Archief - FIA Formula One 2019 - deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2019 ?


  • Totaal aantal stemmers
    54
  • Opiniepeiling gesloten.

sink

Legacy Member
u0SzL5W.jpg


Teams & coureurs
______________________________________________


Wijzigingen tov 2018:

Nieuwe coureurs:
George Russel maakt zijn debuut bij Williams
Lando Norris maakt zijn debuut bij McLaren
Alexander Albon maakt zijn debuut bij Toro Rosso

Comebacks:
Robert Kubica maakt zijn comeback bij Williams, hij reed voor het laatst een F1 race eind 2010
Antonio Giovinazzi begint aan zijn eerste volledige seizoen bij Sauber na reeds 2 races gereden te hebben bij Sauber in 2017
Comeback kid Daniil Kvyat keert nogmaals terug bij Toro Rosso. Hij reed zijn laatste race bij Toro Rosso eind 2017 en was Ferrari test/reserve/sim rijder in 2018

Blijft ongewijzigd:
Bij Mercedes blijven Lewis Hamilton en Valtteri Bottas de vaste rijders
Bij Haas blijven Romain Grosjean en Kevin Magnussen de vaste rijders
Bij Ferrari blijft Sebastian Vettel vaste rijder
Bij Racing Point(voormalig Force India) blijft Sergio Perez vaste rijder
Bij Red Bull blijft Max Verstappen vaste rijder
Bij Renault blijft Nico Hulkenberg vaste rijder

Stoelendans:
Charles Leclerc stapt over van Sauber naar Ferrari
Daniel Ricciardo stapt over van Red Bull naar Renault
Pierre Gasly stapt over van Toro Rosso naar Red Bull
Carlos Sainz stapt over van Renault naar McLaren
Lance Stroll stapt over van Williams naar Racing Point
Kimi Raikkonen stapt over van Ferrari naar Sauber

Doen niet meer mee:
Stoffel Vandoorne
Fernando Alonso
Esteban Ocon
Marcus Ericsson
Brendon Hartley
Sergey Sirotkin

Veranderingen bij de teams:
Red Bull maakt in 2019 gebruik van Honda Power Units na in 2018 gebruik te hebben gemaakt van Renault Power Units

Nieuw team:
Force India bestaat niet meer en is overgekocht door oa. Lawrence Stroll, de vader van Lance Stroll. Na een eerdere naamswijziging in 2018 van 'Sahara Force India' naar 'Racing Point Force India' is de naam nu opnieuw gewijzigd naar 'Racing Point F1 Team'. De verwachting is echter dat dit nog zal wijzigen voor de start van het 2019 seizoen.

Het volledige veld:


ag2zC6Q.png
| Mercedes-AMG Petronas Motorsport
44 Lewis Hamilton (WK 2008,2014,2015,2017 & 2018)
77 Valtteri Bottas
• T.Esteban Ocon

NMEXguE.png
| Scuderia Ferrari Mission Winnow
5 Sebastian Vettel (WK 2010,2011,2012 & 2013)
16 Charles Leclerc
• T.Pascal Wehrlein & Brendon Hartley

ivtAozF.png
| Aston Martin Red Bull Racing
33 Max Verstappen
10 Pierre Gasly
• T.TBC

wjkbJMR.jpg
| Renault F1 Team
3 Daniel Ricciardo
27 Nico Hulkenberg
• T.Sergey Sirotkin

NMEXguE.png
| Rich Energy Haas F1 Team
20 Kevin Magnussen
8 Romain Grosjean
• T.Pietro Fittipaldi

wjkbJMR.jpg
| McLaren F1 Team
55 Carlos Sainz
4 Lando Norris
• T.Sergio Sette Camara

ag2zC6Q.png
| Racing Point F1 Team
11 Sergio Perez
18 Lance Stroll
• T.Esteban Ocon

NMEXguE.png
| Alfa Romeo Racing
7 Kimi Raikkonen (WK 2007)
99 Antonio Giovinazzi
• T.Marcus Ericsson & Tatiana Calderon

ivtAozF.png
| Red Bull Toro Rosso Honda
26 Daniil Kvyat
23 Alexander Albon
• T.TBC

ag2zC6Q.png
| Williams Racing
88 Robert Kubica
63 George Russel
• T.Nicholas Latifi

De races
______________________________________________


Wijzigingen tov 2018:

- Er zijn geen nieuwe GP's
- Er zijn geen GP's die verdwijnen
- De Mexicaanse en USA GP zijn van plaats gewisseld
- Er zal geen triple header meer zijn in 2019
- Er zijn 5 back-to-back races: Frankrijk/Oostenrijk, Duitsland/Hongarije, Belgie/Italie, Singapore/Rusland , Mexico/USA


Volledige kalender (onder voorbehoud):

#1 | 17-03-2019 | Australian Grand Prix | Albert Park
#2 | 31-03-2019 | Bahrain Grand Prix | Bahrain International Circuit
#3 | 14-04-2019 | Chinese Grand Prix | Shanghai International Circuit
#4 | 28-04-2019 | Azerbaijan Grand Prix | Baku Street Circuit
#5 | 12-05-2019 | Spanish Grand Prix | Circuit De Catalunya
#6 | 26-05-2019 | Monaco Grand Prix | Monte Carlo
#7 | 09-06-2019 | Canadian Grand Prix | Circuit Gilles Villeneuve
#8 | 23-06-2019 | French Grand Prix | Circuit Paul Ricard
#9 | 30-06-2019 | Austrian Grand Prix | Red Bull Ring
#10 | 14-07-2019 | British Grand Prix | Silverstone
#11 | 28-07-2019 | German Grand Prix | Hockenheim
#12 | 04-08-2019 | Hungarian Grand Prix | Hungaroring
#13 | 01-09-2019 | Belgian Grand Prix | Spa-Francorchamps
#14 | 08-09-2019 | Italian Grand Prix | Monza
#15 | 22-09-2019 | Singapore Grand Prix | Singapore
#16 | 29-09-2019 | Russian Grand Prix | Sochi Autodrom
#17 | 13-10-2019 | Japanese Grand Prix | Suzuka
#18 | 27-10-2019 | Mexican Grand Prix | Autodromo Hermanos Rodriguez
#19 | 03-11-2019 | United States Grand Prix | Circuit Of The Americas
#20 | 17-11-2019 | Brazilian Grand Prix | Interlagos
#21 | 01-12-2019 | Abu Dhabi Grand Prix | Yas Marina

F1 Fanatic Kalender:
Google
iCal

Regelwijzigingen
______________________________________________


De belangrijkste wijzigingen tov 2018: (Bron: Wikipedia)

Technische reglementen:

- In a bid to improve overtaking, teams agreed to a series of aerodynamic changes that affect the profile of the front and rear wings. The front wing endplates are expected to be reshaped to alter the airflow across the car and reduce the effects of aerodynamic turbulence. The slot in the rear wing is expected to be widened, making the Drag Reduction System more powerful. The agreed-upon changes were drawn from the findings of a working group set up to investigate potential changes to the technical regulations in preparation for the 2021 championship.
- Parts of the technical regulations governing bodywork are planned to be rewritten in a bid to promote sponsorship opportunities for teams. The agreed changes are to mandate smaller bargeboards and limit aerodynamic development of the rear wing end planes to create more space for sponsor logos. The changes were introduced as a response to falling revenues amid teams and the struggles of smaller teams to secure new sponsors.
- The mandated maximum fuel levels are due to be raised from 105 kg to 110 kg so as to minimise the need for drivers to conserve fuel during a race. Driver weights are due to no longer be considered when measuring the minimum weight of the car. This change was agreed to following concerns that drivers were being forced to lose dangerous amounts weight in order to offset the additional weight of the post-2014 generation of turbo-hybrid engines. Drivers must weigh at least 80 kg; any driver that does not make this minimum will be given ballast to make up the difference. This ballast is expected to be located around the seat. The changes were introduced to prevent drivers with a naturally-smaller body shape from having an advantage over taller and heavier drivers.

Veiligheid van de rijders

- The FIA introduced a new standard for driver helmets designed to improve safety. Under the new standard, helmets will be subjected to a more thorough range of crash tests aimed at improving energy absorption and deflection as well as reducing the likelihood of objects penetrating the helmet's structure. All certified helmet manufacturers must pass the tests in advance of the 2019 championship to have their certification renewed. Once introduced to Formula One, the new standard will gradually be applied to all helmets used by competitors in every FIA-sanctioned event.

Banden

- Tyre supplier Pirelli plan on renaming their range of tyres following a request from the FIA and the sport's management. The governing body argued that the naming conventions used in 2018 were obtuse and difficult for casual spectators to understand. Under the new plan, the names given to particular compounds (hypersoft, ultrasoft, supersoft, soft, medium and hard) will disappear, to be replaced by referring during each race to the three compounds teams have available for that race as soft, medium and hard. This is hoped to aid fans understanding the tyre compounds used at each round. The actual compounds for the season will be referred to by number to the teams, with "1" being the firmest. With the total number of compounds for the season likely to be reduced to five, "5" would be the softest tyre, although having six compounds remains a possibility, with the final number to be determined following post-season testing (seven compounds were technically available in 2018, although as expected the "superhard" tyre was never used). Pirelli will continue to decide on three of the compounds to be made available for each race. Similarly, the current practice of using different colors to refer to the specific compound (such as pink for the hypersoft) will be discontinued, with white, yellow and red being used for the three compounds available for each race.


TV-Zenders
______________________________________________


Alle zenders die wij kunnen ontvangen:

Analoog:
La Une/La Deux: Waals​
Digitaal:
La Une HD/La Deux HD: Waals
Play Sports (HD): Vlaams
RTL: Duits

Kwalificaties zijn live te zien op La Une of La Deux, Play Sports (Telenet) en RTL.

Interessante links
______________________________________________


Live:

Tijdens een race is de officiële site formula1.com een aanrader, waar je dezelfde "live timing" kunt vinden die de teams aan de pitmuur te zien krijgen.

Nederlandstalig nieuws:
F1Today
GPUpdate
Motorsport

Engelstalig nieuws:
Interessante blogs:
Technisch:
Podcasts:

Livestream
______________________________________________



F1 TV
• Download ACE Player > Ga naar: Motorsportsstreams per sessie is er een nieuw ID met livestream


Statistiekjes over de F1 threads van 9lives.be
______________________________________________


Seizoen 2018:
Thread 1 - Thread 2
Code:
Berichten: 5.489
Views: 226.092
Posters: 106* (totaal genomen over 2 threads)
Top posters: xTwL-/Flatsix 672, marcel 529, eniac 455, Nesjamag 344, RiCOManiaC 288, BuYcKi 221, Cerulean 220, sink 219, Elke1988 170, vishnusixclix 159 samen goed voor 60% van de posts
Eervolle vermelding voor de rest van de top posters: vloet 153, makila 140, xDama 129, Jonas89 102, Scifo 102 samen goed voor 11% van de posts
De top 15 posters waren samen goed voor 71% van de posts
Gokten juist op de WK in 2018: arnold layne, Brechto, Ceres09, Cerv.Be, CoBalT, Elke1988, eniac, FlatSix, Fryto, GvR, hjs666, jeltex, makila, Nesjamag, noccy, R!|)|)L3R, Viggo, xDama

Oudere gegevens uit seizoenen 2013-2014-2015-2016-2017:
Seizoen 2017:
Thread 1 - Thread 2
Code:
Berichten: 6.002
Views: 189.824
Posters: 76* (het gemiddelde genomen over 2 threads)
Top posters: marcel 645, RiCOManiaC 543, eniac 491, xTwL- 403, BuYcKi 282, sink 275, Samamba 228, falc.be 226, Elke1988 216, t0tec 208 samen goed voor 59% van de posts
Eervolle vermelding voor de rest van de top posters: vishnusixclix 207, Cerulean 162, xDama 142, Nesjamag 134, Scifo 121 samen goed voor 13% van de posts
De top 15 posters waren samen goed voor 72% van de posts
Gokten juist op de WK in 2017: BuYcKi,ditn_tae,Fryto,GvR,jeltex,Missy_X,Nesjamag,SomeDude,Viggo 
(duiding: voor de start van het seizoen is een poll opgestart, hierop stemden 37 mensen correct op Hamilton. In juli werd de tweede thread opgestart met dezelfde poll opties. Toen waren de kaarten al wat duidelijker geschud en stond Vettel op kop. 18 mensen stemden toen op Vettel en 15 op Hamilton. Enkel bovenstaande mensen stemden dus zowel in de eerste als tweede thread correct op Hamilton)
Seizoen 2016:
Thread 1 - Thread 2
Code:
Berichten: 7.013
Views: 194.985
Posters: 89* (het gemiddelde genomen over 2 threads)
Top posters: RiCOManiaC 1078, xTwL- 716, eniac 515, marcel 475, falc.be 352 samen goed voor 45% van de posts
Eervolle vermelding voor de rest van de top posters: Elke1988 299, VishnuSixDix 298, Teknohol1c 268, sink 245, BuYcKi 242 samen goed voor 19% van de posts
De top 15 posters waren samen goed voor 64% van de posts
Labels: #blessed,overdrijven,unstoffable,amg, ferrari, hamilton, kimi, mclaren, mercedes, raikkonen, renault, sauber, stoffel, vandoorne, vettel

Seizoen 2015:
Thread 1 - Thread 2
Code:
Berichten: 3.622
Views: 130.199
Posters: 67* (het gemiddelde genomen over 2 threads)
Top posters: xTwL- 522, marcel 358, eniac 353, RiCOManiaC 332, falc.be 209 samen goed voor 49% van de posts
Eervolle vermelding voor de rest van de top posters: VishnuSixDix 187, sink 177, BuYcKi 142, xDama 86, Scifo 85,jeltex 85 samen goed voor 21% van de posts
De top 15 posters waren samen goed voor 70% van de posts
Labels: #f1, alonso, ferrari, formule 1, hamilton, max, mclaren, mercedes, overdrijven, red bull, red bull racing, rip bianchi, secondberg, torro rosso, verstappen, vettel, williams, oversteekchinees

Seizoen 2014:
Code:
Berichten: 8.556
Views: 265.078
Posters: 142* (het gemiddelde genomen over 2 threads)
Top posters: xTwL- 763, eniac 736, ricomaniac 462 samen goed voor 23% van de posts
Eervolle vermelding voor de rest van de top posters: BuYcKi, marcel, xDama, falc.be, fulcoboy
Bezoekers: méér dan 439 (gegevens verloren door hack?)
Labels: overdrijven, penis-noses
Gokten juist op de WK: 100%, Cerulean, falc.be, Fryto, fulcoboy, jeltex, matx5, Qronicle, squan, Teknohol1c, The Moff, The_Manager, thijse, V1nce, VishnuSixDix, Xavve
Mega-hack-crashes: 1

Seizoen 2013
Code:
Berichten : 8.676
Views: 260.095
Posters: +/- 204
Top posters: eniac, xTwL- , RiCOManiaC (samen goed voor 21,4% van alle berichten)
Bezoekers van de thread(s): méér dan 576
Unieke labels : #imsexyandiknowit, fyrabanden, overdrijven, turbo is coming
Code:
Berichten: méér dan 10.457 (dus 2013 thread begonnen uit noodzaak)
Views: 317.935
Posters: + 181
Top posters: JohnnyricoMC, eniac, falc.be (samen goed voor 14,5% van alle berichten)
Bezoekers thread(s) : (veel, gegevens verloren gegaan na 1 jaar)
Unieke labels: di montezeemlap, eikelsteen, first lap nutcase, kimi is held!, komkommer, leave me alone, loldonado, mal-heuren, overdrijven, pensioemacher?, checo, crashtor, de fear, loldonado, maldonado for pres!, , schumipole, the maldonator, wettel, wheelnuts

eniac

Legacy Member
Top. Meteen reply om te volgen :)

Vwb de blogs zou ik er Saward wel uithalen eerlijk gezegd. Dat is eigenlijk toch maar een driftkikker vol vooroordelen die weinig substantieels toevoegt.

Scifo

Legacy Member
Mooi mooi. Ook mooi dat ik bij de top 15 actieve gebruikers sta van de Formule 1 thread ;p

Ik voel dat mijn input in 2019 nog beter zal zijn! Al is het maar dat ik weer zit te klagen over een 6de jaar dominantie van Mercedes op een rij :unsure:

marcel

Legacy Member
mooi, maar ik zou ook linken naar F1TV, ivm streams, om toch maar compleet te zijn ;)

marcel

Legacy Member
en het eerste nieuwtje: Arrivabene zou vervangen worden door Binotto.

het zal dus weer niet voor dit jaar zijn, Tifosi.

sink

Legacy Member
eniac zei:
Top. Meteen reply om te volgen :)

Vwb de blogs zou ik er Saward wel uithalen eerlijk gezegd. Dat is eigenlijk toch maar een driftkikker vol vooroordelen die weinig substantieels toevoegt.
marcel zei:
mooi, maar ik zou ook linken naar F1TV, ivm streams, om toch maar compleet te zijn ;)
alle input is welkom op dat vlak, ik heb al die stukjes basically maar 1 op 1 overgenomen van de vorige thread. Laat maar weten wat er allemaal bij kan (+links enzo)
ik zal vanavond de aanpassingen doen :)

FlatSix

Legacy Member
Toch nog topposter, heb zeker na de zomer niet zo veel meer gepost, dus druk geweest in het begin. :)

Joly

Legacy Member
Mercedes - Ferrari dit jaar, en Bottas die een Rosbergje gaat doen :hmmm:

RaZoR be

Legacy Member
ben eens benieuwd hoe RedBull gaat presteren met de Honda.
Ik verwacht het nog altijd een gevecht tussen Ferrari & Mercedes, waarbij LeClerc echt wel een dikke contender gaat worden voor de podiums.
Voor de rest Renault & RedBull voor best of the rest, en daarachter Haas.

Ben ook ewl benieuwd wat Raikkonen kan in de Sauber!

sink

Legacy Member
eniac zei:
Top. Meteen reply om te volgen :)

Vwb de blogs zou ik er Saward wel uithalen eerlijk gezegd. Dat is eigenlijk toch maar een driftkikker vol vooroordelen die weinig substantieels toevoegt.
Done, blijkbaar had ie op die blog al niets meer gepost sinds feb 2018. Wel stond er een linkje naar zijn nieuwe blog, maar dat had denk ik nog niemand gemerkt :p
marcel zei:
mooi, maar ik zou ook linken naar F1TV, ivm streams, om toch maar compleet te zijn ;)
Done
FlatSix zei:
Toch nog topposter, heb zeker na de zomer niet zo veel meer gepost, dus druk geweest in het begin. :)
436 in de eerste topic en dan 236 in de tweede topic, in beiden toch nog altijd topposter. De eerste topic heeft wel 7 maanden opengestaan en de tweede 5 maanden.

sink

Legacy Member
Vakantie is gedaan he, en er komen eindelijk weer wat kleine en grote nieuwtjes naar buiten :)

Ook waren er afgelopen dagen wat minder positieve berichten omtrent RB-Honda. Blijkbaar is de samenwerking tussen Honda en AVL (waar eerder ook al Ferrari mee samengewerkt heeft) ook afgelopen. Ook was er een samenwerking tussen Honda en Mario Illien en die is ook afgelopen. Honda had hem blijkbaar aangetrokken om de vibraties in hun motor op te lossen, zonder een oplossing voor die vibraties zouden ze hun beoogde motorvermogen niet volledig kunnen aanspreken. En blijkbaar heeft Illien het probleem niet kunnen oplossen. Honda gaat het nu zelf proberen oplossen.
Klinkt niet al te positief imo

vishnusixclix

Legacy Member
Honda bashen? Of lachen met de tranen van al die Hollandse fans? :D

RiCOManiaC

Legacy Member
Die Honda mag wat mij betreft weer wat slechter zijn of gewoon veel problemen hebben, dan kunnen de Hollanders eens gaan bleiten.

eniac

Legacy Member
Allez kom nu. Beetje F1 liefhebber wil de sterkste rijders voorin zien meestrijden.

Als die RBR-Honda weer een paar jaar gaat sucken is dat verspilling van talent en wij worden er ook niet beter van. Denk aan de vele jaren die Alonso voorin had kunnen meestrijden had hij een deftige wagen gehad. Ook al ben je geen fam, dat is toch wat je wil zien zeker.

Cerulean

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Die Honda mag wat mij betreft weer wat slechter zijn of gewoon veel problemen hebben, dan kunnen de Hollanders eens gaan bleiten.

Zo kinderachtig weer. Ik krijg het ook serieus op mijn heupen van de gemiddelde overfanatieke Hollander op forums en in reacties op nieuwsberichten, maar ik probeer ze gewoon niet te lezen. En Verstappen zie ik gewoon graag bezig, en zijn temperament vind ik "amusant" (de arrogantie iets minder). Dus ook ik wil hem gewoon vooraan kunnen zien meestrijden. Ik wil hem gewoon nooit in een Vettel of Hamilton-achtige dominantie-streak zien, maar dat wil ik dan ook bij geen enkele rijder.

stungunner

Legacy Member
mja, ik zie uiteraard ook liefst de beste piloten vooraan strijden, maar met Max heb ik toch ook een dubbel gevoel.

Hij is natuurlijk zelf al niet vrij van zonde door zijn arrogant en agressief gedrag (vooral na de race dan bij interviews, op de baan zorgt hij voor animo en dat kunnen we imo alleen maar toejuichen), maar vooral de tonnen aan Hollandse arrogante successupporters in zijn kielzog zorgen er bij mij voor dat ik hem eigenlijk liever zie falen. Enfin, niet falen, maar toch in elk geval geen WK worden.

marcel

Legacy Member
mja, de haat voor Max is groot, maar ik zie hem toch liever vooraan domme dingen doen, dan achteraan (of in de paddock omdat hij uitgevallen is)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan