Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Weezyy

Legacy Member
voeten omhoog bij pompen?

Incline werkt bovenkant borst, decline onderkant.
pompen is een heel goede oefening maar benchpress is compound so..

AtoniSD

Legacy Member
Weezyy zei:
voeten omhoog bij pompen?

Incline werkt bovenkant borst, decline onderkant.
pompen is een heel goede oefening maar benchpress is compound so..

Ja, uw uitleg weet ik wel. Maar ik bedoel om te pompen gewoon elke dag thuis. Mijn gewone oefeningen voor borst zitten gewoon in mijn schema, dat ik wekelijks volledig probeer te doen. Pompen is extra buiten mijn schema.

Met voeten omhoog, bedoel ik gewoon bv. met uw voeten op uw bed of stoel, dat je zeg maar voorover hangt :p.

Re@V0r

Legacy Member
wa teveel water gedronken voor de training vanmiddag blijkbaar... gans men rugtraining door last gehad van men maag die wa opsmeet en het gevoel da k telkens een boer moest laten zonder da er echt iets uitkwam/uit raakte
handig is anders :p

kaminikaze

Legacy Member
Apex zei:
Ik doe nu geen sport, en wrs zal ik met intensief zwemmen wel meer spieren krijgen, maar wat ik mij afvraag is, kan ik diezelfde hoeveelheid spieren niet met dezelfde hoeveelheid training in een kortere tijd krijgen op een andere manier? (en zonder iets meer dan een fitnessbankje en gewichten)

Als je zichtbare spieren wilt krijgen, dan is powertraining/bodybuilding natuurlijk de efficiëntste manier om dat te bekomen. Body-building, de naam zegt het zelf.

Heb zelf een jaar gezwommen, veel gewicht verloren, ook wat spieren bijgekregen. Borst gegroeid, goede triceps,... Zie ik er nu uit als een Michael Phelps ? Neen. Die mannen zitten 6 uur per dag in het zwembad, en doen soms zelfs bijkomende training met gewichten.

Ik zeg niet dat je uw gewenste fysiek zoals op die foto's niet kunt verkrijgen puur door te zwemmen, maar het zal nu eenmaal sneller gaan door gewichten te heffen in de gym.
Ik kan begrijpen dat je dat niet meteen ziet zitten omdat fitnessen mss saai en ietwat ijdel overkomt. Heb dat ook moeten overwinnen, en kan zeggen dat het best wel leuk is. Na een fitnesstraining ben ik even voldaan als na een zwempartij. Alleen lopen is nog leuker :p

Weezyy

Legacy Member
AtoniSD zei:
Ja, uw uitleg weet ik wel. Maar ik bedoel om te pompen gewoon elke dag thuis. Mijn gewone oefeningen voor borst zitten gewoon in mijn schema, dat ik wekelijks volledig probeer te doen. Pompen is extra buiten mijn schema.

Met voeten omhoog, bedoel ik gewoon bv. met uw voeten op uw bed of stoel, dat je zeg maar voorover hangt :p.

Je groeit in rust

Kenzani

Legacy Member
Ziet er goed uit, vanaf maandag eens proberen :)
Hopelijk valt er wat progressie mee te maken.

Weezyy

Legacy Member
bij ons traint er elke dag zo'n hoop hiphopmeisjes rond een uur of 7.

daddy likes ^^

el slettos

Legacy Member
vandaag me wa geforceerd met mijn Deadlift:

mijn max was eerder 110, en kben vandaag tot 130 gegaan. Dat lukte, en kwas content.
Daarna 135 en 140 geprobeerd, en kreeg daarna wat pijn in de onderrug :(

Kheb er nu nog steeds last van. Kzal mijn techniek wss moeten bijschaven, oftewel kan ik het gewicht nog gewoon niet aan.

Het probleem is dat er NIEMAND deadlift in mijn gym, seriously. Kga er 5 dagen op 7 en nog nooit iemand gezien. Squats ook niet trouwens :unsure:

Kdenk erover om na mijn jaarabonnement over te schakelen op zo'n kleine powertraining gym

MichielD4

Legacy Member
dietrich0 zei:
Deadlift moet er toch bij imo.

Ja,

leg extension eruit, conventional in plaats van stiff legged deadlift en leg curl of romanian deadlift toevoegen:

Squat (of eerst dl)
Deadlift (of sq)
Leg press
Rom dl / Leg curl

MichielD4

Legacy Member
Een goed uitgevoerde squat is minder belastend voor de knieën dan een goed uitgevoerde leg extension imo.

@Dietrich: Waarom nog extra melkzuur ontwikkelen in de quadriceps met zo'n isolatie oefening? Spierpijn is soms wel eens 'leuk' maar wel contraproductief voor het herstel.

Onderschat het belang van sterke hamstrings, buikspieren en onderrug niet voor een goede squat (en uiteraard deadlift) op te bouwen.

dietrich0

Legacy Member
Zyklon zei:
Een goed uitgevoerde squat is minder belastend voor de knieën dan een goed uitgevoerde leg extension imo.

@Dietrich: Waarom nog extra melkzuur ontwikkelen in de quadriceps met zo'n isolatie oefening? Spierpijn is soms wel eens 'leuk' maar wel contraproductief voor het herstel.

Onderschat het belang van sterke hamstrings, buikspieren en onderrug niet voor een goede squat (en uiteraard deadlift) op te bouwen.

Hoezo contraproductief?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan