Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Affinity

Legacy Member
Baats, om de hoek van de veldstraat hebde zo nen intersport ofzoiets... heb daar een broek van 12 euro gekocht... heel wijd/los , best wel tevreden van!
Gebt er zelfs van 8 euro...

@ Sharpless: van te pompen enzovoort gade nie bepaald breed worden..

En om bij te komen: eten eten eten...
Ik kwam ook "nooit bij", en at soms na het avondeten 's avonds nog ne hele pak koeken ofzo... da deed mij niets...
Maar toendak echt vollenbak beginne volstampen ben dat ik zelfs soms begon te wurgen aan tafel ben ik veel beginnen bijkomen!

el slettos

Legacy Member
Vandaag na mijn lifts die eindigden met deadlifts vroeg er een personal trainer ofdat ik wat oefeningen wou doen die hij zou voortonen.

Blijkbaar flexibiliteitsoefeningen. Met de voorwaartse bewegingen ging alles perfect. Maar met de zijdelingse had ik stekende pijn in de onderrug :(

Hij zei toen dat mijn prestaties qua kracht enorm omhoog gegaan zijn maar dat mijn flexibiliteit ten onder gaat. Hij raadde me aan om wat flex oefeningen te doen voor mijn opwarmsets.

Kdenk wel dat ik zijn raad ga opvolgen, want kwil geen blessures.. :p

davincy

Legacy Member
Hier in Lochristi op Antwerpse Steenweg heb je ook goedkoop sportgerief in Koodza.

Baats

Legacy Member
Arylia zei:
Baats, om de hoek van de veldstraat hebde zo nen intersport ofzoiets... heb daar een broek van 12 euro gekocht... heel wijd/los , best wel tevreden van!
Gebt er zelfs van 8 euro...

Goeie winkel, inderdaad. Na de examens ga ik daar weer een hele lading sportkledij inslaan :p


el slettos zei:
Vandaag na mijn lifts die eindigden met deadlifts vroeg er een personal trainer ofdat ik wat oefeningen wou doen die hij zou voortonen.

Blijkbaar flexibiliteitsoefeningen. Met de voorwaartse bewegingen ging alles perfect. Maar met de zijdelingse had ik stekende pijn in de onderrug :(

Hij zei toen dat mijn prestaties qua kracht enorm omhoog gegaan zijn maar dat mijn flexibiliteit ten onder gaat. Hij raadde me aan om wat flex oefeningen te doen voor mijn opwarmsets.

Kdenk wel dat ik zijn raad ga opvolgen, want kwil geen blessures.. :p

Leuk dat er zo'n kerel rondloopt en je daar op aanspreekt, ik kan het mij hier niet inbeelden :p

Welke oefening liet hij je doen?

Xcessive-

Legacy Member
el slettos zei:
Vandaag na mijn lifts die eindigden met deadlifts vroeg er een personal trainer ofdat ik wat oefeningen wou doen die hij zou voortonen.

Blijkbaar flexibiliteitsoefeningen. Met de voorwaartse bewegingen ging alles perfect. Maar met de zijdelingse had ik stekende pijn in de onderrug :(

Hij zei toen dat mijn prestaties qua kracht enorm omhoog gegaan zijn maar dat mijn flexibiliteit ten onder gaat. Hij raadde me aan om wat flex oefeningen te doen voor mijn opwarmsets.

Kdenk wel dat ik zijn raad ga opvolgen, want kwil geen blessures.. :p

Hoe weet die dat je flexibiliteit verslechterd is? Heb je die oefeningen vroeger nog eens gedaan dan?

En over dat eten. Het gaat er niet alleen om dat je meer eet maar wat je eet en wanneer. En als je zegt dat je niet bijkomt eet je gewoon te weinig. Jij denkt gewoon dat je veel eet. Als je al niet ontbijt is dat al een heel belangrijke maaltijd minder en dat zegt al genoeg.

Areknia

Legacy Member
Hoe zorg ik ervoor dat ik geen pieken op mijn biceps krijg maar gewoon mooi 'rond' of ne schonen heuvel.

Zo dus
dit
ipv
dit

of is dat genetisch bepaald?

davincy

Legacy Member
Areknia zei:
Hoe zorg ik ervoor dat ik geen pieken op mijn biceps krijg maar gewoon mooi 'rond' of ne schonen heuvel.

Zo dus
dit
ipv
dit

of is dat genetisch bepaald?

ja op die site staat dat het genetisch bepaald is en dat je er niets kan aan doen

Weezyy

Legacy Member
Areknia zei:
Hoe zorg ik ervoor dat ik geen pieken op mijn biceps krijg maar gewoon mooi 'rond' of ne schonen heuvel.

Zo dus
dit
ipv
dit

of is dat genetisch bepaald?

Deels genetisch afhankelijk van hoelang u korte en lange bicepkoppen zijn denk ik.
Maar preacher curls zouden zorgen voor een betere piek en dumbell curls met een extra rotatie zouden zorgen voor zo'n tennisbalbicep.

Ik denk dat je dan vooral aan je lange kop moet werken, dus hammer curls en van die dingen.

Wijsheid

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
1. Uw ontbijt is het BELANGRIJKST, uw maaltijd na de training tweede belangrijkst.

2. No weights, no mass :)

Je gaat er geen bodybuilder van worden, maar je kan daar wel degelijk een redelijke massa mee krijgen.

el slettos

Legacy Member
Baats zei:
Leuk dat er zo'n kerel rondloopt en je daar op aanspreekt, ik kan het mij hier niet inbeelden :p

Welke oefening liet hij je doen?

Een rotatieoefening, en 3 flex oefeningen die de onderrug aanspreken. En dan nog een paar oefeningen waaruit hij constateerde dat de zijkant van mijn quads en mijn adductors redelijk strak staan, en dat mijn schouders achterlopen op de rest.

Die kerel was vroeger extreem bezig met lifting en weet de gevaren ervan. Hij heeft er ook last van gehad en is daardoor nu gefixeerd op voorkomen van blessures aan de hand van zijn flex oefeningen die hij aanraadt.

Ervoor deed hij niks anders dan sq, dl, bp, ... en naart schijnt waren zijn stats indrukwekkend :p

Xcessive- zei:
Hoe weet die dat je flexibiliteit verslechterd is? Heb je die oefeningen vroeger nog eens gedaan dan?

ik heb ze tijdens mijn eerste week training met hem telkens moeten doen ja.

Hij zei dat mijn voorwaartse flex oefeningen perfect gingen. En dat het ook normaal is, omdat ik constant bezig ben met compounds die enkel voorwaartse bewegingen vereisen. Squat, bench, military..

Ook zei hij dat je in het begin (zoals ik) daar niet direct last van zal hebben, maar later van tijd tijdens zwaardere reps wel.

Dus vanaf nu start ik iedere training met die flex'es :)

de Waaslandwolf

Legacy Member
el slettos zei:
Hij zei toen dat mijn prestaties qua kracht enorm omhoog gegaan zijn maar dat mijn flexibiliteit ten onder gaat. Hij raadde me aan om wat flex oefeningen te doen voor mijn opwarmsets.
Pas met stretchen wel op: het is goed, maar je moet het op het juiste moment doen. :p

Stretchen zonder opwarming is bijvoorbeeld blijkbaar niet aan te raden. Stretchen vlak voor zware compounds is ook niet ideaal - heb ik gelezen, pin me er niet op vast - omdat de hele handel los zit, en dat leidt in combinatie met zware belasting eerder tot een verhoogd risico op blessures. Ik zou ze dus, zoals die PT het deed, eerder na het deadliften doen, of gewoon los van je training, na een wat opwarmen. Te hard rekken is ook uit den boze overigens, of blessures zijn je deel.

sir oinksalot

Legacy Member
Wijsheid zei:
Je gaat er geen bodybuilder van worden, maar je kan daar wel degelijk een redelijke massa mee krijgen.

de eerste die deftige massa gekregen heeft van push ups en sit ups moet ik toch nog tegenkomen

el slettos

Legacy Member
de Waaslandwolf zei:
Pas met stretchen wel op: het is goed, maar je moet het op het juiste moment doen. :p

Stretchen zonder opwarming is bijvoorbeeld blijkbaar niet aan te raden. Stretchen vlak voor zware compounds is ook niet ideaal - heb ik gelezen, pin me er niet op vast - omdat de hele handel los zit, en dat leidt in combinatie met zware belasting eerder tot een verhoogd risico op blessures. Ik zou ze dus, zoals die PT het deed, eerder na het deadliften doen, of gewoon los van je training, na een wat opwarmen. Te hard rekken is ook uit den boze overigens, of blessures zijn je deel.

dat blijkt idd te kloppen (even gegoogled):

"according to recent research stretching is more effective when you complete an adequate warm up before you stretch. The best time to stretch is at the end of a workout when your muscles are already warm. "

Dus kzal die stretches doen na mijn compounds. Want die eindigen oftewel op barbell row of op deadlift.

Thx! ;)

el slettos

Legacy Member
dietrich0 zei:
Interessant slet!

Dog-Not-Sure.jpg


:D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan