Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BlaDe

Legacy Member
Winny alleen is gewoon debiel. Als ge dan toch wilt kuren en het risico wilt nemen, dan moet het deftig gedaan worden.

dietrich0

Legacy Member
Is dat? Rear delt lijkt mij nochtans een spier die niet zoveel gebruikt wordt als de front?

Xcessive-

Legacy Member
dietrich0 zei:
Ik vind het een echt rotschema! Vanwaar heb je het? 2 oefeningen voor schouders, 2 oefeningen voor biceps lol..
Op mijn schema staan trouwens 5oefeningen voor borst, maar ik doe er maar 4.

2 oefeningen voor biceps niet genoeg? Is perfect voor biceps, zeker als je het met rug traint. Wel zou ik eerst rug trainen en dan biceps. Voor rug zou ik 4 oefeningen doen.

Schouders is ook vrij in orde:
Side raise voor de zijkant
Front raise voor de voorkant

Alleen bij rug zou ik de calf raise machine shrug weg doen en doe daar een oefening voor achterkant schouder zoals de bent over lateral raise.

Weezyy

Legacy Member
Ik vind dat in ieder geval een moeilijke spier om te trainen, je moet echt al 100% correcte form hebben om die te kunnen isoleren. In het begin gaat ge het verschil toch nog niet echt zien tussen u deltspieren. Aléja, ge kunt die wel trainen maar of het echt al nuttig is..

edit : om een voorbeeld te geven, zou hetzelfde zijn in mijn ogen alsof ge een oefening gaat doen voor u traps of lats ofzo, in het begin groeit da allemaal toch min of meer gelijk.

bij mij toch :p
Als ge die logs leest op DBB dan ziet ge toch mooie gains van 4-7kilo met winny only.

cuda

Legacy Member
dietrich0 zei:
Ik vind het een echt rotschema! Vanwaar heb je het? 2 oefeningen voor schouders, 2 oefeningen voor biceps lol..
Op mijn schema staan trouwens 5oefeningen voor borst, maar ik doe er maar 4.
Gij vindt dat em nog meer moet doen ofwa?

Ik vind persoonlijk het schema ook niet ideaal, maar de punten die gij aanhaald?

dietrich0 zei:
Is dat? Rear delt lijkt mij nochtans een spier die niet zoveel gebruikt wordt als de front?
waarom denkt ge da?

Apex

Legacy Member
Ik wil graag gespierder worden (en dus ook lijken) omdat ik vind dat ik te dun ben. Ik ben 1m80 en weeg ongeveer 71 kg, da is op zich nie zo echt dun, maar toch, ik vind dat ik er maar mager uit zie in een t-shirt. Het doel is dus om breder te worden in mijn bovenlichaam.

Omdat ik liever nie gewoon met gewichten wil bezig zijn omdat ik het een beetje saai vind (thuis, want ik ga niet naar de fitness maar ik heb wel een fitnessbankje en een paar dumbells) dacht ik eraan om baantjes te gaan zwemmen.
Maar nu heb ik het volgende artikel gelezen: Swimming Not Best Exercise for Weight Loss and Muscle Toning | Get Fit and Lose Weight | MotleyHealth®

Het gaat hier vooral om gewicht verliezen (en dat zwemmen niet de beste manier is daarvoor), maar er staat daarnaast ook het volgende:
"Swimming is not a very effective way to build muscle, as most of the work your body does when swimming involves positive muscle actions, like pushing up a bench press. There are no negative actions, like lowering the weights during a bench press, at all. We know that the negative move during weight training is important to build muscles and burn fat. ... Swimming is still an excellent form of exercise. It can help you lose weight and tone your muscles. Just bear in mind that it is not the most efficient way to do either."

Aangezien er veel flauwekul op het internet staat vraag ik mij dus af of dit echt zo is? :)

dietrich0

Legacy Member
cuda zei:
Gij vindt dat em nog meer moet doen ofwa?

Ik vind persoonlijk het schema ook niet ideaal, maar de punten die gij aanhaald?

waarom denkt ge da?

Uhm bij benchpress werkt de front mee, maar ik ken geen oefening op zijn schema dat de rear mee traint? Ik kan verkeerd zijn aangezien ik hier niks deftigs kan opzoeken met mijn iPhone.

Lol ik zie net dat ik op één van mijn eerste schema's 14oefeningen deed op 1dag! En mijn progressie is toch niet slecht.

Weezyy

Legacy Member
Apex zei:
Ik wil graag gespierder worden (en dus ook lijken) omdat ik vind dat ik te dun ben. Ik ben 1m80 en weeg ongeveer 71 kg, da is op zich nie zo echt dun, maar toch, ik vind dat ik er maar mager uit zie in een t-shirt. Het doel is dus om breder te worden in mijn bovenlichaam.

Omdat ik liever nie gewoon met gewichten wil bezig zijn omdat ik het een beetje saai vind (thuis, want ik ga niet naar de fitness maar ik heb wel een fitnessbankje en een paar dumbells) dacht ik eraan om baantjes te gaan zwemmen.
Maar nu heb ik het volgende artikel gelezen: Swimming Not Best Exercise for Weight Loss and Muscle Toning | Get Fit and Lose Weight | MotleyHealth®

Het gaat hier vooral om gewicht verliezen (en dat zwemmen niet de beste manier is daarvoor), maar er staat daarnaast ook het volgende:


Aangezien er veel flauwekul op het internet staat vraag ik mij dus af of dit echt zo is? :)

Kleren doen veel hoor, ik kan er perfect uitzien alsof ik nog nooit een gewicht heb aangeraakt. :)

Zwemmen gaat u wa doen afvallen maar echt spieren opbouwen gaat het niet doen. Als je kijkt naar olympische zwemmers zie je dat die niet echt zoveel spier hebben aan hun lijf.

Xcessive-

Legacy Member
dietrich0 zei:
Uhm bij benchpress werkt de front mee, maar ik ken geen oefening op zijn schema dat de rear mee traint? Ik kan verkeerd zijn aangezien ik hier niks deftigs kan opzoeken met mijn iPhone.

Je hebt gelijk dat de front meestal beter ontwikkeld is doordat er veel presses worden gedaan.

dietrich0

Legacy Member
Gaan we weer over mode beginnnen?:)
Sport is beter dan geen sport, als je daarvoor geen sport deed, zal je met intensief zwemmen wel spieren krijgen.

Dus.. Moet je de rear ook trainen? Anders is de schouder uit verhouding.
@Weez: ik ga met buik op schuin bankje liggen en dan raisen met 5kg db 's.

cuda

Legacy Member
dietrich0 zei:
Uhm bij benchpress werkt de front mee, maar ik ken geen oefening op zijn schema dat de rear mee traint? Ik kan verkeerd zijn aangezien ik hier niks deftigs kan opzoeken met mijn iPhone.

Lol ik zie net dat ik op één van mijn eerste schema's 14oefeningen deed op 1dag! En mijn progressie is toch niet slecht.
Ik zie er al 4

Een beginner groeit bekan op alles. Maar wat een schema goed maakt is wanneer je met dat schema die groei kunt optimaliseren

Apex

Legacy Member
Weezyy zei:
Kleren doen veel hoor, ik kan er perfect uitzien alsof ik nog nooit een gewicht heb aangeraakt. :)

Zwemmen gaat u wa doen afvallen maar echt spieren opbouwen gaat het niet doen. Als je kijkt naar olympische zwemmers zie je dat die niet echt zoveel spier hebben aan hun lijf.

Toch aan pak meer als mij :D
Ik wil er nie uitzien als een bodybuilder, zoals die olympische zwemmer eruit zien is het helemaal goed :)

dietrich0 zei:
Gaan we weer over mode beginnnen?:)
Sport is beter dan geen sport, als je daarvoor geen sport deed, zal je met intensief zwemmen wel spieren krijgen.

Ik doe nu geen sport, en wrs zal ik met intensief zwemmen wel meer spieren krijgen, maar wat ik mij afvraag is, kan ik diezelfde hoeveelheid spieren niet met dezelfde hoeveelheid training in een kortere tijd krijgen op een andere manier? (en zonder iets meer dan een fitnessbankje en gewichten)

Atrox

Legacy Member
Als ik mij goed herinner, traint ge bij zwemmen uw spieren op een andere manier, iets langwerpigs ofzo :unsure:

cuda

Legacy Member
tis nixke dietrich, gat ma zitten dan kank verder met de les.

Ik zit ma te wringen ze, sorry hiervoor :p

Ma omdat u progressie ni slecht was met een slecht schema moet u da u ni tegenhouden om commentaar te geven op een ander slecht beginnersschema? een beter schema kan alleen maar leiden tot beter resultaten lijkt me?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan