Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Areknia

Legacy Member
Put_met_keren zei:
Ik heb hier een set halters en gewichten liggen.
Ik zou mijn bovenarmen wat willen trainen.
'k Hoef geen bodybuilder armen maar het mag toch wat strakker.
Er zijn verschillende oefeningen die ik doe.
Maar ik vraag mij nu af hoe vaak ik dit per week zou moeten doen en hoelang het zou duren voor ik resultaat ga zien?

:ironic:

Ja want da krijgde van efkes een barbell op te pakken.

Mooie doorverwijzing Zyklon

Put_met_keren

Legacy Member
Dat heb ik al gelezen, op het 2e deel van mijn vraag vind ik daar geen antwoord.
Ik kan de FAQ van voor naar achter lezen, ik vraag hier ervaringen van mensen die er duidelijk veel mee bezig zijn..

HashQ

Legacy Member
Put_met_keren zei:
Dat heb ik al gelezen, op het 2e deel van mijn vraag vind ik daar geen antwoord.
Ik kan de FAQ van voor naar achter lezen, ik vraag hier ervaringen van mensen die er duidelijk veel mee bezig zijn..

Hoewel het als beginner aanlokkelijk is, moet je je vooral niet focussen op 1 spier(groep). De meeste mensen hebben het idee dat ze met een dumbell knoerten van armen gaan krijgen. Dit gaat ofwel niet lukken ofwel er retarded uitzien.

Begin met het idee in je hoofd te steken van op een normale manier je hele lichaam te trainen. Je kan op je biceps dagen dan wat harder knallen zodat ze er mooi uitkomen, maar het gaat een hele tijd duren. Van een beest te worden moet je ook al geen schrik hebben, zelfs met een strak schema en mega eetgewoonten duurt dit jaren. Train gewoon en je kan dan zelf beslissen wanneer genoeg is.

Zoek vooral op internet op hoe je een deftig schema opstelt of zoek een deftig op http://www.muscleandstrength.com/workouts/ *edit* als je echt tegen een fitnessabonnement bent of geen zotte kosten wil maken. Bekijk dan zeker http://www.youtube.com/user/scooby1961?blend=1&ob=4 Uber bron aan workouts en eetadvies.
Begin vooral heel rustig en zorg dat je alle oefeningen opgezocht hebt en goed bekeken hebt.

Strak worden doe je trouwens niet door te krachttrainen maar door het te combineren met gezond eten. Massa's over te vinden op forums en websites.

Put_met_keren

Legacy Member
HashQ zei:
Hoewel het als beginner aanlokkelijk is, moet je je vooral niet focussen op 1 spier(groep). De meeste mensen hebben het idee dat ze met een dumbell knoerten van armen gaan krijgen. Dit gaat ofwel niet lukken ofwel er retarded uitzien.

Begin met het idee in je hoofd te steken van op een normale manier je hele lichaam te trainen. Je kan op je biceps dagen dan wat harder knallen zodat ze er mooi uitkomen, maar het gaat een hele tijd duren. Van een beest te worden moet je ook al geen schrik hebben, zelfs met een strak schema en mega eetgewoonten duurt dit jaren. Train gewoon en je kan dan zelf beslissen wanneer genoeg is.

Zoek vooral op internet op hoe je een deftig schema opstelt of zoek een deftig op http://www.muscleandstrength.com/workouts/
Begin vooral heel rustig en zorg dat je alle oefeningen opgezocht hebt en goed bekeken hebt.

Strak worden doe je trouwens niet door te krachttrainen maar door het te combineren met gezond eten. Massa's over te vinden op forums en websites.

Thx :)
Ik zou me niet enkel concentreren op mijn armen. Ik zou ook buikspieroefeningen doen en oefeningen voor de bovenbenen. Maar daarover heb ik geen echte vragen.
Ik vind dat mijn armen wat te papperig zijn :sop:
En ik let wel op mijn eten, vind ik zelf :)

Edit
Ik had een fitnessabonnement maar het is net afgelopen. En ondertussen ben ik verhuisd dus is de afstand naar de fitness nogal groot dus ik twijfel of ik het wel ga verlengen.
Dat youtube kanaal zit al onder favorieten, ziet er interessant uit

HashQ

Legacy Member
Put_met_keren zei:
Thx :)
Ik zou me niet enkel concentreren op mijn armen. Ik zou ook buikspieroefeningen doen en oefeningen voor de bovenbenen. Maar daarover heb ik geen echte vragen.
Ik vind dat mijn armen wat te papperig zijn :sop:
En ik let wel op mijn eten, vind ik zelf :)

Ziet vooral dat je volledig traint, anders ga je echt geen klop resultaat krijgen en stoppen. Trainen is niet simpel eigenlijk. Genoeg opzoeken voor je begint :)

ugh

Legacy Member
Stronglift, Starting Strenght, Bill Star of Wendler's 5/3/1 of een variant erop. (compounds)
Maar dat ziet er te weinig/te makkelijk/niet fancy genoeg uit natuurlijk...

ugh

Legacy Member
Put_met_keren zei:
Ik zou mijn bovenarmen wat willen trainen.

Put_met_keren zei:
Thx :)
Ik zou me niet enkel concentreren op mijn armen. Ik zou ook buikspieroefeningen doen en oefeningen voor de bovenbenen.

23le5g0.png


Dit dus?
Noteer de tandenstokerkuitjes en ongetrainde onderarmen, lats zijn ook niet nodig zolang de armen er maar goed strak uitzien hé.

MetalG

Legacy Member
Weezyy zei:
Kweet nog da ik 16kilo al veel vond in het begin. :p

5x5x70
Atrox, kdenk da wij zowa op hetzelfde niveau staan kwa kracht.

PR met dumbell press is 6x34.

ik bench bijna het dubbel als u en mijn dumbell presses zijn 4x8x35 (of 5x5x40 met 3min rust)

Atrox

Legacy Member
@ugh: Bij ons loopt er zo ene rond. Enorme guns van armen, maar voor de rest niks.

En tbh moet ik mijn onderarmen ook wat meer trainen :p

@Weezzy: PR? :unsure:

AhReNd

Legacy Member
MetalG zei:
ik bench bijna het dubbel als u en mijn dumbell presses zijn 4x8x35 (of 5x5x40 met 3min rust)

Idd, dat kan in principe niet, of je bedoelde 34kg in totaal, niet per arm?

Battista

Legacy Member
AhReNd zei:
Idd, dat kan in principe niet, of je bedoelde 34kg in totaal, niet per arm?

In totaal? Zou 17kg per dumbell zijn? Lijkt mij waarschijnlijker dan 34kg per dumbell..

@metalG wat zijn je stats op de incline bp?

AhReNd

Legacy Member
Battista zei:
In totaal? Zou 17kg per dumbell zijn? Lijkt mij waarschijnlijker dan 34kg per dumbell..

@metalG wat zijn je stats op de incline bp?

Als je BP 5 x 5 x 70 is ga je geen DB Press doen met 6 x 34.

vic

Legacy Member
Ik ga me eens wagen op dit forum en hopen dat ik hier niet te veel verkeerde dingen zeg.

Ik ben dus zelf ondertussen een achttal weken bezig met trainen waarvan ik twee weken door ziekte niet heb kunnen trainen (dus eigelijk maar een 6tal weken bezig).

Nu heb ik een vraag ivm shakes, heb hier van alles over opgezocht, maar is er iemand die me een product zou kunnen aanraden van degelijke prijs/kwaliteit?

Zelf was ik eerst gaan horen in mijn fitness zelf, maar vermits ik in een gym train vol marokanen, turken, albanezen, 4 belgen, etc (niet slecht bedoeld) loopt de communicatie soms mis en is de betrouwbaarheid van sommige bronnen nogal makkelijk in twijfel te brengen zijn, wou ik hier het eens vragen.

Hopelijk kan ik hier verder geholpen worden zonder er te veel tot last te zijn.

mvg,

Kenzani

Legacy Member
www.bodyenfitshop.nl

Echt aan te raden shop vind ik persoonlijk en als je op dutchbodybuilding vragen hebt of via mail krijg je altijd een correct antwoord. Ook zeer scherpe prijzen!

Ik gebruik nu de Whey Perfection. Dit was 54 euro voor 4,5kg... En fantastische keuze in smaken...

Als je het echt goed wil doen kan je de whey perfection nemen voor overdag en smorgens (snelle eiwitten) en de protein perfection mix voor 's avonds (trage eiwitten)

Edit: ohja de verzending is gratis als je met bancontact betaald (en nog enkele andere betaalmethoden)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan