Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atrox

Legacy Member
dietrich0 zei:
Op toestel in mijn huidige gym voel ik niets, dus gewoon met bodyweight:)
Op toestel in Spaanse gym, ga ik bijna kapot van de pijn, heerlijk dus daar het toestel.

Ik voeg altijd 40 à 30 kg toe als extra gewicht, voel het na een tijd behoorlijk branden :)

dietrich0

Legacy Member
Dan zou het goed moeten zijn, hoewel er algemeen bepaald wordt dat machines minderwaardig zijn aan losse oefeningen. Crunches zijn moeilijk om correct uit te voeren.

el slettos

Legacy Member
japjap 5x80 BP vnv en meer chin-ups kunnen doen dan normaal :D

lovin it :love:

--

zeg, een vraagske voor mijn trainingspartner:

hij traint nu iets meer dan 2 maanden en verliest zeer moeilijk vetmassa. Hij traint nochtans keihard en doet enorm veel cardio. Hij heeft wel geen voedingsschema omdat hij zich daar niet aan kan houden en hij gewoon te graag eens vettig eet.

Is een vetverbranding voedingssupplement aangeraden voor hem, of moet hij een compleet andere training doen dan zijn 'fulltime' cardio?

Want anders zie ik hem zijn motivatie verliezen, en het is 1 van mijn allerbeste maten dus ik wil hem ook graag vorderingen zien maken :)

Kenzani

Legacy Member
Atrox zei:
Ik voeg altijd 40 à 30 kg toe als extra gewicht, voel het na een tijd behoorlijk branden :)

dietrich0 zei:
Dan zou het goed moeten zijn, hoewel er algemeen bepaald wordt dat machines minderwaardig zijn aan losse oefeningen. Crunches zijn moeilijk om correct uit te voeren.


Ik zweer bij leg raises op een gewoon bankje of een licht hellend bankje

br.And3rs

Legacy Member
el slettos zei:
japjap 5x80 BP vnv en meer chin-ups kunnen doen dan normaal :D

lovin it :love:

--

zeg, een vraagske voor mijn trainingspartner:

hij traint nu iets meer dan 2 maanden en verliest zeer moeilijk vetmassa. Hij traint nochtans keihard en doet enorm veel cardio. Hij heeft wel geen voedingsschema omdat hij zich daar niet aan kan houden en hij gewoon te graag eens vettig eet.

Is een vetverbranding voedingssupplement aangeraden voor hem, of moet hij een compleet andere training doen dan zijn 'fulltime' cardio?

Want anders zie ik hem zijn motivatie verliezen, en het is 1 van mijn allerbeste maten dus ik wil hem ook graag vorderingen zien maken :)


je mag altijd een voedingssupplement gebruiken, valt te zien welke :p maar als hij echt vet wil verbranden moet hij toch een goed voedingschema opstellen en zich er ook aanhouden, let op de voeding door de week en in het weekend kan je een refeed doen ;) ivm de training,gewoon gewichttraining lichter gewicht en meer reps en tussen de oefeningen ong. 30 seconden rust, daarna cardio van 45min tot een uur. en onder uw caloriebehoefte eten doormiddel van een goed voedingschema. en dan gaat je maat resultaat boeken.

Dark_Priest

Legacy Member
Eerste keer dat ik hier post dus maar snel ff situatie posten.
Ben altijd zwaar geweest en 5 jaar geleden serieus gaan trainen onder de zomer en de resultaten waren aanzienlijk. De daarop volgende jaren kon ik moeilijk gaan trainen en at ik niet overmatig maar slecht (kot leven).
Nu dus terug begonnen en denk dat alles wel snel terug op zijn plooi valt.
Men probleem is nu blijkbaar zwakke voorarmen, bicep was 1 van mijn favoriete spiergroepen maar na enkele reps kan ik gewoon niet meer door men voorarm. Heb al geprobeerd extra aandacht aan men pols te schenken en minder hard de baar vast te grijpen (zal wat tijd vragen dat men voorarm meekan met de biceps waarschijnlijk).

@Slettos
Ik vrees da u vriend zelf de knop moet kunne omdraaien.
Want van eens in de week vettig te eten stagneer je nog niet (zelfde met cola en alcohol).
Wat voor mij werkt is net gaan trainen tijdens die uren dat ik weet da ik vreetkicks krijgen, tijdens het trainen vul ik mijn maag toch steeds met water.
Verder zou ik wel aanraden hoog in gewichten te blijven trainen, spieren verbranden nu eenmaal meer vet. En als hij cardio doet op een normaal tempo (ja als 'zware' wilt hij zich waarschijnlijk bewijzen tegenover u en aan het zelfde tempo trainen = hij snijdt in zijn spier).

ugh

Legacy Member
el slettos zei:
... verliest zeer moeilijk vetmassa. ... Hij heeft wel geen voedingsschema omdat hij zich daar niet aan kan houden en hij gewoon te graag eens vettig eet.
Wat denkt ge nu echt dat het antwoord hierop kan zijn? Nee, pak maar pillen, fuck een goede voeding.

br.And3rs zei:
je mag altijd een voedingssupplement gebruiken, valt te zien welke :p maar als hij echt vet wil verbranden moet hij toch een goed voedingschema opstellen en zich er ook aanhouden, let op de voeding door de week en in het weekend kan je een refeed doen ;) ivm de training,gewoon gewichttraining lichter gewicht en meer reps en tussen de oefeningen ong. 30 seconden rust, daarna cardio van 45min tot een uur. en onder uw caloriebehoefte eten doormiddel van een goed voedingschema. en dan gaat je maat resultaat boeken.
OF die maat kan wat karakter kweken ipv de pussy uit te hangen en zich vol te proppen met kebab? Ge kunt gerust een deftig voedingsschema opstellen en u houden aan uw macro's met hier en daar vettig eten om zijn goesting te vullen. Voeding aanpassen > cardio trouwens.

Dark_Priest zei:
Men probleem is nu blijkbaar zwakke voorarmen, bicep was 1 van mijn favoriete spiergroepen maar na enkele reps kan ik gewoon niet meer door men voorarm. Heb al geprobeerd extra aandacht aan men pols te schenken en minder hard de baar vast te grijpen (zal wat tijd vragen dat men voorarm meekan met de biceps waarschijnlijk).
Makkelijk op te lossen, doe starting strength, geen bicepscurl meer nodig.

Dark_Priest zei:
hij snijdt in zijn spier
wat


ps Weezy, nuttig genoeg? Of ben ik weer te grof?

AliChemicali

Legacy Member
Dark_Priest zei:
Eerste keer dat ik hier post dus maar snel ff situatie posten.
Ben altijd zwaar geweest en 5 jaar geleden serieus gaan trainen onder de zomer en de resultaten waren aanzienlijk. De daarop volgende jaren kon ik moeilijk gaan trainen en at ik niet overmatig maar slecht (kot leven).
Nu dus terug begonnen en denk dat alles wel snel terug op zijn plooi valt.
Men probleem is nu blijkbaar zwakke voorarmen, bicep was 1 van mijn favoriete spiergroepen maar na enkele reps kan ik gewoon niet meer door men voorarm. Heb al geprobeerd extra aandacht aan men pols te schenken en minder hard de baar vast te grijpen (zal wat tijd vragen dat men voorarm meekan met de biceps waarschijnlijk).

@Slettos
Ik vrees da u vriend zelf de knop moet kunne omdraaien.
Want van eens in de week vettig te eten stagneer je nog niet (zelfde met cola en alcohol).
Wat voor mij werkt is net gaan trainen tijdens die uren dat ik weet da ik vreetkicks krijgen, tijdens het trainen vul ik mijn maag toch steeds met water.
Verder zou ik wel aanraden hoog in gewichten te blijven trainen, spieren verbranden nu eenmaal meer vet. En als hij cardio doet op een normaal tempo (ja als 'zware' wilt hij zich waarschijnlijk bewijzen tegenover u en aan het zelfde tempo trainen = hij snijdt in zijn spier).

Try straps is altijd handig!

Atrox

Legacy Member
-KDS- zei:
Ik zweer bij leg raises op een gewoon bankje of een licht hellend bankje

Doe ik ook, alleen bij zo'n systeem waarbij ik in de lucht hang. Voel het wel veel minder fel aan mijn buik.

Wat ik doe voor buikspieren:

4 à 6x 25 Ab crunch machine (van 40 nr 30kg)
4x 12 Leg raises
2x 12 gewone sit-ups op een bank

Affinity

Legacy Member
Dark Priest:
Dat vind ik best wel raar... Ofwel moet ge biceps beetje lichter gaan trainen tot uw onderarmen wat gewend geraken, ofwel kunt ge onderarmen wat appart gaan trainen... Kan ook wel helpen. Ik veronderstel dat je wel enkele oefeningen weet voor onderarmen?

Trouwens wat je zegt over de bar hard vastknijpen is wel nog een goed vraagje... Wie doet dat hier nog?

el slettos

Legacy Member
@dark priest & ugh: thx 4 info :) kzal het hem zeggen volgende training

Affinity

Legacy Member
ja el slettos ieder lichaamstype is anders.

ik heb ook ne maat die wa zwaarder is en die traint een goeie 3-4 of soms 5 keer per week, soms wat cardio, die was redelijk zwaar toen hij begon en is wel wa kilo's verloren maar bedoel hij is nu nog altijd zwaar... "meso"morf is dat zeker?

terwijl een andere maat is dan ecto en die komt enoooorm moeilijk bij...

tis altijd wel iets :(

AliChemicali

Legacy Member
Ik heb nen buikspier split ::
- lower
- upper
- sides (lovehandles)
- allemaal

Areknia

Legacy Member
MaSSaSLaYeR zei:
Try straps is altijd handig!

MaSSaSLaYeR zei:
Ik heb nen buikspier split ::
- lower
- upper
- sides (lovehandles)
- allemaal

Ja straps voor bicep curls :D Daarmee los je de oorzaak niet op.

Buikspier split :woohoo:, ik doe zelfs niets specifiek voor mijn buikspieren.

dietrich0

Legacy Member
Uit wat bestaan die buikspieroefeningen?:)
@ugh: grof gezegd, maar ik zou hetzelfde zeggen in andere woorden:)

Affinity

Legacy Member
moest die vraag op een meeting gesteld worden zou hij het ook wel in andere woorden gezegd hebben hoor

SideShow

Legacy Member
ik zou graag wat droger komen te staan
momenteel ga ik lopen op een nuchtere maag
het komt er voor de rest op neer van wat minder kc te eten dan anders zeker ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan