Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atrox

Legacy Member
Shit, ik ben slecht in chin-ups/dips/... :p

Met mijn dumbbell flies vond ik ook dat mijn borstspieren ferm uitgestrekt werden bij het verlagen van de arm, normaal?

En er steekt iets vast in mijne rug sinds gisteren :(

Areknia

Legacy Member
Atrox zei:
Shit, ik ben slecht in chin-ups/dips/... :p

Met mijn dumbbell flies vond ik ook dat mijn borstspieren ferm uitgestrekt werden bij het verlagen van de arm, normaal?

En er steekt iets vast in mijne rug sinds gisteren :(

Een mes?

AliChemicali

Legacy Member
Sinds vandaag Whey Isolaat aant Pakke van XXL Nutrition fuck zeg ik pak nooit meer neutrale smaak :p volgende x terug vanille !

Sheik Yerbouti

Legacy Member
Misschien is dit niet exact power training maar ik wil graag beginnen met 3 dagen in de week te gaan sporten om spiermassa op te bouwen na 7 maanden diëten, weet er iemand waar ik terecht kan voor een goede schema (training/voeding)?

AliChemicali

Legacy Member

likes to kill

Legacy Member
Sheik Yerbouti zei:
Misschien is dit niet exact power training maar ik wil graag beginnen met 3 dagen in de week te gaan sporten om spiermassa op te bouwen na 7 maanden diëten, weet er iemand waar ik terecht kan voor een goede schema (training/voeding)?

stronglifts.com

AliChemicali

Legacy Member
Welk vinden jullie de beste Bicep Curl:

1)
bicepcurl2.jpg

Gewichten voor u bij het begin
2)
BicepCurl1.jpg

Gewichten naast u bij het begin

Iemand die weet welke delen van de biceps deze 2 trainne?

Greetz!
-Vincent-

cuda

Legacy Member
el slettos zei:
Of zou iemand zo vriendelijk willen zijn om het schema die ik in spoiler tags plaatste aan te passen zodat het beter is voor mijn doel?

waarvoor mijn eeuwige dank :bow: :p

Waarom shoulder dag niet beginnen met Mpress ipv raises?
omdat de raises niet zo belastend zijn als Mpress dacht ik zo? die redenering volg ik niet? ik zei dit omdat het een algemene richtlijn is om te beginnen met compounds en hierna isolatie oefeningen doen
Waarom Mpress ook op chest/triceps dag? en waarom upright rows bij back? (nuja zit allemaal zowat in de grijze zone maar toch)
Omdat ik Mpress te weinig doe imo, en triceps de secundaire spier is bij die oefening. Upright rows voor traps, is onderdeel van rug, dus daarom.

misschien overwegen om een fullbody te doen? Ik begrijp u wel, maar met die redenering een splitschema volgen? want nu kunt gij evengoed Mpress ook bij de rug zetten aangezien het ook u traps gaat aanspreken.
(en ja upright row spreekt de traps aan, maar is in de eerste plaats een oefening voor de middenste schouder kop)

pushups: mogelijkheid om te verzwaren?
ook wel veel curls? en veel triceps werk?
misschien wel ja, 4x10 moet wel lukken. Pushups gaan wel, maar ik kan er niet constant blijven doen.. Ivm die curls en triceps, dat zijn mijn favo spiergroepen
denk eerder aan extra gewicht kunnen toevoegen.
ja dat zie ik, ge doet evenveel voor die dan voor u rug en benen tezamen...
maar je moet u afvragen: heb ik als beginner zoveel sets en zoveel oefeningen nodig voor deze spieren? moet ik nu 16sets curls doen of zouden 8-12sets niet al voldoende zijn? zelfde voor u triceps, ge belast die al goed bij al de presses en dan nog eens na zo'n heftige chest workout zoveel oefeningen doen voor triceps? ik zie hier gewoon iemand die waarschijnlijk binnen een halfjaar komt klagen dat em zoveel last heeft van zen bicepspees/elleboog/pols (No offence he)



Tencious T

Legacy Member
MaSSaSLaYeR zei:
Welk vinden jullie de beste Bicep Curl:

1)
bicepcurl2.jpg

Gewichten voor u bij het begin
2)
BicepCurl1.jpg

Gewichten naast u bij het begin

Iemand die weet welke delen van de biceps deze 2 trainne?

Greetz!
-Vincent-

Oefening 1 trekt je meer op de bicep. Bij de 2de oefeningen is de kans zeer groot dat je gaat beginnen zwaaien met de gewichten waardoor je natuurlijk hoger gewicht kan nemen maar de oefening minder strikt uitvoert.

AliChemicali

Legacy Member
Tencious T zei:
Oefening 1 trekt je meer op de bicep. Bij de 2de oefeningen is de kans zeer groot dat je gaat beginnen zwaaien met de gewichten waardoor je natuurlijk hoger gewicht kan nemen maar de oefening minder strikt uitvoert.

Bij oefening 1 met 2 gewichten te samen of 1 gewicht?

Tencious T

Legacy Member
MaSSaSLaYeR zei:
Bij oefening 1 met 2 gewichten te samen of 1 gewicht?

Samen en niet te zwaar in gewicht gaan. Ook de oefening langzaam uitvoeren zal je zeker goed voelen.

AliChemicali

Legacy Member
Tencious T zei:
Samen en niet te zwaar in gewicht gaan. Ook de oefening langzaam uitvoeren zal je zeker goed voelen.

Ik kende de oefening maar ik deed ze nooit, ik deed ze :

Gewichten langs zijkant houden en dan schuin naar de schouder van de andere arm.

likes to kill

Legacy Member
Tencious T zei:
Samen en niet te zwaar in gewicht gaan. Ook de oefening langzaam uitvoeren zal je zeker goed voelen.

Het goed voelen en een goed resultaat zijn niet hetzelfde

Affinity

Legacy Member
unk :D

vooral goed strekken he, das echt wel belangrijk als ge spiergroei wilt

gebt er zo bij die ne stompe (bijna rechte) hoek overhouden en terug opheffen... bedoel , die hun biceps is al sinds vorig jaar nog gene zak gegroeid

Xcessive-

Legacy Member
MaSSaSLaYeR zei:
Welk vinden jullie de beste Bicep Curl:

1)
bicepcurl2.jpg

Gewichten voor u bij het begin
2)
BicepCurl1.jpg

Gewichten naast u bij het begin

Iemand die weet welke delen van de biceps deze 2 trainne?

Greetz!
-Vincent-
2de gebruikt ook meer onderarm.

likes to kill zei:
stronglifts.com

Wannabe rippetoe. Ga dus voor starting strength van rippetoe.

dietrich0

Legacy Member
Ik vroeg me net af wrm quasi iedereen 500g kwark eet vlak voor het slapengaan? Het lichaam kan zoveel eiwitten toch niet opnemen in één maaltijd?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan