Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cuda

Legacy Member
Baats zei:
²


OT: Squats en Deadlifts vliegen omhoog, BOR blijft semi-zitten en Bench gaat nog minder vooruit :(


Edit: Dietrich, je moet echt eens je calf raises filmen. Je pakt 3x meer op je kuiten dan op je quads :')
Nog steeds Billstar bezig?

Baats

Legacy Member
Jep, halfweg wel eens de gewichten overal verhoogd.. Nog zeker een 6-8-tal weken :)

dietrich0

Legacy Member
Ach man ik zeg gewoon wat ik denk.
Ja die oefening. Ik zal het eens filmen volgende week.

Xcessive-

Legacy Member
cuda zei:
Hangt ook af van machine tot machine hoor. Is zeker mogelijk :)

Is gewoon een machine waar je schijven moet ophangen. Dus zoveel verschil is er niets aangezien er ook niet met kabels wordt gewerkt.

Maar wat ik vaak zie bij mensen die veel nemen is dat ze dus niet meer naar boven gaan wat net het belangrijkste is. Als je gewoon naar beneden gaat met je voet en dan naar boven tot je voet parallel is met de grond maak je maar een hele kleine beweging ook. Hierdoor kan je dus zwaarder.

cuda

Legacy Member
Xcessive- zei:
Is gewoon een machine waar je schijven moet ophangen. Dus zoveel verschil is er niets aangezien er ook niet met kabels wordt gewerkt.

Maar wat ik vaak zie bij mensen die veel nemen is dat ze dus niet meer naar boven gaan wat net het belangrijkste is. Als je gewoon naar beneden gaat met je voet en dan naar boven tot je voet parallel is met de grond maak je maar een hele kleine beweging ook. Hierdoor kan je dus zwaarder.
c0fe98c7f35a20c4e35556a56c86434d.png

r = krachtarm= afstand van het beengedeelte tot het middelpunt van de schijven. vergroot deze (wat simpelweg de lengte van die baar verlengen is) en je krijgt een groter krachtmoment om te overwinnen => zwaarder
Op het 2de punt volg ik je wel :)

dietrich0

Legacy Member
Nee hoor ik doe zeker hoger dan parallel. Het is wel een echte machine, dus met stacks die maar tot 60kg gaan en dan hang ik op de voorste haak nog eens 30kg schijven wat in het totaal 90kg geeft.

Shivte

Legacy Member
Van gisteren begonnen met een creatine "kuurtje". Lang geleden! Hopen dak ni teveel vocht ga vast houden. Bench press is met die creatine binnen de 2 weken over de 90kg. Momenteel 5x 87,5kg zonder de crea. Sebiet Borst, schouders en buik. Mss dak er sebiet al over zit :p

dietrich0

Legacy Member
Ik dacht dat jullie stelden dat sups zoals creatine geen wondermiddelen zijn?:p

Shivte

Legacy Member
Da is ook geen wondermiddel. Toch ni in de zin van da ge er zot massa mee pakt. Den éne mens reageert erop, den andere ni. Ik krijg krachttoename ja, of ik er massa mee pak weet ik ni. Bijlange ni genoeg gedaan om daar een besluit te kunnen over maken.

Affinity

Legacy Member
dietrich0 zei:
Ik dacht dat jullie stelden dat sups zoals creatine geen wondermiddelen zijn?:p

creatine helpt effectief wel..
zeker en vast wel een aanrader voor als je al een tijdje traint :)
je hebt meer energie en je spieren zullen meer vocht vasthouden waardoor je mss wat breder lijkt of opgezwollen lijkt, maar eens je ermee stopt verdwijnt dat vocht.. maar door de tijdelijke krachttoename zou je ondertussen wel wat progressie kunnen maken hebben en eventueel wat massa bijgekomen zijn...

tis niet dat het rechtstreeks voor spiermassa zorgt he , zoiets bestaat niet... ale... legaal toch niet.

seated calf raises zoals op die foto doe ik 10x60 als laatste set, das meer dan genoeg als je goed omhoog gaat voel je het echt wel branden...
en staand doe ik ook 60 en ik snap niet waarvan iemand (baats?) hier zei dat het onmogelijk leek ofzo? die blok bij ons gaat tot 250 kilo ofzo, zal gewoon van toestel tot toestel afhangen zeker..

60 is zelfs licht op dat toestel maar ik doe die wel 3x20

Baats

Legacy Member
Ik zeg bijlange niet dat het onmogelijk is. En dat die blok tot 250kg gaat zal er misschien ook wel iets mee te maken hebben dat het zo'n squat/calf raise machine in (just guessing)..

Ik vind het gewoon frappant dat Dietrich moeite had met 40(?)kg squat een tijdje geleden, maar wel bijna 3x zo veel calf raised op een goeie dag..

Atrox

Legacy Member
Ik heb de indruk dat er stilaan resultaten komen, zie wat meer buikspieren (vooral zijkanten) en rug is ook beter aan het worden. Allemaal spieren die ik voorheen niet trainde. Voor de rest nieveel verschil :unsure:

dietrich0

Legacy Member
Baats zei:
Ik zeg bijlange niet dat het onmogelijk is. En dat die blok tot 250kg gaat zal er misschien ook wel iets mee te maken hebben dat het zo'n squat/calf raise machine in (just guessing)..

Ik vind het gewoon frappant dat Dietrich moeite had met 40(?)kg squat een tijdje geleden, maar wel bijna 3x zo veel calf raised op een goeie dag..

Squat is mijn oefening niet schat, techniek e..

Baats

Legacy Member
Dan nog.

Maar bon, als je het dus wel degelijk kan met goeie vorm, chapeau.

dietrich0

Legacy Member
Deadlift is inderdaad ook mijn oefening ni:(
Oh jawel ik had er wel op gereageerd, maar jij niet meer. Dankje voor de link, zal het downloaden wanneer ik terug thuis ben.

el slettos

Legacy Member
hanging leg raises zijn toch wel fucking lastig

wel goeie oefening precies want ik voel mijn abs veel beter dan bij crunches :)

komt er nu eigenlijk nog een meeting of niet?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan