Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dreetn

Legacy Member
Eerst en vooral 30/40/50% (EKV) kan niet, de soms moet 1 zijn.

De kcal van alles wat je eet wordt opgemaakt uit 3 'bestanddelen' namelijk eiwitten, koolhydraten en vetten.
1g eiwitten en koolhydraten zijn elk 4kcal
1g vetten is 9kcal

Op websites zoals deze kan je voedingswaarden opzoeken.

Om de eiwit, koolhydraten en vet verhouding (EKV) te berekenen tel je het gewicht van alle eiwitten op, het gewicht van alle koolhydraten en het gewicht van alle vetten.
Die 3 getallen vermenigvuldig je dan respectievelijk met 4, 4 en 9.
Dan bekom je 3 nieuwe getallen, de verhouding van 1 van die getallen met de som van het totaal van die 3 getallen is dan de verhouding van je eiwitten, koolhydraten en vetten.

Edit: ik heb al veel schema's gezien die uitgerekend worden met het gewicht van de eiwitten, koolhydraten en vetten in plaats van de kcal ervan, wat dus niet correct ik.

Dreetn

Legacy Member
Weezyy zei:
En ik dacht da gij niet zover stond kwa kennis :unsure:

merci man :)

Ik heb enorm veel gehad aan het boek van vince delmonte welke ik hier al eens gezet had. Als je ze wilt upload ik ze terug.

SkeeWax

Legacy Member
Heeft er iemand hier ervaring met die stronglift 5x5? Volg momenteel gewoon schema die ik gekregen heb in fitness.

Areknia

Legacy Member
Paar pagina's geleden is er gezegd geweest om starting strength te doen ipv stronglift 5x5

Weezyy

Legacy Member
Inderdaad nog niet zien passeren, ik en Areknia/Arylia (?) vragen al wekenlang om wat literatuur!

Dreetn

Legacy Member
Areknia zei:
Toch niet zien passeren dan de vorige keer

Kzal de link en een PM sturen aangezien dat boek normaal gezien niet gratis is. :unsure:

edit: die 10 tal e-books kon ik ook wel gebruiken, maar ik denk dat we die hier niet meer zullen zien passeren :p

exo

Legacy Member
Blijkbaar had ik hier nog een blender in de kast staan, daarstraks m'n shake'ske daar is mee gemixt en twas krak dezelfde als in de fitness, nice and creamy! :)

exo

Legacy Member
Yessir! :)
Ja melk ligt altijd te zwaar op m'n maag, drink hem al sinds het begin met water.

ThatsPrettyDope

Legacy Member
exo zei:
Yessir! :)
Ja melk ligt altijd te zwaar op m'n maag, drink hem al sinds het begin met water.

Is ook het beste (dacht ik?), worden die eiwitten anders niet trager opgenomen door de melk?

Weezyy

Legacy Member
Kan me het moeilijk inbeelden, ik ben tegen melk anderen zijn ervoor. Ik mix mn shake nu ook wel met melk maar dat is de enige keer dat ik melk drink op de dag.

Alleen niet verhitten te lang bijhouden denk ik? Na een tijdje zouden je minder veel kwaliteit verliezen.

Dreetn

Legacy Member
Voor en na de training neem ik mijn whey met water, met magere melk zou dit even goed kunnen (0,8g vet /250ml dacht ik).

Weezyy

Legacy Member
Waarom voor en na? Dan kan je beter je shake bij het opstaan drinken lijkt me?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan