eerste wat me opkomt:
Waarom shoulder dag niet beginnen met Mpress ipv raises?
omdat de raises niet zo belastend zijn als Mpress dacht ik zo?
Waarom Mpress ook op chest/triceps dag? en waarom upright rows bij back? (nuja zit allemaal zowat in de grijze zone maar toch)
Omdat ik Mpress te weinig doe imo, en triceps de secundaire spier is bij die oefening. Upright rows voor traps, is onderdeel van rug, dus daarom.
pushups: mogelijkheid om te verzwaren?
ook wel veel curls? en veel triceps werk?
misschien wel ja, 4x10 moet wel lukken. Pushups gaan wel, maar ik kan er niet constant blijven doen.. Ivm die curls en triceps, dat zijn mijn favo spiergroepen
En met al die presses die jij doet, is die front raise nog zo noodzakelijk?
Ik zou eerder leg extension vervangen door leg curl en dan er nog een bb lunge aan toevoegen op leg day.
front raise kan ik mss weglaten ja, leg curl kan ik niet doen in mijn gym omdat dat toestel ontbreekt.
welk schema deed je hiervoor? en wat is je doel?
ik heb nog nooit een schema gehad of gevolgd, ik maak vorderingen met hetgeen ik opzoek op internet en wat ik bijleer uit fora zoals deze, en ik pik een paar oefeningen per spiergroep uit.
doel is massa opbouwen en een goeie spierdefinitie hebben met lager BF.