Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eprode

Legacy Member
Ow mja ok dan :)
vandaag zit ik aan de volle 78kg :p , ik wil naar rond de 85 gaan, ben 1m83
benchpress momenteel 60kg 8*3 is nog gene vette natuurlijk maar ik kom van ver :)

Shivte

Legacy Member
Nog efkes en ik bench 5x90kg. Calorieën paar weken geleden verhoogd en da begin ik goe te voelen. Squat 5x130. deadlift 160 denk ma daar doen ek ni te zot mee, want das een oefening die mij ni zo fantastisch goe ligt. Just genoeg om te stimuleren...

Totser

Legacy Member
Ik ga meestal 3 keer in de week sporten, maar maakt het ook uit hoeveel dagen er tussen zit? Omdat ik geen vast rooster heb op het werk kan ik niet echt dagen inplannen. Deze week bv kan ik maandag, donderdag en zondag sporten (zaterdag is de sportschool niet open), terwijl ik liever maandag woensdag en vrijdag zou sporten. Zit er dan niet een te lange periode tussen maandag en donderdag? Doe nu fullbody(rippetoe) en ben nog een beginneling qua deadlift en squatten.

BlaDe

Legacy Member
is geen enkel probleem :)

edit: ah yes, ff vergeten dat maandag op zondag volgt...

Baats

Legacy Member
Rippetoe gaat moeilijk gaan als je zondag en maandag, twee dagen op rij dus, traint..

Baats

Legacy Member
@BlaDe, ik zal je even helpen met de dagen van de week..

[youtube]CD2LRROpph0[/youtube]

Totser

Legacy Member
Baats zei:
Rippetoe gaat moeilijk gaan als je zondag en maandag, twee dagen op rij dus, traint..

Kan het ook wel aanpassen dat ik geen 2x achter elkaar train, maar is de tijdsperiode die ertussen zit belangrijk? Of is het goed als ik gewoon 3x per week train zolang het niet achter elkaar is

Fanaat

Legacy Member
Totser zei:
Omdat ik geen vast rooster heb op het werk kan ik niet echt dagen inplannen. Deze week bv kan ik maandag, donderdag en zondag

Hij zei dan ook "deze week kan ik". Volgende maandag gaat hij dus misschien niet trainen. De vraag is of het uitmaakt dat er soms 2 dagen tussen zitten.

Totser

Legacy Member
Fanaat zei:
Hij zei dan ook "deze week kan ik". Volgende maandag gaat hij dus misschien niet trainen. De vraag is of het uitmaakt dat er soms 2 dagen tussen zitten.

Idd dat bedoel ik eigenlijk, alleen misschien niet zo duidelijk van mij

Baats

Legacy Member
Totser zei:
Kan het ook wel aanpassen dat ik geen 2x achter elkaar train, maar is de tijdsperiode die ertussen zit belangrijk? Of is het goed als ik gewoon 3x per week train zolang het niet achter elkaar is

Principieel zou je elke spiergroep 48h moeten laten 'rusten' na ze getraind te hebben. Dit is natuurlijke niet altijd mogelijk (veel spieren gebruik je quasi altijd), maar toch hou je er best wat rekening mee.

2 dagen na elkaar zwaar squatten zal wel niet zo positief zijn voor de vooruitgang, me dunkt.

Then again, er zijn anderen die het wel doen en er ook progressie mee maken.
Als ik van jou was, zou ik gewoon proberen na elke trainingsdag zeker één rustdag in te lassen.

Edit: Ik had er over gelezen dat het over 'deze' week ging.

dietrich0

Legacy Member
Weez wa doet die hese kerel van werk/studies?

OT: enorme pijn in de linkerarm aan het scharnier van de onderarm met de bovenarm.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan