Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Affinity

Legacy Member
in een smith machine kunde toch uw lege bar al op de juiste hoogte hangen en er dan uw gewichten aanhangen ? :|
of hebben wij gewoon een heel goed smith machine? :p

Atrox

Legacy Member
Arylia zei:
in een smith machine kunde toch uw lege bar al op de juiste hoogte hangen en er dan uw gewichten aanhangen ? :|
of hebben wij gewoon een heel goed smith machine? :p

Ge bedoelt met de barbell van de smith machine? Ik werk liever met een losse barbell aangezien de smith machine niet vlakbij een spiegel staat (en ik wil mijn techniek toch in het oog houden). En ik denk dat de smith machine geen natuurlijke beweging creëert bij het squatten, of heb ik het mis?

Affinity

Legacy Member
Ik squat in een squat rack, gij in een smith zei ge toch net?

Kvind het raar dat gij die bar boven uw hoofd moet heffen terwijl ge die toch gewoon op de juiste hoogte kunt laten hangen? (ongeveer schouderhoogte zeker?)... ale bij ons hebde om de 15cm ofzo haakjes waar ge de bar kunt laten hangen... bij u blijkbaar niet

ugh

Legacy Member
Arylia zei:
Ik squat in een squat rack, gij in een smith zei ge toch net?

Kvind het raar dat gij die bar boven uw hoofd moet heffen terwijl ge die toch gewoon op de juiste hoogte kunt laten hangen? (ongeveer schouderhoogte zeker?)... ale bij ons hebde om de 15cm ofzo haakjes waar ge de bar kunt laten hangen... bij u blijkbaar niet
Herlees zijn posts eens...

dietrich0

Legacy Member
A gym without a squat rack ain't a gym brah!

@Atrox: ja nee ik was een magere kwiet, maar een meisje van vorig jaar zei onlangs dat ik ernorm veranderd was. Wel een nadeel is dat ik te ijdel ben geworden:p

Battista

Legacy Member
Arylia zei:
in een paar latere posts zie je wat zijn doelen zijn, dus laat hem zo maar doen...
en dat is niet grof bedoeld he... maat van mij die beginnen trainen is komt wel 5x in de week en ik geef hem handige tips of wa uitleg over iets en waar hij op moet letten maar dat interesseert hem allemaal niet zegt hij :p

dusja, live and let live ^^ geen idee waarom hij dan traint en mijn oud schema volgt, hij vindt het gewoon leuk i guess

Oow ja indd, had zen 2e post niet gezien..
In dat geval live and let live indd.. Trainen om te onderhouden klinkt niet echt motiverend imo...

Affinity

Legacy Member
Atrox zei:
Hoe leggen jullie bij de squat de barbell op jullie schouders eigenlijk? Ik zou graag meer gewicht willen pakken, maar ik weet nie hoe ik zo'n zwaar gewicht ff boven mijn hoofd kan tillen en op mijn schouders zetten

Squat rack staat daar niet. Er is wel een smith machine, ma kheb eigenlijk nog niet gezien of ge daar uw barbell tijdelijk op kunt rusten

Snap al wat ge bedoelt, ja dan zouwek toch eerder in het smith machine squatten :p dan gade veel zwaarder kunnen gaan

Delirium

Legacy Member
Areknia zei:
Boven uw hoofd tillen :eek: what the fluck...

Bij ons traint er ene en die doet overhead squats. Snatcht eerst zijn gewicht naar boven en dan squat die.
http://www.crossfit.com/mt-archive2/Greg-Amundson-oh-squat.jpg

Wel nice om die bezig te zien. Blijkt dat het een powerlifter is en geregeld wel eens wedstrijden meedoet. Zie die ook alleen maar compounds doen (BP, Military press, squat, deadlift, clean & jerks,...).
Lijkt niet zo overdreven breed, maar die heeft immens veel kracht.

Atrox

Legacy Member
Arylia zei:
Snap al wat ge bedoelt, ja dan zouwek toch eerder in het smith machine squatten :p dan gade veel zwaarder kunnen gaan

True, is waarschijnlijk veiliger dan die barbell boven uwen kop zwieren :p Als het donker genoeg is, dan kan ik mss het raam als spiegel gebruiken :unsure:

Ik doe sinds een paar weken ook veel meer compounds, eigenlijk nog wel plezant (maar ook redelijk zwaar :p). Mijn nieuw trainingsschema is ook stukken beter. Ben nu veel "explosiever" dan ervoren, wss omdat ik mijn spieren meer rust gun. Leg press bijvoorbeeld vorige week 20kg meer kunnen doen :)

AliChemicali

Legacy Member
Weten jullie in welke supermarkt je Beef Jerky kunt kopen? Is beste vlees hoogst aantal protein meer als kip enzo

Totser

Legacy Member
dietrich0 zei:
@Totser: Jij zou ook minder eten?
Toch ni savonds wegen zeker? Das nog erger dan ik:p


Ja hoor, als je ziek bent neem je toch gewoon even een stapje terug en ga je gewoon door als je weer 100 procent fit bent.

AliChemicali

Legacy Member
Is whey nu een pre of post workout shake I'm totally confused of hangt da van de doelen af?

MarG

Legacy Member
Zijn er hier nog mensen die problemen ondervinden bij het lopen na het trainen van de benen (ook op andere dagen)? Ik sluit altijd af met cardio (5 km lopen) en ik merk dat hoe meer ik mijn benen train, hoe meer ik last krijg van verrekkingen etc. Ik verlies precies ook snelheid (kan een illusie zijn). Bijgevolg train ik ze nu niet meer..

Dreetn

Legacy Member
I.v.m. dat 'overmatig' gebruik van whey, je neemt beter niet meer dan 1/3 van je dagelijkse hoeveelheid eiwitten in shakes en dergelijke.

Dreetn

Legacy Member
Atrox zei:

Kmoest er nog imo bijgezet hebben.

Waarom?
Omdat het beter is dat je je eiwitten (andere voedingsstoffen ook trouwens) uit zoveel mogelijk verschillende natuurlijke bronnen haalt om zo een zo compleet mogelijk aminozuurprofiel te bekomen.

Damn dat laatste stuk klink geleerd. :doc:

:D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan