Archief - Rammstein - Rosenrot

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sluysen

Legacy Member
alexii zei:
Ik vind Rammstein gewoon niet goed, mag dat niet?

Sorry dat ik geen 14 jarige meeloper ben.
tuurlijk mag dat, ieder z'n muzieksmaak...

maar het is gwn raar dat je in een thread over een groep dat je toch niet goed vind een post zet...

rammstein op zich is al goe, maar live zijn ze nog 1000 keer beter en spectaculairder dan op cd... :applause: :applause:

MoRb3z

Legacy Member
alexii zei:
Ik kwam zeggen dat de cd een mooie cover heeft.
En ik koop geen cd van 16 eur voor de cover. (soms wel, maar niet voor Rammstein ;))
Dus iedereen die rammstein goed vind zijn meelopers?

Tegenwoordig mag ja al niet een bepaalde band goed binden of je bent een 'meeloper'.

syndrom

Legacy Member
vandaag nog eens zitten luisteren naar een rammstein cd en fuck ik vind ze toch wel cool.
Wel grappig als je zo van die jonge fans ziet en ze zitten mee te zingen met teksten totaal niet wetend wat ze zingen.

Vooral grappig bij teksten zoals deze:

Ich hab ihr einen Kuss gestohlen
sie wollte sich ihn wiederholen
ich hab sie nicht mehr losgelassen
verschmolzen so zu einer Masse
so ist es mir nur allzurecht
ich bin ein schönes Zweigeschlecht
zwei Seelen unter meiner Brust
zwei Geschlechter eine Lust

Zwitter, Zwitter
Zwitter, Zwiter

Ich gehe anders durch den Tag
ich bin der schönste Mensch von allen
ich sehe wunderbare Dinge
die sind mir vorher gar nicht aufgefallen
ich kann mich jeden Tag beglücken
ich kann mir selber Rosen schicken
da ist kein zweiter und kein dritter
eins und eins das ist gleich

Zwitter
ich bin so verliebt
Zwitter
ich bin in mich verliebt

Eins für mich
eins für dich
gibt es nicht
für mich

Eins für mich
eins für dich
eins und eins
das bin ich

Ich bin alleine doch nicht allein
ich kann mit mir zusammen sein
ich küsse früh mein Spiegelbild
und schlafe abends mit mir ein
wenn die anderen Mädchen suchten
konnt ich mich schon selbst befruchten
so bin ich dann auch nicht verzagt
wenn einer zu mir "Fick dich" sagt

Zwitter
ich bin so verliebt
Zwitter
ich bin in mich verliebt

Eins für mich
eins für dich
gibt es nicht
für mich

Eins für mich
eins für dich
eins und eins
das bin ich

Vertaling:

I have stolen a kiss from her
she wanted to get it back
I have not let her go again
we melted into one piece
it is just too right for me
I am a beautiful bisexual
two souls under my chest
two genders, one lust

Hermaphrodite, hermaphrodite
Hermaphrodite, hermaphrodite

I go differently through the day
I am the most beautiful person of all
I see marvelous things
that were not apparent to me before
I can make myself happy everyday
I can send myself roses
there is no second and no third
one and one that is the same

Hermaphrodite, hermaphrodite
I am so in love
Hermaphrodite, hermaphrodite
I am so in love with myself

One for me
one for you
is not how it is
for me

One for me
one for you
one and one
that's me

I am alone but not alone
I can be together with myself
Early I kiss my reflection
And at night I fall asleep with myself
When the others searched for girls
I could already fertilize myself
I am not even downhearted then
When one tells me "fuck yourself"

Hermaphrodite, hermaphrodite
I am so in love
Hermaphrodite, hermaphrodite
I am so in love with myself

One for me
one for you
is not how it is
for me

One for me
one for you
one and one
that's me

Vintage Hifi

Legacy Member
Zouden ze weten wat "Schwul" betekent? En neen, niet zwoel :D

syndrom

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Zouden ze weten wat "Schwul" betekent? En neen, niet zwoel :D


:D



The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

sir oinksalot

Legacy Member
vind em wel meevallen, goed voor als ik eens wat rustigere metal wil aanhoren

Bosvos

Legacy Member
alexii zei:
Ik vind Rammstein gewoon niet goed, mag dat niet?

Sorry dat ik geen 14 jarige meeloper ben.
dat bedoelde ik nu juist...

ik ben 16...ik ben geen meeloper (of oordeel zelf he :ironic: )
ben vorig jaar naar rammstein geweest me mijne nonkel, die mens is 39 jaar...hij is dus zeker geen 14-jarige meeloper...

naar rammstein luisteren zegt nix over het feit dat ge ne meeloper zijt of ni...

maar als ge bvb naar zware metal luisterd omda uw maten da ook doen terwijl ge liever pop hoort..da is meeloper spelen...


/edit: @ reavX: idd, mutter is gwn 1 groot hoopje dubbelzinnigheid :D

kwistenbiebel

Legacy Member
alexii zei:
Ik vind Rammstein gewoon niet goed, mag dat niet?

Sorry dat ik geen 14 jarige meeloper ben.
Vind ik ook, CoB is zooooooveel stoerder en volwassener!!1!1!1!!
Retard

'K vind de cd zeker niet slecht, hoewel ik toch liever het iets hardere werk hoor van rammstein. Mann gegen Mann is voor mij toch wel een aangename verrassing dat ik tot nu toe het meest heb zitten beluisteren.

NeFerMeTu

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Zouden ze weten wat "Schwul" betekent? En neen, niet zwoel :D
Dat is net 1 van de leukere dingen: je moet de teksten eens ontleden en nadenken.
Je gaat nu binnenkort een hele hoop mensen horen meebrullen op Mann Gegen Mann, omdat ze denken dat het een stoere tekst is.
In feite gaat het over homosexualiteit en dat gaan ze dan weer minder stoer vinden. :D

@alexli: Ieder z'n eigen mening uiteraard, maar klein beetje argumentatie zou het toch al minder doen overkomen als iemand die eens probeert stoer te doen...

alexii

Legacy Member
disturbed_mind zei:
Vind ik ook, CoB is zooooooveel stoerder en volwassener!!1!1!1!!
Retard

'K vind de cd zeker niet slecht, hoewel ik toch liever het iets hardere werk hoor van rammstein. Mann gegen Mann is voor mij toch wel een aangename verrassing dat ik tot nu toe het meest heb zitten beluisteren.
Ja, ik ben een diehard CoB fan. :niceone:

Yenneman

Legacy Member
Heel geslaagd album. Beter dan Reise Reise vind ik. Momentele favo : Spring.

No Fun At All

Legacy Member
kvinnem redelijk
benzin is een beestig nummer maar de rest slaagt toch een beetje tegen

aXl_

Legacy Member
sluysen zei:
tuurlijk mag dat, ieder z'n muzieksmaak...

maar het is gwn raar dat je in een thread over een groep dat je toch niet goed vind een post zet...

rammstein op zich is al goe, maar live zijn ze nog 1000 keer beter en spectaculairder dan op cd... :applause: :applause:

je zegt dat...ik had voor werchter (editie 2005) enorme verwachtingen voor rammstein (eerste keer dat ik ze live zou zien)...ik heb me geamuseerd maar ik vond het al bij al een steriele show (interactie? laat zien dat je doorhebt dat daar een publiek staat?). (+ ze hebben m'n lievelingslied niet gespeeld maar dat terzijde :p)

Voorts ben ik altijd fan van rammstein geweest maar hun reise reise album vond ik....tja, ietsje minder hebben dan hun vorigen...

De deze ken ik (nog) niet maar het zou me sterk lijken moesten ze ineens afkomen met een betere track dan mein herz brennt. :)

Bosvos

Legacy Member
aXl_ zei:
je zegt dat...ik had voor werchter (editie 2005) enorme verwachtingen voor rammstein (eerste keer dat ik ze live zou zien)...ik heb me geamuseerd maar ik vond het al bij al een steriele show (interactie? laat zien dat je doorhebt dat daar een publiek staat?). (+ ze hebben m'n lievelingslied niet gespeeld maar dat terzijde :p)

Voorts ben ik altijd fan van rammstein geweest maar hun reise reise album vond ik....tja, ietsje minder hebben dan hun vorigen...

De deze ken ik (nog) niet maar het zou me sterk lijken moesten ze ineens afkomen met een betere track dan mein herz brennt. :)
niet naar het sportpaleis geweest in november? was mijn eerste keer rammstein, heel spectaculair, spijtig van technisch foutje met micro in het begin...
Als je zo'n show brengt hoeft interactie niet voor mij :p
ze hebben de gitarist nochtans in een rubberbootje over het publiek gestuurd :D

psyko-monchske

Legacy Member
n/o maar met zo'n show kan je dat niet veroorloven om met het publiek bezig te zijn, stelt dat er iets verkeerd gaat op het podium. ( en de verzekeringskosten voor een show met vuur zijn blijkbaar ontzettend hoog heb ik ergens gelezen )

MrSik

Legacy Member
ik vind rosenrot bij eerste keer luisteren wel goed verteerbaar, wat ik niet had bij reise reise buiten een paar nummers (is veranderd na een tijd)...
voor mij blijft mutter wel nog enorme stap hoger

FuLcRuM

Legacy Member
Rosenrot is niet slecht, maar ik heb het gevoel dat het gewoon te snel na Reise Reise is gekomen... :unsure:

Maar het album heeft me wel kunnen boeien als Rammsteinfan van het eerste uur :)

Ben er 21 en ga mij het logo van Rammstein laten tattoeren op mijn schouder... Niet groot maar toch...

Call me crazy :)

citrofenwick

Legacy Member
ben nu voor de eerste keer aan het luisteren en vind hem tot nu toe wa lijken op het genre reise reise. ben nu aan nummer 3 btw :)

geef mij nog altijd maar mutter :love:

Bosvos

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Rosenrot is niet slecht, maar ik heb het gevoel dat het gewoon te snel na Reise Reise is gekomen... :unsure:

Maar het album heeft me wel kunnen boeien als Rammsteinfan van het eerste uur :)

Ben er 21 en ga mij het logo van Rammstein laten tattoeren op mijn schouder... Niet groot maar toch...

Call me crazy :)
mss hadden ze door da de vaste fans reise reise ni zo sterk vonden als de vorigen en wilden ze iets beter uitbrengen?

ik vind mutter ook nog altijd de beste.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan