Archief - Pukkelpop 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Messias.

Legacy Member
nielseke zei:
De laserpen-idiootjes waren ook vreselijk.
Zeker bij Kraftwerk

Dat was werkelijk om van dood te vallen. Plaatsvervangende schaamte voelde ik, niet normaal. Zo immatuur. Allez man, dat doet ge toch gewoonweg niet… Uit het publiek halen, bandjes doorknippen en buiten zetten.

En de muziek stond veel te hard. Bij Kraftwerk had ik zowaar oorpijn en stond bijna aan de bomenrij.

Bij Kraftwerk viel het wel nog mee. 't Is ook niet echt muziek waarbij het hele spectrum tegelijkertijd gevuld is, he.

magicmutte

Legacy Member
Chimmy zei:
Ik heb de camping daar nooit anders geweten, en ik heb zelf ook al een aantal keer die vuile opruimjobkes gehad vroeger (het zijn int ergste geval vrijwilligers, geen slaven, ze kiezen er zelf voor) En ik zei niet dat het opruimen geld kost, ik zei dat dat hele festival al geldklopperij aant worden is, en als ik zoveel betaal vind ik het me gepermitteerd om t beest uit te hangen. Nogmaals, ik zat in m'n eigen rotzooi en niemand anders heeft daar last van, met uitzondering van de weinige personen die juist door onze cirkel heen moesten.

Ok, het is heel laat, maar wil hier toch op reageren.

Heeft er ooit iemand bij stilgestaan dat het festival pukkelpop en de camping georganiseerd worden door 2 gescheiden werelden? Dat de camping volledig gerund word door een vzw die jonge artiesten wilt steunen in hun groei naar beroemdheid? Dat deze vereniging ook verantwoordelijk is voor opbouw, afbraak en voornamelijk opkuis van de gortigheid na het festival? Stel we sturen vrijwilligers tussen de tenten om alles op te kuisen, hoeveel keren zouden zij niet zeiknat van het bier terug naar hun tent kruipen omdat iemand het beest wou uithangen en het grappig vond om hen te vernederen?

Er is een eco-team aanwezig op de camping en zij houden de brandgangen en de ruimte voor de winkeltjes en toog proper. ik denk dat dit op dit moment de grootsts mogelijke inspanning is die kan gedaan worden.

mvg Magic
Puca medewerker

stoomboot

Legacy Member
Messias. zei:
Dat was werkelijk om van dood te vallen. Plaatsvervangende schaamte voelde ik, niet normaal. Zo immatuur. Allez man, dat doet ge toch gewoonweg niet… Uit het publiek halen, bandjes doorknippen en buiten zetten.
Niet altijd even gemakkelijk. Een van die laserpennekes kwam van de camping.


Messias. zei:
Bij Kraftwerk viel het wel nog mee. 't Is ook niet echt muziek waarbij het hele spectrum tegelijkertijd gevuld is, he.

Neen, maar de hoge tonen waren niet mals voor mijn oren.
En men oorstopkes gingen op de een of andere manier telkens terug uit men oren, dus maar alles beluisterd zonder de gele prut.

Chalk

Legacy Member
bt belgium zei:
*ziet 1000 15jarigen in ontbloot bovenlijf*

ns boy zei:
Ik had eigenlijk altijd T-shirts aan, ontbloot bovenlijf is nen te hoge margifactor :unsure:.

bt belgium zei:
Tuurlijk, tis gewoon n beeld dat voor mij een vreemde sfeer oproept (die mij wat doet walgen bij de hele elektrohype)

Als het te warm is doe ik ook mijn t-shirt uit en dat heeft nu is nada met marginaliteit of elektro(hype) te maken.
Als je je t-shirt nog niet eens meer mag uit doen omdat het zweet van je lijf loopt, amai, waar gaan we dan naartoe. Blijf dan maar thuis. (zoals reeds gezegd)

nielseke zei:
De laserpen-idiootjes waren ook vreselijk.
Zeker bij Kraftwerk

En de muziek stond veel te hard. Bij Kraftwerk had ik zowaar oorpijn en stond bijna aan de bomenrij.

Dat waren wel redelijk straffe laserpens, maar irriteerde me zeker en vast ook. Zeker omdat ze, waar was het nu weer..., in de ogen van de artiesten zaten te schijnen.

Ik stond een stuk voor de afsluitingen in het midden en vond de muziek eigenlijk niet te luid staan. Misschien de boxen die achter mij stonden.. (die vaak slecht afgesteld waren omdat de technici deze zelf niet konden horen)

Rivfader

Legacy Member
Vlees zei:
't is erg! Heb eens respect voor iedereen, je gaat daar toch heen om je te amuseren. Ik ging ook voor't eerst naar pukkelpop als ik 15/16 was .. Uw leeftijd maakt u echt niet hipper dan iemand anders.
Als ge zo heel de tijd naar de mensen zit te kijken van 'oh neen, zone guido, door dat shitvolk draaien die dj's nu constant bonkers' kom je niet echt over als een ruimdenkend persoon. Kga ook niet naar de metalheads zitten roepen van 'get a haircut you animal', zolang ze niet te dicht bij mij staan stinken is't allemaal goed (gniffel).

Ja want ze stinken allemaal. :ironic:

Bertold

Legacy Member
Chalk zei:
Als het te warm is doe ik ook mijn t-shirt uit en dat heeft nu is nada met marginaliteit of elektro(hype) te maken.
Als je je t-shirt nog niet eens meer mag uit doen omdat het zweet van je lijf loopt, amai, waar gaan we dan naartoe. Blijf dan maar thuis. (zoals reeds gezegd)

En maar niet willen lezen hé :ironic:

tgaat mij nie om die tshirts die af zijn maar om de totale sfeer die die boiler de laatste 2-3 jaar uitstraalt. (zoals reeds gezegd :):):):):) )

Chimmy

Legacy Member
magicmutte zei:
Ok, het is heel laat, maar wil hier toch op reageren.

Heeft er ooit iemand bij stilgestaan dat het festival pukkelpop en de camping georganiseerd worden door 2 gescheiden werelden? Dat de camping volledig gerund word door een vzw die jonge artiesten wilt steunen in hun groei naar beroemdheid? Dat deze vereniging ook verantwoordelijk is voor opbouw, afbraak en voornamelijk opkuis van de gortigheid na het festival? Stel we sturen vrijwilligers tussen de tenten om alles op te kuisen, hoeveel keren zouden zij niet zeiknat van het bier terug naar hun tent kruipen omdat iemand het beest wou uithangen en het grappig vond om hen te vernederen?

Er is een eco-team aanwezig op de camping en zij houden de brandgangen en de ruimte voor de winkeltjes en toog proper. ik denk dat dit op dit moment de grootsts mogelijke inspanning is die kan gedaan worden.

mvg Magic
Puca medewerker

Even benadrukken: met het beest uithangen bedoel ik dat ik mijn eigen vuilnis voor mijn tent laat liggen, nooit buiten de kring van onze tenten. Als daar al iemand last van heeft ben ik het, en ik stoor me er niet aan. Zelfs de tenten van de onbekenden naast mij hebben geen last van mij gehad. Smerige taktiekjes zoals dopjes bewust in de grond kloppen doe ik ook nooit.
Ik heb het campingpersoneel altijd gerespecteerd en met veiligheidsmaatregelen heb ik altijd meer rekening gehouden. En zover ik weet bestaan er ook machines om die wei naderhand op te ruimen?

Valkyrion

Legacy Member
Ik begrijp eigenlijk helemaal niet wat je hebt aan die boiler en dance hall. Ok, ik ken er niets van, maar volgens mij draaien al die mannen hetzelfde. Bij een optreden zie je de artiest nog 'werken', die DJ's draaien gewoon een plaatje en daarmee is het af.

En ze draaien dan nog eens allemaal mekaars muziek. De muziek is zelfs zo saai en eentonig dat het publiek zelf om de twee minuten eeeeoooooo of oereuh moet staan roepen :doh:

Ik begrijp ook niet dat je voor zoiets naar een festival moet gaan, zo'n genres horen imho niet thuis op een alternatief festival als pkp, maar die profiteren ook gewoon van het extra volk.

En ik heb geen probleem met ontblote bovenlijven, maar ze moeten dan niet met hun bezwete lichamen en stinkende oksels voor mijn neus gaan hangen...

_ns_

Legacy Member
Pff jah daarvoor moet je zij zeker, graag de beat horen en erop 'kicken' :).

Brek

Legacy Member
Valkyrion zei:
Ik begrijp eigenlijk helemaal niet wat je hebt aan die boiler en dance hall. Ok, ik ken er niets van, maar volgens mij draaien al die mannen hetzelfde. Bij een optreden zie je de artiest nog 'werken', die DJ's draaien gewoon een plaatje en daarmee is het af.

En ze draaien dan nog eens allemaal mekaars muziek. De muziek is zelfs zo saai en eentonig dat het publiek zelf om de twee minuten eeeeoooooo of oereuh moet staan roepen :doh:
Als je zelf al zegt dat je er niks van kent kan je ook niet echt een oordeel vellen imo. En die zever dat 'echte artiesten' effectief werken is ook afgezaagd :(

Hekje#

Legacy Member
Valkyrion zei:
Ik begrijp eigenlijk helemaal niet wat je hebt aan die boiler en dance hall. Ok, ik ken er niets van, maar volgens mij draaien al die mannen hetzelfde. Bij een optreden zie je de artiest nog 'werken', die DJ's draaien gewoon een plaatje en daarmee is het af.

En ze draaien dan nog eens allemaal mekaars muziek. De muziek is zelfs zo saai en eentonig dat het publiek zelf om de twee minuten eeeeoooooo of oereuh moet staan roepen :doh:

Ik begrijp ook niet dat je voor zoiets naar een festival moet gaan, zo'n genres horen imho niet thuis op een alternatief festival als pkp, maar die profiteren ook gewoon van het extra volk.

En ik heb geen probleem met ontblote bovenlijven, maar ze moeten dan niet met hun bezwete lichamen en stinkende oksels voor mijn neus gaan hangen...

Wow kijk, ik kan op 6 snaren spelen, ik kan op een drumvelleke slaan, oh kijk ik kan wat met mn kop bewegen.
En dan nog eens saaie muziek...

Dude kak niet over dingen waar je niks van weet, idiot.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan