stuart__little zei:
commercieel is niet per sé slecht.
integendeel: als iets goed is, word het door velen beluisterd, en zo onstaat mond aan mond reclame, wordt het bekend, en wordt het commercieel.
dus: commercieel = goed
Commercieel wordt gezien als 'slecht' omdat sommige groepen zich aanpassen aan wat het publiek zogezegt wilt, en dat haat ik persoonlijk.
Als een groep zich aanpast aan het publiek, verliest het zijn eigen touch, juist die touch die het zo speciaal maakte..
[EDIT:] Ben hier juist die plaat eens aan 't beluisteren, en ze lijkt echt goed, maar ik vond Mutter toch wel beter..
(Mijn all-time favoriet van vanaf ze uitkwam, als ik die beluister kan ik zo depri, droevig, opgefokt en blij tegelijk worden..
Maar nu is 't vooral melancholiek naar een paar jaar terug dat ik constant opzette)