Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Weezyy

Legacy Member
@Xcessive-

Wist ik wel hoor, maar waarschijnlijk bedoelde massaslayer dat aangezien hij praat over een trainingsschema. :)

Net ook iets leuk gekregen van Rob Riches maar kan het niet helemaal vertalen en er komen termen in die'k nog nooit heb gehoord, alsook dat macro split gedoe waar ik nogaltijd geen snars van begrijp ondanks de uitleg van el slettos (?) :(.


I've found that over the years, the best method for me to work out my daily calories and macronutrient ratios, is to start with between 12 - 19 calories per pound of body mass, depending whether I want to focus on burning fat or building muscle, (stay at the lower end of the spectrum if your goal is to lose fat, and go higher if you want to focus on building muscle, which requires there to be a calorie surplus), and then for fat loss, I would split the calories into 45:30:25, and for muscle building, go for 35:50:15 for protein/carbs/fats. I hope this helps you calculate your numbers with a little more accuracy. Rob

De vraag was :'Could you give me tips on how you manage to calculate the calories in portion size (protein/carbs/fat) needed per meal?'

Weezyy

Legacy Member
Arylia zei:
@Xcessive: bij ons ene die trainde een bepaalde periode voor definitie en die had een aangepast schema... ale aangepast...
ik weet niet tot hoever aangepast, ik weet wel dat hij op een bepaald % van zijn maximum gewicht trainde en deed vb 8 herhalingen gewoon, en dan nog eens 2 herhalingen maar ENORM traag... en even blijven houden.. (vb. bij leg extension benen even gestrekt houden, en dan traag zakken, dan weer strekken en even houden, en weer traag zakken), dat als laatste 2 reps.

vroeg uit intresse waarom hij dat deed, antwoord was definitie.

binnekort doet hij wedstrijd dicht tegen Breda, weet nie juist waar :P mensen die er van op de hoogte zijn en die eventueel ook gaan om te kijken?

Ik wil wel eens gaan kijken naar EEN wedstrijd of naar een expo ofzo gaan. Er zijn zo miniem weinig mensen écht bezig met bodybuilding :(

Iemand van zin trouwens om ooit is een wedstrijd te doen? Ik wil dat wel is proberen binnen een jaar of 3 :p

cuda

Legacy Member
Weezyy zei:
@Xcessive-

Wist ik wel hoor, maar waarschijnlijk bedoelde massaslayer dat aangezien hij praat over een trainingsschema. :)

Net ook iets leuk gekregen van Rob Riches maar kan het niet helemaal vertalen en er komen termen in die'k nog nooit heb gehoord, alsook dat macro split gedoe waar ik nogaltijd geen snars van begrijp ondanks de uitleg van el slettos (?) :(.


I've found that over the years, the best method for me to work out my daily calories and macronutrient ratios, is to start with between 12 - 19 calories per pound of body mass, depending whether I want to focus on burning fat or building muscle, (stay at the lower end of the spectrum if your goal is to lose fat, and go higher if you want to focus on building muscle, which requires there to be a calorie surplus), and then for fat loss, I would split the calories into 45:30:25, and for muscle building, go for 35:50:15 for protein/carbs/fats. I hope this helps you calculate your numbers with a little more accuracy. Rob

De vraag was :'Could you give me tips on how you manage to calculate the calories in portion size (protein/carbs/fat) needed per meal?'
je neemt 12-19 kcal in per pond lichaamsmassa. dus stel dat ge 90kg weegt, is dat 200lbs en dus tussen de 2400-3800kcal. je wilt meer tegen de 2400 aanzetten als je doel vetverlies is, 3800 als je doel spiermassa is.
die 3800kcal wordt dan gesplitst in 45% komend uit eiwitten, 30% koolhydraten en 25% vetten (en 35:50:15 voor vetverlies)

macronutrienten staat gewoon voor koolhydraten,eiwitten en vetten (dus hij gaat niet in de diepte over welke soort eiwitten,koolhydraten and stuff)

nog iets wat je niet begrijpt?

Ikzelf nog maar 1 (gewichthef)wedstrijd meegedaan. maarja 1ste wedstrijd dus gene vette :p en voor men 2de wedstrijd heb ik me bezeerd aan men rug dus men "competitie" carrière is bij 1 gebleven :(

misschien binnen paar jaar ofzo is een bench only wedstrijd meedoen (of als men rug weer in orde is, volledige pl wedstrijd)

Affinity

Legacy Member
tis een bodybuilding wedstrijd he geen powerlifting...

en beide zal ik wellicht nooit doen tenzij ik tegen volgend jaar 100 zou benchen wat mij zou verbazen (zou nie tslecht zijn voor een kleine jongen als ik :p)

Re@V0r

Legacy Member
bij ons in de gym hangt er een blad uit voor de mensen die zin hebben om met een bende naar FIBO te gaan
kzou da wel eens willen doen, maar tzal dit jaar ni zijn :p
kweet eigenlijk ni of er daar veel te zien valt behalve standjes met producten en gekende bodybuilders die geld vragen om ne foto te trekken samen...

Weezyy

Legacy Member
cuda zei:
macronutrienten staat gewoon voor koolhydraten,eiwitten en vetten (dus hij gaat niet in de diepte over welke soort eiwitten,koolhydraten and stuff)

De bewerking heeft hier gestaan hoor, maar kan hem voor de moment niet opzoeken met mijn übertraag internet. Maar ik dacht het zoiets was van je telt al je eiwitten/koolhydraten & vetten op en deelt dat door iets? Vond het nogal ingewikkeld :')

Nog iets dat ik niet wist, blijkbaar als je loopt verbrand je calorieën natuurlijk. Maar calorieën kunnen ook uit vet komen? Dus stel dat je 1000 calorieën verbrand kunnen dat evengoed 900 calorieën zijn uit je vetreserve zolang je glycogeen gehalte maar laag genoeg ligt?

Rep trouwens voor jouw Cuda :)

cuda

Legacy Member
Weezyy zei:
Nog iets dat ik niet wist, blijkbaar als je loopt verbrand je calorieën natuurlijk. Maar calorieën kunnen ook uit vet komen? Dus stel dat je 1000 calorieën verbrand kunnen dat evengoed 900 calorieën zijn uit je vetreserve zolang je glycogeen gehalte maar laag genoeg ligt?
kcal is gewoon een (verouderde) maateenheid voor energie. waaruit komt energie => vet, koolhydraten, eiwitten.

nu 90% uit vetten alleen lijkt me wel veel hoor? denk dat de verdeling nooit zo hard 1 kant op zal gaan (ben wel niet 100% zeker)

Weezyy zei:
Misschien wel aangezien Rob daar ook gaat zijn :p
someone has a mancrush :p

Battista

Legacy Member
FIBO is zeer interessant op zondag, namelijk stockverkoop... Alles aan minimum 20 tot 60% korting.. smijten echt met de emmers proteine naar uwe kop :D
Kzou wel willen gaan, maar geen vervoer... :s

AliChemicali

Legacy Member
Ok hier is dus mijn schema ik heb wel alles in het engels vertaald anders begrepen jullie er niks van :D

Heeft als doel droger te komen staan net voor de zomer en dan tijdens de zomer terug kracht of massa te bulken ben er nog ni uit.

Have Fun :D

PM me als je in PDF fzo wilt


Trainingschema aflijnen
1st=90% - 2de 50% van uw maximum


Dag 1 Borst:

Bench / Smith Machine Bench 4x8
Incline Bench Smith Machine / Incline Dumbbell Press 4x8
Cable Cross / Dumbbell Fly's 4x8
+ Bovenste Buikspieren
+ Pompen Breed
+ Cardio

Dag 2 Benen (Gewicht naar keuze):
Squat 4x10
Leg Extension (Machine) 4x10
Seated Leg Curls (Machine) 4x10
Glute Kickbacks (Machine) 4x10
Barbell Calf Raises (Smith Machine) 4x10
+ Voorarmen
Reverse Barbell Curls 4x8
+ Nek
Lying Face Up Place Neck Resistance 4x8
+ Onderste Buikspieren
+ Cardio

Dag 3 Biceps & Triceps:
Standing Dumbbell Curls / EZ Bar Curls 4x8
Standing Cable Curls / Hammer Curls 4x8
Dips / Straight Bar Pushdowns 4x8
Close Grip Bench Press / Cable Rope Overhead Extensions 4x8
+ Oblique Buikspieren
+ Pompen handen naar binnen
+ Pompen handen naar buiten
+ Cardio

Dag 4 Rust

Dag 5 Rug & Schouders:
Pullups / Wide Grip Rear Pulldowns 4x8
Single Arm Dumbbell Rows /Seated Cable Rows 4x8
Smith Machine Behind The Head Deltoid Press / Smith Machine Front Deltoid Press 4x8
Front Raise Weights 4x8
+ Traps: Smith Machine Shrugs Behind The Back (Max Weight) 4x8
+ Alle Buikspieren
+ Pompen op de vuisten

MichielD4

Legacy Member
Ik ben 2 jaar geleden eens geweest naar de FIBO, ik heb toen redelijk wat gratis samples mee naar huis genomen. Ik ga enkel nog gaan als ik aan gratis tickets geraak, anders is het de moeite niet vind ik

100_1095.jpg

Atrox

Legacy Member
Training voor vandaag zit erop. Ging goed, meer kunnen heffen met dumbells. Enkel de bench press ging slecht. Ik wou het gewicht verhogen, mijn spieren konden het zeker aan, alleen pijn aan mijn gewrichten (waar uw armen in uw romp komen) :s

Baats

Legacy Member
In onze gym is het een kleine €40 met busrit inbegrepen, ik heb besloten niet te gaan :)

@Atrox; uw schouders?



Wat basisanatomie zou je echt wel niet misdoen als je die naam niet wist.

Atrox

Legacy Member
Baats zei:
In onze gym is het een kleine €40 met busrit inbegrepen, ik heb besloten niet te gaan :)

@Atrox; uw schouders?



Wat basisanatomie zou je echt wel niet misdoen als je die naam niet wist.

Nee, niet de schouders, het zat lager, eerder bij het kraakbeen

Faal

Legacy Member
Ik zou graag beginnen met krachttraining voor wat extra gewicht.
In de sticky heb ik gelezen dat ik best voor massa train, dus 4x8 bij de oef. bvb.

Maar mijn vraag is: welke oefeningen moet ik doen, op welke dagen.

Dus hoe pak ik dit best aan? :p

Ik heb dumbbells en een barbell tot me beschikking.

Weezyy

Legacy Member
cuda zei:
kcal is gewoon een (verouderde) maateenheid voor energie. waaruit komt energie => vet, koolhydraten, eiwitten.

nu 90% uit vetten alleen lijkt me wel veel hoor? denk dat de verdeling nooit zo hard 1 kant op zal gaan (ben wel niet 100% zeker)


someone has a mancrush :p
Ja, was nu maar een overdreven voorbeeld :p maar ik heb lang problemen gehad met de gedachte bv. je eet 3500 calorieën, dit heb je nodig om bij te komen, maar je loopt er 1000 af dan zou je terug zitten aan 2500 calorieën, maar zo werkt het niet denk ik..

Vind die gast geweldig en die spreekt mij hard aan op alle vlakken. Fitness en gespierd zijn is 1 ding. Maar fit zijn is nog iets anders. Mijn lichaam is pas compleet als het er goed uitziet, lenig is en kwa conditie mijn lichaam kan evenaren. Gewoon heel het lichaam ten volle benutten!

Weezyy

Legacy Member
Faal zei:
Ik zou graag beginnen met krachttraining voor wat extra gewicht.
In de sticky heb ik gelezen dat ik best voor massa train, dus 4x8 bij de oef. bvb.

Maar mijn vraag is: welke oefeningen moet ik doen, op welke dagen.

Dus hoe pak ik dit best aan? :p

Ik heb dumbbells en een barbell tot me beschikking.

Hier se den eerste summerboy :p

Hebde ooit al iets gedaan van sport? Anders lijkt het me misschien het beste om 3x in de week voor een week of 3 fullbody te doen.. kwestie van u lichaam even te laten wennen.

Weezyy

Legacy Member
Baats zei:
²

Tussen mijn laatste 2 deadlifts sets zit ik heel vaak gewoon 5 minuten op een bankje, uit te rusten.. Net hetzelfde bij de andere oefeningen, maar dan wat minder.. Je zou er nog van verschieten hoe lang je bezig kan zijn met zo'n schema.

Ik dacht dat je tijdens een 5x5 schema maar 45sex pauze mocht nemen?

Ik moet echt leren dubbelquote :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan