Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MichielD4

Legacy Member
1. Schijven te klein
2. Startpositie van deadlift is vanaf de grond
3. Je laat de barbell verkeerd zakken
4. Je startpositie lijkt teveel op een squat vind ik (zie punt 1)
5. Net wanneer de bar voorbij de knieen is raakt de bar je bovenbenen niet meer

Xcessive-

Legacy Member
Areknia zei:
Hoe zorg ik ervoor dat ik geen pieken op mijn biceps krijg maar gewoon mooi 'rond' of ne schonen heuvel.

Zo dus
dit
ipv
dit

of is dat genetisch bepaald?

Wat jij laat zien is genetisch bepaald. Dat is een verschil in aanhechting van de biceps. Bij de eerste dicht bij de elleboog en de andere wat verder naar boven. Je kan natuurlijk niet veranderen waar je biceps begint.

Affinity

Legacy Member
Kvind het raar dat je al direct door je benen buigt? Ik buig eerst wat voorover tot de bar rond kniehoogte zit (ben toch klein dus voor jou zal dat misschien niet lukken) en dan pas ga ik door m'n benen...

Voor de rest ziet het er eigenlijk wel vrij goed uit imo... ge houdt uwe rug recht wat het belangrijkste is


Trouwens stretchen doe je het best tussen oefeningen/sets door , niet als je spieren nog koud zijn, das het slechtste wat je kan doen.

dietrich0

Legacy Member
Oh dat klinkt al positiever Zyklon:)
Meh dat wordt ni goe uitlegd hoor in da filmpke vind ik. Wat een **** oefening! Ik snap ni da mijn knieën zo ver naar voren steken wnr ik buig.. Wnr ik meer naar achter ga val ik om:(

MonkeyPenis

Legacy Member
Dit is wat ze ervan gemaakt hebben

eerste massaschema, full body 3 keer per week

MTS leg curl - 17.5 - 3*12
MTS V-squat - 75 - 3*12

Cable curl - 12.5 - 3*12
Dip assist - 26 - 3*12
Triceps push-up / - 3*10
Cable chest press - 15 - 3*12
Chin assist - 26 - 3*12
Barbell bent over row - 6.25 - 3*12
MTS shoulder press - 22.5 - 3*12

Ab crunch / - 3*20
Side bench / - 3*15
Voorwaartse plank / - 3*15"
Back extension - 50 - 2*25
Pelvis bridge / - 3*15"

Wijsheid

Legacy Member
sir oinksalot zei:
de eerste die deftige massa gekregen heeft van push ups en sit ups moet ik toch nog tegenkomen

Zo ken ik er genoeg. En het gaat nu niet specifiek over psuh-ups of sit-ups alleen hé.
Het principe no weights=no mass, daar doelde ik vooral op.

Xcessive-

Legacy Member
Wijsheid zei:
Zo ken ik er genoeg.

Skinny waardoor je de spieren wat ziet is niet gelijk aan massa. Waarom gaan wij dan allemaal 3 tot 5 keer trainen per week als je met wat push en pull ups ook echt massa kan krijgen?

Wijsheid

Legacy Member
Xcessive- zei:
Skinny waardoor je de spieren wat ziet is niet gelijk aan massa. Waarom gaan wij dan allemaal 3 tot 5 keer trainen per week als je met wat push en pull ups ook echt massa kan krijgen?

Niks skinny, MASSA. Geen bodybuilders, maar stevige, redelijke massa.

Jezus, kom toch eens onder uw steen. I kzeg niet dat je daar een bodybuilder van wordt hé.. En redelijke massa, that's all.

Mensen zien het hier altijd zo zwart-wit zeg.
Je kan zelfs met atlas op een bepaald niveau geraken.

MeRCeNaRy

Legacy Member
NotoriousP zei:
Al is een olympische turner bekeken?

Heb er zelfs 1 in de vriendengroep... En welk gewicht denkt Gé dat zij gebruiken? Zichzelf... Maar de oefeningen die zij doen zie ik u thuis nog nie doen :D

Weezyy

Legacy Member
Turners doen ook aan powertraining hoor. Net zoals bijna iedere sporter op een hoog niveau. Wat meer explosieve kracht en wat extra core stabiliteit kan nooit kwaad.

MetalG

Legacy Member
Net ne grote smos boulet special naar binnen gespeeld, dat wordt trainen vanavond!

Xcessive-

Legacy Member
Wijsheid zei:
Niks skinny, MASSA. Geen bodybuilders, maar stevige, redelijke massa.

Jezus, kom toch eens onder uw steen. I kzeg niet dat je daar een bodybuilder van wordt hé.. En redelijke massa, that's all.

Mensen zien het hier altijd zo zwart-wit zeg.
Je kan zelfs met atlas op een bepaald niveau geraken.

Moet jij juist zeggen. Waarom je kapot trainen om een deftig lichaam te krijgen en veel lidgeld betalen als het met die simpele oefeningen kan?

En een bodybuilder lichaam krijg je na heel lang trainen met discipline of korter met de nodige middeltjes. Maar je moet zeker niet denken dat je na 2 jaar kan poseren voor op de cover van de flex.

NotoriousP

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Heb er zelfs 1 in de vriendengroep... En welk gewicht denkt Gé dat zij gebruiken? Zichzelf... Maar de oefeningen die zij doen zie ik u thuis nog nie doen :D

Alsof degene die jij bekritiseerde met lucht licht te pompen fzo? Die gebruikt ook zijn lichaamsgewicht... Hannibal for king is een ander voorbeeld.

Ja uiteraard zijn dat zware oefeningen maar die zijn allemaal begonnen bij standaard pompen enz hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan