Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Affinity

Legacy Member
exo zei:
pauperschema?

Hoeveel keer train je?
Als je 4x gaat zou ik het eerder zo doen:

Borst-bi (of tri)
Rug-tri (of bi)
Benen (quads,hams,kuiten)
Schouders

buik ergens op het einde van een workout erbij gooien...

alles 2x lijkt mij beetje teveel vant goeie, zeker als je rug en dan schouders gaat doen , ik zou niet veel energie meer overhebben om nog deftig schouders te kunnen trainen eerlijk gezegd...


YouTube - How to get bigger arms.avi
ik heb dit filmpje eens zien gepost worden maar was toen ziek dacht ik waardoor ik het opgeslaan had en nu pas bekeken heb.
wat is jullie mening ervan? hij legt het wel mooi en duidelijk uit vind ik, maar kweetnie of er veel van klopt tbrfh?

exo

Legacy Member
Gemiddeld 4-5 x in de week. Laten we het even houden op 4 keer, 5 x is afhankelijk van prive situatie (werk, ...). Als ik virjdag avond niet ben weggeweest durf ik zaterdag ook nog wel eens te gaan.
Nu benen train ik praktisch nooit omdat ik veelvuldig ga lopen en omdat het mij eigenlijk ook niet boeit. (ik wil ook niet puur gainen op massa, gewoon sportieve conditie onderhouden, dus ik denk dat mijn 'doel' totaal anders is dan de meeste hier:))
Ik ben eigenlijk begonnen met 3 spiergroepen per keer te trainen en ben dat sinds het begin blijven vasthouden, misschien toch maar eens omgooien dan.

ugh

Legacy Member
exo zei:
Gemiddeld 4-5 x in de week. Laten we het even houden op 4 keer, 5 x is afhankelijk van prive situatie (werk, ...). Als ik virjdag avond niet ben weggeweest durf ik zaterdag ook nog wel eens te gaan.
Nu benen train ik praktisch nooit omdat ik veelvuldig ga lopen en omdat het mij eigenlijk ook niet boeit. (ik wil ook niet puur gainen op massa, gewoon sportieve conditie onderhouden, dus ik denk dat mijn 'doel' totaal anders is dan de meeste hier:))
Ik ben eigenlijk begonnen met 3 spiergroepen per keer te trainen en ben dat sinds het begin blijven vasthouden, misschien toch maar eens omgooien dan.

Het is nogal dom om mijden van been-training te wijten aan 'andere doelen'. Ik moet de eerste sport nog tegenkomen waar squats geen ideale versterking zijn. Al is het maar één maal per week.
Btw, je argumentatie van "omdat ik veelvuldig ga lopen" houdt geen steek. En ik zou je ook aanraden om misschien eerst wat informatie te lezen voor je nog zo'n domme uitspraken doet.

Affinity

Legacy Member
ja in dat geval hou je je huidig schema maar ^^


@ Zyklon: ik heb die .pdf eens gelezen van die 31daystobiggerarms.
Zijn daar al positieve reacties op gekomen waar jij van weet?

Lijkt mij een interessant schema, en zeker ook mooi voor tijdens de zomer om maar 3x ipv 5x te moeten trainen...
Spreekt trouwens wel het filmpje tegen dat ik hier 3 posts boven gepost heb...

dietrich0

Legacy Member
@Weezy: Petit gervais is toch gewoon yoghurt zoals andere? Het zijn alleen de hoeveelheid kcal die je vet maken hoor. Je eet potverdekke meer dam 3500kcal voor 1m70, dan kan je toch moeilijk veronderstellen dat die blokjes zichtbaar blijven? Ik eet er 3100 ofzo voor 1m86 en ik gain massa.
@Ugh: Ouch weer zo grof, maar to the point hoewel ik het niet echt onzin vond wat hij zei. Buiten het feit van die benen, benen zijn ook nodig. Ik ben ook eerder fan van db bp.
@Atrox: Mijn zelfvertrouwen is enorm omhoog gegaan, nu straal ik zelfzekerheid uit zeggen ze, vroeger onzekerheid en verlegenheid:( Ik kam fitness dan ook aanraden aan iedereen die dringend een liefje zoekt:p

Affinity

Legacy Member
Dat laatste wat ge zegt slaat op niets, maar dat ge er zelfzekerder door wordt is zeker waar

exo

Legacy Member
ugh zei:
Het is nogal dom om mijden van been-training te wijten aan 'andere doelen'. Ik moet de eerste sport nog tegenkomen waar squats geen ideale versterking zijn. Al is het maar één maal per week.
Btw, je argumentatie van "omdat ik veelvuldig ga lopen" houdt geen steek. En ik zou je ook aanraden om misschien eerst wat informatie te lezen voor je nog zo'n domme uitspraken doet.

Ik acht dat voor mezelf niet nodig, dat jullie er een andere mening op nahouden kan allemaal goed zijn. Dat jullie je redenen hebben eveneens. Dat het allicht beter is om te doen wel. Maar er is helemaal geen reden om zo hautain te komen doen.
Ik moet nu al wringen om mijn tijd verdeeld te krijgen en als ik er dan nog benen bij neem dan moet ik ergens in cutten.
Bovendien heb ik van nature uit al vrij gespierde benen, geen bb benen maar wel gespierd genoeg om evenredig te zijn met de rest van mijn lichaam.

dietrich0

Legacy Member
Ooh hoezo dan? Ik bedoel de echte nerds op 9lives bv. zoals Boeffel ofzo die geen meisjes durven aanspreken..
@Exo: Ugh reageert altijd zo, ik ga ook eerder voor de milde aanpak:) Kijk het zit zo: Lange afstand open of fietsen maakt je kuiten en quads smaller. Stevigere beenspieren zorgen voor meer stabiliteit en vooral meer uitstraling:p Nu ja er zijn mensen die van nature al stevige benen hebben, ik niet..

Tristan

Legacy Member
ugh zei:
Het is nogal dom om mijden van been-training te wijten aan 'andere doelen'. Ik moet de eerste sport nog tegenkomen waar squats geen ideale versterking zijn. Al is het maar één maal per week.
Btw, je argumentatie van "omdat ik veelvuldig ga lopen" houdt geen steek. En ik zou je ook aanraden om misschien eerst wat informatie te lezen voor je nog zo'n domme uitspraken doet.

Fout, als je langere afstanden loopt, heeft het niet echt veel zin om je beenspieren op iets anders te trainen dan uithouding.

ugh

Legacy Member
Tristan zei:
Fout, als je langere afstanden loopt, heeft het niet echt veel zin om je beenspieren op iets anders te trainen dan uithouding.

Als je enkel zo denkt heeft het ook geen zin om borst of triceps te trainen, of het hele bovenlichaam. Ik blijf erbij dat een goede benentraining (en daar zouden zo goed als altijd squats moeten bijhoren) nodig is in elk schema. Ik zou trouwens liever biceps en triceps isolatieoefeningen compleet laten vallen en een goede beenwork-out in de plaats doen.

ugh

Legacy Member
exo zei:
Hoeveel spiergroepen trainen jullie per dag? Ik 3 maar ik zie er veel 2 groepen trainen.

Maandag : rug-schouders-buik
Dinsdag : borst-biceps-triceps
Woensdag : rug-schouders-buik
Donderdag : ....

exo zei:
Ik acht dat voor mezelf niet nodig, dat jullie er een andere mening op nahouden kan allemaal goed zijn. Dat jullie je redenen hebben eveneens. Dat het allicht beter is om te doen wel. Maar er is helemaal geen reden om zo hautain te komen doen.
Ik moet nu al wringen om mijn tijd verdeeld te krijgen en als ik er dan nog benen bij neem dan moet ik ergens in cutten.
Bovendien heb ik van nature uit al vrij gespierde benen, geen bb benen maar wel gespierd genoeg om evenredig te zijn met de rest van mijn lichaam.

Wacht, ge hebt tijd genoeg om alle spiergroepen twee tot twee en een halve keer te trainen per week, maar tijd om eens een goede sessie squats te beoefenen past er nooit in?

Wilt ge wel serieus genomen worden? Want afgaande op je antwoorden denk ik van niet... Of ben ik weer te hautain, mister-ik-train-mijn-benen-niet-maar-heb-wel-vrij-gespierde-benen?

En als ge dan toch geen kritiek op uw schema wilt, post het dan ook niet.

BlaDe

Legacy Member
ugh zei:
Wacht, ge hebt tijd genoeg om alle spiergroepen twee tot twee en een halve keer te trainen per week, maar tijd om eens een goede sessie squats te beoefenen past er nooit in?

Wilt ge wel serieus genomen worden? Want afgaande op je antwoorden denk ik van niet... Of ben ik weer te hautain, mister-ik-train-mijn-benen-niet-maar-heb-wel-vrij-gespierde-benen?

En als ge dan toch geen kritiek op uw schema wilt, post het dan ook niet.

dit wou ik posten, maar ik had besloten om er geen moeite in te steken. parels voor de zwijnen etc.

Weezyy

Legacy Member
MaSSaSLaYeR zei:
Same : ( ) wetenschappelijk verklaring iemand? :p

Ik heb een kippenborst dus mijn linkerborstbeen staat een beetje naar voor. Nuja, nu ik wat gespierd ben lijkt da gewoon op een massive buikspier gedeelte :p

dietrich0

Legacy Member
Wat zitten jullie te zagen over abs man, mijn rechterarm lijkt wel dubbel zo dik als de linker. Lijkt me toch erger?:p
@weez: thx brah

Weezyy

Legacy Member
dietrich0 zei:
Wat zitten jullie te zagen over abs man, mijn rechterarm lijkt wel dubbel zo dik als de linker. Lijkt me toch erger?:p
@weez: thx brah

Dat hebben er veel, en das niet van te tennissen..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan