Archief - Rammstein - Rosenrot

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FuLcRuM

Legacy Member
hoofdschooier zei:
mss hadden ze door da de vaste fans reise reise ni zo sterk vonden als de vorigen en wilden ze iets beter uitbrengen?

ik vind mutter ook nog altijd de beste.


Reise Reise is een van hun sterkste albums infeite... Na Mutter idd :)

Bosvos

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Reise Reise is een van hun sterkste albums infeite... Na Mutter idd :)
mja maar als ge al jaren mutter, herzeleid en sehnsucht gewoon zijt is reise reise ni direct een superalbum...voor mij moet een album bij de eerste luisterbeurt geweldig zijn. Bij reise reise was dit niet, en zelfs na meerdere malen luisteren vond ik het maar gewoontjes...

Vintage Hifi

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Rosenrot is niet slecht, maar ik heb het gevoel dat het gewoon te snel na Reise Reise is gekomen... :unsure:
Rosenrot is gewoon de left-over van Reise, Reise é... Daarom dat het zo hard lijkt op Reise, Reise en zo snel erna is gekomen.

Vintage Hifi

Legacy Member
hoofdschooier zei:
...voor mij moet een album bij de eerste luisterbeurt geweldig zijn....
Amai, dat zou ik echt niet kunnen zeggen :x
Er zijn echt zoooveel albums die pas na x-aantal keren luisteren hun volledige appreciatie kunnen krijgen van mij... Bijna elk album tbh...

Bosvos

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Rosenrot is gewoon de left-over van Reise, Reise é... Daarom dat het zo hard lijkt op Reise, Reise en zo snel erna is gekomen.
tis ne left-over van alle albums dacht ik


en ja ik leg het ni goe uit, ik bedoel gewoon da reise reise te gewoontjes overkomt, en zelfs na beter luisteren wordt hij ni beter...

sluysen

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Rosenrot is gewoon de left-over van Reise, Reise é... Daarom dat het zo hard lijkt op Reise, Reise en zo snel erna is gekomen.

ik heb gehoord dat een paar van de liekes van rosenrot niet goed genoeg waren voor reise reise volgens de platenfirma's

Vintage Hifi

Legacy Member
sluysen zei:
ik heb gehoord dat een paar van de liekes van rosenrot niet goed genoeg waren voor reise reise volgens de platenfirma's
Het was gewoon Rammstein die vond dat sommige liedjes niet pasten in het concept van Reise, Reise.

citrofenwick

Legacy Member
ondertussen heb ik de hele cd es op men gemak beluisterd en ik vind hem eigelijk nog slechter dan reise reise :x

Dieleman_F

Legacy Member
De vertaling van benzin naar het engels vind ik heerlijk :p

give me petrol :)

en heerlijkste zin in duits is toch wel
hertz und nieren sint motoren :love:

Chimmy

Legacy Member
Ik vind rosenrot een goeie CD, met benzin als topnummer. Niet meer, niet minder. Hun vorige CD's vond ik wel beter, elk op hun eigen manier.

*Bios*

Legacy Member
kvin rosenrot beter als reise reise overt algemeen.
Zerstoeren,Man gegen Man en Te Quiero Puta vinnek wel bon.

Alhoewel Herzeleid en Sensucht nog altijd hun beste albums blijven imo.

sir oinksalot

Legacy Member
ben door deze cd de vorige cd's ook eens gaan uitchecken
en man ik moet zeggen dat die eigenlijk verdomd goed zijn (had vroeger altijd zo'n ingesteldheid van commercieel=brol, man wat heb ik gemist!)

Hellrabbit

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Amai, dat zou ik echt niet kunnen zeggen :x
Er zijn echt zoooveel albums die pas na x-aantal keren luisteren hun volledige appreciatie kunnen krijgen van mij... Bijna elk album tbh...


hm, da heb ek bij vele albums ook wel (zoals de meesten dat wss wel hebben), maar er zijn toch enkele klassiekers waarbij men mond al van bij de eerste luisterbeurt openviel :)

Bosvos

Legacy Member
sir oinksalot zei:
ben door deze cd de vorige cd's ook eens gaan uitchecken
en man ik moet zeggen dat die eigenlijk verdomd goed zijn (had vroeger altijd zo'n ingesteldheid van commercieel=brol, man wat heb ik gemist!)
toch ene die z'n ogen al opengegaan zijn :D
commercieel is dus niet altijd brol...

No Fun At All

Legacy Member
er vanuitgaande dat de meesten onder jullie niet erg goed zijn in duits en dus maar een kwartje van de lyrics zullen begrijpen , wat vinden jullie er dan nog goed ?

ik ben gewoon curieus , ik was net naar Rein Raus aan het luisteren en ging strijk bij die ene passsage ( fans weten dewelke ;) ) en ik dacht toen , welke modale belg kan dit verstaan ?

last time i checked was het duits op onze scholen abominabel en moet je het al meekrijgen van je ouders of je omgeving niet ?

Thorens

Legacy Member
Het Duits op onze school was toch zeker niet abominabel, om niet te zeggen heel goed. Daar bijkomend dat ik dan nog eens heel veel op Duitse sites zit en soms Duitse tv kijk, is m'n Duits dus best wel goed en versta ik dus wel het meeste wat er gezongen wordt.

En Rein Raus is gewoon rofl, natuurlijk.

Der Ritt war kurz
Es tut mir leid
Ich steige ab
Hab keine Zeit
Muß jetzt zu den andren Pferden
Wollen auch geritten werden

No Fun At All

Legacy Member
haha
jeeeepz da issem :p

ik heb mijn duitse kennis van me vader, die 12 jaar in duitsland gewerkt heeft en nog elke dag het nieuws op den ARD of de ZDF ziet ^^
ik kijk al van kindsaf mee en heb veel vrienden en famillie in duitsland (mainly frankfurt)

dus voor mij is het eig een taal als een ander

net hilf mir geluisterd van rosenrot , ook best een sterk nummer

ik vind dat rammstein er vooral volwassener op geworden is sinds reise reise, mutter was een beetje een hybride , maar reise reise en rosenrot zijn het helemaal.

ze worden een beetje softer wel , maar dat is neit erg, het blijft good stuff

stuart__little

Legacy Member
ff een beetje OFFTOPIC, maar ook ivm RAMMSTEIN.

ik heb gehoord van iemand van mijn werk, die rammstein 6 jaar geleden ofzo hier in belgië heeft gezien, toen ze ietwat nog ' minder' bekend waren, en hij zei me,
dat er zo één van die kerels, zich stond te masturberen op z'n optreden,
en klaarkwam voor dat publiek!

allé ja, wtf toen ik dit hoorde dacht ik van "komaan gast, ik kan veel geloven maar zo'n dingen echt nie hé", en die kerel bleef doodserieus, en zei dat je op zo'n concerten soms de gekste dingen ziet....


wa denken jullie; kan dat? of heeft iem. misschien het zelf ook gezien een jaar of 6 terug ....

Silverbol

Legacy Member
ja da is gedaan door rammstein zie maar is naar dvdke van live in berlijn.Alleen uwe vriend heeft een brilleke nodig denk ik het wa een namaak pennis en er kwam van die witte shampoo uitgespoten en hunne keyboard kerel zat er op zijn knieen voor
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan