Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

davincy

Legacy Member
el slettos zei:
ik :) Tot nu toe lukt iedere training met progressieve belading zonder problemen (week 5)

Bij mij lukt dat ook zonder problemen. Denk dat ik eerst da schema ga afmaken en daarna eens naar die gym in Zelzate ga kijken. En na stronglifts (nog 8 weken) rippetoe.

MeRCeNaRy

Legacy Member
Baats zei:
'k Heb een nieuwe trainingsbroek nodig, elke keer dat ik onder parallel ga, heb ik het gevoel dat hij gaat scheuren, ideaal is anders..

korte broek, problem solved :)

MeRCeNaRy

Legacy Member
Sharpless... zei:
Ik zou ook eens moeten beginnen te trainen aan mijn spieren. Het probleem is dat ik nooit verdik. Hoeveel ik ook eet. Als ge al een klein 'vet' laagske hebt. Dan komt dat gezonder over niet?

Ik zou het liefst alles thuis doen.

Hoe begin ik eraan?

VEEL eten... Veel eiwitten binnenkrijgen... Het eten moet er terug uit komen bij wijze van spreken... (begin niet vettige nest te freten é)

En thuis beginnen? Als ge thuis een full body workout wilt kunnen doen zulde toch een beetje moeten gaan investeren...

MeRCeNaRy

Legacy Member
Baats zei:
'k Heb mijn laatste korte broek vorige week gescheurd :(

Time for some new shorts!

Lol, hoe doede da? Heb geen enkel problemen met men broeken, verkies wel kort boven lang voor de bewegingsvrijheid (en nu voor de hitte :) )

davincy

Legacy Member
Sharpless... zei:
Ik zou ook eens moeten beginnen te trainen aan mijn spieren. Het probleem is dat ik nooit verdik. Hoeveel ik ook eet. Als ge al een klein 'vet' laagske hebt. Dan komt dat gezonder over niet?

Ik zou het liefst alles thuis doen.

Hoe begin ik eraan?

Ik dacht da vroeger ook verdik nie. Eet je smorgens genoeg? Sinds ik smorgens goed ontbijt ben ik een paar kg bijgekomen na een tijdje. Zeker eieren, kwark, bruin brood, brinta, havermout, muesli zijn goed voor smorgens. En ook drink ik altijd ne shake na mijn training helpt ook goed.

En inderdaad als je alles thuis wilt doen zal je een paar 100€ moeten investeren. Halterbank, gewichten, halterstangen, squatrek, ...

Atrox

Legacy Member
eprode zei:
ja zal er echt nie veel naast zitten hoor, is een gewoonte geworden. Maar krijg je dan ook spiermassa van of alleen uithouding?

En hoe ziet uw uitvoering eruit? 60 is veel, zeker voor iemand die pas begint (denk ik?)

*edit* en chin-ups/pull-ups zijn geweldig voor uw rug, biceps, ... eigenlijk zijn alle compound oefeningen geweldig :p

eprode

Legacy Member
Atrox zei:
En hoe ziet uw uitvoering eruit? 60 is veel, zeker voor iemand die pas begint (denk ik?)

*edit* en chin-ups/pull-ups zijn geweldig voor uw rug, biceps, ... eigenlijk zijn alle compound oefeningen geweldig :p

Ja maar ik doe ze niet na elkaar heb ik gezegt he, ik doe der telkens 8 na elkaar iedere keer ik voorbij mijn optrekbaar loop :) dus 60 verspreid over de ganse dag. Kvroeg me gwn af of dit even goed is om spiermassa bij te krijgen als dat je een paar sets direct na elkaar doet..
edit: uitvoering doe ik volledig naar beneden, en tot mijn borst naar boven, perfect dus.

davincy

Legacy Member
Sharpless... zei:
Ik eet eigenlijk nooit smorgens meestal een portje yoghurt en een glas fruitsap.

Met thuis trainen bedoel ik eigenlijk zonder gewichten enz.
Gewoon sit-ups, push-ups enz

Ah dan ligt daar al een deel van uw probleem. Gewoon veel meer eten.

Dat kan je doen ter voorbereiding, maar echt gespierd zal je daar niet van worden.

MeRCeNaRy

Legacy Member
Sharpless... zei:
Ik eet eigenlijk nooit smorgens meestal een portje yoghurt en een glas fruitsap.

Met thuis trainen bedoel ik eigenlijk zonder gewichten enz.
Gewoon sit-ups, push-ups enz

1. Uw ontbijt is het BELANGRIJKST, uw maaltijd na de training tweede belangrijkst.

2. No weights, no mass :)

Atrox

Legacy Member
eprode zei:
Ja maar ik doe ze niet na elkaar heb ik gezegt he, ik doe der telkens 8 na elkaar iedere keer ik voorbij mijn optrekbaar loop :) dus 60 verspreid over de ganse dag. Kvroeg me gwn af of dit even goed is om spiermassa bij te krijgen als dat je een paar sets direct na elkaar doet..
edit: uitvoering doe ik volledig naar beneden, en tot mijn borst naar boven, perfect dus.

Ja, chin-ups zijn goed voor massa maar zouden niet de enige oefening moeten zijn (geldt voor zowat alles). Full body training ... :)

En ook niet elke dag chin-ups doen, uw spieren groeien in rust niet tijdens het trainen.

eprode

Legacy Member
Atrox zei:
Ja, chin-ups zijn goed voor massa maar zouden niet de enige oefening moeten zijn (geldt voor zowat alles). Full body training ... :)

En ook niet elke dag chin-ups doen, uw spieren groeien in rust niet tijdens het trainen.

ja ik doe uiteraard ook andere oefeningen voor rug hoor, die chin ups doe ik er gwn altijd extra bij, achja slecht zalt alleszins niet zijn :) en ja mss beter om de 2 dagen doen ofzo dan :niceone:

Atrox

Legacy Member
Sharpless... zei:
Wat is dan zo geschikt om smorgens te eten? Iets dat snel binnen kan?

Cornflakes ofzo?

Cornflakes is rommel :p

Havermout + melk + stukken banaan ftw!

eprode zei:
ja ik doe uiteraard ook andere oefeningen voor rug hoor, die chin ups doe ik er gwn altijd extra bij, achja slecht zalt alleszins niet zijn :) en ja mss beter om de 2 dagen doen ofzo dan :niceone:

Ik bedoelde niet voor de rug, maar vooral andere spiergroepen (schouders, borst, armen, benen, ...). Vandaar dat ik full body zeg. Niks zo onnozel als ne breje kas met daaronder stekkenbenen bv.

Vandaag trouwens 1x10 dips kunnen doen :woohoo:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan