Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kaminikaze

Legacy Member
Deze week eerste maal 3x5xbodyweight gesquat, 85 kg.
Fijn gevoel dat ik 'eindelijk' over die barrière ben.

Wel 1 probleem :
Heb het gevoel dat mn rechterbeen iets zwakker is dan linker. Bij de laatste reps haal ik kracht uit het midden van m'n voet, terwijl dit eigenlijk uit de hiel moet komen? Erg? Te snel (week 8 nu) te veel gewicht willen pakken?

Also, is het erg dat ik met een latje onder mijn hielen squat?
Heb weinig evenwicht en dreig achterover te vallen zonder. Stretchen zou hierbij helpen ?

Areknia

Legacy Member
dietrich0 zei:
Nee golfelleboog is het niet denk ik. Het is er maandag ingeschoten nadat ik bicepscurls had gedaan en dan mijn vriendin liggen slapen op die arm.. Oei ik heb vndg nog deadlift gedaan.

Dan is't een surfelleboog!

Baats

Legacy Member
Als je met een latje onder je hielen squat is dat het teken dat je hamstrings niet flexibel genoeg zijn om uit het diepste punt kracht te halen.

Maar deze heerser deed dat ook: (+ een pussy pad :s)
arnold%2Bsquatting.jpg


Helemaal niks mis mee.

Atrox

Legacy Member
Pussy Pad :lol:

Is dit een deftig 3-daagse split (mits aanpassingen hier en daar)?

Day 1 - Chest, Triceps, Delts:

* 2 x 10 Bench press
* 2 x 10 Close-grip bench press
* 2 x 10 Incline bench press
* 2 x 8 Dumbbell flyes
* 2 x 8 Skull crushers
* 2 x 10 Tricep extensions
* 2 x 15 Front dumbbell raise
* 2 x 15 Side dumbbell raise

Day 2 - Biceps, Back, Traps, Forearms:

* 3 x 10 Barbell curls
* 2 x 10 Concentration curls
* 2 sets of pullups to failure
* 2 x 10 Lat pulls
* 2 x 10 Bent-over Rows
* 3 x 10 Wrist curls
* 2 x 10 Barbell shrugs
* 2 x 10 Calf raise machine shrugs

Day 3 - Quads, Glutes, Hamstrings & Calves:

* 3 x 10 Squats
* 2 x 10 Barbell deadlifts
* 3 x 10 Leg press
* 2 x 10 Leg extensions
* 3 x 10 Calf raises
* 2 x 10 Barbell lunges

Valt me wel op dat daar niks voor de buik bij is, mss moet dat bij elke training?

BlaDe

Legacy Member
Ik vind het enorm veel oefeningen... Ik zou bvb al een oefening minder doen voor chest..

Atrox

Legacy Member
BlaDe zei:
Ik vind het enorm veel oefeningen... Ik zou bvb al een oefening minder doen voor chest..

Vond ik ook :)

Van de benchpress ging ik sowieso eentje weglaten. 3 verschillende lijkt me teveel van het goede (+ de bench press is vaak bezet :p)

Omni

Legacy Member
Veel oefeningen maar weinig sets,
die 4 oefeningen van borst komen overeen met 3 oefeningen waar je 5x5 bij zou doen...


Gisteren dus ongetrained de 21km gelopen, ben gefinished in 1u53min met 11.05km/u gemiddeld, ga het toch maar houden bij fitnessen want mijn benen zijn echt kapot voor de moment :D

el slettos

Legacy Member
2 dagen geleden een paar nieuwe leden gezien die meteen naar lange bar grepen voor bicep curls, zo onstabiel en scheef uitgevoerd als mijn oma int rusthuis :p

Echte biestjuhs in wording

Delirium

Legacy Member
el slettos zei:
2 dagen geleden een paar nieuwe leden gezien die meteen naar lange bar grepen voor bicep curls, zo onstabiel en scheef uitgevoerd als mijn oma int rusthuis :p

Echte biestjuhs in wording

Haha, heb er een paar weken geleden ook zo gezien. Stonden aan de squatrack met olympische bar biceps curls aan't doen, maar hadden echt de kracht nog niet om die bar stabiel te houden. Dan zit je toch wel ff te facepalmen :ironic:

AhReNd

Legacy Member
Xcessive- zei:
Wat versta jij dan onder zwakke?

neen, je begrijpt me verkeerd. Ik vond gewoon het woord "zwak" niet op zijn plek :)

Maw als je alle steroïden opdeeld, dan zit Winstrol in categorie 1 en Trenbolone in categorie 4.

dietrich0

Legacy Member
Ik vind het een echt rotschema! Vanwaar heb je het? 2 oefeningen voor schouders, 2 oefeningen voor biceps lol..
Op mijn schema staan trouwens 5oefeningen voor borst, maar ik doe er maar 4.
Atrox zei:
Pussy Pad :lol:

Is dit een deftig 3-daagse split (mits aanpassingen hier en daar)?

Day 1 - Chest, Triceps, Delts:

* 2 x 10 Bench press
* 2 x 10 Close-grip bench press
* 2 x 10 Incline bench press
* 2 x 8 Dumbbell flyes
* 2 x 8 Skull crushers
* 2 x 10 Tricep extensions
* 2 x 15 Front dumbbell raise
* 2 x 15 Side dumbbell raise

Day 2 - Biceps, Back, Traps, Forearms:

* 3 x 10 Barbell curls
* 2 x 10 Concentration curls
* 2 sets of pullups to failure
* 2 x 10 Lat pulls
* 2 x 10 Bent-over Rows
* 3 x 10 Wrist curls
* 2 x 10 Barbell shrugs
* 2 x 10 Calf raise machine shrugs

Day 3 - Quads, Glutes, Hamstrings & Calves:

* 3 x 10 Squats
* 2 x 10 Barbell deadlifts
* 3 x 10 Leg press
* 2 x 10 Leg extensions
* 3 x 10 Calf raises
* 2 x 10 Barbell lunges

Valt me wel op dat daar niks voor de buik bij is, mss moet dat bij elke training?

Weezyy

Legacy Member
dietrich0 zei:
Ik vind het een echt rotschema! Vanwaar heb je het? 2 oefeningen voor schouders, 2 oefeningen voor biceps lol..

Voor een beginner vind ik het nog cvah. Pull ups werken ook je biceps heur.
Gewoon zien dat hij intensief traint.

GAMERdude

Legacy Member
BlaDe zei:
Kuren met winny only... Lmao :)

Zijn er genoeg die daar goede gains op halen..
En ideaal om te cutten. (spierverlies opvangen)

Om te bulken is dat natuurlijk geen goede opzet =D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan