Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atrox

Legacy Member
MetalG zei:
afgestreken of dikke scheppen :sop::unsure:?

Afgestreken :p

Maar het is wss max 3, eerder rond de 2 denk ik? Wa maakt het uit :p

*edit* net een shakeske gemaakt om te testen:

10 aardbeien
30gr havermout
400ml magere melk
2 whey-scheppen
halve banaan
beetje honing

Smaakt goed, maar ffs da vult :p
Is wel goed als ontbijt denk ik, alleen ietske meer havermout dan?

dietrich0

Legacy Member
NotoriousP zei:
Had gij al ni een pak buizen? Dan kan ik niet anders dan uw vader groot gelijk geven, studies gaan voor en je bent duidelijk niet volwassen/verantwoordelijk genoeg om de 2 te combineren.

Die zin zegt hij letterlijk inderdaad..
@Zyklon: u serious?
@Arylia: ik zou ni graag u vader zijn, agressieveling:D
@Kds: Doe jij unief?

$p@rDa

Legacy Member
Dietrich, ik zit nu in mijn 1e masterjaar op univ (in een niet al te makkelijke richting mocht dat van belang zijn) en het is zoals Baats aangeeft, alles is een kwestie van planning...

Ik doe gemiddeld een 3-tal uur over een gehele sessie zijnde dus naar daar gaan, fitnessen en terug keren. Op zich niet abnormaal lang maar voor een student inderdaad best wat tijdrovend... Wat ik, zoals Baats ook zegt, al gemerkt heb is dat het allemaal op planning aankomt. Ga ik om 3 uur, dan doe ik de rest van de dag niets meer, daarom train ik nu veelal pas rond 7 uur, opdat ik daarvoor het meeste/alles van mijn werk afkrijg.

Daarnaast kan het aangewezen zijn een bufferdagje in te plannen. Je traint dan 3/4 keer vast in de week en wanneer nodig kan je nog 1 dag extra gaan trainen als je hem niet nodig hebt om achterstand in te halen.

Voor de rest, studies komen eerst he man, so get studying!!



PS: Nog iemand die in Jims Leuven fitnesst? :p

Dreetn

Legacy Member
@Dietrich, das ofc wel kut voor jou natuurlijk. Als ik 1 tip mag geven, als je de situatie wat wilt veranderen doe dat niet van het ene moment op het andere. Dat lukt toch nooit met jouw pa als ik het zo hoor.

Mijn ergernis: een viswijf die meer dan 30min op het lat-pulldown toestel zat te zeveren met het viswijf dat het toestel ernaast innam, terwijl ik die oef wou doen. Ik heb haar geen enkele keer die 5-10kg zien naar beneden trekken trouwens.
Alst is om te praten, ga dan op café e...

Kenzani

Legacy Member
Ik doe geen unief maar heb wel een jaar handelswetenschappen gedaan en ik combineerde dat ook met 3 - 4x per week sport :) je gaat mij toch niet zeggen dat je geen 1u30 pauze mag nemen als je studeert? :)

dietrich0

Legacy Member
N/O maar middelbaar is echt wel iets anders dan unief, in het middelbaar deed ik geen klop bij Latijn-wetenschappen:'s
@Sp@rda: ik geef toe dat mijn planning volledig verkeerd zat tot en met april.. Ik was alleen bezig met mijn lief en fitness:'s We zagen elkaar elke dag quasi heel de dag door en om 13uur ging ik fitnessen zonder daarna iets te doen voor de unief.. Sinds eind april begon ik het echter anders aan te pakken en ging pas 's avonds fitnessen, tevens zie ik mijn lief nu ook pas 's avonds om de 2dagen.

Atrox

Legacy Member
Precies alsof studenten aan de unief de enigste mensen zijn met weinig tijd. Wacht tot ge gaat werken en alles zelf moet doen :)

Baats

Legacy Member
Dreetn zei:
@Dietrich, das ofc wel kut voor jou natuurlijk. Als ik 1 tip mag geven, als je de situatie wat wilt veranderen doe dat niet van het ene moment op het andere. Dat lukt toch nooit met jouw pa als ik het zo hoor.

Mijn ergernis: een viswijf die meer dan 30min op het lat-pulldown toestel zat te zeveren met het viswijf dat het toestel ernaast innam, terwijl ik die oef wou doen. Ik heb haar geen enkele keer die 5-10kg zien naar beneden trekken trouwens.
Alst is om te praten, ga dan op café e...

Dan zegt ge gewoon "zijde bezig?" of mag ik "er tussen springen"?
(Hou het maar bij het eerste, voor dat ze een verkeerd gedacht krijgt :unsure:)


dietrich0 zei:
N/O maar middelbaar is echt wel iets anders dan unief, in het middelbaar deed ik geen klop bij Latijn-wetenschappen:'s
@Sp@rda: ik geef toe dat mijn planning volledig verkeerd zat tot en met april.. Ik was alleen bezig met mijn lief en fitness:'s We zagen elkaar elke dag quasi heel de dag door en om 13uur ging ik fitnessen zonder daarna iets te doen voor de unief.. Sinds eind april begon ik het echter anders aan te pakken en ging pas 's avonds fitnessen, tevens zie ik mijn lief nu ook pas 's avonds om de 2dagen.


Uw vraag "doe jij unief?" zegt anders ook meer dan genoeg hoor.

Atrox

Legacy Member
Baats zei:
Dan zegt ge gewoon "zijde bezig?" of mag ik "er tussen springen"?
(Hou het maar bij het eerste, voor dat ze een verkeerd gedacht krijgt :unsure:)

Echt he, is da zo erg om da te vragen :p



Baats zei:
Uw vraag "doe jij unief?" zegt anders ook meer dan genoeg hoor.

Ik ben toch niet de enigste die het opvalt

Darkseid

Legacy Member
$p@rDa zei:
PS: Nog iemand die in Jims Leuven fitnesst? :p

Is da daar een beetje deftig? oke ik train nu in sportkot en daar trekt het ook op nx maar wel cheap. Maat van mij is lang gelede naar Jims geweest en zei dat het daar eve slecht was als sportkot op kracht gebied. Puur cardio..
'k heb wel gehoord dat er nieuwe toestellen gekocht zijn ofzo? kunt ge wa uitleg geve? :p

Is er bv een losse bench, squatrek,..?

Darkseid

Legacy Member
dietrich0 zei:
Ik snap hem ni?

Da ge ni zo uit de hoogte moet doen omda ge unief doet, 't is trouwens ni alsof rechten het van het is qua niveau als ge u dan toch zo goed voelt, maar soit.

Baats

Legacy Member
dietrich0 zei:
Ik snap hem ni?

Ge komt hier af met een air dat unief zo moeilijk is etc., en als mensen u tips geeft om gewoon goed te plannen of een beetje ballen te tonen, val je terug op dat argument.

Maar wat blijkt? Tijdens het jaar heb je geen klop gedaan. Ook niet moeilijk dan dat het nu wat 'moeilijk' wordt. En je bent al met je laatste kans bezig :'). Ik zou zelf tijdens het jaar mijn kloten deraf blokken moest het mijn laatste kans zijn.

Anyway, mensen die duidelijk wel een besef van planning hebben wimpel je af door je idiote vraag. Doordat je totaal geen karakter kon tonen tijdens het jaar, kom je nu in moeilijkheden, maar mensen die het slimmer aanpakken (maar misschien geen unief doen/werken) neem je niet serieus, omdat ze toch je situatie niet 'begrijpen'. Want unief is zo moeilijk, meneer!

UoSRDl.jpg



Weinig structuur in deze post, sorry. Ik ben namelijk aan't studeren ;)

MetalG

Legacy Member
Atrox zei:
Precies alsof studenten aan de unief de enigste mensen zijn met weinig tijd. Wacht tot ge gaat werken en alles zelf moet doen :)

QFT!
En mijn vriendin die doet dierengeneeskunde unief, en zij heeft enkel tijd om vrijdag na school , en op zondag straks om half 3, dan gaan we samen trainen :love:

Maar als ge iets ofwa deftig wilt verdienen dan moete sowieso meer dan dan gewoon gaan werken : )! ik verdien heel goed omwille van een super pree, maar daarbuiten doe ik ook nog website design en andere pc/server gerelateerde problemen oplossen.

En dan schiet er weinig over om nog te trainen, weinig zin om zo nauwkeurig op u eten te letten :p

Mudi

Legacy Member
Darkseid zei:
Da ge ni zo uit de hoogte moet doen omda ge unief doet, 't is trouwens ni alsof rechten het van het is qua niveau als ge u dan toch zo goed voelt, maar soit.

Idd, ik combineer studeren, fitnessen en werken om mijn studies te betalen en laat ik al in mijn 1ste master zitten als ir. en heb dit al voor 3 jaar achter elkaar gedaan.


Het is blijkbaar zijn eigen schuld en dan heeft zijn vader totaal gelijk! Geen tijd besteden voor school, gewoon rondhangen en genieten van het leven en wanneer er eindelijk kritiek is, dan in paniek schieten. Sommigen mensen hebben toch zo'n luxe en dan nog steeds klagen!

$p@rDa

Legacy Member
@Darkseid & Mudi: Er staan 3 losse banken, dumbels tot 36 kg, een bench, een squatrek, 3 olympische baren, nog een cuvred barbell, korte barbell,... En dan nog stuk of 5 cables en andere machinerie zoals leggpress etc.

Na enige aandringen is de powertraining daar veel meer uitgebouwd dan in het begin van het jaar want toen was het een ramp. Een beetje negatieve reclame op univ en facebook heeft daar wel snel verandering in gebracht en hoewel ik nog enkele zaken zoals een smithcage en een decline bank zou willen zien mag ik eigenlijk niet klagen, vooral niet omdat het echt wel goedkoop is (+-200/jaar)...

Het volk valt mee, er zijn veel beginnende powertrainers tot middelmatigen, slechts een man of 5 is echt bezig met heavy powertraining. Maakt het natuurlijk gemakkelijk als je wil deadliften ofzo omdat je dan nooit moet wachten ^^. Ik raad je wel niet aan om op dinsdag en donderdag te gaan trainen tegen 6-9 want dan is het veel te druk. De andere dagen en uren is het zeker wel te doen.

En hoewel dat voor iedereen hier niet zal uitmaken, de trainingscoach doet echt gene zak qua uitleg geven enzo dus als je een oefening niet kent moet je geen goede uitleg verwachten. Ik kan het weten want het is mijn trainingspartner :p

Darkseid

Legacy Member
$p@rDa zei:
@Darkseid & Mudi: Er staan 3 losse banken, dumbels tot 36 kg, een bench, een squatrek, 3 olympische baren, nog een cuvred barbell, korte barbell,... En dan nog stuk of 5 cables en andere machinerie zoals leggpress etc.

ah nice, bedankt voor de uitleg. Dan ga'k volgend jaar daar trainen :)
edit: kort vraagje nog: wa voor legpress is't? schijven opsteken of katrolsysteem?

$p@rDa zei:
En hoewel dat voor iedereen hier niet zal uitmaken, de trainingscoach doet echt gene zak qua uitleg geven enzo dus als je een oefening niet kent moet je geen goede uitleg verwachten. Ik kan het weten want het is mijn trainingspartner :p

nja da maakt idd ni uit, uitleg kunt ge overal vinden :)

John1307

Legacy Member
dietrich0 zei:
N/O maar middelbaar is echt wel iets anders dan unief, in het middelbaar deed ik geen klop bij Latijn-wetenschappen:'s
@Sp@rda: ik geef toe dat mijn planning volledig verkeerd zat tot en met april.. Ik was alleen bezig met mijn lief en fitness:'s We zagen elkaar elke dag quasi heel de dag door en om 13uur ging ik fitnessen zonder daarna iets te doen voor de unief.. Sinds eind april begon ik het echter anders aan te pakken en ging pas 's avonds fitnessen, tevens zie ik mijn lief nu ook pas 's avonds om de 2dagen.

Kunt ge gewoon niet door de zure appel heen bijten en het fitnessen opgeven voor een dikke maand? Uw prestaties zullen er nu ook niet zo hard op achteruitgaan.

En als ge uw thuis/kot toch niet moogt verlaten tijdens de blok: waarom dan gewoon niet thuis trainen ofzo? Met een minimum aan materiaal kunt ge u al een deftige homeworkout in elkaar knutselen. Tijdens de blok verliet ik niet zo graag het huis en probeerde ik zo een beetje in vorm te blijven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan