Archief - Pukkelpop 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Painkill02

Legacy Member
Mijn favoriet was toch wel Anti-Flag samen met N.E.R.D xD! Wa ne sfeer op pukkelpop amaai dat heb ik nog nooit meegemaakt op andere festivals :P! over het algemeen wast altijd een feestjen maakte nie uit welken band dat speelde alleen Kraftwerk den intro was wel nice maar derest wast zo van lets go to the chateau nu :p.

En circle pit xD was zo zalig, die mannen waren echt heel chill tegenover de crowd :p. "Let's write history here today" and make the biggest circle pit ever. Zwaar gaan in dien circle pit en zo'n peace gevoel ook al ging dat er wild aan toe :p.

Ojah voor dat ik het vergeet "the offspring" self esteem was echt de max ook xD echt alles geven man wa nen tijd :P <3! Volgend jaar weer zeker weten :p! Placebo was ook vet :p!

Tuninboy

Legacy Member
Painkill02 zei:
Mijn favoriet was toch wel Anti-Flag samen met N.E.R.D xD! Wa ne sfeer op pukkelpop amaai dat heb ik nog nooit meegemaakt op andere festivals :P! over het algemeen wast altijd een feestjen maakte nie uit welken band dat speelde alleen Kraftwerk den intro was wel nice maar derest wast zo van lets go to the chateau nu :p.

Kraftwerk moet je ook niet voor de sfeer gaan kijken, this nie da je kan shake op Kraftwerk, maar ik vond het wel nice paar jaar geleden op ILT. :)

tomh

Legacy Member
faith no more: gene echte fan van geweest ma vond da optreden wel nice! die vant podium was wel fel :D en die kerel die hij op de bek pakte :D

snow patrol: te laat aangekomen, paar liedjes gemist, ma vond het goed!, alleen jammer da ze Run nie speelden!

dizzee rascal, ja... viel wel op da iedereen wachtte tot bonkers :D (incl. me)
Little Boots, het concert van Pkp 2009 gewoon :D
Anti-Flag, nie zo mijn ding, ma leek toch wel leuk sfeertje te zijn vanvoor daar :p
Arctic Monkeys, gewoon de teleurstelling van dees jaar. gene Mardy Bum, gene When The sun goes down.. tsstss..
Placebo, stukske gezien, ging wel. nie echt een goed/slechte mening erover
The Whitest Boy Alive, vond ik ook heel goed.

Tiim

Legacy Member
Vermoeiend eerste festival voor mij.

Goede optredens:

The Offspring
Enter Shikari
Artic Monkeys
Ghinzu
Paolo Nutini
The deftones
Dizee rascal

Tegevallers:
50 cent - wat een dikke nek.

Spijtig dat er veel werd gestolen op de camping, mijn ipod is spoorloos verdwenen uit mijn rugzak en mijn tent lag helemaal overhoop. Ook kreeg ik het van de vele aggresieve drugsgebruikers en de afval. Het onweer was ook minder, zo kon ik niet meer binnen bij TCV...

soenne

Legacy Member
Kmoet toch wel zeggen dat AM voor mij persoonlijk dé teleurstelling van Pukkel was.

Nieuwe CD voorstellen, OK goed, maar dan niet teveel nieuwe songs. Mochten tussen de nieuwe liedjes paar klassiekers draaien. Ook afsluiten met 505 lijkt me nie de geschikte keuze. Goe lieke, no doubt, ma t'is nie echt het grootste "uit de bol gaan nummer"

Chalk

Legacy Member
Eerste keer PP en het was eigenlijk niet zo een hoogtepunt voor mij. Ik vond het in het algemeen maar gewoontjes.
Wat stak er mij tegen?
> De camping (1 grote camping is klote, het vuilnis dat echt te goor was soms)
> De mensen die hun beter voelen, stoempen geven omdat ze te cool zijn, té farse kerels/vrouwen! ARGH!!
> Te veel controle (bandjes + drank)
> DE ZALEN DIE TE KLEIN WAREN (vaak) en iedereen dus prop op elkaar stond
> De muziek..... De electro was altijd hetzelfde. Bassen bassen bassen en tam. Wat je grotendeels moet doen op die muziek = springen met je handen in de lucht =/= dansen.
> Het afsluiten van de main en de rest zodat alles aan de boiler propvol zat zaterdag.

Wat heb ik bezocht?;
DONDERDAG:
- Sound of Stereo (platte beats; geen voldoening)
- Ghinzu
- Shantel & Bucovina Club Orkestar: Disko partizani was het hoogtepunt. Heerlijk lied. Maar heb niet heel het optreden gezien. Het was enkel te doen voor dat lied.
Toch tof!
- Dizzee Rascal (bonkers)
- Deftones (niet zo mijn ding, maar zeker niet slecht. Toffe regen toen ;))
- The Offspring: Nice!
- Booka Shade (live): hier was het zeker en vast voor te doen voor mij: Super!! Jammer stond het heel vol (aan de linkerkant) en was dansen zeer moeilijk :p
(> Jammer genoeg Beirut moeten missen)
- Andy C & MC GQ: Het was echt goedkope dnb imo. En zo "slap". Niets hard. ook de MC..
- Murdock (het begin): Ik hoopte op wat hardere, onregelmatigere dnb. Maar hij deed (toch in het begin) hetzelfde als Andy C. JAMMER!

VRIJDAG:
- And So I Watch You From Afar: Heerlijk (nieuwe ontdekking)!
- Eagles of Death Metal: vond het wel goed
- Buraka Som Sistema: Vond ik echt rotslecht
(- Jammer genoeg Kap Bambino gemist; wel gehoord van op de camping: leek echt nice!)
- The Get Up Kids (even): cava
- Fever Ray (het begin): Heerlijk!! Je ging gewoon naar een andere wereld door de muziek (geen alcohol/drugs/...) Ik stond te genieten tot en met. Jammer genoeg niet lang gebleven voor Placebo
- Placebo: ik kende niet zoveel:p Maar vond het zeker wel de moeite.
(- Squarepusher gemist :()
- Vitalic: Stond ook op hoogste prioriteit. Ik verwachtte strakke beats, met hoge tonen. In het begin en iets voor het einde was het meer trancy. Maar in het midden en op het einde was het volledig wat ik wou. Strak, hard, en véél tonen. STRAK!!
- Kraftwerk laatste 50 minuten: Super. Niemand wou mee, maar ik vond het echt... Goed! Veel mensen stonden daar maar wat te staan. Jammer.
(- Stijn gemist :p)

ZATERDAG:
- Noisia: Ik was al bang voor platte dnb, maar hij deed zijn werk goed. Volledig genoten! Redelijk wat plaats kunnen maken door te dansen wat het natuurlijk heerlijk maakt.
- Don Rimini: 3 kwartier: Soms goede liedjes, maar toch vaak wat plat!
- Absynthe Minded: daar gezeten. Goede sounds.
- Rusko Live: de zaal was al vol. Dus maar 20 min blijven staan. Jammer!
- Anti Flag (het einde): Fijn!
- Enter Shikari (niet men ding), Yo Majesty (eikes!)
- Fennesz: had iets anders verwacht. Het was een wall of sound en kon het niet aan.
- Hayseed Dixie: Funny! Heerlijk hoe die mannen zich geven. Chapeau! Wel niet gebleven, wou ze gewoon even checken.
- Peaches: grote teleurstelling.
- Mad Caddies: Jeuuuuj! Ik had wel het gevoel dat de artiesten niet 100% naar hun goesting op het podium stonden.
- 50 Cent het laatste liedje: gewoon om hem te zien :D
- Klaxons een stuk: goed! Maar binnengegaan in de Chateau om plaats te hebben voor Magnetic Man feat Skream and Benga.
- Magnetic Man feat Skream and Benga: Heerlijke sfeer. Zot hoe het publiek 1 was en zat te zingen, waves maken, roepen, tieren,... De security en medewerkers die het niet aankonden => Duwen tegen 'hek ingang'. Zo raakte uiteindelijk iedereen toch binnen. Wel gevaarlijk! Heerlijke bassen en sounds. SUPER!
(Zot hoe de security diene ene neerhaalde met 5 man, die tegen de grote hekken zat te stampen. Gelukkig mocht hij terug binnen na het gejoel van het publiek)
- dEUS "van ver" gehoord. Zeker niet slecht
- Artic Monkeys: vond het precies lang duren. Was beter eerst naar Moderat geweest (Jammer genoeg vergeten wat het juist was. Bummer :( voor het gemis)

Dat was het zo wat :)

JackM

Legacy Member
D-Lite zei:
Malibu is da fimken van u zoja met wa hede da opgenomen? want wel goei kwaliteit

Nope, khad gewoon da genomen omdat ge daar in goeie kwaliteit den boiler zag.

Ether

Legacy Member
Goeie pukkel gehad maar wel véél te warm.

En ook teveel (jong) volk, was immens irritant om om eten te gaan, zeer lang aanschuiven. Voor de rest heel goed gelachen met onze buren uit Lokeren.

Ether

Legacy Member
Meh ook eens zeggen wa dak gezien heb:

Donderdag

-Stukje Maximo Park opt gemak, niet super m'n ding maar viel wel mee om op uw gat naar toe te luisteren.
-Dizzee Rascal: Jah, niet hypocriet over doen, ken maar 3 liedjes van hem, voor de rest niet veel soeps, ben niet echt een liefhebber van het genre.
-La Roux: Jammer genoeg het begin ervan gemist, vond ik voor de rest wel vet.
-Dan eventjes naar de camping geweest en toen begon het net te onweren dus oa TCV gemist maar jah.
-Booka Shade. 4e keer dak ze zie, ze blijven fenomenaal (was 1 van de hoofdredenen dak naar pukkel wou) maar kvond ze minder of anders, ze hadden er precies minder zin in.
-Crookers: as usual


Vrijdag

-Pas rond 18u naar de weide gegaan (veel te laat eigenlijk ma bon, camping was bere)
-Laatste stukje van Fake Blood nog gezien, herinner mij er niet veel meer van (behalve Mars)
-Birdy Nam Nam: naar toe geweest op aanraden van m'n broer en djeezes ie had groot gelijk, vond ik echt vet.
-Stukjes van Snow Patrol en Placebo gezien toen we daar wat achteraan op de main stage stonden te schimmelen, ook wat van de Black Box Revelation gezien, alle 3 niks bijzonders.
-MSTRKRFT: kan er mij niks van herinneren behalve dak ze vet vond
-Vitalic: Very nice, die spiegels waren vetjes, int begin vond ik het wel iets minder en geluid stond véél te luid.
-Mish Mash: Nog vet maar m'n vriendin wou naar de tent wegens geen pull meegenomen, shit happens


Zaterdag

-Dag waarvan ik het minst groepen wou zien eigenlijk, en uiteindelijk vooral aan de mainstage rondgelopen.
-Begonnen met Dinosaur Jr., wederom vrij opt gemak
-Erna 50cent wou hem eigenlijk eerst totaal niet zien maar kvond z'n optreden wel vet, was vergeten hoeveel 'hitjes' em eigenlijk toch al heeft gehad + er was veel sfeer!
-Stukjes Klaxons en NERD gezien, maar kwas toen eventjes vrij kapot.
-Dan blijven staan voor Arctic Monkeys, kende eigenlijk maar 2 liedjes ervan maar vond ze wel nog cava, op het einde begon ik het wel eentonig te vinden.
-Afgesloten met Ed&Kim, boh ja, allemaal hitjes mja.


Ik was btw die kerel die zaterdag gans de tijd met zo'n stok rondliep om vuilnis op te rapen moest iemand mij gezien hebben :unsure:

En dit interesseert wsl niemand :p

Rbn13

Legacy Member
Mijn beoordeling

*Sound Of Stereo: geweldige opener van het festival (voor ons toch); Jochen en Vincent waren in vorm

*LA Riots: degelijk zonder meer, kon echter wel een pak beter

*Subfocus & MC Jakes: zaaaalig

*Razorlight: *yawn*, het afgebold na een kwartier oid

*La Roux: niet mijn stijl

*The Offspring: het publiek deed goed mee en de band was enthousiast, enkel jammer van die straalbezopen Hollanders achter ons

*Crookers: grootste tegenvaller van het festival voor mij; veeeeeel te veel volk en zwakke set

*My Bloody Valentine: afgezegd? niemand wist ons te zeggen wat er gebeurd was, in hun plaats stond een rotslechte kutgroep wat lawaai te maken, gelukkig deelden ze oordopjes uit



*New Found Glory: een ontdekking voor mij, lekker optreden

*Puppetmastaz: ew

*Kissy Sell Out: fantastisch eerste setdeel, daarna zwak tweede gedeelte

*Buraka Som Sistema: beuh

*The Living End: nice! verdienden minstens de Marquee imo

*Fake Blood: kwartiertje gezien, tegenvallertje

*The Ting Tings: viel mee, nix speciaals

*Snow Patrol: hoewel ik het echt niet voor hen heb, deden ze de wei daveren

*MSTRKRFT: dé performance van dit jaar! awesome set, onbegrijpelijk dat er zo weinig volk was

*The Bloody Beetroots: mijn favorietjes ramden er een lekker setje uit, al had ik ze wat 'actiever' verwacht

*Mish Mash Soundsystem: leuke afterparty



De camping trok op geen kloten. 80 douches voor duizenden mensen, hallo... WCs vielen verrassend genoeg wel mee.

Utred

Legacy Member
Die discogangers zijn inderaad irritant. Gelukkig zaten die vooral in de boiler en de dance hall, waar ik bijna nooit kwam. En als ik al eens ging ergerde ik me dood. Met dat afschuwelijk geroep. Zo die nummers verpesten, het past nooit bij de muziek. Bij the Subs hun remix van Breathe hebben ze zo het einde echt verkloot.

Suphafly

Legacy Member
Ether zei:
Goeie pukkel gehad maar wel véél te warm.

En ook teveel (jong) volk, was immens irritant om om eten te gaan, zeer lang aanschuiven. Voor de rest heel goed gelachen met onze buren uit Lokeren.

hoe noemde ze

Pred

Legacy Member
Rbn13 zei:
*My Bloody Valentine: afgezegd? niemand wist ons te zeggen wat er gebeurd was, in hun plaats stond een rotslechte kutgroep wat lawaai te maken, gelukkig deelden ze oordopjes uit

??????????

sparco

Legacy Member
En ohh, bij het opruimen op zondag: We hadden alles ingepakt, en we zaten nog op onze stoeltjes wat te wachten, te praten.. allemaal naar dezelfde richting gericht.
Willen we vertrekken, zien we dat onze tentzak gewoon achter ons is gepikt :lol

sparco

Legacy Member
En ohh, bij het opruimen op zondag: We hadden alles ingepakt, en we zaten nog op onze stoeltjes wat te wachten, te praten.. allemaal naar dezelfde richting gericht.
Willen we vertrekken, zien we dat onze tentzak gewoon achter ons is gepikt :lol:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan