Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Affinity

Legacy Member
pindakaas als beleg is een goeie tip :P

trouwens dit is echt kapotlachen:
Freakshow in de Koopgoot - DePers.nl

‘Ik heb vanmorgen ontbeten met achttien eieren, een hele kip, tien boterhammen en een bak havermout. En ik eet zes keer per dag een halve kilo vlees.’

Weezyy

Legacy Member
Overtijd ook een interview gezien met Mark Ruhl waar hij ook onrechtstreeks toegeeft dat hij wel is anabolen gebruikt. Snap niet dat sommige dat blijven ontkennen. In quasi elke sport worden wel anabolen gebruikt.

Battista

Legacy Member
Gistere 8x 110 incline bench press terug stilaan op oude niveau na mijn gebroken hand..

Xcessive-

Legacy Member
Weezyy zei:
Overtijd ook een interview gezien met Mark Ruhl waar hij ook onrechtstreeks toegeeft dat hij wel is anabolen gebruikt. Snap niet dat sommige dat blijven ontkennen. In quasi elke sport worden wel anabolen gebruikt.

Maar volgens de regels nog altijd verboden.

Affinity

Legacy Member
dietrich0 zei:
Wrm geen whey met halfvolle melk mixen?

Omdat in halfvolle melk meer vetten zitten dan magere melk en dat de opname van eiwitten vertraagt... En na de training heb je 'snelle eiwitten' nodig, vandaar best met water of magere melk mengen.

http://www.vitatime.be/catalog/images/banaan.jpg
die verkopen ze bij ons :) ik dronk die vroeger maar dan vanille :p

nu drink ik whey delicious (weet de internet prijs niet van maximize maar in vergelijking met de fitness bij ons is de delicious veel goedkoper dan die maximize)..

+ met een duurdere bestelling (vb. met 3 man een pot van 50 euro) kan je aan nice gadgets geraken op xxl nutrition.nl :)

niet dat ik reclame wil maken, ben gewoon tevreden van die site, terecht tevreden ^^

de whey is dan ook superlekker en ik kijk al uit naar een volgende smaak ! (cappuchino proberen :p)

Atrox

Legacy Member
Als ge bijv minder calorieën inneemt, maar wel voldoende eiwitten, zorgt dat dan voor problemen? :)

ThatsPrettyDope

Legacy Member
Atrox zei:
Als ge bijv minder calorieën inneemt, maar wel voldoende eiwitten, zorgt dat dan voor problemen? :)

Ja want die hebt ge nodig om de eiwitten in werking te krijge e;)

Affinity

Legacy Member
Unk? Niet zeker of dat klopt wat jij zegt...
Vind het wel een goeie vraag! Benieuwd naar andere reacties...

Atrox

Legacy Member
Arylia zei:
Unk? Niet zeker of dat klopt wat jij zegt...
Vind het wel een goeie vraag! Benieuwd naar andere reacties...

Ah, ik dacht dat ik facepalm-reacties ging krijgen :unsure:

Heb nu namelijk de indruk dat ik voldoend eiwitten binnen heb, maar niet voldoende calorieën (al hoewel ik het nog niet deftig heb uitgerekend ...)

ThatsPrettyDope

Legacy Member
Ja dat hebben ze mij toch altijd wijsgemaakt:p

Iemand die trouwens toevallig een goed voedingsschema kan doorsturen want wil dat van mij toch meer op punt krijgen? Mijne middag is bijvoorbeeld totaal niet goed.

Alvast bedankt uiteraard!

Affinity

Legacy Member
Hoe kan je dan weten dat je voldoende eiwitten binnen hebt? Die "indruk" ga je niet snel hebben denk ik... Enkel als je het uitrekend..

Maak eens een ruwe schatting? Bij mij was het makkelijk ik at overdag stuk of 10 boterhammen en vaak met pindakaas dus dat is al een hele caloriebom... dan at ik nog noten tussendoor, rijstkoeken, avondmaal, havermoutpap, 500gr magere platte kaas...
Kortom allemaal goeie voeding, natuurlijk geen perfect strak voedingsschema maar ik lette gewoon zoveel mogelijk op de eiwitten.

Terwijl nu laatste 3 weken: 1 week niets buiten enkele fruityoghurtjes (buikgriep), 2 weken gewoon smiddags 4 boterhammen en een avondmaal :/

Eten is niet mijn ding :(


Dietrich wil jij eens je voedingsschema posten? Met erbij hoeveel kcals en eiwitten dat zijn? Als ik mij herinner had jij nog een redelijk 'lekker' voedingsschema, dat motiveert mij dan wellicht wel :p

BlaDe

Legacy Member
Eiwitten en kcal: Hangt er vanaf wat uw goals zijn...

Qua vet verbranding en cardio: er is geen tijdsgrens waarop ge ineens vet gaat verbranden... Vet verbranden = onder onderhoud eten met voldoende proteine. Los daarvan heeft cardio wel een hoop voordelen.

Qua snelle eiwitten, magere melk en halfvolle melk: het maakt niet uit. Eigenlijk is whey zelfs te traag voor vlak na training. Het enige waar ik mij 'druk' in zou maken is de hoeveelheid proteine die ge rond uw training binnen krijgt.

de Waaslandwolf

Legacy Member
Gisteren het PR op de bank alweer wat omhoog gekregen, naar 5x3x87,5. Volgende week beginnen we met 90.

Ook terug iets serieuzer beginnen deadliften, ondanks de elleboog die nog steeds lastig doet. Wat opgewarmd, en dan 5x5x100. Als m'n elleboog en rug het houden, gaan we daar weer lekker 5 kilo per week bijkletsen. Misschien haal ik ooit m'n vorige PR nog wel. :lol:

Weezyy

Legacy Member
Van welk merk zijn jullie shakes allemaal?

Ik heb eerst wat decathlon brol gepakt en toen overgestapt naar sci-max, heel tevreden van was super lekker maar nu toch even naar ON gegaan, puur omdat nog geen enkel ON product me heeft teleurgesteld en het ietsjes goedkoper is. :)

Atrox

Legacy Member
Arylia zei:
Hoe kan je dan weten dat je voldoende eiwitten binnen hebt? Die "indruk" ga je niet snel hebben denk ik... Enkel als je het uitrekend..

Maak eens een ruwe schatting? Bij mij was het makkelijk ik at overdag stuk of 10 boterhammen en vaak met pindakaas dus dat is al een hele caloriebom... dan at ik nog noten tussendoor, rijstkoeken, avondmaal, havermoutpap, 500gr magere platte kaas...
Kortom allemaal goeie voeding, natuurlijk geen perfect strak voedingsschema maar ik lette gewoon zoveel mogelijk op de eiwitten.

Terwijl nu laatste 3 weken: 1 week niets buiten enkele fruityoghurtjes (buikgriep), 2 weken gewoon smiddags 4 boterhammen en een avondmaal :/

Eten is niet mijn ding :(

Mijn eiwitten heb ik uitgerekend, mijn kcal (nog) niet. Mijn voeding is behoorlijk vetvrij (verzadigd vet dan) met een sterke focus op eiwitten.

BlaDe zei:
Eiwitten en kcal: Hangt er vanaf wat uw goals zijn...

Qua vet verbranding en cardio: er is geen tijdsgrens waarop ge ineens vet gaat verbranden... Vet verbranden = onder onderhoud eten met voldoende proteine. Los daarvan heeft cardio wel een hoop voordelen.

Ik eet nu op onderhoud. KH en vetten beperken tot het nodige, maar wel veel eiwitten. Ik eet bijvoorbeeld geen pindakaas. Ik vind namelijk dat ik qua gewicht goed zit, wil enkel grotere spieren (maar niet enorm) en meer definitie :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan