Archief - Rammstein - Rosenrot

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vintage Hifi

Legacy Member
Er is nog geen topic over, bij deze is dat opgelost.

Uw commentaar/mening over deze nieuwe cd van Rammstein?

Ik heb er maar een woord voor: aanrader!

Addow

Legacy Member
Hmzzz, als ik zo'n topics lees dan heb ik zo een gevoel van "Waarom moeite doen voor een cd/vinyl-review subforum op te starten?".

Ik was er stilletjesaan mee bezig om dit uit te grond te stampen, maar aangezien de energie vaak van dezelfde mensen zal moeten komen, trek ik het voorstel nog steeds in twijfel. Eerst nog eens een paar andere meningen raadplegen...

@ Wa_denkte:
In principe is het niet de moeite om hier een topic over op te starten, als je geen extra info verschaft. Indien ik voor elke vinyl een topic zou opstarten op deze wijze... 't zou hier een overspoeling teweeg brengen van aan te raden vinyls/albums!

Ofwel topic dicht, ofwel concreter zijn!

Vintage Hifi

Legacy Member
Grotere review komt nog maar moet hem eerst schrijven voor op m'n BLog. Heb de cd nog maar pas vanaf vandaag. Maar de rest mag al gerust hun commentaren/reviews neerplanten vind ik persoonlijk :)

Ik zou dit trouwens nooit doen voor elke cd maar dit is toch een band die iets bekender is als de meeste dingen waar ik heen luister en een nieuwe Rammstein is toch altijd stof voor discussie ;)

beton

Legacy Member
ik zal hem strax eens gaan beluisteren, dan weet ik het hier te zeggen :)

NeFerMeTu

Legacy Member
Het is redelijk anders dan Reise Reise en hier mispakken veel mensen zich blijkbaar aan: iedereen verwachtte gewoon een vervolg in dezelfde stijl.
Persoonlijk ben ik er enthousiast over, staan dingen op die we tot nu toe nog niet van Rammstein gehoord hadden. Vooral Te Quiero Puta is hilarisch.
Ook nog eens wat rustigere nummers, een duet (dat dan ook nog eens Duits-Engels is) en een heel erg mooi nummer waar we Till nog eens kalm horen doen en de accoustische gitaren nog eens boven komen (Ein Lied).
Voor de rest is het weer heerlijk Rammstein: hard, stevig, snel en geweldige lyrics.

Ja, voor mij is het alleszins een aanrader, vind het leuk dat ze dit nog uitbrachten voor ze aan hun rust beginnen. Het gaat waarschijnlijk weer dik 3 jaren duren eer we er nog eens iets van horen. In de tussentijd zijn deze cd, de dvd (december) en het zijproject van Richard mooie opvullers. :)

The Mussels

Legacy Member
Ik heb hem nog niet veel beluisterd maar ik vind dat de Rammstein feeling van de eerste cds compleet weg is. De muziek is naar mijn mening te eentonig, niet zwaar genoeg om Rammstein te mogen zijn en te commercieel.

Asserti

Legacy Member
ik vind de nieuwe rammstein redelijk goed, maar ze is een stuk zachter dan vroeger.

evR'

Legacy Member
Ben wel is benieuwd. Ik heb deze nog niet gehoord, maar vond Reise Reise echt afschuwelijk. Ik ben ook nochtans grote fan van hun eerste platen.

alexii

Legacy Member
Ik vind de cover zeer cool, muzikaal zal het wel slecht zijn zoals altijd.

sluysen

Legacy Member
alexii zei:
Ik vind de cover zeer cool, muzikaal zal het wel slecht zijn zoals altijd.
:offtopic:
wat een nuttige post zeg :ironic:

als ge niks beter te zeggen hebt, moete ook niks posten hé

ontopic:
ik vind het goed (zoals alle andere cd's)
ze worden idd wat softer in vergelijking met hun eerste cd's (herzelied en sehnsucht dan vooral)maar dat is niet erg want het blijkt dat hun "trage en zachtere" nummers ook wel zeer goed zijn (ik denk dan vooral aan Stirb nicht vor mir en wo bisst du)
cd krijgt van mij een dikke 8/10

Sharku

Legacy Member
Eerlijk gezegd vind ik niet dat Rammstein sinds Sehnsucht nog iets heeft uitgebracht dat de moeite van een hele CD waard is: hier en daar een goed liedje (Ich Will --> fantastische clip), maar om daarop gebaseerd een hele CD te kopen? Neen, dan geef ik mijn geld toch liever ergens anders aan...

Sharku

Bosvos

Legacy Member
Alexii is waarschijnlijk zo een van die metalhead met oogkleppen... (oh nee de tr00e metalheads vinden rammstein niet goed dus ik ook niet...)

ik vond reise reise veel minder dan de vorige albums, rosenrot (de samples toch) vond ik toch iets beter dan reise reise, maar het hele koude rammstein-gevoel is weg...

desalniettemin zal het wel een goeie schijf zijn...

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
hoofdschooier zei:
Alexii is waarschijnlijk zo een van die metalhead met oogkleppen... (oh nee de tr00e metalheads vinden rammstein niet goed dus ik ook niet...)
En het is niet mogelijk dat hij ze gewoon slecht vind?
Ikzelf ben ze eigenlijk al geruime tijd beu, na Herzeleid enkel maar bergaf gegaan.

Bosvos

Legacy Member
Sharku zei:
Eerlijk gezegd vind ik niet dat Rammstein sinds Sehnsucht nog iets heeft uitgebracht dat de moeite van een hele CD waard is: hier en daar een goed liedje (Ich Will --> fantastische clip), maar om daarop gebaseerd een hele CD te kopen? Neen, dan geef ik mijn geld toch liever ergens anders aan...

Sharku
sehnsucht, mutter en herzeleid vond ik nochtans alledrie hetzelfde, hoge niveau halen...

Bosvos

Legacy Member
LoRdOfMaDnEs zei:
En het is niet mogelijk dat hij ze gewoon slecht vind?
Ikzelf ben ze eigenlijk al geruime tijd beu, na Herzeleid enkel maar bergaf gegaan.
als je ze slecht vind ga je hoogstwaarschijnlijk niet ff in een topic over de band/CD komen zeggen hoe slecht je ze wel vind...

Schummi88

Legacy Member
Zalige CD vinnek persoonlijk, vooral Stirb Nicht Vor Mir (Duits-Engels) in samenwerking met Sharleen Spiteri. Te Quiero Puta is hilarisch maar den Till zijn spaans is verdomme goe. Wo Bist Du vinnek qua tekst 1 van de betere en Mann Gegen Mann is typisch Rammstein he. Aanrader!!!

alexii

Legacy Member
hoofdschooier zei:
Alexii is waarschijnlijk zo een van die metalhead met oogkleppen... (oh nee de tr00e metalheads vinden rammstein niet goed dus ik ook niet...)
Ik vind Rammstein gewoon niet goed, mag dat niet?

Sorry dat ik geen 14 jarige meeloper ben.

alexii

Legacy Member
hoofdschooier zei:
als je ze slecht vind ga je hoogstwaarschijnlijk niet ff in een topic over de band/CD komen zeggen hoe slecht je ze wel vind...
Ik kwam zeggen dat de cd een mooie cover heeft.
En ik koop geen cd van 16 eur voor de cover. (soms wel, maar niet voor Rammstein ;))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan