Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MeRCeNaRy

Legacy Member
dietrich0 zei:
Keirel Weez waar gij u toch druk over maakt..
To be honest... Me to... En dat is ook appetant, maar ik denk wel dat als uw borst groeit en uw vetpercentage zakt dat dat mindert en mindert? Of ben ik verkeerd?

MonkeyPenis

Legacy Member
John1307 zei:
Wel spijtig dat ge naar veruit de slechtste fitness van Leuven gaat. Ja het is goedkoop, maar ge krijgt er ook zo weinig voor terug.

Ik snap niet wat daar ZO slecht is? Ik zit er tegenover op kot: drempelverlagend + het is enorm goedkoop: waar ge ergens anders gemiddeld €40 de maand betaalt, betaal ik daar €80 voor 12 maanden... Dat is niet zomaar een verschil... Bovendien zijn die toestellen daar van degelijke kwaliteit en zijn de wachttijden echt niet zolang (als je een beetje logisch afwisselt).

Wat zijn dan nog negatieve elementen die me kunnen overtuigen?

Weezyy

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
To be honest... Me to... En dat is ook appetant, maar ik denk wel dat als uw borst groeit en uw vetpercentage zakt dat dat mindert en mindert? Of ben ik verkeerd?

Klopt, maar het duurt nog wel even tot ik tevreden kan zijn met mijn borst :p

Eigenlijk heb ik fucktup veel mankementen ; uitstekend borstbeen, 1 been langer dan het ander, schenen doen constant pijn tijdens het lopen, puffy nipples, platvoeten,....

God houdt niet van me :(

dietrich0

Legacy Member
Meh ik zou graag verwijzen naar mijn post in de "fitness in leuven"-thread..
1. Veel te veel volk
2. Bijna alles is machines: machines<losse gewichten
3. Geen losse barbell dus geen benchpress, squat, military press, deadlift,.. De BASIS van powertraining ontbreekt dus bij jullie.
4. Één los bankje?!

@Weez: je vergeet het belangrijkste.. Verstand!:p

Atrox

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
To be honest... Me to... En dat is ook appetant, maar ik denk wel dat als uw borst groeit en uw vetpercentage zakt dat dat mindert en mindert? Of ben ik verkeerd?

Dat is een teveel aan weefsel, geen vet. Maakt dus niets uit of heel weinig :)

@weezzy: wat is dat met uw scheenbeen?

Weezyy

Legacy Member
Een blessure die maar blijft terugkomen zelfs na 8weken rust. Heb al mijn zool laten aanpassen maar blijkbaar is het dus nog iets anders.

Diet : ha-ha... :p

Atrox

Legacy Member
Weezyy zei:
Een blessure die maar blijft terugkomen zelfs na 8weken rust. Heb al mijn zool laten aanpassen maar blijkbaar is het dus nog iets anders.

Diet : ha-ha... :p

En wa voelt gij dan? :)

Als ik loop, voel ik altijd schokken door mijn enkels :wtf: moet daarvoor eens nr de dokter, ma die zijn wachttijden zijn altijd zo ellendig lang :p

de Waaslandwolf

Legacy Member
MonkeyPenis zei:
Wat zijn dan nog negatieve elementen die me kunnen overtuigen?
Als het enkel over machines vs. losse gewichten gaat:

- met losse gewichten leer je niet stabiliseren, de machine doet dat, en neemt dus de functie over van de spieren die dat zouden moeten doen; kortweg, je traint een aantal spieren niet;
- het risico op kwetsuren bij machines is niet noodzakelijk kleiner, en soms zelfs groter vanwege een vals gevoel van veiligheid;
- als bv. een van beide armen sterker is, zal een machine dat verschil niet zomaar wegwerken omdat je het opvangt met je sterkere arm, losse gewichten zijn hier beter.

Machines zijn niet geheel des duivels, maar losse gewichten genieten wel mijn voorkeur om bovenstaande redenen, en met name de eerste.

Weezyy

Legacy Member
Atrox zei:
En wa voelt gij dan? :)

Als ik loop, voel ik altijd schokken door mijn enkels :wtf: moet daarvoor eens nr de dokter, ma die zijn wachttijden zijn altijd zo ellendig lang :p

een vrij hevige pijn aan mn beide schenen. Na een halfuurtje gaat dat dan weg en krijg ik zo'n 'schokpijn' en beginnen mijn voeten te slapen. :')

John1307

Legacy Member
de Waaslandwolf zei:
Machines zijn niet geheel des duivels, maar losse gewichten genieten wel mijn voorkeur om bovenstaande redenen, en met name de eerste.

Dood aan alle machines!!! Ik begrijp ook niet waarom mensen zo graag trainen op machines, daar is toch niets van uitdaging of plezier aan?

Euphrasius

Legacy Member
Weezyy zei:
Je doet erg weinig voor rug maar veel voor schouders?. Er zijn nog wel een paar dingen die je kan doen voor je rug zoals pull ups.

Over je voeding kunnen we niet veel zeggen. Maar ik zou toch is uitkijken naar een klein schema om je macros te kunnen behalen. Dan gaat die creatine & whey nog 5x zo effectief zijn.

Ok, bedankt, dan zal ik nog zo'n stang kopen voor in het deurgat te klemmen. Heeft er anders niemand nog opmerkingen over dat schema?

'k Heb ook eens gekeken op XXL nutrition en ik heb veel zin om naast de whey en creatine die ik lokaal heb gekocht, ook beta-alanine, dextrojuice en essential amino stack te kopen. Buiten dat het wat geld kost, is er een reden om het niet te doen?

Multivitamines, omega-3 en caffeïnepillen ga ik sowieso nog kopen voor in de examens, met dat ze spotgoedkoop zijn. Bij de apotheek kosten multivitamines €15 voor 30 :oink:, hier is het €16,50 voor 120.

En dan sprong ook Mass FX in het oog, maar dat zal iets zijn voor later denk ik...

Re@V0r

Legacy Member
die multivit van XXL neem ik nu ook sinds vorig weekend
mooie hoeveelheid pillekes voor redelijke prijs alleszins

cuda

Legacy Member
John1307 zei:
Wel spijtig dat ge naar veruit de slechtste fitness van Leuven gaat. Ja het is goedkoop, maar ge krijgt er ook zo weinig voor terug.

anyway, zou het een goed idee zijn om mijn cardio (in de fitness) volledig te vervangen door kettlebell/bodyweight circuits. Tis eig. een beetje onnozel om een fitness binnen te stappen om 40 minuutjes op een hometrainer/loopband te zitten. Als ze die sauna en douches niet hadden had ik mijn abonnement al direct afgezegd (soms spring ik er gewoon binnen enkel om een sauna te nemen).
Wat wilt ge met de cardio bereiken? specifiek doel achter of eerder algemeen?

Als ge al veel olympic lifts/powerlifts doet zou ik zeker niet al men cardio vervangen door zo'n circuits. (bijna al die circuits werken op dezelfde spieren, vrees op overbelasting)

MichielD4

Legacy Member
Re@V0r zei:
die multivit van XXL neem ik nu ook sinds vorig weekend
mooie hoeveelheid pillekes voor redelijke prijs alleszins

Ik heb er zo eens eentje stuk gebeten per ongeluk, lekker! :)

MonkeyPenis

Legacy Member
dietrich0 zei:
Meh ik zou graag verwijzen naar mijn post in de "fitness in leuven"-thread..
1. Veel te veel volk
2. Bijna alles is machines: machines<losse gewichten
3. Geen losse barbell dus geen benchpress, squat, military press, deadlift,.. De BASIS van powertraining ontbreekt dus bij jullie.
4. Één los bankje?!

@Weez: je vergeet het belangrijkste.. Verstand!:p

de Waaslandwolf zei:
Als het enkel over machines vs. losse gewichten gaat:

- met losse gewichten leer je niet stabiliseren, de machine doet dat, en neemt dus de functie over van de spieren die dat zouden moeten doen; kortweg, je traint een aantal spieren niet;
- het risico op kwetsuren bij machines is niet noodzakelijk kleiner, en soms zelfs groter vanwege een vals gevoel van veiligheid;
- als bv. een van beide armen sterker is, zal een machine dat verschil niet zomaar wegwerken omdat je het opvangt met je sterkere arm, losse gewichten zijn hier beter.

Machines zijn niet geheel des duivels, maar losse gewichten genieten wel mijn voorkeur om bovenstaande redenen, en met name de eerste.

Er is een benchpress aanwezig en er is toch ook een toestel met katrollen waar ik men bent rows op doe (barbell die vastgemaakt wordt aan kabels die naar gewichten leiden waardoor je wel moet stabiliseren met lichaam).
Bovendien zijn er toch een aantal losse gewichten aanwezig?

Anderzijds geef ik jullie wel gelijk met het overgewicht aan toestellen hoor. Er is ook een 'squat toestel' maar daar moet je idd dus niet zo zoeken naar je evenwicht en kan ik dus volgen in het benutten van minder spieren. Ach, het komt zo nauw niet vind ik, daar heb ik de €400 die ik uitspaar op een jaar wel voor over... Het is gewoon 6x zo goedkoop.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan