er hier trouwens oefeningen voor? khad hier ook ooit eens gelezen dat er iemand supps nam die de gewrichten versterkten ofzo? naam van die supps?

Lospeed

Legacy Member
dietrich0 zei:
Wnr ga je trainen? Maar ze vertrouwen mij ni meer e.

tussen 17u en 19u (training en eten tussen deze uren, te zien of het eten vroeg of laat klaar is :p)

MeRCeNaRy

Legacy Member
belvedere86 zei:
terug pijn aan mijn linkerpols :( kut ectopolsen dat ik heb. rest van de week geen training aangezien ik gisteren al benen /schouders heb gedaan.

zijn er hier trouwens oefeningen voor? khad hier ook ooit eens gelezen dat er iemand supps nam die de gewrichten versterkten ofzo? naam van die supps?

Handschoenen ;)

Atrox

Legacy Member
Ben bezig aan mijn wokske. Alles op een hoog vuur zoals het hoort, dan zijn de groentjes nog half rauw en krokant :cool:

Affinity

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:

handschoenen is tegen eelt.... tenzij je handschoenen met polsversteviging bedoelt

voor pols ken ik wel paar goeie oefeningen, beter eens wat meer doen want heb er ook vaak last in :( (dunne polsjes :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan