Archief - Rammstein - Rosenrot

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stuart__little

Legacy Member
ik sta achter nefermetu.
korn en slipknot kunnen door elk ieder beluisterd worden, wtf sinds wanneer is muziek leeftijdsgebonden ffs !

ik heb ook dvd's van britney spears hier, gewoon omdak da een lekkere vind :p

NeFerMeTu

Legacy Member
fr][st][ zei:
Omdat hun tekskten op geen fluit trekken , jij mag van mij van korn en slip vinden wat je wil das uw vrije keuze, ik vind ze crap , ji jvind rammstein kut ? mooizo fijn voor je , maar ik ga u daarvoor geen beledigingen naar het hoofd gooien :ironic: ...

en over die "brede smaak" ... ik ben thuis in zeer veel genres , punkrock , oude punk , metal ( een heel klein beetje ) , house ( zwoel deephouse, funk en disco house ) , elektro en drumm and base. Dus daar waar ji jdacht dat ik waarschijnlijk een van die 1 group only dudes ben heb je het mis.

Ik weet ook waarover ik spreek want ik ken korn en slip goed genoeg om erover te oordelene, en heb ze elks meermaals live gezien , dat geeft mij dus het recht om er een mening over te hebben...

Punt blijft echter , dat jij me dus persoonlijk aangevallen hebt , en ik u niet ...

Wat was dat nu ook weer over slip en kiddies ? :sop:

En als ge hierover nog eens wilt reageren doe het dan in pm zodat de thread geen close krijgt en andere mensen ook nog een kans hebben te posten.

Als je dan toch er genoeg over weet om een mening te vormen (waar ik dan weer achtersta, iedereen mag z'n mening hebben zolang ze maar gefundeerd is) waarom geef je dan niet meteen een goed argument in plaats van een simpel: "ze zijn kut en voor kiddies". Doet niet meteen enige vorm van intelligentie vermoeden, kan je toch begrijpen denk ik?

Maar goed, terug ontopic inderdaad.

MyDyingBride

Legacy Member
fr][st][ zei:
2de keer, omdat oa hun tekskten op geen fluit trekken , er zijn zoveel dingen waaraan ik me erger bij die groepen , dat heeft echter hier geen plaats maar in de "ik haatkorn en slip"- thread.

Punt is dat je me gelijk moet geven over het feit dat jij mij persoonlijk aangevallen hebt , ik heb me daartoe niet verlaagd. :sop:
Jij hebt iedere korn/slipknot beluisteraar beledigd, so please man, ga ergens anders zielig doen

evR'

Legacy Member
Pff man wat een kinderachtige, stereotype visie. Het feit dat je er alleen al om geeft welke muziek bij welk type persoon zou passen zegt al genoeg over jezelf.

Bosvos

Legacy Member
fr][st][ zei:
nene , meneer heeft een brilletje nodig , ik heb gezegd dat ik deze bands slecht vind omdat hun teksten imo kinderachtig zijn , alsook hun stijl en hoe ze zich on stage gedragen.

iets dat me bij die bands dan ook opgevallen is is de leeftijdsgroep die ernaar luisterd , kiddies , maar ik zou nooit een band niet graag mogen omwille van hun publiek.

Ik vind het geweldig dat er bv nog jeugd bestaat die the doors of the sex pistols kennen en wrschnlk goed vinden .
er zijn dan ook weer veel kinderen/jongeren die naar the sex pistols luisteren om te zeggen van "kijk naar mij ik luister naar de bekendste punkband en ik voel me stoer"

allé zo was het 3-4 jaar geleden toch toen ik me ook onder de 12 jarigen bevond :)

BongZrGooD

Legacy Member
Als we dan toch lekker off topic gaan en het over kiddies willen hebben...

Laibach ken ik sinds 1983, Korn sinds 1991 en Slipknot...tja, vind ik niet goed.
Rammstein heb ik door de film Lost Highway leren kennen, en velen met mij.
Kiddies zijn imo mensen die ongefundeerd groepen afbreken omdat die groepen in de loop der tijd een fan base hebben opgebouwd die zowel uit jong en oud bestaat.
Ondertussen luister ik niet meer naar Korn, maar vind hun eerste cd/elpee nog steeds meesterlijk goed gemaakt, en hun teksten...tja...
Mensen beledigen is ook kinderlijk, al gaat het om een hele groep mensen of één bepaalde persoon.
"Korn is voor kiddies" is even beledigend als "ge kunt een stukske zagen" en beide even "kiddielike" imo.
Ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd die Korn nog steeds goed vinden en de groep al langer kennen dan sommigen hier oud zijn... :ironic:
Iedereen heeft een persoonlijke smaak, mening of overtuiging en maakt daar naar believen al dan niet misbruik van. Hou er dan ook rekening mee dat er reacties komen die niet altijd met die mening stroken en wees dan ook aub niet zo hypocriet, om meteen beledigd te zijn en er over te beginnen janken.

Back on topic nu...

Rosenrot boeit me niet, kweet niet echt waarom maar Rammstein is een beetje uit mijn systeem gegroeid, net zoals vele groepen dit na verloop van tijd doen bij mij.
Je zal me niet horen zeggen dat het een slechte cd is, of dat hun publiek te achterlijk aan het worden is. Het is gewoon mijn mening, en ik fundeer ze dan ook met mijn persoonlijk idee dat het welletjes is geweest. Precies of ik het allemaal wel eens gehoord heb.
Smaak valt niet te funderen, ook omdat smaak geen constante is (in mijn geval toch niet) en iemand kwa smaak geen verantwoording moet afleggen.

Groetjes,
BongZ

iLuVaToQ

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Er is nog geen topic over, bij deze is dat opgelost.

Uw commentaar/mening over deze nieuwe cd van Rammstein?

Ik heb er maar een woord voor: aanrader!

ik vind hem heel goed :niceone:
Maar hun beste cd was Mutter

TheAntropoid

Legacy Member
Ze flirten toch ook soms wel met het nazi verleden van hun land zin.
Bv Feuer Frei ( zeiden de soldaten toen ze een granaat smeten )
Ohne Dich ( nen video over begklimmers & vriendschap - zon films werden redelijk veel gemaakt tijdens het nazi regime - toch in het begin dervan )
Links ...

Verder vinnek ze echt wel ongelooflijk goed ( Mutter cd is voor mij den besten - Zwitter mutter adios etc..

NoblesseOblige

Legacy Member
TheAntropoid zei:
Bv Feuer Frei ( zeiden de soldaten toen ze een granaat smeten )

feuer frei= open vuur (zoals in fussileren?)

verkeerde vertaling? En dan nog, niet alleen duitsers fussileerden...

Damn, die spelen gewoon gerne met vuur, is da zo raar :p

sluysen

Legacy Member
God_Of_Death zei:
feuer frei= open vuur (zoals in fussileren?)

verkeerde vertaling? En dan nog, niet alleen duitsers fussileerden...

Damn, die spelen gewoon gerne met vuur, is da zo raar :p

letterlijke vertaling (naar engels weliswaar) is fire at will (dus ik snap z'n punt wel, maar denk nie da zij da zo bedoelen)

en idd, dat rammstein graag met vuur speelt is door iedere fan wel geweten (heeft een hogere spektakelwaarde aan hun concertern/clips/...)

de Waaslandwolf

Legacy Member
TheAntropoid zei:
Ze flirten toch ook soms wel met het nazi verleden van hun land zin.
Bv Feuer Frei ( zeiden de soldaten toen ze een granaat smeten )
Ohne Dich ( nen video over begklimmers & vriendschap - zon films werden redelijk veel gemaakt tijdens het nazi regime - toch in het begin dervan )
Links ...

Verder vinnek ze echt wel ongelooflijk goed ( Mutter cd is voor mij den besten - Zwitter mutter adios etc..
o_O
als ge er wa beter op in gaat merkt ge da Rammstein eerder links dan rechts zijn imho ;)

ot: nog niets van hun cd gehoord, vroeger kon ik ze niet horen maar tegenwoordig vind ik dat hun (vooral het oudere) werk wel meevalt, dus ik ben benieuwd.

Bosvos

Legacy Member
tis gwn omdat ze Duits zijn en hun songs af en toe ne militaire draai krijgen (al dan niet zo bedoeld) dat de mensen beginnen denken dat ze extreem rechts zijn...

ik heb nochtans geen teksten tegengekomen zoals "vergas die Joden" ofzo ze...

dus waarom zorgen maken, de mannen van rammstein hebben imo allemaal een peperkoeken hartje.

Canakris

Legacy Member
Neuwe cd is beresterk vind ik, ben rammstein pas laat beginnen volgen dus het repetitieve gevoel heb ik nog niet.

Ik vind het geweldig zalig om deze cd in de wagen op te zetten en lekker te headbangen voor de rooi lichten op 'Zerstören' bvbd, heerlijk als mensen zich zitten af te vragen op wat die meneer die-in-maatpak-met-zijn-hoofd-aan-het-schudden-is aan het doen is.

A mon avis vind ik de grauwe, ruwe, bonkende metal en de stem van Till enorm lekker klinken.

TOP CD zeg ik :)

hanie

Legacy Member
rammstein is gewoon goed.
Heb ze voor het eerst gezien bij beavis and butthead met hun clip van "rammstein" me hun grave pakskes en bijhorend vuur.
Sindsdien grote fan geworden, de nieuwe cd is weeral goed.
De 2 voorgangers vond ik net iets beter maar nevertheless als ze nog is komen dan zal ik er bij zijn zoals in sportpaleis en werchter :D

De zanger mag er dan al uitzien alsof hij bij de SS gezeten heeft, aan hun muziek kan je toch niet afleiden dat ze het derde rijk willen verwezeleken.

Zalige nieuwe clip ook :) altijd sterke clips trouwens vind ik

vloet

Legacy Member
eerste cd die ik had van hun was mutter
dan reise reise , en nu dan rosenrot
( de eerste moet ik mij nog aanschaffe )
mutter vind ik nog altijd de beste van die 3 die ik heb.
kvind rosenrot zeker geen slechte cd, maar mutter kan hij bij mij ni verslaan ;)

Bosvos

Legacy Member
vloet zei:
eerste cd die ik had van hun was mutter
dan reise reise , en nu dan rosenrot
( de eerste moet ik mij nog aanschaffe )
mutter vind ik nog altijd de beste van die 3 die ik heb.
kvind rosenrot zeker geen slechte cd, maar mutter kan hij bij mij ni verslaan ;)
ff mijn mening nudat ik het album ook beluisterd heb: een grote dampende hoop stront...
er zijn misschien 2-3 middelmatig goede nummers bij...maar de rest kan me niet boeien, de eerste albums tot en met mutter konden mij wel volledig boeien...

conclusie: van mij mogen ze opnieuw muziek maken zoals vroeger...(en nog meer vuur:p )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan