Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AliChemicali

Legacy Member
Weezyy zei:
Van welk merk zijn jullie shakes allemaal?

Ik heb eerst wat decathlon brol gepakt en toen overgestapt naar sci-max, heel tevreden van was super lekker maar nu toch even naar ON gegaan, puur omdat nog geen enkel ON product me heeft teleurgesteld en het ietsjes goedkoper is. :)

Xxl nutrition heb met neutrale smaak, minder suiker en aroma's etc 93% whey per 100 gram

Is meer als sci-max not?

AliChemicali

Legacy Member
Atrox zei:
Hier ook, vanillesmaak. Is wel lekker, maar soms gaat het toch moeilijk nr binnen :p

Je kan er altyd banaan fzo bij mixe heb je precies milkshake als je melk gebruikt:p x

AliChemicali

Legacy Member
Atrox zei:
Mijn eiwitten heb ik uitgerekend, mijn kcal (nog) niet. Mijn voeding is behoorlijk vetvrij (verzadigd vet dan) met een sterke focus op eiwitten.



Ik eet nu op onderhoud. KH en vetten beperken tot het nodige, maar wel veel eiwitten. Ik eet bijvoorbeeld geen pindakaas. Ik vind namelijk dat ik qua gewicht goed zit, wil enkel grotere spieren (maar niet enorm) en meer definitie :)

Grote spieren en definitie zen normaal 2 verschillende schemas dus best 8 tot 10 weken het een en daarna 8 tot 10 weken! ^^

el slettos

Legacy Member
@atrox: ik aardbeismaak, en ik meng hem met water. Kvind hem wel niet zo lekker :p

@massaslayer: idd, sci-mx heeft 78% dacht ik

AliChemicali

Legacy Member
el slettos zei:
@atrox: ik aardbeismaak, en ik meng hem met water. Kvind hem wel niet zo lekker :p

@massaslayer: idd, sci-mx heeft 78% dacht ik

Echt es xxl nutrition proberen voor 13 euro fzo heb je samples van al hun smaken check site voor meer info. Eventjes tussen haakjes ik ben geen promotor van het merk fzo maar gewoon een zeer tevreden klant

Heb ooit es whey gepakt gwn uit sportwinkel ik kreeg er gvd massas pukkels van :s en nu met dien vn xxl niks last vn

AliChemicali

Legacy Member
Just triceps en biceps gdn ^^ kga straks men schema online zetten voor aflijning voor iedereen die het wilt xD

el slettos

Legacy Member
ik rustdag vandaag :(

kvraag me af of ik geen 5x5 schema zou doen zoals op BB.com staat.

Het enigste dat ik zo raar vind, dat is dat ge toch supersnel gedaan hebt met uw training als ge slechts dit moet doen:

5x5 BP
5x5 SQ
5x5 DL

minuuke of 30 ofzo? :p

kwil eigenlijk een volledig nieuw schema, en hetgeen ik gemaakt heb trekt wss op nieveel..

sir oinksalot

Legacy Member
el slettos zei:
ik rustdag vandaag :(

kvraag me af of ik geen 5x5 schema zou doen zoals op BB.com staat.

Het enigste dat ik zo raar vind, dat is dat ge toch supersnel gedaan hebt met uw training als ge slechts dit moet doen:

5x5 BP
5x5 SQ
5x5 DL

minuuke of 30 ofzo? :p

kwil eigenlijk een volledig nieuw schema, en hetgeen ik gemaakt heb trekt wss op nieveel..

ik voeg daar zelf nog MP aan toe

Weezyy

Legacy Member
el slettos zei:
ik rustdag vandaag :(

kvraag me af of ik geen 5x5 schema zou doen zoals op BB.com staat.

Het enigste dat ik zo raar vind, dat is dat ge toch supersnel gedaan hebt met uw training als ge slechts dit moet doen:

5x5 BP
5x5 SQ
5x5 DL

minuuke of 30 ofzo? :p

kwil eigenlijk een volledig nieuw schema, en hetgeen ik gemaakt heb trekt wss op nieveel..
Ik train vandaag buikspieren en benen dus kben ook op een 50minuten klaar :p

cuda

Legacy Member
el slettos zei:
ik rustdag vandaag :(

kvraag me af of ik geen 5x5 schema zou doen zoals op BB.com staat.

Het enigste dat ik zo raar vind, dat is dat ge toch supersnel gedaan hebt met uw training als ge slechts dit moet doen:

5x5 BP
5x5 SQ
5x5 DL

minuuke of 30 ofzo? :p

kwil eigenlijk een volledig nieuw schema, en hetgeen ik gemaakt heb trekt wss op nieveel..
intensiteit/gewichten stijgen, rust stijgt, duur training stijgt

kon op zo'n training gerust anderhalf uur doen :) (2uur als ik er nog wat bijkomende oefeningen zoals pullups en dergelijke aan toevoegde)

el slettos

Legacy Member
cuda zei:
intensiteit/gewichten stijgen, rust stijgt, duur training stijgt

kon op zo'n training gerust anderhalf uur doen :) (2uur als ik er nog wat bijkomende oefeningen zoals pullups en dergelijke aan toevoegde)

Hmm dan kan ik dus wel mooi zo'n 5x5 schema volgen.

Misschien starting strength doen maar dan met meer gewicht dan voor ne beginner? Ale kben wel nog een beginner, ma toch al wa gevorderd gezien mijn stats nu

Xcessive-

Legacy Member
MaSSaSLaYeR zei:
Grote spieren en definitie zen normaal 2 verschillende schemas dus best 8 tot 10 weken het een en daarna 8 tot 10 weken! ^^

Waarom zou je daar een ander schema voor moeten hebben? Voor spierdefinitie moet je cardio toevoegen en voedingschema aanpassen? Maar trainingschema niet.

Weezyy zei:
Waarschijnlijk gewoon minder gewicht en meer reps..

Ja de grote fout. Aflijning bekom je niet door hoog in reps te gaan en een lager gewicht te nemen. Aflijning wil zeggen dat je spieren er beter door komen doordat je vetpercentage vermindert. Dus hiervoor moet je cardio doen en lager in kcal gaan. Bij afvallen ga je ook spiermassa verliezen. Daarom is het in die periode net belangrijk om te trainen op de manier dat je het beste spiermasse kweekt. Dus volgens de "richtlijnen" is dat 8-10 reps. Je kan wel dropsets of iets als FST-7 gaan toepassen omdat je op deze manier meer kcal verbrandt.


el slettos zei:
Hmm dan kan ik dus wel mooi zo'n 5x5 schema volgen.

Misschien starting strength doen maar dan met meer gewicht dan voor ne beginner? Ale kben wel nog een beginner, ma toch al wa gevorderd gezien mijn stats nu

Gewichten moet je zelf bepalen eh. Bij Starting strength begin je onder u 5RM zodat wanneer je elke keer verhoogt je uiteindelijk na een 4 tal weken op u 5RM zit. En vanaf dan zouden de PR moeten komen.

Baats

Legacy Member
cuda zei:
intensiteit/gewichten stijgen, rust stijgt, duur training stijgt

kon op zo'n training gerust anderhalf uur doen :) (2uur als ik er nog wat bijkomende oefeningen zoals pullups en dergelijke aan toevoegde)

²

Tussen mijn laatste 2 deadlifts sets zit ik heel vaak gewoon 5 minuten op een bankje, uit te rusten.. Net hetzelfde bij de andere oefeningen, maar dan wat minder.. Je zou er nog van verschieten hoe lang je bezig kan zijn met zo'n schema.

Re@V0r

Legacy Member
Weezyy zei:
Van welk merk zijn jullie shakes allemaal?

Ik heb eerst wat decathlon brol gepakt en toen overgestapt naar sci-max, heel tevreden van was super lekker maar nu toch even naar ON gegaan, puur omdat nog geen enkel ON product me heeft teleurgesteld en het ietsjes goedkoper is. :)

Syntha-6

vandaag schouders en traps gedaan... en daarmee zit de training voor deze week er al weer op jammer genoeg
morgen en overmorgen opleiding in melle dus veel te laat thuis dan om nog te gaan trainen (+ geen zin meer) dusja... jammer da k eens een week benen moe overslaan maar so be it :)

wel al paar dagen zo'n irritant gevoel in men elleboog en onderarm
kheb da al 2 weken na mekaar nadat ik skullcrushers gedaan heb voor triceps, en doordat k gisteren triceps gedaan heb voel k het vandaag ook nog altijd wa :(

Affinity

Legacy Member
@Xcessive: bij ons ene die trainde een bepaalde periode voor definitie en die had een aangepast schema... ale aangepast...
ik weet niet tot hoever aangepast, ik weet wel dat hij op een bepaald % van zijn maximum gewicht trainde en deed vb 8 herhalingen gewoon, en dan nog eens 2 herhalingen maar ENORM traag... en even blijven houden.. (vb. bij leg extension benen even gestrekt houden, en dan traag zakken, dan weer strekken en even houden, en weer traag zakken), dat als laatste 2 reps.

vroeg uit intresse waarom hij dat deed, antwoord was definitie.

binnekort doet hij wedstrijd dicht tegen Breda, weet nie juist waar :P mensen die er van op de hoogte zijn en die eventueel ook gaan om te kijken?


vandaag chille bi/tri training maar bij m'n laatste oefening "dips" kreeg ik plots iets raars in m'n rechtertriceps...
ik had het gevoel dat iemand met zijn vinger over mijn triceps streelde... zo voelde het aan, ik schrok en keek direct naast mij maar het was dus effectief niets... ik deed nog 5 herhalingen voot en had het dan weer... echt een heel vaag gevoel... ik dacht eerst aan een scheur en eventueel striemen :s maar blijkbaar komen die vaker voor rond de borst/voorkant schouders enzo... dus dat was het niet...

heel raar en schrok mij echt kapot , een gevoel datk nog nooit eerder gehad heb... armen doen wel enorm veel zeer, wss van 2 weken niets te doen en er nu zo in te vliegen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan