Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Misericordiam

Legacy Member
Jep, wel dat is't em he: "properly done"

Ooit eens een paar keer geprobeerd en het voelde niet goed aan in mijn knieën. Dan maar gestopt om niks te forceren.

Zelfs bij het doen van sissy squats (zonder barbell) had ik hetzelfde gevoel. Het lag dan aan de uitvoering. Misschien, es wa filmtjes afhalen van bb.com en op mijn mp 3 plaatsen. Dat zal wel helpen.

Nu, thx aan de gymgoden voor hack squats...

BlaDe

Legacy Member
Ik zou rippetoe filmkes opzoeken op youtube, die zijn een pak duidelijker imo. Ge kunt niet fout gaan met rippetoe zen uitleg qua oefeningen.

jesseke

Legacy Member
Mijn 4 day split schema:

Maandag: Rug en Biceps
3x8 Chin Ups
5x5 Deadlift
3x8 BOR
3x8 Lat Pulldown
3x12 DB Shrugs

3x10 Barbell Curl
2x10 Hammer Curls

Dinsdag: Borst en Triceps
5x5 Bench Press
3x8 Incline DB Press
3x8 Incline flies
3xfailure Chest dips

12,10,8 Tricep pushdowns
3x10 Skullcrushers

Woensdag: Rust

Donderdag: Benen
5x5 Squat
3x8 Leg Extensions
3x8 Leg Press
3x8 Stiff-leg deadlift
3x8 Leg curl
3x 12 Seated calf raises

Wat buikspieren

Vrijdag: Schouders

5x5 Military press of 3x8 seated DB press
3x8 Front Raises
3x8 Lateral raises
3x8 Rear delt raises

:)

jesseke

Legacy Member
ugh zei:
Geen grote fan van schouder-dag apart hier.
Neen, ik ook niet echt, maar nog minder fan van Benen-Schouders, na de benen te trainen heb ik al helemaal geen zin om schouders nog volledig aan te pakken. Weet niet waar ik hem anders zou plaatsen in mijn schema...

Xcessive-

Legacy Member
jesseke zei:
Neen, ik ook niet echt, maar nog minder fan van Benen-Schouders, na de benen te trainen heb ik al helemaal geen zin om schouders nog volledig aan te pakken. Weet niet waar ik hem anders zou plaatsen in mijn schema...

Ik train schouders opgesplitst. Achterkant met rug, voorkant met borst en zijkant bij benen. Biceps, triceps en onderarmen ook op 1 dag.

jesseke

Legacy Member
Xcessive- zei:
Ik train schouders opgesplitst. Achterkant met rug, voorkant met borst en zijkant bij benen. Biceps, triceps en onderarmen ook op 1 dag.
Nice, is inderdaad ook een gedacht :). Zie dat ge van Deurne komt, waar traint ge ?

dietrich0

Legacy Member
Xcessive- zei:
Ik train schouders opgesplitst. Achterkant met rug, voorkant met borst en zijkant bij benen. Biceps, triceps en onderarmen ook op 1 dag.

Hmm kan je de verschillende delen van schouders van elkaar volledig isoleren dan?

el slettos

Legacy Member
Nonde nonde, ng altijd rugpijn van die deadlift van gisteren :(

Dringend eens die rippetoe vid opnieuw bekijken

Apex

Legacy Member
kaminikaze zei:
Als je zichtbare spieren wilt krijgen, dan is powertraining/bodybuilding natuurlijk de efficiëntste manier om dat te bekomen. Body-building, de naam zegt het zelf.

Heb zelf een jaar gezwommen, veel gewicht verloren, ook wat spieren bijgekregen. Borst gegroeid, goede triceps,... Zie ik er nu uit als een Michael Phelps ? Neen. Die mannen zitten 6 uur per dag in het zwembad, en doen soms zelfs bijkomende training met gewichten.

Ik zeg niet dat je uw gewenste fysiek zoals op die foto's niet kunt verkrijgen puur door te zwemmen, maar het zal nu eenmaal sneller gaan door gewichten te heffen in de gym.
Ik kan begrijpen dat je dat niet meteen ziet zitten omdat fitnessen mss saai en ietwat ijdel overkomt. Heb dat ook moeten overwinnen, en kan zeggen dat het best wel leuk is. Na een fitnesstraining ben ik even voldaan als na een zwempartij. Alleen lopen is nog leuker :p

Het hoofddoel van te gaan fitnessen zou voor mij eigelijk nie zijn om er duidelijk zo gespierd uit te zien, maar gewoon om wa uit te zetten/breder te worden. Als ik da op zich al kan bereiken ben ik blij. Ik ben nu 19 en ik ben nu toch wel helemaal gestopt met merkbaar te groeien, en toch word ik maar nie breder, ook al zou het door een vetlaagske zijn. :angry: Het woord dat ik zoek is, struis.


Maar ik ben bang dat als ik ga fitnessen en ik dan toch struiser zou worden, dat allemaal weer zou weggaan eens ik ermee stop. Zou dit zo zijn?

IIcon

Legacy Member
Jammer genoeg niet kunnen trainen vanavond door gebrek aan tijd ( shoots regelen met lamborghini - TVR Sagaris - Noble M12 GTO ) Dan zal het zondag trainen worden : )

John1307

Legacy Member
Gisteren de O-lifts geoefend (niet te veel bij voorstellen: ben nog steeds bezig met een lege halterstang) en vandaag opgestaan met een stramme en pijnlijke rechter schouder. Normaal in het begin of toch maar iets verkeerd gedaan gisteren?

John1307

Legacy Member
Areknia zei:
Te zien e, is het in de spieren dus spierpijn of een andere pijn?

Geen idee, het doet enkel pijn als ik een opwaartse beweging maak met mijn schouder (zoals in een overhead press). Waarschijnlijk is het gewoon een overbelasting, heb nogal de neiging om mijn rechterzijde teveel te benadrukken.

dietrich0

Legacy Member
Apex zei:
Het hoofddoel van te gaan fitnessen zou voor mij eigelijk nie zijn om er duidelijk zo gespierd uit te zien, maar gewoon om wa uit te zetten/breder te worden. Als ik da op zich al kan bereiken ben ik blij. Ik ben nu 19 en ik ben nu toch wel helemaal gestopt met merkbaar te groeien, en toch word ik maar nie breder, ook al zou het door een vetlaagske zijn. :angry: Het woord dat ik zoek is, struis.


Maar ik ben bang dat als ik ga fitnessen en ik dan toch struiser zou worden, dat allemaal weer zou weggaan eens ik ermee stop. Zou dit zo zijn?

Ni zeuren.. Trainen! En spiermassa begint te minderen na 6weken rust, maar het wordt geen vet! En wanneer je na een lange break terug begint, krijg je eens zo snel terug resultaat.

Xcessive-

Legacy Member
jesseke zei:
Nice, is inderdaad ook een gedacht :). Zie dat ge van Deurne komt, waar traint ge ?

Ik train bij american wellness in merksem.

dietrich0 zei:
Hmm kan je de verschillende delen van schouders van elkaar volledig isoleren dan?

Tuurlijk, die opsplitsing is ook niet zomaar gekozen. Ik train de schouderkop bij de spiergroep waar die ook gebruikt wordt.

Zijkant: side raise
Voorkant: front raise
Achterkant: bent over lateral raise
En bij rug ook shrugs.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan