Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

el slettos

Legacy Member
weezy, hoeveel reps bij uw nieuw PR? want gij bencht identiek zoveel als mijn PR (bar van 10 kg)

Weezyy

Legacy Member
Kweet nog da ik 16kilo al veel vond in het begin. :p

5x5x70
Atrox, kdenk da wij zowa op hetzelfde niveau staan kwa kracht.

PR met dumbell press is 6x34.

Areknia

Legacy Member
Atrox zei:
Voor mij wel :p

En een week geleden zeiden ze dat mijne 14kg al teveel was voor ne beginner :unsure:

Ma bij die kerel zakten die zijn armen gevaarlijk diep en snel onder dat gewicht :)

Doe uw chin ups en pull ups eens direct zonder contragewicht ge zult veel sneller progressie maken dan eerst nog met contragewicht te sukkelen.

Tenzij ge dan ntrlk er maar 1 kunt doen maar dat denk ik niet e.

Ik zou ook gelijk zitten met ulder weezy, slet en diet. maar ja :p efkes de weg kwijt maar donderdag begin ik opnieuw. Kzal nu wel wat achter zitten. Ondertussen terug van 72 kg naar 68kg.

Atrox

Legacy Member
Areknia zei:
Doe uw chin ups en pull ups eens direct zonder contragewicht ge zult veel sneller progressie maken dan eerst nog met contragewicht te sukkelen.

Tenzij ge dan ntrlk er maar 1 kunt doen maar dat denk ik niet e.

Ik zou ook gelijk zitten met ulder weezy, slet en diet. maar ja :p efkes de weg kwijt maar donderdag begin ik opnieuw. Kzal nu wel wat achter zitten.

Nee, met mijn trainingsschema doe ik er 3x8. Mss eerder 5x5 met volledig gewicht doen? :)

De eerste keer dat ik dat apparaat gebruikte, had ik dat gewicht veels te hoog gezet. Ik vloog gans naar boven :D

Areknia

Legacy Member
Atrox zei:
Nee, met mijn trainingsschema doe ik er 3x8. Mss eerder 5x5 met volledig gewicht doen? :)

De eerste keer dat ik dat apparaat gebruikte, had ik dat gewicht veels te hoog gezet. Ik vloog gans naar boven :D

Doe gw 3x tf met uw lichaamsgewicht en probeer er elke week bij te doen. Om vanaf +-15 met weighted te beginnen.

Atrox

Legacy Member
Areknia zei:
Doe gw 3x tf met uw lichaamsgewicht en probeer er elke week bij te doen. Om vanaf +-15 met weighted te beginnen.

Zal ik eens proberen. Ik voel die chin-ups wel goed in mijne bovenrug als ik optrek :)

el slettos

Legacy Member
Areknia zei:
Doe uw chin ups en pull ups eens direct zonder contragewicht ge zult veel sneller progressie maken dan eerst nog met contragewicht te sukkelen.

Tenzij ge dan ntrlk er maar 1 kunt doen maar dat denk ik niet e.

Ik zou ook gelijk zitten met ulder weezy, slet en diet. maar ja :p efkes de weg kwijt maar donderdag begin ik opnieuw. Kzal nu wel wat achter zitten. Ondertussen terug van 72 kg naar 68kg.

68? hoe groot zijt gij?

Areknia

Legacy Member
Een van mijn favo oefeningen, puur doordat ge heel veel kracht van uw bovenlichaam gebruikt om ze te doen.

1m86 jaja!

HashQ

Legacy Member
Veel teveel zever over eten en afvallen en al die nonsens. Stopt met er zoveel mee bezig te zijn en leer gewoon gezond eten en rustig trainen. Tmoet nie allemaal tegen de zomer klaar zijn eh, bouw het allemaal rustig op en da komt wel slim.

Atrox

Legacy Member
Areknia zei:
Een van mijn favo oefeningen, puur doordat ge heel veel kracht van uw bovenlichaam gebruikt om ze te doen.

1m86 jaja!

Int begin vond ik compound maar niks, nu doe ik ze liever en liever :p
Binnenkort eens beginnen met deadlift want ik doe te weinig oefeningen voor de onderrug :)

BlaDe

Legacy Member
HashQ zei:
Veel teveel zever over eten en afvallen en al die nonsens. Stopt met er zoveel mee bezig te zijn en leer gewoon gezond eten en rustig trainen. Tmoet nie allemaal tegen de zomer klaar zijn eh, bouw het allemaal rustig op en da komt wel slim.

ja, ge moet zeker niet bezig zijn met uw macros...

MarG

Legacy Member
't Hangt er maar vanaf wat je ermee wilt bereiken hé :). 't Zal altijd beter zijn om erop te letten. Ikzelf eet te graag, ga dikwijls weg (dus veel pinten) en zal niets laten voor de fitness.

dietrich0

Legacy Member
Areknia zei:
Doe uw chin ups en pull ups eens direct zonder contragewicht ge zult veel sneller progressie maken dan eerst nog met contragewicht te sukkelen.

Tenzij ge dan ntrlk er maar 1 kunt doen maar dat denk ik niet e.

Ik zou ook gelijk zitten met ulder weezy, slet en diet. maar ja :p efkes de weg kwijt maar donderdag begin ik opnieuw. Kzal nu wel wat achter zitten. Ondertussen terug van 72 kg naar 68kg.

Pullups kan ik nog steeds ni goe, maar ni erg nu ik zag dat die rakichkerel er ook maar 6 kon.
Oei Areknia das bijna terug ondergewicht:p je ga terug van af moeten beginnen.. Als ik al zie wat voor een effect 1week niet trainen geeft! En ik was 75kg dus das maar 2,5kg weg. Je moe ni vragen bij u:p
Tot zover mijn bemoedigende post:p

Areknia

Legacy Member
dietrich0 zei:
Pullups kan ik nog steeds ni goe, maar ni erg nu ik zag dat die rakichkerel er ook maar 6 kon.
Oei Areknia das bijna terug ondergewicht:p je ga terug van af moeten beginnen.. Als ik al zie wat voor een effect 1week niet trainen geeft! En ik was 75kg dus das maar 2,5kg weg. Je moe ni vragen bij u:p
Tot zover mijn bemoedigende post:p

Bwa terug van af is veel gezegd. Maar het zal toch wat lichter zijn :p. We zien wel, het komt er wel weer bij.

en thx!! :unsure:

HashQ

Legacy Member
BlaDe zei:
ja, ge moet zeker niet bezig zijn met uw macros...

Naar mijn mening het eerste half jaar niet. Teveel mensen geven het op omdat ze het niet kunnen volhouden om 1. Met zoveel tegelijk bezig te zijn 2. er de tijd niet voor vinden.

Dan lijkt het mij beter om hun eerst de globale lijnen gewoon te laten worden. 3x sport per week ritme + 4-5 stevige gezonde maaltijden.

Als dat er inzit kunnen ze kijken of het hun aanstaat of niet en hun erin verdiepen.

Voedingschema's zijn echt afgrijselijk om u in het begin mee bezig te houden. Ik eet nu 5-6 keer per dag en ik zorg dat er altijd eiwit en wat groenten inzitten. Met cijferkes hou ik mij niet bezig en dat werkt genoeg voor mij. Ik hou dat rekenen met voedsel niet vol.

K'zeg het maar omdatk de discussie echt zever vond (beginnen met cutten/bulken als ge nog maar juist traint) en mensen sowieso een vertekend beeld van de sport krijgen door hier te lezen.

BlaDe

Legacy Member
ik zei macro's, geen voedingschema... elke dag hetzelfde eten = le suck.

Put_met_keren

Legacy Member
Ik heb hier een set halters en gewichten liggen.
Ik zou mijn bovenarmen wat willen trainen.
'k Hoef geen bodybuilder armen maar het mag toch wat strakker.
Er zijn verschillende oefeningen die ik doe.
Maar ik vraag mij nu af hoe vaak ik dit per week zou moeten doen en hoelang het zou duren voor ik resultaat ga zien?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan