Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Weezyy

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Doet gij het voor andere u te laten bewonderen dan?

Ik ben sterker dan de meeste van mijn gewichtsklasse en grootte in mijn gym. En ik word regelmatig aangesproke door mensen en die vragen dan hoe ik het doe

Mensen kennen me gewoon in mijn gym. Kan er ook aan ligge dat ik het personeel vrij goed ken. (schoonzus werkte er vroeger)

Vandaag weer, ik was bezig met MP en er kwam doodleuk iemand vrage of ik eiwitshakes dronk. In mijn directe omgeving zeggen ook veel mensen dat ik er goed uitzie. Dus ja, ik doe het voor mezelf om zelfvertrouwen te hebben in mijn uiterlijk en ik wil zeker op den duur iets gaan doen met mijn fysiek. En het is leuk om een tshirtje aan te doen in dit weer. :)

edit : ik ben zo'n egotripper :unsure:

Affinity

Legacy Member
welja maar da ga nie rechtstreeks door de whey zijn he..

@ weezy ik ben eigenlijk net hetzelfde... mensen ook van "drink je shakes?", moet mij altijd dan zo rustig houden om nie te zeggen van: denkte da het da is da mij gespierd maakt ofzo........ fack :p

AliChemicali

Legacy Member
Arylia zei:
welja maar da ga nie rechtstreeks door de whey zijn he..

@ weezy ik ben eigenlijk net hetzelfde... mensen ook van "drink je shakes?", moet mij altijd dan zo rustig houden om nie te zeggen van: denkte da het da is da mij gespierd maakt ofzo........ fack :p

Train Hard moet ge antwoorden :p

Gizmo_1987

Legacy Member
Arylia zei:
welja maar da ga nie rechtstreeks door de whey zijn he..

@ weezy ik ben eigenlijk net hetzelfde... mensen ook van "drink je shakes?", moet mij altijd dan zo rustig houden om nie te zeggen van: denkte da het da is da mij gespierd maakt ofzo........ fack :p

Beachboys komen mij dit ook constant vragen en ik raad hen het altijd af om shakes te nemen...
Ik zeg hen altijd dat de voeding 100% correct moet zitten en als het dan echt niet meer lukt of je geen verandering meer ziet, dan kan je shakes overwegen. Meestal zie ik ze toch buiten lopen met een of andere pot wheymassdelightXXLmutantmonstergainbeefcakehardcorebodypumpshake van +50€ :')

Na een paar weken vraag ik hen dan nog eens of ze hun voeding al hebben aangepast. Hun antwoord is dan meestal: s'morgens een shakeske en een koekje, s'middags shakeske en lunch, s'avonds warm eten en dan shakeske... :ironic:
Rust haal ik ook veel aan om te groeien, want de kidzz slapen onregelmatig en gaan veel uit dusja.

Ik merk bij mezelf dat rust véél doet.. Meestal ben ik uitgeslapen tegen de vrijdag, raar maar waar. Gewoon omdat ik regelmaat heb met mijn werk en constant 6 maaltijden (frigobox vol) kan eten, keihard kan trainen, en voldoende kan slapen.
Ik plooi ook in het weekend en ga ook uit en let minder op mijn voeding dan, een mens moet nog leven ook :)

Maar momenteel zit ik toch 4x in de week in de fitness, 1x in de week zwemmen en de zaterdag training voor de highland games :)
Zondag dik chillen :cool:

Je mag trainen zoveel je wil als de voeding en rust niet goed zit ga je geen monster worden (op natuurlijke wijze) :p

Tot zover mijn bijdrage :)

cuda

Legacy Member
MonkeyPenis zei:
Blijkbaar bedoel je teveel oefeningen per spiergroep? Dat valt toch mee denk ik, ik heb de (focus) spiergroep erbij gezet, zeg maar waar ik fout ben:

MTS leg curl - 17.5 - 3*12 Hamstring
MTS V-squat - 75 - 3*12 quadriceps

Cable curl - 12.5 - 3*12 Biceps
Dip assist - 26 - 3*12 Triceps / bovenrug
Triceps push-up / - 3*10 Triceps
Cable chest press - 15 - 3*12 Borst
Chin assist - 26 - 3*12 Biceps/middenrug
Barbell bent over row - 6.25 - 3*12 onderrug
MTS shoulder press - 22.5 - 3*12 schouder

Ab crunch / - 3*20 midden buik
Side bench / - 3*15 zij buikspier
Voorwaartse plank / - 3*15" full body
Back extension - 50 - 2*25 onderrug
Pelvis bridge / - 3*15" heupondersteuning voor lopen

Voor sommige groepen zijn er overlappingen, maar dat valt al bij al toch mee? Of zou ik er schrappen?
Goh ze kunnen hier nog rippetoe, squat, deadlift enzo schreeuwen. maar zulke zaken zijn zover ik weet toch niet mogelijk waar jij traint (correct me if i'm wrong, er nog nooit geweest)

En alhoewel ik voorstander ben van vrije gewichten, grote compounds, focus op techniek, laag volume,.. is dit niet altijd mogelijk. bvb. om een squat te leren hebben sommige echt nood aan goede begeleiding(vb. dietrich die nog steeds zijn oefeningen niet deftig kan uitvoeren)

Bij gebrek aan deftige begeleiding & deftig materiaal valt zo'n schema al bij al nog wel mee (Vind het buikspier gedeelte wel goed. Zeer goed om de diepe stabilisatoren te trainen (mits correct uitgevoerd offcourse), zou wel de ab crunch vervangen door crunches op een swiss ball if possible = ++ stabilisatie )


Ben momenteel wel te moe om kritisch te zijn, misschien daarom mijn meer gematigde commentaar:sleep: :p

Re@V0r

Legacy Member
Weezyy zei:
haha, doet me denken aan al die gasten die je de eerste 6 maanden ziet en dan opeens foetshj!

bij ons zijn da meestal zo van die mannen die 2-3 maand voor de zomer ineens beginnen te komen en bijna altijd borst & armen trainen
tegen dat het dan echt zomers en warm begint te worden ziet ge ze niemer voor een jaar :p

tegenwoordig ook veel minderjarigen bij ons tbh... zelfs zo'n ganse bende van 6-7 man :ironic: ze staan daar dan in groep te kijken terwijl er enen bezig is

Xcessive-

Legacy Member
Ook op niet natuurlijke wijze kom je nergens met te weinig eten tenzij je enorm goed erop reageert. Ofwel ben je na je kuur alles kwijt maar zo wordt je dan ook geen beest.

Zoek even naar video's van rippetoe als je wil weten hoe je moet squaten of deadliften. En er wordt vaak gezegd een goede techniek leer je niet in enkele maanden maar jaren. Het is lastig als je alleen traint om je techniek te verbeteren omdat je jezelf niet deftig kan zien. En anderen in de gym hebben er vaak ook geen of te weinig kennis van.

dietrich0

Legacy Member
Baats zei:
@Dietrich, je deadlift beginpositie lijkt inderdaad meer op een squat. Een iets waar je zeker moet op letten is dat je schouders recht BOVEN de bar staan bij het begin. Zo komt je borst automatisch ook meer vooruit. Jouw schouders zweven een 5-tal cm achter de bar.

YouTube - HOW TO DEADLIFT!

Zeer goeie video imo.

Vandaag trouwens een kerel gezien met gigaaaantische kuiten. Zag er niet uit alsof hij trainde (coureurke zeker?) but I was mirin' hard.

Thx, ik begin je meer en meer te appreciëren:)
Wat wanneer je schouders 5cm voor de bar hangen? Dat zag ik er derjuist één doen. Dus mijn deadlift-positie is een goede squat-positie?
Cuda die kwam hard aan:( mijn deadlift-positie is misschien slecht, maar ik vind mijn rug toch plotseling meer deftige massa hebben sinds ik begonnen met deadlift ( kan misschien ook een samenloop van andere factoren zijn natuurlijk).

BlaDe

Legacy Member
het een heeft niet per se iets te maken met het ander he dietrich... (massa in rug vs deadlift form)
lats are nice tho

dietrich0

Legacy Member
Misschien zijn de lats eerder door close grip pulldowns ( mijn beste oefening vermoed ik) te doen?

Affinity

Legacy Member
denk dat ik trouwens een record magere platte kaas eten heb ofzo..
eergisteren 7min gedaan over 500gram :P

@diet: das idd nice voor je lats...

AliChemicali

Legacy Member
Kort vraagje:

Kun je een heel jaar cutten met af en toe een cheat meal en toch massa bijkomen + terwijl shredded worden? Ik zou denken van ja want:

Rijst & Kip & Shakes & Olijf Olie zitten genoeg voedingstoffen om u levend te houden en ook om spieren bij te kweken. En via dien cheat meal kunt ge u eens totaal herladen qua voedingsstoffen (jay cutler ga dan gewoon burgers eten).

Wat is het verschil dan met een cut en bulk maaltijd?
Want ik zie die Pro's altijd maar het zelfde eten het hele jaar door, liegt het dan aan de hoeveel x je eet of aan de hoeveelheid?

majas

Legacy Member
Arylia zei:
denk dat ik trouwens een record magere platte kaas eten heb ofzo..
eergisteren 7min gedaan over 500gram :P

@diet: das idd nice voor je lats...

ik eet da elke dag op in < 5minuten hoor

cuda

Legacy Member
Bulken: boven uw dagelijkse energie behoefte zitten.
cutten: onder uw dagelijkse energie behoefte zitten.

kaminikaze

Legacy Member
stel dat je aan het bulken bent, en je traint 3x per week (laten we zeggen ma-woe-vrij). Dan eet je elke dag boven je behoefte met het doel bij te komen.

Maar stel nu dat je 1 dag (bvb de vrijdag) niet kan gaan trainen. Dan heeft het geen nut om toch nog veel te eten ? Stel dat je in een bulk zit en een hele week niet kan trainen. Wat is dan het beste ?

Affinity

Legacy Member
lol :p damn... bij mij meestal +- 20min ofzo tijdens een serie :) maar eergisteren em was wa slapkes geworden precies en nie zo kou meer dus kon da rap binnespelen

cuda

Legacy Member
dietrich0 zei:
Cuda die kwam hard aan:( mijn deadlift-positie is misschien slecht, maar ik vind mijn rug toch plotseling meer deftige massa hebben sinds ik begonnen met deadlift ( kan misschien ook een samenloop van andere factoren zijn natuurlijk).
Waarom komt dat hard aan? sommige mensen hebben gewoon meer begeleiding nodig dan andere om iets te leren.

Als ge goede begeleiding had kon ge misschien al deftig leren squaten op 3 sessies?

Als ge toch geen deftige begeleiding hebt en geen materiaal dan begrijp ik wel waarom de fitnessbegeleider zo'n schema opstelt. Als monkeypenis er echt voor wilt gaan zal hem binnenkort zelf (of de fitnessinstructeur als die merkt dat MP iemand is die blijft) wel met creatieve trainingsschema's op de proppen komen of zal hij naar een deftige gym gaan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan