Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atrox

Legacy Member
MetalG zei:
QFT!
En mijn vriendin die doet dierengeneeskunde unief, en zij heeft enkel tijd om vrijdag na school , en op zondag straks om half 3, dan gaan we samen trainen :love:

Maar als ge iets ofwa deftig wilt verdienen dan moete sowieso meer dan dan gewoon gaan werken : )! ik verdien heel goed omwille van een super pree, maar daarbuiten doe ik ook nog website design en andere pc/server gerelateerde problemen oplossen.

En dan schiet er weinig over om nog te trainen, weinig zin om zo nauwkeurig op u eten te letten :p

Bwa ja, ik werk gewoon 38u/week, meer moeten ze niet van mij verwachten (overuren worden niet uitbetaald). Ik verdien genoeg, maar ik woon dan ook alleen op een kleine studio, weinig kosten dus.

Het grote nadeel van alleen wonen is dat ge ook alles echt alleen moet doen: koken, was en plas, ... Ne gewone trainingsdag ziet er als volgt uit: werken, thuiskomen, eten, trainen, thuis komen, wat kwark binnen kappen, slapen. En dat is dan mijn dag :p

Op niet trainingsdagen moet ik dan inkopen doen, strijken, ... en dat neemt toch redelijk wat tijd in. En vroeger toen ik nog studeerde dacht ik: "ik ga dan nog een bijberoep doen om extra te verdienen". Nu denk ik daar anderes over :lol:

Mudi

Legacy Member
$p@rDa zei:
@Darkseid & Mudi: Er staan 3 losse banken, dumbels tot 36 kg, een bench, een squatrek, 3 olympische baren, nog een cuvred barbell, korte barbell,... En dan nog stuk of 5 cables en andere machinerie zoals leggpress etc.

Na enige aandringen is de powertraining daar veel meer uitgebouwd dan in het begin van het jaar want toen was het een ramp. Een beetje negatieve reclame op univ en facebook heeft daar wel snel verandering in gebracht en hoewel ik nog enkele zaken zoals een smithcage en een decline bank zou willen zien mag ik eigenlijk niet klagen, vooral niet omdat het echt wel goedkoop is (+-200/jaar)...

Het volk valt mee, er zijn veel beginnende powertrainers tot middelmatigen, slechts een man of 5 is echt bezig met heavy powertraining. Maakt het natuurlijk gemakkelijk als je wil deadliften ofzo omdat je dan nooit moet wachten ^^. Ik raad je wel niet aan om op dinsdag en donderdag te gaan trainen tegen 6-9 want dan is het veel te druk. De andere dagen en uren is het zeker wel te doen.

En hoewel dat voor iedereen hier niet zal uitmaken, de trainingscoach doet echt gene zak qua uitleg geven enzo dus als je een oefening niet kent moet je geen goede uitleg verwachten. Ik kan het weten want het is mijn trainingspartner :p

Idd, veel verandering. Toen ik naar daar ging, was er eigenlijk niks.

Volgend jaar beast-mode on en dan naar daar gaan!

Kenzani

Legacy Member
dietrich0 zei:
N/O maar middelbaar is echt wel iets anders dan unief, in het middelbaar deed ik geen klop bij Latijn-wetenschappen:'s
@Sp@rda: ik geef toe dat mijn planning volledig verkeerd zat tot en met april.. Ik was alleen bezig met mijn lief en fitness:'s We zagen elkaar elke dag quasi heel de dag door en om 13uur ging ik fitnessen zonder daarna iets te doen voor de unief.. Sinds eind april begon ik het echter anders aan te pakken en ging pas 's avonds fitnessen, tevens zie ik mijn lief nu ook pas 's avonds om de 2dagen.

Handelswetenschappen is een universitaire richting e slimpie :p en ik doe nu hogeschool en ik kan dat zeer gemakkelijk combineren met fitness, een vriendin, mijn vrienden en familie :)

dietrich0

Legacy Member
Excuses het was totaal niet de bedoeling om uit de hoogte te doen, maar feit is gewoon dat ik in het middelbaar geen klop deed en toch goede punten haalde, wat dus nu niet het geval is.. Daarom luister ik meer naar medestudenten van de universiteit en minder naar die van het middelbaar , lijkt me toch plausibel? Soit ik neem mijn dumbbells mee naar Leuven, ik doe 's avonds wel curls ofzo:p
@Hierboven: Mijn dubbele excuses dan.

Kenzani

Legacy Member
Haha geen excuses, missen is menselijk ;) feit is gwn dat school voorgaat, maar imo is fitness nog steeds beter te combineren met het studentenleven dan als je gaat werken.

Baats

Legacy Member
Er is helemaal geen verschil, je doet nu tijdens het jaar ook geen klop (en dat zelf tijdens je laatste kans, juist toch?). En wat zeggen je medestudenten dan? Ook om niets te doen tijdens het jaar en dan alles te geven tijdens de blok? Tja, dan kom je natuurlijk terecht in een situatie vergelijkbaar met de jouwe.

Ik geef je ouders eigenlijk gelijk.

wtf?hax!kthxbye

Legacy Member
Ik geef ze ook gelijk. Ge wilt u van alle blaam zuiveren, maar uiteindelijk ligt de oorzaak bij u.

ThatsPrettyDope

Legacy Member
Darkseid zei:
ah nice, bedankt voor de uitleg. Dan ga'k volgend jaar daar trainen :)
edit: kort vraagje nog: wa voor legpress is't? schijven opsteken of katrolsysteem?

Zit daar een verschil tussen?

$p@rDa

Legacy Member
Darkseid zei:
edit: kort vraagje nog: wa voor legpress is't? schijven opsteken of katrolsysteem?

Spijtig genoeg met een katrolsysteem. Denk dat er ongeveer tot 260 kg aan schijven insteken ofzo.

Atrox

Legacy Member
Ben pannenkoeken aant maken :cool:
Minstens 40gr eiwit per pannenkoek ^^

*edit*: tlijkt meer op brood dan pannenkoeken :')

Dreetn

Legacy Member
Atrox zei:
Ben pannenkoeken aant maken :cool:
Minstens 40gr eiwit per pannenkoek ^^

*edit*: tlijkt meer op brood dan pannenkoeken :')

Whey + havermout + eiers + melk (+ suiker)?

Atrox

Legacy Member
En bloem, ma 't smaakt meer naar bloem dan iets anders. Kutrecept :')

Suiker heb ik niet toegevoegd, enkel kaneel en beke zout. En enkel eiwit

IIcon

Legacy Member
Wat vinden jullie van m'n nieuwe foto in powertraining pics gedeelte ? : )

ThatsPrettyDope

Legacy Member
pitbull46 zei:
Wat vinden jullie van m'n nieuwe foto in powertraining pics gedeelte ? : )

Je rug is idd goed maar zou de progressie niet meer weten in vergelijking met vorige keer. Eventueel een oudere foto bijzetten?

Foto's van het geheel zouden ook meer duidelijkheid geven kwa progressie ipv enkel de rug.

Je voorkant nog altijd niet foto-waardig :p?

Darkseid

Legacy Member
ThatsPrettyDope zei:
Zit daar een verschil tussen?

Euhm ja 'k denk dat op de meeste legpresses met katrolsysteem iedereen die wat krachttraining doet wel de volle blok pakt? :)

Dreetn

Legacy Member
Atrox zei:
En bloem, ma 't smaakt meer naar bloem dan iets anders. Kutrecept :')

Suiker heb ik niet toegevoegd, enkel kaneel en beke zout. En enkel eiwit

Ik zou er geen extra bloem meer bijdoen, je deeg is normaal al dik genoeg van je havermout/brinta. Extra eieren maken je pannenkoek normaal wat luchtiger, iets meer melk mss ook.

Bij ons gaat de leg press (katrol) tot 300kg dacht ik. Eén volledige rep zou zou net niet lukken denk ik.

dietrich0

Legacy Member
Hmm wnr ik pas biceps getraind heb, is mijn arm in rust gebogen in een hoek van 130 graden, normaal?

Atrox

Legacy Member
Dreetn zei:
Ik zou er geen extra bloem meer bijdoen, je deeg is normaal al dik genoeg van je havermout/brinta. Extra eieren maken je pannenkoek normaal wat luchtiger, iets meer melk mss ook.

Bij ons gaat de leg press (katrol) tot 300kg dacht ik. Eén volledige rep zou zou net niet lukken denk ik.

Idd meer melk en eieren. Smaak valt uiteindelijk nog mee, maar van de whey-vanille proef ik nemeer veel :)

Baats

Legacy Member
dietrich0 zei:
Hmm wnr ik pas biceps getraind heb, is mijn arm in rust gebogen in een hoek van 130 graden, normaal?

Niet 131 of 132?

Ik zou toch nog eens opnieuw meten hoor.. :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan