Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

el slettos

Legacy Member
Even geprobeerd om een schema op te stellen voor mezelf, wat vinden jullie ervan? Kben nu pakweg 5 maanden bezig, en abs lopen achter.

Monday: Back, Biceps And Forearms

Barbell Deadlifts: 4x8
Chin-Ups: 4x8
One-Arm Dumbbell Rows: 4x8
Dumbbell Shrugs: 4x8
Smith machine upright Rows: 4x8
One-Arm Cable Curls: 4x8
Dumbbell Curls: 4x8
Hammer Curls: 4x8
Reverse Barbell Curls: 4x8
Wrist Curls: 4x8


Tuesday: Shoulders And Abs

Side Lateral Raises: 4x8
Front Dumbbell Raises: 4x8
Reverse flyes: 4x8
Military Press: 4x8
Ab Crunch Machine: 4x8
Crunches: 3x20
Hanging leg raises: 4x8
Seated barbell twist: 4x8


Wednesday: Rest


Thursday: Legs and Abs

Barbell Squat: 4x8
Leg Press: 4x8
Leg Extensions: 4x8
Crunches: 3x20
Hanging leg raises: 4x8
Seated barbell twist: 4x8
Side bridge: 4x30 sec


Friday: Chest And Triceps

Dumbbell of BB Bench Press: 4x8
Incline BB of Dumbbell Press: 4x8
Cable Crossovers: 4x8
Military Press: 4x8
Seated Triceps Press: 4x8
Pushups: 4x8
Skullcrushers: 4x8
Triceps Pushdowns: 4x8


Weekend: Rest

exo

Legacy Member
Gisteren een nieuwe pot whey gaan halen en ik kreeg daar 2 proefstaaltjes bij van iets dat 'the bomb' noemde, moest een energie boost geven, in te nemen een kwartiertje alvorens te starten met KT. Werkte eigenlijk redelijk goed, want ik was best wel wat moe en nadien toch efkes een boost gehad tijdens de KT. Volgende week eens horen wat dat spul juist kost want misschien niet zo slecht om de zwakke momenten door te komen.

cuda

Legacy Member
el slettos zei:
Even geprobeerd om een schema op te stellen voor mezelf, wat vinden jullie ervan? Kben nu pakweg 5 maanden bezig, en abs lopen achter.

Monday: Back, Biceps And Forearms

Barbell Deadlifts: 4x8
Chin-Ups: 4x8
One-Arm Dumbbell Rows: 4x8
Dumbbell Shrugs: 4x8
Smith machine upright Rows: 4x8
One-Arm Cable Curls: 4x8
Dumbbell Curls: 4x8
Hammer Curls: 4x8
Reverse Barbell Curls: 4x8
Wrist Curls: 4x8


Tuesday: Shoulders And Abs

Side Lateral Raises: 4x8
Front Dumbbell Raises: 4x8
Reverse flyes: 4x8
Military Press: 4x8
Ab Crunch Machine: 4x8
Crunches: 3x20
Hanging leg raises: 4x8
Seated barbell twist: 4x8


Wednesday: Rest


Thursday: Legs and Abs

Barbell Squat: 4x8
Leg Press: 4x8
Leg Extensions: 4x8
Crunches: 3x20
Hanging leg raises: 4x8
Seated barbell twist: 4x8
Side bridge: 4x30 sec


Friday: Chest And Triceps

Dumbbell of BB Bench Press: 4x8
Incline BB of Dumbbell Press: 4x8
Cable Crossovers: 4x8
Military Press: 4x8
Seated Triceps Press: 4x8
Pushups: 4x8
Skullcrushers: 4x8
Triceps Pushdowns: 4x8


Weekend: Rest
eerste wat me opkomt:
Waarom shoulder dag niet beginnen met Mpress ipv raises?
Waarom Mpress ook op chest/triceps dag? en waarom upright rows bij back? (nuja zit allemaal zowat in de grijze zone maar toch)
pushups: mogelijkheid om te verzwaren?
ook wel veel curls? en veel triceps werk?

En met al die presses die jij doet, is die front raise nog zo noodzakelijk?
Ik zou eerder leg extension vervangen door leg curl en dan er nog een bb lunge aan toevoegen op leg day

welk schema deed je hiervoor? en wat is je doel?

hatetn

Legacy Member
zal hier wel het beste passen.
ik zit met een probleem in mijn benen, het is te zeggen dat de spieren in mijn ene been meer volume hebben dan in het andere. vooral net boven de knie valt dit enorm op en het gaat hier om een verschil van een paar cm in omtrek. zijn er manieren om dit snel terug gelijk te trekken?

Weezyy

Legacy Member
hatetn zei:
zal hier wel het beste passen.
ik zit met een probleem in mijn benen, het is te zeggen dat de spieren in mijn ene been meer volume hebben dan in het andere. vooral net boven de knie valt dit enorm op en het gaat hier om een verschil van een paar cm in omtrek. zijn er manieren om dit snel terug gelijk te trekken?

train 1 been even minder hard?

hatetn

Legacy Member
Weezyy zei:
train 1 been even minder hard?



lijkt nogal logisch maar ik wil het zo snel mogelijk gelijk hebben. dus tips hoe je het snelst spieren bijkrijgt op die plaats

Tencious T

Legacy Member
hatetn zei:
lijkt nogal logisch maar ik wil het zo snel mogelijk gelijk hebben. dus tips hoe je het snelst spieren bijkrijgt op die plaats

Synthol should do the trick

Weezyy

Legacy Member
Tencious T, gij ging me u voedingsschema nog doorsturen?

Damn ik ben weer mottig :(
En mijn deadlift is echt niet wat het moet zijn, vandaag 5x 100kilo omhoog gekregen maar vraag me af of'k het wel goed doe. Dat't maar vlug meeting is :p

Re@V0r

Legacy Member
wa last gehad aan men elleboog bij skullcrushers vanmiddag... gelukkig ni te erg achteraf bekeken :)

el slettos

Legacy Member
cuda zei:
eerste wat me opkomt:
Waarom shoulder dag niet beginnen met Mpress ipv raises?
omdat de raises niet zo belastend zijn als Mpress dacht ik zo?

Waarom Mpress ook op chest/triceps dag? en waarom upright rows bij back? (nuja zit allemaal zowat in de grijze zone maar toch)
Omdat ik Mpress te weinig doe imo, en triceps de secundaire spier is bij die oefening. Upright rows voor traps, is onderdeel van rug, dus daarom.

pushups: mogelijkheid om te verzwaren?
ook wel veel curls? en veel triceps werk?
misschien wel ja, 4x10 moet wel lukken. Pushups gaan wel, maar ik kan er niet constant blijven doen.. Ivm die curls en triceps, dat zijn mijn favo spiergroepen

En met al die presses die jij doet, is die front raise nog zo noodzakelijk?
Ik zou eerder leg extension vervangen door leg curl en dan er nog een bb lunge aan toevoegen op leg day.
front raise kan ik mss weglaten ja, leg curl kan ik niet doen in mijn gym omdat dat toestel ontbreekt.

welk schema deed je hiervoor? en wat is je doel?
ik heb nog nooit een schema gehad of gevolgd, ik maak vorderingen met hetgeen ik opzoek op internet en wat ik bijleer uit fora zoals deze, en ik pik een paar oefeningen per spiergroep uit.

doel is massa opbouwen en een goeie spierdefinitie hebben met lager BF
.

Of zou iemand zo vriendelijk willen zijn om het schema die ik in spoiler tags plaatste aan te passen zodat het beter is voor mijn doel?

waarvoor mijn eeuwige dank :bow: :p

Areknia

Legacy Member
Altijd met uw zwaarste of compound oefeningen beginnen ivm uw raises vs mp

AliChemicali

Legacy Member
Weezyy zei:
Tencious T, gij ging me u voedingsschema nog doorsturen?

Damn ik ben weer mottig :(
En mijn deadlift is echt niet wat het moet zijn, vandaag 5x 100kilo omhoog gekregen maar vraag me af of'k het wel goed doe. Dat't maar vlug meeting is :p

What meeting:0

Affinity

Legacy Member
el slettos ik zou gewoon een periode zwaar doorbulken... (periode = jaar of 2)
want ge wilt wel spiermassa met laag BF maar ik denk de snelste manier is dus gewoon goed door blijven gaan en niet kijken naar uw BF en dan na 2 jaar intensief trainen eens een cut doen en denk da ge dan best wel tevreden gaat kunne zijn. Tenzij ge monster wilt worden natuurlijk.

Zoals areknia en cuda zeiden: eerst zware compounds, dus eerst MP en dan pas raises

Ook zie ik precies geen oefening voor kuiten? (heb er maar rap eens over gekeken kan zijn dat ik erover gekeken heb)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan