Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Totser

Legacy Member
belvedere86 zei:
vandaag ook mijn 2 potten whey van xxlnutrition ontvangen.

1kg speculaas en 1 kg cappucino. kben benieuwd :cool:

ook nog 1 sample unleash en 1 sample whey delicious appel erbij gekregen.

Speculaas en cappuchino zijn de lekkerste vind ik , heb ze bijna allemaal wel een keer gehad. Moet wel zeggen dat het met melk lekkerder is dan met water en door de brinta is het ook lekker

Atrox

Legacy Member
Ik betaal ook 45€/maand en gebruik enkel de krachttrainingtoestellen (heb ook nog sauna etc, ma interesseert me niet). En dat was dan 1 vd betere hier in de buurt. De rest is allemaal healthcity/passage/random janettenfitness

AliChemicali

Legacy Member
Atrox zei:
Ik betaal ook 45€/maand en gebruik enkel de krachttrainingtoestellen (heb ook nog sauna etc, ma interesseert me niet). En dat was dan 1 vd betere hier in de buurt. De rest is allemaal healthcity/passage/random janettenfitness

Wa vind jij als gewaardeerde member vn men video:p x

de Waaslandwolf

Legacy Member
MaSSaSLaYeR zei:
Wa vind jij als gewaardeerde member vn men video:p x
Ik ben Atrox niet, maar persoonlijk zou ik zeggen:
- lager gaan, als je het met een baar zou doen, zou je met die ROM op ettelijke centimeters van je borst stoppen en terug omhoog gaan;
- iets stabieler proberen werken.
Zie het als opbouwende kritiek, niet als een poging om je af te breken. :p

Training ging vandaag ook wel vrij goed. Op de bank wilde ik naar 5x3x90 toewerken. Het eerste setje 90 ging wat minder, na de tweede rep teruggelegd. Doch zelfs dat was een verbetering van mijn vorige PR - 1x90. :D De volgende twee setjes gingen wel vlotter, uiteindelijke werd het:
2x90 / 2x3x90 / 2x3x87,5

Deadlift ook 5 kilo bijgekleefd, naar 3x5x105. Nog altijd met overhandse grip, begon wel te schuiven omdat ik het gladde deel van de baar vasthad. Volgende keer met krijt werken voor grip dus.

Affinity

Legacy Member
ik heb nog 4x90 gedaan en nu met 2 weken niet te trainen (inclusief buikgriep) kan ik met moeite nog 6x80

= zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

de Waaslandwolf

Legacy Member
Eens je terug deftig traint heb je dat niveau snel genoeg terug hoor. Zelf al meer dan genoeg meegemaakt. :p

Weezyy

Legacy Member
Arylia zei:
n/o weezy maar ik geloof nie da gij 34kg dumbell presses doet ...

bedoel ge traint nog zo lang nie en op andere oefeningen pakte veel minder dan mij en bij dumbell presses zoude 8 kilo per dumbell meer nemen :| right...

akkoord doe die oefening nogmaar goeie 9 weken maar heb wel een toestel gedaan ervoor waar ik ook redelijk zwaar op neem, ale...

lol khad me vergist, kom net terug van de gym en het was 32x6 dat ik doe op db benchpress :p
fail :(

Om een idee te geven van mijn 'kracht' check spoiler.
Alles exclu bar want technogym en zijn barbells/dumbells..
Had vandaag wel een stekende pijn in mijn arm dus ben niet volluit kunnen gaan met biceps.
barbell curl 1x12x10kilo
1x12x15kilo
1x12x20kilo
1x12x25kilo
1x6x30kilo
preacher curl 1x12x15kilo
1x12x20kilo
1x12x25kilo
1x2-3x30 op dit moment deed mijn arm teveel pijn en heb dan maar triceps gedaan

skullcrusher 1x12x10kilo
1x12x15kilo
1x12x20kilo
1x12x25
1x8 of 10 x30kilo
rope pulldown heb ik niet zo in het oog gehouden maar zwaarste was denk ik 27.5kilo.
Dan nog een oefening waar ik de naam niet van ken voor triceps maar mijn pr erop is 10kilo. Moet je zo da touw pakken en je arm strekken langs je zij.
tricep overhead extension 1x12x26
1x12x28
1x12x30
1x12x32
1x12x34
1x6x36

Daarna nog seated dumbell curls gedaan en dat deed al een hoop minder pijn. :) 1x12 van 7 tot en met 12kilo supersetted met 5kilo hammer curl. En dan nog wat side bends gedaan voor abbies met 15kilox20x5

Diet, jij zei dat 30kilo skullcrushers veel was, maar ik denk dat onze EZ bar maar 5 kilo weegt ofzo. Misschien daarmee?

MichielD4

Legacy Member
Na twee maanden niet deadliften deze avond 19x100kg getrokken. Die rep-outs zijn wel leuk in mijn schema (5/3/1)

el slettos

Legacy Member
chin-ups lukten echt goed vnv, kben content van mijn vorderingen daarin :)

kben gestart in het begin met een paar keer met 50kg contragewicht en nu doe ik vlot 4x8 zonder contragewicht

i love it :love:

de Waaslandwolf

Legacy Member
Zonet toch nog eens op een weegschaal gaan staan, en behoorlijk verrast: blijkbaar twee kilo erbij, terwijl ik ervan overtuigd was dat ik afgevallen was, aangezien ik duidelijk een tikje droger sta dan voorheen.

Vetpercentage omlaag en gewicht omhoog. Al bij al kan ik het allleen maar toejuichen. :D

cuda

Legacy Member
ThatsPrettyDope zei:
Haha proper

Klopt het dat het traag uitoefenen van oefeningen, eigenlijk niet beter is? Ik lees juist in Blast your bench dat je best gewoon snel kan werken met een zwaarder gewicht.
misschien wel interessant voor u:
Short-term high- vs. low-velocity isokinetic lengthening training results in greater hypertrophy of the elbow flexors in young men

Tim N. Shepstone,1 Jason E. Tang,1 Stephane Dallaire,1 Mark D. Schuenke,2 Robert S. Staron,2 and Stuart M. Phillips1
1Exercise and Metabolism Research Group, Department of Kinesiology, McMaster University, Hamilton, Ontario, Canada; and 2Department of Biomedical Sciences, College of Osteopathic Medicine, Ohio University, Athens, Ohio
Submitted 16 September 2004 ; accepted in final form 29 December 2004
We performed two studies to determine the effect of a resistive training program comprised of fast vs. slow isokinetic lengthening contractions on muscle fiber hypertrophy. In study I, we investigated the effect of fast (3.66 rad/s; Fast) or slow (0.35 rad/s; Slow) isokinetic high-resistance muscle lengthening contractions on muscle fiber and whole muscle cross-sectional area (CSA) of the elbow flexors was investigated in young men. Twelve subjects (23.8 ± 2.4 yr; means ± SD) performed maximal resistive lengthening isokinetic exercise with both arms for 8 wk (3 days/wk), during which they trained one arm at a Fast velocity while the contralateral arm performed an equivalent number of contractions at a Slow velocity. Before (Pre) and after (Post) the training, percutaneous muscle biopsies were taken from the midbelly of the biceps brachii and analyzed for fiber type and CSA. Type I muscle fiber size increased Pre to Post (P < 0.05) in both Fast and Slow arms. Type IIa and IIx muscle fiber CSA increased in both arms, but the increases were greater in the Fast- vs. the Slow-trained arm (P < 0.05). Elbow flexor CSA increased in Fast and Slow arms, with the increase in the Fast arm showing a trend toward being greater (P = 0.06). Maximum torque-generating capacity also increased to a greater degree (P < 0.05) in the Fast arm, regardless of testing velocity. In study II, we attempted to provide some explanation of the greater hypertrophy observed in study I by examining an indicator of protein remodeling (Z-line streaming), which we hypothesized would be greater in the Fast condition. Nine men (21.7 ± 2.4 yr) performed an acute bout (n = 30, 3 sets x 10 repetitions/set) of maximal lengthening contractions at Fast and Slow velocities used in the training study. Biopsies revealed that Fast lengthening contractions resulted in more (185 ± 1 7%; P < 0.01) Z-band streaming per millimeter squared muscle vs. the Slow arm. In conclusion, training using Fast (3.66 rad/s) lengthening contractions leads to greater hypertrophy and strength gains than Slow (0.35 rad/s) lengthening contractions. The greater hypertrophy seen in the Fast-trained arm (study I) may be related to a greater amount of protein remodeling (Z-band streaming; study II).
full text

dietrich0

Legacy Member
@Massa: Bitch ik heb geen flash op IPhone.. YouTube voor filmpjes aub:) pm maar.
@Nfxx: dat excuus is wel een excuus om u tege te zeggen! Je moet het anders bekijken.. Wij posten gewoon veel meer dan de meesten hier, vandaar dat er sowieso ook veel bullshit tussen zit:)
@Weez: Hoeveel gewicht hang je aan beide kanten? ::----::
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan