Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Affinity

Legacy Member
net naar 2 winkels gebeld om te vragen wat een goedkope blender kost... beide zeiden ze 50 euro...

heb nu nie gevraagd welk merk het was maar twas gewoon voor een idee kwa prijs te weten..

leeft da eigenlijk lang ne blender? of is da iets waarbij ge best ne iets duurdere koopt zoda ge misschien ene van betere kwaliteit hebt ofzo?

Weezyy

Legacy Member
Die straat in A'pen waar allemaal die maroc's zitten, zo'n lange winkelstraat, kan ni op de naam komen atm.

Maar die blender was sereius klein, paste net 1 shake in. Je kan beter investeren in een grote goeie die heb je toch voor een jaar of 10.

MonkeyPenis

Legacy Member
MonkeyPenis zei:
Dit is wat ze ervan gemaakt hebben

eerste massaschema, full body 3 keer per week

MTS leg curl - 17.5 - 3*12
MTS V-squat - 75 - 3*12

Cable curl - 12.5 - 3*12
Dip assist - 26 - 3*12
Triceps push-up / - 3*10
Cable chest press - 15 - 3*12
Chin assist - 26 - 3*12
Barbell bent over row - 6.25 - 3*12
MTS shoulder press - 22.5 - 3*12

Ab crunch / - 3*20
Side bench / - 3*15
Voorwaartse plank / - 3*15"
Back extension - 50 - 2*25
Pelvis bridge / - 3*15"

Wat denken jullie?

MeRCeNaRy

Legacy Member
NotoriousP zei:
Alsof degene die jij bekritiseerde met lucht licht te pompen fzo? Die gebruikt ook zijn lichaamsgewicht... Hannibal for king is een ander voorbeeld.

Ja uiteraard zijn dat zware oefeningen maar die zijn allemaal begonnen bij standaard pompen enz hoor.

Ik bekritiseer niemand...

MonkeyPenis

Legacy Member
MonkeyPenis zei:
Wat denken jullie?

NotoriousP zei:
Zoals Baats zou zeggen: Holy volume Batman!

Blijkbaar bedoel je teveel oefeningen per spiergroep? Dat valt toch mee denk ik, ik heb de (focus) spiergroep erbij gezet, zeg maar waar ik fout ben:

MTS leg curl - 17.5 - 3*12 Hamstring
MTS V-squat - 75 - 3*12 quadriceps

Cable curl - 12.5 - 3*12 Biceps
Dip assist - 26 - 3*12 Triceps / bovenrug
Triceps push-up / - 3*10 Triceps
Cable chest press - 15 - 3*12 Borst
Chin assist - 26 - 3*12 Biceps/middenrug
Barbell bent over row - 6.25 - 3*12 onderrug
MTS shoulder press - 22.5 - 3*12 schouder

Ab crunch / - 3*20 midden buik
Side bench / - 3*15 zij buikspier
Voorwaartse plank / - 3*15" full body
Back extension - 50 - 2*25 onderrug
Pelvis bridge / - 3*15" heupondersteuning voor lopen

Voor sommige groepen zijn er overlappingen, maar dat valt al bij al toch mee? Of zou ik er schrappen?

dietrich0

Legacy Member
Slecht schema!!!:)
Zoek liever een 3dagen split op het internet of starting strength of stronglifts.

MonkeyPenis

Legacy Member
Kan je ook vertellen waarom het slecht is? Het is toch gelijkend op Starting strength (squat, bench press, military press, bent row, dip and chin zitten erin, sommigen zijn enkel door gebruik van toestellen ipv barbells...) Maar wat is er voor de rest dan zo slecht, het feit dat hier en daar een extra oef voor spiergroep (Cable curl, triceps push up en leg curl) inzit?

Die laatste oefeningen voor abs/rug/heupen is ook voornamelijk voor ondersteuning tijdens lopen...

dietrich0

Legacy Member
Veel te veel oefeningen op 1 dag! Ik zie trouwens geen bench press?
Je zegt dat je 3x in de week wil trainen? Waarom geven ze je dan een absolute beginnersworkout voor mensen die alles op 1 dag willen trainen.

MonkeyPenis

Legacy Member
De benchpress is vervangen door een cable chest press. Ik weet dat er een bench press staat (weliswaar geen volledig losse barbell), miss daar eens achter vragen. Hij zei dat we later eventueel naar een split kunnen gaan, trouwens het is toch niet bewezen dat een split beter is dan full body?

dietrich0

Legacy Member
Grr probeer het ni beter te weten.. Geloof me, je schema is brol voor massatraining!
Een goede fullbody( dus niet zoals de jouwe!) is idd zeker gelijkwaardig aan een split. Een goede fullbody is : starting strength of stronglifts.

Weezyy

Legacy Member
full body is goed in het begin maar achteraf kan je beter met splits werken omdat je dan veel harder kan gaan op elke spiergroep.

edit : of inderdaad, stronglifts ofzo.

SideShow

Legacy Member
Is er hier iemand die traint in fit-out te destelbergen?
Ik zoek eigenlijk een trainingspartner

Weezyy

Legacy Member
dietrich0 zei:
Daar is zeker niet iedereen akkoord mee Weez..

tis misschien inderdaad wat eigen keuze.
Maar ik zou liever splits doen omdat ik dan zeker weet dat ik volluit kan gaan inplaats van telkens nog in gedachte te moeten houden dat ik al de rest ook nog moet trainen.

Een schema zoals
BP/DL/SQ/PULLS UPS/BOR zou ik dan weer wel zien zitten om 3x per week te doen.

Maar toch geen 2-3 oefeningen voor elke spiergroep? Ik zou dat eerder aan een beginner geven, maar als je iet of wat gevorderd bent..

AliChemicali

Legacy Member
Morgen eens een dip gordel in mekaar steken gewoon een ketting hangen aan men squat gordel ^^

dietrich0

Legacy Member
Schouders trainen wnr je stijf bent aan borst en biceps, of niet?
Dinsdag borst en triceps gedaan, woensdag rug en biceps.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan