Archief - EURO 2008: 7 juni - 29 juni

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wint het EK 2008?


  • Totaal aantal stemmers
    640
  • Opiniepeiling gesloten.

NemesisBE

Legacy Member
toch al enkele (meerdere zelfs) serieuze scheidsrechterlijke blunders deze eerste 3 speeldagen vindek. buitenspel van Klose gisteren, buitenspel van Pepe was geen buitenspel, enkele donkerrode kaarten niet bestraft (op Nani en daarstrax Makele bv), Vink die geen 2e geel 'durft' trekken gisteren en dan nu dit weer. het niveau van scheidsrechters lijkt me niet ZO hoog te liggen, of vergis ik me? (en kom nu weer niet af met randgevallen in buitenspel, op zo'n niveau wordt toch geacht dat de lijnrechters dit quasi perfect kunnen zien?)
kben benieuwd voor de komende dagen :)

Time

Legacy Member
Zucht, Oostenrijkse scheidsrechtersbaas: géén buitenspel.
Belgische scheidsrechtersbaas: overduidelijk buitenspel.

Is 1 van die twee zich belachelijk aan het maken, of verschillen de regels per grondgebied? :lol:
Glor zei:
(trouwens zalig om op Holland te kijken, kheb mij kapot gelachen :D "ja ok allemaal leuk dat Sneijder geknuffeld wordt op zijn verjaardag maar wie knuffelt Van Bronckhorst? Wie? Moet ik het dan gaan doen??" :D)
Idd. :rofl:
Zalig, vind zowel de stem aangenamer, als de commentaar beter op Holland.

Nattefrost

Legacy Member
pina zei:
maar stel nu dat iemand geblesseerd van het veld rolt in een aanvallende fase en binnen dezelfde fase een speler op die manier 30 seconden lang 'buitenspel' staat en blijft wachten op de bal... lijkt me ook niet echt fair.
Het zal dan aan de scheids zijn om een goede beoordeling te maken zeker. Of misschien het spel stilleggen en verzorgers de toestemming geven die speler te behandelen, maar da's ook weer moeilijk tijdens een aanvalsfase van de andere ploeg terwijl die geen fout begingen. Geen gemakkelijke fases voor een scheidsrechter zoiets.

Bontus

Legacy Member
Haha diene NOS-man gisteren als da schot van Affelay de lat 'likte'
*kreetje*
"vind ik zo'n heerlijk geluid, hetzelfde als het langs de onderkant van de lat is, maar ja, 3-0 is ook al mooi"

|nfected

Legacy Member
Ja engelaar, dat was ook afval van Genk zeker? Deed dat niet slecht gisteren, jawadde :)
Alleen ooier, was echt slecht he, deze zorgde op zijn eigen voor gevaar constant, maar dan wel in negatieve zin. Sneijder was subliem

dunno

Legacy Member
Weet iemand wrm ik geen puntjes krijg bij McD fanatasy foot? Ik heb nochtans Ballack, Van Nisterooy, Ribéry etc die punten hebben gescoord.

(FC Duvelkes, zit in 9lives league maar daar staat dat ik pas na de volgende puntenupdate word toegevoegd, alhoewel ik al 2-3 dagen een account heb)

En voor de rest: Nederland & Duitsland :applause:
Nu nog een mooie overwinning van Zweden met paar goaltjes van Larsson.
Straks mijn Zweedse shirt aantrekken. :)

[TFT]Poky

Legacy Member
Verdiend gewonnen van Nederland moet het toegeven ze waren beter.

Maar zonder Cannavaro rommelt het daar wel vanachter bij Italië :s.
2e goal hoe mooi ze ook was imo dekkings fout en de derde goal zeker.

1e goal blijft imo nog altijd buitenspel

Fabby

Legacy Member
Eufa bazen en voorzitten van KNVB zeggen dat ze perfect legaal is die goal... Dusja misschien is het geen blunder maar eerder enkele kleine regeltjes in het boekje die worden gevolgd.

asmo

Legacy Member
Volgens de FIFA:

law 11.11 in the rulebook - under advice to referees. "A defender who leaves the field during the course of play and does not immediately return must still be considered in determining where the second to last defender is for the purpose of judging which attackers are in an offside position," he says. "Such a defender is considered to be on the touch line or goal line closest to his or her off-field position. A defender who leaves the field with the referee's permission (and who thus requires the referee's permission to return) is not included in determining offside position."

Geen offside aangezien die speler van Italië geen toestemming had gevraagd aan de scheidsrechter om het spel te verlaten. Zeer goede beslissing van zowel de grens als scheidsrechter dus.

Bontus

Legacy Member
@ Asmo: dacht ik ook onmiddellijk dat het om die reden geen buitenspel kon zijn.

... tot ik Jeurissen hoorde op VT4.

Wesdude

Legacy Member
Jawatte die Nederlanders gingen lekker.

Jeurissen zegt nu dat het geen buitenspel was in de krant.

Bart Religion

Legacy Member
Was geen buitenspel omdat een verdediger geen speler in buitenspel positie mag brengen door over de achterlijn te gaan lopen. Wat eigenlijk erg logisch is, anders kan bv. de keeper gewoon net achter de doellijn gaan staan is het altijd buitenspel.

De twijfel aan de geldigheid van het doelpunt dat Ruud van Nistelrooy maakte in de eerste helft van Nederland - Italië (3-0) is onterecht. "Het was een zuiver doelpunt", zei Henk van Ettekoven, preses van de spelregelcommissie van de KNVB.

In de spelregels staat dat een verdediger een aanvaller van de tegenpartij niet in buitenspelpositie kan brengen door zich terug te trekken achter zijn eigen doellijn. Panucci werd weliswaar door zijn eigen doelman over de lijn gewerkt, maar hij keek daarna hoe de aanval zich ontwikkelde. Hij had tijd genoeg om terug in het veld te komen, maar deed dat bewust niet. Kortom: Een zuiver doelpunt." Volgens Van Ettekoven betreft het geen nieuwe regel. "Hij bestaat al jaren, maar deze situatie komt zelden voor."

[TFT]Poky

Legacy Member
ik vind nog altijd van wel, er wordt gedaan alsof buffon express Pannucci achter de lijn werkt en dat die daar ff toekeek. Terwijl ze botsen en Pannucci op zijne rug ligt achter de lijn maarja :) als al die pro's zeggen dat het wel offside is dan zal het wel offside zijn :)

gnat

Legacy Member
bartreligion zei:
Was geen buitenspel omdat een verdediger geen speler in buitenspel positie mag brengen door over de achterlijn te gaan lopen. Wat eigenlijk erg logisch is, anders kan bv. de keeper gewoon net achter de doellijn gaan staan is het altijd buitenspel.

kent gij de gebruikelijke buitenspelregel wel? da heeft me de keeper ni veel te maken ze... ik zou u begrijpen als ge zei: anders kan bv. de laatste verdediger gewoon achter de achterlijn gaan staan...:crazy:

Brick Top

Legacy Member
Mijn eerste gedacht was ook 'Duidelijk buitenspel!' maar als je de regels er nu op na leest... Blijkbaar moét er toestemming gevraagd worden en dat is hier niet gebeurd, ook al lag hij daar onopzettelijk achter de lijn.

Mij zal het worst wezen, ik ben al blij dat onze zuiderse dames nu geen reden meer hebben om te janken. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan