Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Delirium

Legacy Member
cuda zei:
(behalve het stuk over Bp, imo is een Bp technisch pas goed wanneer je gebruikt maakt van een goede arch)

True.
Je moet een kromming hebben in uw rug, maar ik heb er echt al sommigen sommigen gezien die bijna aan't bruggen waren op hun bank.

Xcessive-

Legacy Member
Delirium zei:
True.
Je moet een kromming hebben in uw rug, maar ik heb er echt al sommigen sommigen gezien die bijna aan't bruggen waren op hun bank.

Als je op massa traint inderdaad niet doen. Train je op kracht en wil je zoveel mogelijk drukken dan wel.

Deadlift en squat zijn geen oefeningen waar je moet gaan cheaten. Strict uitvoeren is een must. Zijn zeer blessure gevoelige oefeningen en dus is de vorm zeer belangrijk.

Kenzani

Legacy Member
Iemand hier ervaringen met nierproblemen als gevolg van het nemen van supplementen?
Moet 2-maandelijks bloed laten afnemen omdat ik medicijnen neem (roaccutane)
Nu is bij de 2 laatste afnames geconstateerd dat mijn Kreatinine steeds hoger wordt en mijn GFR (filtratiesnelheid) gedaald is naar 55 (d.w.z nierfunctie van 50%!)

De dokter zei van nu geen supps meer te nemen tot maandag en dan nog een bloedafname te doen, als het dan in orde is zou het kunnen dat de slechte waarden een vertekend beeld zijn (door de supps) en dat er dus niets aan de hand is met mijn nieren.

Niemand ooit al iets van bloedcontrole laten doen terwijl jullie supplementen nemen?

Ik neem:
- Whey Perfection
- BCAA's
- Result! creatine


En soms (1 à 2 maal per week)
- Noxi Pro
- Dextrose

Grtz

Gizmo_1987

Legacy Member
Veel water drinken eh :) Normaalgezien in hoeveelheid hetzelfste als wat je maakt met shakes...

dietrich0

Legacy Member
-KDS- zei:
Iemand hier ervaringen met nierproblemen als gevolg van het nemen van supplementen?
Moet 2-maandelijks bloed laten afnemen omdat ik medicijnen neem (roaccutane)
Nu is bij de 2 laatste afnames geconstateerd dat mijn Kreatinine steeds hoger wordt en mijn GFR (filtratiesnelheid) gedaald is naar 55 (d.w.z nierfunctie van 50%!)

De dokter zei van nu geen supps meer te nemen tot maandag en dan nog een bloedafname te doen, als het dan in orde is zou het kunnen dat de slechte waarden een vertekend beeld zijn (door de supps) en dat er dus niets aan de hand is met mijn nieren.

Niemand ooit al iets van bloedcontrole laten doen terwijl jullie supplementen nemen?

Ik heb reoccutane genomen in lichte versie (60mg per dag) en ik heb zelfs nog nooit bloed laten trekken, maar ik ga dat echt eens doen aangezien ik laatste tijd te veel zweet naar mijn goesting! Hoeveel mg neem je per dag? Sowieso stoppen met alcohol! En ik zou ook stoppen met zoveel proteïnen.. Een nierdisfunctie kan zeer ernstig zijn! Heb je zoveel acné in je gezicht dan? Hoelang neem je het a
l?

Ik neem:
- Whey Perfection
- BCAA's
- Result! creatine


En soms (1 à 2 maal per week)
- Noxi Pro
- Dextrose

Grtz

Xcessive-

Legacy Member
Gizmo_1987 zei:
Veel water drinken eh :) Normaalgezien in hoeveelheid hetzelfste als wat je maakt met shakes...

Inderdaad hoeveel water drink je? Verhoogde Kreatinine kan door de creatine komen.

Kenzani

Legacy Member
60mg per dag Roaccutane is niet echt licht te noemen, hoor :)
Ik neem 30mg per dag voor ongeveer 4 maand nu. Had vooral acné rond de mond, nu zijn het nog wat rode plekken, maar is al veel verbeterd. Dokter zei dat het niet door de Roaccutane kan zijn.

Het is wel zo dat mijn Ureum (belangrijke indicatie van verminderde nierfunctie) wel een goede waarde heeft.

Ik drink toch ongeveer 2l water per dag + nog appelsap en soms eens een blikje frisdrank.
En dan 2-3x per dag een shake Whey Perfection met telkens 250ml water.
En de Result! creatine neem ik steeds in met 200ml druivensap (2x per dag)

Het is wel zo dat ik (volgens mij) normaal urineer en niet echt problemen heb om naar toilet te gaan.

Hopelijk is het dus een vertekend beeld want mijn moeder werkt in dialysecentrum en het is inderdaad geen pretje om te leven met een verminderde nierfunctie...

Laten jullie nooit je bloed controleren? Is toch nodig als je zo intensief met sport bezig bent en al zeker als je supplementen neemt? :)

AhReNd

Legacy Member
Ik laat ook vaak mijn bloed controleren en zeg tegen de dokter welke supps ik neem etc. Genoeg water drinken is de boodschap. Ik drink ongeveer 3 tot 4 liter water per dag.

Ben benieuwd naar de uitslag van maandag. Binnenkort ook eens terug gaan se, is zien of mn testo verbeterd is.

Baats

Legacy Member
Stancke zei:
Volledig strict imo, less is more en je hebt maar 1 rug (nee, van die ene keer ga je rug niet kapot).

Ik weet dat het van één keer geen 'kwaad' kan (allee, relatief). Maar het mag gewoon geen gewoonte worden. Laatste weken elke training deadlift met 2.5KG verhoogd, mede door Bill Starr, maar ook gewoon omdat ik eindelijk vooruit ging.

Volgende training ietsje minder pakken dus en vanaf 'perfecte' form weer verder bouwen.

Delirium zei:
Onder uw max gewicht gaan uw schouders toch naar voor trekken waardoor je rug wat krommer lijkt te staan. Zeker bij die laatste, zware sets. De volle 100% strikt zal die wel nooit zijn.

Voor mij en PR is full ROM, goeie form (zo strikt mogelijk) en no cheating (bv. bij Bench de bar op uw borst laten botsen om hem omhoog te krijgen of rug zo krommen dat je uw bar maar 5cm moet laten zakken).
:niceone:

Bedankt!

Kenzani

Legacy Member
AhReNd zei:
Ik laat ook vaak mijn bloed controleren en zeg tegen de dokter welke supps ik neem etc. Genoeg water drinken is de boodschap. Ik drink ongeveer 3 tot 4 liter water per dag.

Ben benieuwd naar de uitslag van maandag. Binnenkort ook eens terug gaan se, is zien of mn testo verbeterd is.

En wat was de uitslag van je nieren dan de vorige keren? Of neem je nog niet lang supps? :)

AhReNd

Legacy Member
Niks op aan te merken, alle waarden waren oké. Neem al ong 3 jaar supps

Baats

Legacy Member
Allee, nog een ghetto-workout dan maar :)

[youtube]iVqnGqmSseU[/youtube]

dietrich0

Legacy Member
-KDS- zei:
60mg per dag Roaccutane is niet echt licht te noemen, hoor :)
Ik neem 30mg per dag voor ongeveer 4 maand nu. Had vooral acné rond de mond, nu zijn het nog wat rode plekken, maar is al veel verbeterd. Dokter zei dat het niet door de Roaccutane kan zijn.

Het is wel zo dat mijn Ureum (belangrijke indicatie van verminderde nierfunctie) wel een goede waarde heeft.

Ik drink toch ongeveer 2l water per dag + nog appelsap en soms eens een blikje frisdrank.
En dan 2-3x per dag een shake Whey Perfection met telkens 250ml water.
En de Result! creatine neem ik steeds in met 200ml druivensap (2x per dag)

Het is wel zo dat ik (volgens mij) normaal urineer en niet echt problemen heb om naar toilet te gaan.

Hopelijk is het dus een vertekend beeld want mijn moeder werkt in dialysecentrum en het is inderdaad geen pretje om te leven met een verminderde nierfunctie...

Laten jullie nooit je bloed controleren? Is toch nodig als je zo intensief met sport bezig bent en al zeker als je supplementen neemt? :)

Ik snap zelfs ni hoe je kan trainen? Je hebt rugpijn, neusbloedingen,koppijn, spierpijn, gescheurde lippen,.. De meesten nemen 80mg hoor, maar het schiet me net te binnen dat ik 32mg nam. Reoccutane belast je organen enorm en daar nog eens heel veel proteïnen bij, lijkt me maar gevaarlijk hoor. Je neemt trouwens toch geen roaccutane voor wat acné rond je mond..

MetalG

Legacy Member
das een nieuwe hype..


doet er me aan denken, steekt er nog iemand proteine bars in zijn kont? zo neemt je lichaam sneller de stoffen op waardoor je een beter en sneller herstel hebt.

Affinity

Legacy Member
goeie lol metal, alleen jammer da je zegt "steekt er NOG iemand", dus wil zeggen dat je het zelf doet ;(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan