Archief - Pukkelpop 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boostah

Legacy Member
Torche zei:
Jep, tijd voor de wat minder gekendere elektronische genres. Toch straf dat het in Dour wel gaat met 'onbekende' namen als Bogdan Raczynski, Venetian Snares of Richard Devine...

Maja heb je LA riots of brodinsky gegaan? Beide super sets vond ik persoonlijk (en alle mensen met wie ik daar was), toch zat daar geen kat. Pukkelpop is te groot om niet 'goden' te zetten, der is altijd wel iets waar dan wel een grootheid staat (hoewel beide voorbeelden super zijn, maar nog niet echt gekent in belgie).

JackM

Legacy Member
Bij brodinski stond geen kat omdat alleman naar 50 centjes was gegaan. Gans den dance area was bijna leeg. Luciano moest dan ook gelijktijdig spelen, dermee dat er ook verre geen volk stond int begin.

En @ Nackrill: Man, wa zever is da nu, dus omda draaien nie gemakkelijk moede platte commerciele platen draaien fzo? djeezes, hier zitten meer of genoeg dj's waaronder ikzelf die geen commerciele dingen draaien. Geldkloppers zijn het, geen dj's!

ANIMAL

Legacy Member
Chalk zei:
Ik weet niet meer welke dag noch hoe laat het was. Maar ik heb wel iemand (2 pers. voor mij) gezien ja. 16/17j ?
Een vrouw die lang aan het wringen was tot het bandje bijna! uit was en zei dat "hier gaat met die mee voor een nieuw bandje"

Maar bij u ist gewoon afgeknipt?

Nee, dat was ik niet. Mijn hebben ze wel degelijk overgeknipt,
en volledig onterecht.
Mn papa wil zelfs de organisatie aanklagen omdat het zo schandalig is hoe de security mij behandeld heeft.

ANIMAL

Legacy Member
Narckill zei:
Tocadisco had mss een commercieele set,, maar hij had wel iedereen mee he. Iedereen was aan het losgaan. Net gelijk iedereen ook los gaat op Riverside en Bonkers ! Ik ben zelf een DJ, en het is helemaal niet zo gemakkelijk als iedereen denkt ! Geen enkel instrument is trouwens gemakkelijk om te spelen !

Kvind het jammer dat k tocadisco heb moeten missen,
kheb die vorig jaar gezien en t was toen echt geweldig!
"en het is helemaal niet zo gemakkelijk als iedereen denkt " => volledig mee eens :)
er zijn zoveel mensen die commentaar hebben op alle dj's die op pkp komen, of gewoon alle dj's in t algemeen, mr de meesten weten er geen zak van ..

Gromme

Legacy Member
ANIMAL zei:
Was er iemand vrijdagavond rond 2u in de buurt van de ingang,
en heeft er iemand toen gezien dat mijn bandje (zeer onterecht) afgeknipt werd?

Dus mocht je niet binnen?

Ik ben ook altijd bang dat er een aap gewoon bandjes afknipt. Dus niet mensen van de crew maar gewoon iemand op de weide ofzo. Dan ben je wel dik gescheten.

Bij mij was het ook even paniek.

Mijn vriendin aan de kassa afgezet en ondertussen aan een camping staan wachten. Na een klein uur had ze ticketten gekocht MAAR ik moest die van mij persoonlijk komen ophalen.

Ok, geen probleem.

Ik ga daar ook wachten, wederom een goed uur en uiteindelijk kom ik daaraan. Ik zeg tegen dat meisje dat bandjes omdoet eerst dat er eeen ticket voor mij opzij ligt dat mijn vriendin had gekocht maar dat ik dat moest komen halen. Die zo van UH?... dus die vraagt dat aan de mensen aan de kassa, die wisten van niets. Blijkbaar net van shift veranderd.

Dus ik ga naar een andere gast en die vraagt net hetzelfste, en nog niemand wist van iets, dus die vraagt om even opzij te staan. Dan zegt hij: Ga anders even naar de helpdesk.

Dus ik kom daar aan (twee stappen zetten :-) ) en leg het uit.

Zegt die gast: Maar ja, meneer wij hebben geen ticketten hier. Ik zeg: Dat kan goed zijn maar ze sturen me wel net van die kassa naar hier. Hij zegt: Ja, maar wij hebben hier geen kaarten dus moet je terug naar de kassa.
Dus ik ga terug.

Sta er weer.

En er stond een jonge knul met zo wat veel krulhaar (was toen de ijzeren bandjes aan't pletten). En die zei van: Seg, bel je vriendin anders even op dan kan die komen en mss die persoon aanduiden als die ergens is.

Waarom dacht ik daar niet aan natuurlijk <--- ? Al is een uur in de zon staan aanschuiven geen lachtertje zoals jullie ook weten.
Maar goed, toch iemand die een beetje logisch dacht (en ik tel mezelf er neit bij)

Dus mijn vriendin komt, en wij staan aan de deur van die kassa. En we vragen dat nu nog eens persoonlijk aan die mensen... die zo een kop van wij weten niets. <---- ineens neemt er een vrij er uit een hoekje een ticket en vraagt: Hoe is uwe naam? Ik zeg mijne naam. Ha hier is u ticket. :-)

Natuurlijk had mijn vriendin me eigenlijk gewoon het geld moeten geven en me zelf moeten laten betalen maar ze was niet zeker dat wanneer zij haar ticket had en je moet je maar eens voorstellen dat ik ineens geen ticket zou hebben. Ze had mss wel ff een papier kunnen vragen ofzo.

Toch leek me de organisatie op sommige punten wel te falen.

Grote opmerking ook mss. Je staat er echt lang in die rij tussen vele mensen te wachten met de zon op je hoofd. Ipv dat ze daar of water uitdelen of lichtjes sproeien ofzo.

JackM

Legacy Member
ANIMAL zei:
Nee, dat was ik niet. Mijn hebben ze wel degelijk overgeknipt,
en volledig onterecht.
Mn papa wil zelfs de organisatie aanklagen omdat het zo schandalig is hoe de security mij behandeld heeft.

Jaja, volledig onterecht. Langs uwe kant mss.
Als ge niks misdoet gaan die gasten nie zomaar der enen uitpikken om zen bandje es ff af te knippen ze.
Want kzen wel es benieuwd wat ge dan niet had gedaan op diene moment?

shiftyke

Legacy Member
op de lokerse ook zo iets meegemaakt, 5 tickets afgegeven, 4 bandjes krijgen, na een serieus duw en getrek dan toch nog één gekregen

tomh

Legacy Member
Gromme zei:
Grote opmerking ook mss. Je staat er echt lang in die rij tussen vele mensen te wachten met de zon op je hoofd. Ipv dat ze daar of water uitdelen of lichtjes sproeien ofzo.


idem :p
ksta een uur aan te schuiven, kom terug bij bagage, maten gaan bandje halen, komen trug met gratis zakje water :/
:crazy:

Utred

Legacy Member
Pred zei:
als ik hier lees dat in de boilerroom ne keer of 4 per dag 'bonkers' en 'riverside modderfukkers' terugkwam dan stel ik mij toch vragen bij het niveau/nut van het gros van die dj's daar zenne. dat draait ne dj op een q-music fuif ook.

en ik heb niks tegen dj's of elektronische muziek hoor...

Moest ge daar ne radio zetten met fuifnummers, ze gaan daar even zot komen.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
nielseke zei:
Niet altijd even gemakkelijk. Een van die laserpennekes kwam van de camping.




Neen, maar de hoge tonen waren niet mals voor mijn oren.
En men oorstopkes gingen op de een of andere manier telkens terug uit men oren, dus maar alles beluisterd zonder de gele prut.

ja bij kraftwerk vielen mij bij sommige momenten de hogen tonen ook serieus op! vooral bij trans europe expres wast met momenten serieus erg :x

sash1m1

Legacy Member
Hoogtepunten
Selah Sue: ze kreeg de tent maar mooi neer met haar rustige songs om te eindigen met een paar strakke reggae songs. Top talent
The big pink: Kort maar krachtig optreden, kan niet wachten op het debuut.
La roux: Strak gespeeld, goed gezongen en een uitstraling om van in zwijm te vallen. De zaal was ook compleet mee, ze moesten zelfs even wachten om te beginnen met hun volgende song omdat het publiek maar bleef roepen.
Them crooked vultures. Zeer sterke muzikanten en 2 fantastische songschrijvers, kon bijna niet fout gaan.
Bukara som systema: Goed feest en de hoer op het podium was grappig en zielig tegelijk.
Squarepusher: Kende hem nog maar een paar dagen en dan vooral Red hot Car. Ik stond vanvoor in een groep mensen die allemaal goed meedansten, heb mijn benen van onder mijn lijf gedanst. Hij heeft mij echt weggeblazen Eargasm.
Kraftwerk: Rustige show, maar strak en wat ik ervan verwacht had.
Arctic monkeys: Ik stond in het voorste vak met nog een paar die hard fans die gelukkig ook het nieuwe album al hadden gehoort en dus ook goed meegingen met de nieuwe nummers. Zeer goed optreden maar ze zijn volgens mij geen groep voor op een main stage, geef die een kelder met 100 man en ze zijn fantastisch.

Dieptepunten
50 cent: Dat die mens zichzelf geen grap vindt verbaast mij echt.
Dat elke dj het nodig vond om de zelfde liedjes te spelen (bonkers,...) en er dus bijgevolg in de boiler weinig creativiteit te bespeuren was. (De woensdag 2 keer killing in the name of gehoord met maar 2 nummers tussen, komaan.)
De Wablief die volstak voor de comedy optredens.


Als ik soms zie wat sommige groepen en artiesten doen met electronische muziek dan vind ik het zo spijtig dat 99% nog niet eens aan die hun enkels komt of tenminste wat orgineel uit de hoek probeert te komen.

Twilkie

Legacy Member
Recipe4hate zei:
TCV - Voeg 3 sterke artiesten bij elkaar en je hebt een goeie band, maar dan niet in het geval van TCV. Nummers waren in de stijl van QOTSA en veel te saai om als onbekende band te brengen. Als Dave nu eens vanachter zijn drumstel kwam en keet ging schoppen, was het al veel vermakelijker.

:eek:
Ik was blij den Dave nog eens bezig te zien op de drums. Precies animal van de muppets. Ik vond TCV de beste band die ik dit jaar zag. Het enige wat ik een beetje minder vond was de 12 minuten durende jam. De rest van de liedjes waren geweldig.

shiftyke zei:
Mercie om naar men filmke te linken ;)

shiftyke

Legacy Member
Twilkie zei:
:eek:
Ik was blij den Dave nog eens bezig te zien op de drums. Precies animal van de muppets. Ik vond TCV de beste band die ik dit jaar zag. Het enige wat ik een beetje minder vond was de 12 minuten durende jam. De rest van de liedjes waren geweldig.


Mercie om naar men filmke te linken ;)

TCV heeft het zelf gelinkt op facebook ;)

Twilkie

Legacy Member
shiftyke zei:
TCV heeft het zelf gelinkt op facebook ;)

Ja, ik stond er ook versteld van. Ik dacht zeker dat ze mijn filmpje gingen laten verwijderen via DMCA. Ik was dus aangenaam verrast dat zij naar mij linkte :)

Hoe dan ook, kan niet wachten op het album!

m1che

Legacy Member
Belgium's Pukkelpop Festival has always been a peaceful event, but things didn't turn out that way for Gang Gang Dance drummer Jesse Lee this past weekend. According to the band's publicist, security guards at the festival attacked Lee as he was attempting to enter the backstage area on Saturday. Gang Gang tour manager Martin Brown claims that three security guards shoved Lee to the ground, pinned his arms behind him, and stomped on his arms in an attempt to break them. They also apparently shouted, "We are going to show you what real pain is," which...yikes.

The guards had accused Lee of throwing a bottle at them-- falsely, says Brown. Lee sustained some bruising, which didn't prevent him from playing the next night's show, though he was "shaken up."

Check below for Brown's account of the attack (via Gang Gang Dance's publicist):

"On Saturday night at Pukkelpop as the festival was coming to a close Jesse was singled out and attacked by three security guards as he was attempting to walk to the artist backstage area to get the shuttle to the hotel. Security denied him access although he was clearly wearing an artists wristband and immediately dragged him to a darkened area that was not on the close circuit TV network and forced him face first into the ground, they then pulled his arms behind stamping on them trying to break both arms whilst repeatedly shouting at him, 'We are going to show you what real pain is.' They handcuffed him and continued the unprovoked beating. The three thugs then took Jesse to the police where they accused him of throwing a bottle at them. Jesse was drinking from a plastic cup, as you have to decant any drinks on entrance to the main arena. I was with him only moments before the attack so can confirm this. I went to the toilet which is why I was not with him at the time of attack unfortunately.

Jesse was happy to be taken to the police for his own safety and was driven to the station where he was told not to make a scene or a formal complaint. He spent 45 minutes with the police, who gave him a lift back to the hotel.

Jesse sustained injuries to the head, a large bump and bruising, and multiple bruising to the body. This made it painful and difficult to play the following days show. He was badly shaken up and it marred what was a wonderful performance and day for the band. Up until that point we were all saying how brilliant the festival was."

Stond op pitchfork. zwaar overdreven waarschijnlijk mja

Pim11

Legacy Member
tomhuveners zei:
idem :p
ksta een uur aan te schuiven, kom terug bij bagage, maten gaan bandje halen, komen trug met gratis zakje water :/
:crazy:

Dat was stom he. We gingen bijna kapot van de hitte. :angry:

ANIMAL

Legacy Member
forn9 zei:
Ja kom, post dat verhaal hier nu maar is :)

Vrijdagavond vertrokken wij om iets voor 2 naar de wei, om te gaan feesten in de boiler. Ik had de nacht ervoor gans de nacht gewerkt (00u tot 11u), dus totaal niet geslapen, en da allemaal voor mijn combi ticket. We hadden een half liter flesje gevuld met rode wodka. Ik had da flesje in mijn ene hand, terwijl ze mijn rugzak aan de andere kant aan t controleren waren. Toen kwam mijn vriendin langs mij door en nam da flesje uit mijn hand en liep ermee door. Die mevrouw da mijn rugzak aan t doen was had da gezien en zei tegen haar collega da die vriendin vn mij sterke drank had. Dan was ze klaar met mijn rugzak, loop ik naar die vriendin toe, en trek da flesje uit haar hand, met de intentie van te gaan lopen. Grijpen 2 kasten van de security mij vast, knijpen da flesje kapot over mij (niet eens gezegd: kap het leeg, of weet ik veel wat), dus ik hinh helemaal vol met rode wodka, sleuren die mij naar buiten, behandelen mij alsof k weet nie wa voor een crimineel ben. terwijl ik al die tijd, terwijl we naar buiten gingen, niet eens tegenwrong. Omdat ik dacht dat ze mij een preek gingen geven ofzo, want ik had natuurlijk niet moeten gaan lopen. Komen we buiten, duwen ze mij daar tegen da geel brakske, zegt de ene vent nog tegen de andere: houd ze vast! alsof ik ging gaan lopen ofzo, terwijl ik gans de tijd nog ni tegengewerkt had. En dan haalde hij zijn mesje boven om mijn bandje over te snijden. Kben dan beginnen te wenen en k hield mijn hand op mijn bandje, dat ze t ni mochten doen. zei die vent tegen mij: doe uw hand weg of ik snij in uw pols.

Ik weet dat er heel veel mensen gaan denken dat ik overdrijf, of weetikveel wat, maar ik heb getuigen genoeg, en ik weet dat ik de waarheid spreek. Die vriendin die erbij was was er niet goed van, dat die mannen van de security zo straf reageerden. Ik heb een vriend die security staat in op rock werchter, op marktrock en dit jaar ook op pukkelpop in de shelter, en die zei achteraf dat die mannen zwaar in de fout gegaan zijn, dat ik gewoon pech heb gehad van de verkeerde tegen te hebbe.

Een vriend van mij is mij achteraf ook nog kome zoeken, want niemand wist waar ik was (k kon de camping niet op, en gsm was kapot door de alcohol erover). Dan heeft die aan die mannen gevraagd wat er gebeurd was. Die hebben hetzelfde verhaal verteld, waarop die kameraad vroeg waarom ze dan mijn bandje overgeknipt hadden, want hij vond dat er toch ook zwaar overgaan. daarop hadden die venten geantwoord: 'wij moeten toch ook een beetje ons gezag laten gelden hè, als we haar hadden laten lopen, kwam morgen iedereen hier met alcohol binnenlopen, iedereen had dat gezien.'
Toen ik dat hoorde werd ik helemaal gek. er lopen elke dag 100en mensen met alcohol binnen, en mijn bandje knippen ze over 8-)

Bon, conclusie: het was oneerlijk.
En ge moogt uw eigen mening geven, ge moogt mij tegenspreken, maar ga mij nu niet zitten afbreken ofzo, JULLIE vroegen voor mijn verhaal, ik heb het gegeven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan