Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Baats

Legacy Member
dietrich0 zei:
Thx, ik begin je meer en meer te appreciëren:)
Wat wanneer je schouders 5cm voor de bar hangen? Dat zag ik er derjuist één doen. Dus mijn deadlift-positie is een goede squat-positie?
Cuda die kwam hard aan:( mijn deadlift-positie is misschien slecht, maar ik vind mijn rug toch plotseling meer deftige massa hebben sinds ik begonnen met deadlift ( kan misschien ook een samenloop van andere factoren zijn natuurlijk).

Als je je schouders voorbij de bar hangt ben je imo gewoon innefficiënt bezig. Dan moet je eerst de bar ahw. van je lichaam wegduwen en dan trekken (I hope this makes sense). Misschien wel beter om het zo te leren (je schouders dus voorbij de bar te plaatsen). Zodoende zal je de juiste positie wel leren.

Gewoon zo dus:
exrx.net/AnimatedEx/ErectorSpinae/BBDeadlift.gif

Baats

Legacy Member
Deadlift 101 (enkele images)
ZUSz0.png

eepAn.png

VvPeS.png

o51I1.png

Aieti.png


^Perfecte voorbeeld waarom de deadlift voor 'iedereen' verschillend is.

Tencious T

Legacy Member
kaminikaze zei:
stel dat je aan het bulken bent, en je traint 3x per week (laten we zeggen ma-woe-vrij). Dan eet je elke dag boven je behoefte met het doel bij te komen.

Maar stel nu dat je 1 dag (bvb de vrijdag) niet kan gaan trainen. Dan heeft het geen nut om toch nog veel te eten ? Stel dat je in een bulk zit en een hele week niet kan trainen. Wat is dan het beste ?

You'd rather miss a training session than a meal. Shit, diet is that important to a bodybuilder. It's an area that doesn't allow for any bad days or mistakes.

dietrich0

Legacy Member
Baats zei:
Deadlift 101 (enkele wat images)
ZUSz0.png

eepAn.png

VvPeS.png

o51I1.png

Aieti.png


^Perfecte voorbeeld waarom de deadlift voor 'iedereen' verschillend is.

Hmm ik begin het te begrijpen denk ik:)
Die van die laatste foto heeft ook zijn knieën ver naar voren, jeuh het is dan toch ni hopeloos!
@Cuda je hebt natuurlijk gelijk, maar de meesten vinden losse gewichten leuker ( ik toch ) en dan zou hij nooit echt weten wat powertraining inhoudt wnr hij vroegtijdig zou stoppen, daarmee dat het me leuker lijkt om toch al deftige oefeningen te doen met losse gewichten.. Of hebben we het hier over de univfit? Zoja, dan trek ik mijn woorden terug in wegens gebrekkig materiaal:p

MetalG

Legacy Member
IK let eigenlijk niet op mijn eten, en kwa kracht kan ik niet klagen in ieder geval. Vetpercentage zal wel hoger liggen. Maar ik kan mn eten ni laten :P!

Soms probeer ik da ff maar da hou ik dan 2 weken vol en ik moet mijn frietjes enz hebben.
Ik compenseer dat dan met hard trainen en ge moogt zeggen wat ge wilt etc over ge gaat gene meter vooruit enz.

Ik ben toch al ver kwa kracht! en nu ga ik wat op mn eten letten omdatk mij ga toeleggen op vetverbranding en hier besef ik wel dat uw eten moet goed zijn om vet te verbranden. Maar om op te bouwen mag je in mijn ogen wel alles eten :p

Baats

Legacy Member
Er is dan ook helemaal niets mis met frietjes :)

In feite is er nooit iets mis met gelijk wat, als het maar met mate is.

OF: "If it fits your macros."

Atrox

Legacy Member
Tencious T zei:
You'd rather miss a training session than a meal. Shit, diet is that important to a bodybuilder. It's an area that doesn't allow for any bad days or mistakes.

Misschien voor professionnals, maar voor ons maakt dat echt niet zoveel uit ... 't is zoals Baats zegt: zolang het met mate is en ge blijft sporten en uw macro's in het oog houdt ...

Weezyy

Legacy Member
Tis da.
Er zijn gisteren dingen gebeurd waardoor ik nu bij mijn moeder zit dus ik geraak niet aan mijn eten of shakes maar ik eet hier gewoon wat er is. Je moet blijven leven hé. :)

In de vakantie zit ik een week in Cherso en ik ga een week surfen, dan let ik ook niet echt op wat ik eet hoor. Enfin, alles voor de sport natuurlijk, maar ik wil nog vrij veel gaan doen in mijn leven waar bb wellicht onder gaat lijden. :)

Atrox

Legacy Member
't grappige is dat ik gewoon geen zin meer heb in vettige brol :p

Ik heb gisteren wel chips gegeten (ja, ik spreek mijn eerste zin tegen nu :unsure: ) maar heb er spijt van omdat het mij uiteindelijk niet heeft gesmaakt. Grappig hoe uw lichaam zich aanpast aan uw nieuwe gewoontes (en andersom)

Weezyy

Legacy Member
Wij kregen nooit snoep vroeger, of toch heel weinig dus het is niet echt iets dat wegvalt. Eigenlijk kregen wij niks vroeger :unsure::(

Mijn moeder is nogal een healthfreak. Ik denk wel dat ik dat ga meenemen naar mijn gezin later, geen cola drinken ofzo gewoon heel de tijd water en veel vlees en groentjes, en vanaf dat ze kunnen stappen geef ik mijn kind een dumbell van 2kilo :evil:

Vorig weekend nog wel is zot gedaan en geleefd op broodjes & drank, achja ik ben jong :p

Affinity

Legacy Member
tis da he.. ik probeer er nu zo goed mogelijk op te letten met wat en wanneer ik eet, maar bedoel als ik nu echt eens zin heb om vettig te eten of om eens uit te gaan en veel te drinken.... dan is dat zo he :p
tis nie da ik plots m'n spiermassa ga kwijtzijn de dag nadien he of dat mijn kracht verminderd gaat zijn :p

likes to kill

Legacy Member
Ik vind het maar raar dat de meeste hier 'skinny' zijn en toch allemaal letten op niet te vettig eten. Ik weeg momenteel rond de 105kg en let er op dat ik zeker genoeg eet...

Drukke week gehad, dinsdag gaan trainen ipv maandag en woensdag niet kunnen gaan dus straks mijn woensdag training en vrijdag samen smijten. Staat dus vandaag op het programma: Power Clean, Deadlift, Benchpress, Squat, Weighted chins, Weighted dips, Kroc rows en Turkish Get-ups.

Tencious T

Legacy Member
Atrox zei:
Misschien voor professionnals, maar voor ons maakt dat echt niet zoveel uit ... 't is zoals Baats zegt: zolang het met mate is en ge blijft sporten en uw macro's in het oog houdt ...

Uw eten maakt echt veel uit ze. Waarom denkte dat de meeste wel bijkomen maar dat het meestal vet is ipv spieren omdat ze niet de juiste dingen eten.
Dat je eens een cheat dag in last heb ik geen problemen mee maar om het belang van goed te eten te minimaliseren heb ik meer problemen mee.

Weezyy

Legacy Member
Lap, zet ik hier overtijd dat er een topic is geopend op DBB met als titel : if it fits your macros en ik krijg geen overlading.

Affinity

Legacy Member
blade kwam klaar bij die post Baats :p

heb trouwens gehoord dat er in mediamarkt vrij goekope blenders staan, nen euro of 30... das al wa beter dan 50 he :)
vanavond eens gaan zien!

Xcessive-

Legacy Member
Ik let ook op mijn eten maar niet dat ik hier een 7 dagen eetschema heb en mijn maaltijden lig af te wegen. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk te eten en zoveel mogelijk eiwitrijk. Ook regelmatig net iets meer om steeds mijn energie inname te verhogen. Ik ga geen streng dieet volgen want dat vind ik te overdreven en geniet nog graag van het leven.

likes to kill

Legacy Member
Tencious T zei:
Uw eten maakt echt veel uit ze. Waarom denkte dat de meeste wel bijkomen maar dat het meestal vet is ipv spieren omdat ze niet de juiste dingen eten.
Dat je eens een cheat dag in last heb ik geen problemen mee maar om het belang van goed te eten te minimaliseren heb ik meer problemen mee.

Om spieren te 'krijgen' heb je een calorieoverschot nodig, daar geraak je niet aan met kipfilet, rijst en gestoomde broccoli zeker de ecto's niet. Waarom denk je dat de meesten die gespierder willen worden maar hun sixpack willen behouden geen vooruitgang maken?
Praktisch is het ook veel logischer om én spieren bij te komen én vet. En eens je je doel bereikt hebt kan je makkelijker het extra gewicht eraf krijgen door je toegenomen spiermassa die extra brandstof nodig heeft.

*Edit* paar maanden terug heb ik hier nog een artikel van Rip over gelezen waarvan ik nog getwijfeld heb om het hier te posten

Affinity

Legacy Member
uit Blast Your Bench II:
"Lower the bar to the point where your chest and abdominals meet"

Ik dacht dat je tot je tepels ongeveer moest zakken, niet dus? :o
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan