Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Affinity

Legacy Member
mja "mass gainer".... suikerbom bucht meestal ofniet?

ik heb wel gehoord dat rice&protein een goeie is omdat er effectief stukjes rijst inzitten enzo...

trouwens als je 2 jaar blijft bulken ga je geen 2 jaar vetter worden he.... zolang ge goe uw calorieën blijft verbranden. desnoods nekeer uw vet té hoog wordt kunde klein beetje cutten maar zou nie onder 12% gaan

AliChemicali

Legacy Member
Arylia zei:
mja "mass gainer".... suikerbom bucht meestal ofniet?

ik heb wel gehoord dat rice&protein een goeie is omdat er effectief stukjes rijst inzitten enzo...

trouwens als je 2 jaar blijft bulken ga je geen 2 jaar vetter worden he.... zolang ge goe uw calorieën blijft verbranden. desnoods nekeer uw vet té hoog wordt kunde klein beetje cutten maar zou nie onder 12% gaan

Propere sick pack = 8-10% ^^

AliChemicali

Legacy Member
To all you people who smoke and train you are fucking hypocrits, 1 advice quit smoking!

Weezyy

Legacy Member
Normaal zou ik moeten stoppen met bijkomen op 85kilo calorie wijs gezien.

Maar, waarom werd er geen commentaar gegeven toen ik eerst vertelde over het feit dat ik een mass gainer ging gebruiken en met lopen + fatburner het vet eraf zou halen?

Achteraf bekeken was het inderdaad misschien niet zo snugger.

Kwou je nog een rep geven maar blijkbaar kan dit niet :(

AliChemicali

Legacy Member
Weezyy zei:
Normaal zou ik moeten stoppen met bijkomen op 85kilo calorie wijs gezien.

Maar, waarom werd er geen commentaar gegeven toen ik eerst vertelde over het feit dat ik een mass gainer ging gebruiken en met lopen + fatburner het vet eraf zou halen?

Achteraf bekeken was het inderdaad misschien niet zo snugger.

Kwou je nog een rep geven maar blijkbaar kan dit niet :(

Das water na de zee dragen eh... Gekunt best 8 tot 10 maaltyden eten eventueel s'avonds complex carb gainer of night protein pakke. En ook smorgends complex card, zult ge redelyk droog bij kome.

Ook is crosstrainer aangeraden rede:
-minder belasting spieren
-je beweegt je armen ook mee
-...

:)

Weezyy

Legacy Member
Kwark is goed genoeg heur.
En complexe koolhydraten zijn het beste 's morgens bij mijn weten = meer energie.

Lopen is mijn tweede discipline, ik loop(te) normaal de 10 miles mee en hoopte volgend jaar op een zwaardere wedstrijd and so on.

Ik ben een talentje mijn metabolisme is vrij hoog. Maar mijn voeding ligt nu op 4000cal ofzo, normaal moet ik er maar 3200+ hebben om bij te komen, maar natuurlijk word ik hier wat vetter door => lopen & fatburner.

Nuja dat was het originele plan. Vandaag al weer wat wijzer geworden. :)

Xcessive-

Legacy Member
Wie zegt er dat je max 6kg spiermassa per jaar kan bijkomen? Er zijn genoeg (beginners) die er ver boven gaan. En er is niets mis met een fatburner, maar cut eerst gewoon en gebruik zoiets als het al moeilijker gaat. De legale fatburners stellen toch niet zoveel voor.

En het is beter om gewoon te "cleanbulken" dan zwaar te gaan bulken u vetpercentage 20% te doen stijgen en daarna te gaan cutten om bijna al die spiermassa terug mee te verliezen.

Je kan beter ook niet elke dag op hetzelfde kcal zitten. 3 dagen hoog, 2 dagen lager, 3 dagen hoog etc. Zo went u lichaam niet aan de energie inname en blijft u vetverbranding hoger.


John1307 zei:
Toch geen fatburner op basis van ephedrine hoop ik? En waarom uberhaupt een fatburner gebruiken? Ik neem aan dat uw metabolisme snel genoeg is als ge al een mass gainer nodig hebt om gewicht bij te winnen.

Wat is er mis met efedrine? Dan is het ten minste al geen geldverspilling.

Weezyy

Legacy Member
Xcessive- zei:
Wie zegt er dat je max 6kg spiermassa per jaar kan bijkomen? Er zijn genoeg (beginners) die er ver boven gaan. En er is niets mis met een fatburner, maar cut eerst gewoon en gebruik zoiets als het al moeilijker gaat. De legale fatburners stellen toch niet zoveel voor.

En het is beter om gewoon te "cleanbulken" dan zwaar te gaan bulken u vetpercentage 20% te doen stijgen en daarna te gaan cutten om bijna al die spiermassa terug mee te verliezen.

Je kan beter ook niet elke dag op hetzelfde kcal zitten. 3 dagen hoog, 2 dagen lager, 3 dagen hoog etc. Zo went u lichaam niet aan de energie inname en blijft u vetverbranding hoger.
Gebeurd ook, op mijn zware dagen eet ik wat meer. :) Hoewel ik blijf honger hebben ongeacht hoeveel ik eet, een halfuur erna heb ik terug honger. Kga denk ik is gewoon puur op buikgevoel eten want zo'n schema pft.

Pariah

Legacy Member
John1307 zei:
Toch geen fatburner op basis van ephedrine hoop ik? En waarom uberhaupt een fatburner gebruiken? Ik neem aan dat uw metabolisme snel genoeg is als ge al een mass gainer nodig hebt om gewicht bij te winnen.

waarom? enkel die met ephedrine werken. al de rest is enkel caffeïne en nen hoop brol erbij.

dus al die ephedravrije fatburners zijn volgens mij weggesmeten geld. Koopt u dan caffeïnetabs in de plaats :)

MichielD4

Legacy Member
Ik heb ook al ECAY (=ephedrine + cafeine + aspirine + yohimbine) gebruikt in de zomer. Goed spul maar net zoals bij andere fat burners treedt er na een tijdje gewenning op. Ik wil er wel even bijzeggen dat ik een strak voedingsschema had, meer dan 3u cardio per week deed en 4x keer per week UB/LB trainde. Ik ben tegen het gebruik van fat burners als je er voor de rest je pet naar smijt.

Kenzani

Legacy Member
Graag commentaar geven op mijn huidige schema. Het is gebaseerd op het Power-Muscle-Burn schema van Steve Shaw, maar ik vervang het burn gedeelte door een gewone set :)
Telkens 12-10-8-6.
MAANDAG

Borst: - Bench Press
- Incline Bench Press (Smith)
- Dumbbell Bench Press
- Dumbbell Fly's en Peck Deck superset

Triceps: - Closegrip Bench Press
- Dumbbell Extensions
- Cable Tricep Extension

+ Buik

DINSDAG

Rug: - Bent Over Rows
- Dumbbell Rows
- Lat Pull Down
- Cable Pull Down (smal)
- Seated Cable Row

Traps: - Power Barbell Shrugs
- Dumbbell shrugs



WOENSDAG

Bovenbenen: - Squat
- 45° Leg Press
- Leg Extension
- (Stiff Legged) Deadlifts

Onderbenen: - Seated Calf Raises
- Standing Calf Raises

+ Buik

DONDERDAG

Shoulders: - Seated Barbell Press
- Seated Arnold Press
- Barbell Front Raise
- Dumbbell Lateral Raise
Biceps: - Pinwheel Curls
- Standing EZ-barbell Curl
- Seated Curls

VRIJDAG

Borst: - Bench Press
- Incline Bench Press (Smith)
- Dumbbell Bench Press
- Dumbbell Fly's en Peck Deck superset
+ Buik

Weezyy

Legacy Member
Zyklon zei:
Ik heb ook al ECAY (=ephedrine + cafeine + aspirine + yohimbine) gebruikt in de zomer. Goed spul maar net zoals bij andere fat burners treedt er na een tijdje gewenning op. Ik wil er wel even bijzeggen dat ik een strak voedingsschema had, meer dan 3u cardio per week deed en 4x keer per week UB/LB trainde. Ik ben tegen het gebruik van fat burners als je er voor de rest je pet naar smijt.

Ik loop normaal 6x per week dus er met mijn hoed naar smijten doe ik niet denk ik. Mijn schema is ook quasi vetvrij, maar erg hoog in cal.

Xcessive-

Legacy Member
Maandag en vrijdag borst?

En doe incline bench op een gewone bank of vervang het door dumbbells. Bij schouders 1 press eruit gooien en bent over lateral raise voor achterkant schouder.

Je hebt bij traps nog eens triceps oefeningen geplaatst.
En als het werkelijk 4 echte werksets zijn vind ik het bij de meeste spieren wel veel.

MichielD4

Legacy Member
Ik had onlangs vermeld dat ik terug ging beginnen met Bill Star, ik heb nu uiteindelijk gekozen voor 5/3/1 van Wendler.

Ik heb schrik om weer overbelastingsblessures op te lopen aan benen (knie ontsteking of verrekking hamstrings) door 3x pw te squatten, bij 5/3/1 heb je maar twee LB dagen (één voor sq en één voor dl).

Iemand dat e-book van 5/3/1 al gelezen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan