Archief - Pukkelpop 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ajamu

Legacy Member
Dit jaar voor de eerste keer naar Pukkelpop geweest, enkel op donderdag wel. Voornamelijk La Roux heeft er voor gezorgd dat ik er naartoe ging en ik heb het mij niet beklaagd!!

Gezien:
- The Galacticos: niet slecht feitelijk, was best een leuk feestje
- Een DJ-setje, weet al niet meer wie..., was wel ok
- Port O'Brien: was wat minder
- Dizzee Rascal: vooral voor de vriendin, het was doenbaar ;-)
- Razorlight: ook in orde maar op tijd naar de Club vertrokken voor...
- La Roux!: hier keek ik al lang naar uit, verwachtte wel niet al te veel van een live optreden, maar het was gewoon heel goed.
Filmpje hier : Klik
- The Sedan Vault: voornamelijk omdat mijn vriendin wel eens wou gaan zitten effe in de Wablief, speciale zanger wel bij die mannen...
- TCV: bwah, niet al te geweldig. Kan ook te maken hebben met het feit dat we op dat moment door en door nat waren, we moesten de Marquee in vluchten maar daar was uiteraard geen plaats meer, er ons toch nog tussen gewrongen, maar toch een lange douche gehad... Alles was nat, zelfs de onderbroek :-)
- Freaky Age: ik vind die mannen niet slecht feitelijk

Dan al naar huis gegaan, wij moesten de dag nadien werken, mijn vriendin met de vroege zelfs. Onderweg naar de auto The Off Spring bezig gehoord, klonk ook niet slecht. Ook heel spijtig dat we Faith No More niet konden zien, maar soit. Volgend jaar de volle 3 dagen waarschijnlijk!

Pred

Legacy Member
ben nie geweest maar achteraf gezien spijt dat ik Faith No More, Dinosaur Jr., TCV en Hank III niet gezien heb. Van de rest lig ik zo niet echt wakker

shiftyke

Legacy Member
Chimmy zei:
En dan nog eens hoesten ook! Ferme drugdealer die 50. restecp!

drugsdealers dealen drugs, gebruiken geen drugs...
Was het trouwens niet Yayo die hoestte?

Anyhow net terug van Pukkelpop één dagje, iedereen mag zeggen over 50 wat hij wil maar ik heb me kostelijk geamuseerd, zijn Get Rich Or Die Tryin nummers zijn dan ook pareltjes (alé vele toch). Ook fijn dat G-Unit erbij was, jammer dan dat er geen G-unit nummers waren.

Verder gaat Anti-Flag met de eerste prijs lopen, het leek verdacht veel op vorig jaar maar toch wat een sfeertje!

N*E*R*D, jammer dat ze hun beste nummers (provider, bobby james en run to the sun) in een medley gespeel hebben, voor de rest dik feest!

Voor de rest

Noisa: bwa boeide niet echt
Don Rimini: Niet slecht
Steve Aoki: gewoon goed
Tocadisco: veel te commercieel
Dave Clark: parel van een set "kids these days want techno, they just don't know it ye"
Ed & Kim: ze wouden ons naar huis denk ik, bah

tomhuveners zei:
ik lag op de camping langs een padje, never again.

zwijg mij er van :angry:

Btw als je vooraan staat aan de Mainstage was het geluid echt ongelooflijk slecht, de microfoons werden zwaar door de bassen overstemd!

Arpeggiator

Legacy Member
boostah zei:
Die was, tegen (voor mij) alle verwachting super goed (ibiza style ;))

Nice, had ik ook verwacht. Ja ik zie op youtube dat er niet zo super veel volk was bij Eric. What a shame, want als de mensen nu eens de laatste nummers van Pryda kenden dan stond de tent bomvol tot buiten waarschijnlijk.

EDIT: Stond toch precies redelijk vol ^^

Messias.

Legacy Member
TimVerleyen zei:
mooi report ! Temper trap is super, had ze al eens gezien op polsslag. die kerel zijn stem is echt nice. Aardig wat volk mee voor zo vroeg op de dag. Ze vroegen of er ook australiers aanwezig waren, goe zot veel amai ! meer lawaai dan de belgen.

Is het mijn indruk, of waren er echt veel Australiërs aanwezig? Een babbeltje geslagen met een groepje die opgevangen dat de surprise act "some band with Dave Grohl" was, en het bijna het wouden aftrappen op Grizzly Bear toen ik zei dat ook Josh Homme en een dude van Led Zep speelde in die band.

Redelijk wat dingen gemist die ik wou zien. Eerste dag had ik uitslag van het massale zweten, zodat ik nog amper kon gaan. Te veel en te lang in veel te warme tenten gezeten de eerste dag. Dankzij de vakkundige hulp van de verplegers van het Vlaams Kruis (die overigens er overigens zeer vermoeid uit zagen door de ongetwijfeld lange shiften) was ik de tweede dag terug op de been. My Bloody Valentine dus enkel gehoord van op afstand.

De gestoorde set van Squarepusher was het beste dat ik gezien heb op Pukkelpop. Come on my selector! Grizzly Bear speelde quasi-integraal hun laatste plaat, was vrij intiem, met al het volk aanwezig in de marquee tijdens TCM. Very much approved.

De camping viel, zoals verwacht, erg tegen. Festivalcampings zijn over het algemeen wel heel smerig, maar dit was toch echt te ranzig voor woorden. Op een bepaald moment stond er een schraal puberwijf gewoon ongegeneerd te pissen recht voor onze tent, terwijl ik er in zat. Volgend jaar één dag er uit kiezen en met de auto pendelen. Ik heb mijn buik effe vol van combi-tickets.

Bovenal heb ik er een serieuze verkoudheid aan over gehouden. Zit ik hier lekker met een pijnlijke keel, veel snot en een zware kop. :D

Rivfader

Legacy Member
Juist terug van 3 dagen Pukkelpop. Beste optredens voor mij waren Cavalera Conspiracy, Diablo Boulevard, Spoil Engine, Hayspeed, Anti-Flag, Grooverider, Alex Agnew, Placebo en Opeth.

_ns_

Legacy Member
Was dit jaar m'n eerste keer pukkelpop en 't was echt über :D. Zeker eens voor herhaling vatbaar :).

quatroband

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Hetgene dat me het meeste tegenstak (behalve het weer op dag 1, maar daar kan niemand iets aan doen) was de drukte die echt te was imo. Pukkelpop had beter gezegd dat ze uitverkocht waren en iets minder man toegelaten, want soms was het echt onverantwoord. En dan van de shelter naar de marquee of van de marquee naar de main geraken was helemaal zot. Buiten dat viel PKP goed mee. Heb niet alles gezien en heb geen enkele dag op de camping geslapen, maar daar ben ik eigelijk eerder blij om :D
Het camerawerk (op de mainstage dan) was eigelijk niet goed. Er werden verkeerde onderwerpen gefilmd, zoals Noodles van the Offspring die praktisch niet aan bod kwam.
Donderdag:
Maximo Park - Nja, leuke opwarmer, niks speciaals
Dizzee Rascal - Vond ik eigelijk niks aan. Iedereen ging los op Bonkers, maar dan had je 't ook gehad. Uiteraard zijn meest commerciele mijlpaal.
TCV - Voeg 3 sterke artiesten bij elkaar en je hebt een goeie band, maar dan niet in het geval van TCV. Nummers waren in de stijl van QOTSA en veel te saai om als onbekende band te brengen. Als Dave nu eens vanachter zijn drumstel kwam en keet ging schoppen, was het al veel vermakelijker.
Dr. Lektroluv - Niets slechts over te zeggen, leuk!
Bring Me The Horizon - Geluid was barslecht. Ik had moeite met het herkennen van nummers
The Offspring - Leuk! Niets speciaals, maar het publiek deed mee en de mannen waren enthousiast.

Vrijdag:
The Gay Blades - Kende ze niet, maar ik moest wat tijd doden. Ik werd nog aangenaam verrast! Een van de beste groepen die ik op PKP zag.
New Found Glory - Poppunk is not dead stond er op de zanger zijn tshirt, en dat is het blijkbaar ook niet!
Eagles of Death Metal - Lekker swingen, en de mannen hadden er zelf zin in!
Air Traffic - Vanop afstand gezien. Niet slecht maar niks speciaals
The Ting Tings - Ik werd er eigelijk eerder naartoe gesleept, maar achteraf gezien vond ik het een leuke show
The Get Up Kids - Zeker de moeite om te zien!
Placebo - Zeker niet slecht, maar ik heb het gevoel alsof ze meer in hun mars hadden.

Zaterdag:
Diablo Blvd. - Alex bewijst dat hij echt een frontman is (met een stem nog eens). Lekkere rock en roll met een harder kantje
Spoil Engine - Geluid was niet alles, maar het was geen slecht optreden. Vond ze wel beter op graspop, 2 jaar geleden
The Blackout - Uit nieuwsgierigheid gaan zien, want op Groezrock had ik een glimp opgevangen. Ik heb er ooit eens een EP van gekocht en de nummers die ze er van brachten waren de beste uit hun setlist.
Anti-Flag - Energiek! De speeches werden soms wel een beetje te uitgerokken, maarja da's A-F he.
Enter Shikari - Verrast hoe populair die band is geworden. Oude nummers waren goed, nieuwe konden me niet bekoren.
Hayseed Dixie - Jawadde, da was een show wa die mannen gaven ze! Bijzonder entertainend en interessant.
Mad Caddies - Gewoon goed. Ik heb ze al betere shows zien geven. Vooral tijdens de snellere songs, zoals Monkeys, hoorde je dat het geluid niet goed zat.

Iedereen die op dit punt van mijn tekst is geraakt, heeft teveel tijd!:tongue:
en dat zegt iemand die tijd maakt om zo een uitgebreide review te maken?

Chimmy

Legacy Member
tuesadorable zei:
Mijn review moet nog komen, maar als ik het over de camping moet hebben heb ik er echt geen goed woord over. Pubers die niet weten wat recycleren is, overal plassen en dingen storten waar ze gaan, vuilnis naar andere tenten smijten, ...

Mag je ervan denken wat je wil, maar ik heb t hele festival niks fatsoenlijk opgeruimd, heel onze cirkel (die met de opblaaspop op de stok int midden) lag vol rotzooi. Op zo'n groot festival wordt je op alle mogelijke manieren afgeript, dus dan kunnen ze ook wel wat mensen betalen om mijn rotzooi op te ruimen, ik vertik het om me daar nog fatsoenlijk te houden. Ik smeet het ook nergens anders naartoe, ik zat in m'n eigen vuil en t stoorde me weinig.
Ik heb al veel kleinschalige festivals gedaan die georganiseerd zijn door gemotiveerde muzikanten en liefhebbers, daar ruim ik m'n boeltje wel op.

Ik stoor me aan weinig op campings (heb oordopjes) maar die bende meisjes met de megafoon die 5 tenten verder lagen waren vreselijk irritant.

Selderijstok

Legacy Member
Ja, kben ook gearriveerd :crazy:

Niemand last gehad op camping B van interviewers?

Rivfader

Legacy Member
Wij hadden een bende Engelse homo's naast ons (letterlijk). Verschrikkelijk. :D

quatroband

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Denkte da'k da daar ni expres om die reden heb gezet? :unsure:

:p

juist trg van slecht 1 dagje. werken :(
Mad caddies en anti-flag ware af!
arctic monkeys speelden niet de klassiekers, vond ik wel jammer. geen fake tales of san francisco geen mardy bum geen when the sun goes down geen ...

voor de rest vond ik het wel leuk :) alleen het losse zand vooraan in de shelter bij die mosh pits en alle mense die losgaan is het wel ambetant ben ff naar buiten moeten gaan want kon niet meer ademen..

Dagmar

Legacy Member
donderdag
wilco, heerlijke jam
grizzly bear, zeer goed af en toe foute ma veel sfeer en potentieel
my bloody valentine, misschien wel bij een van de beste optredens ooit voor mij
vrijdag
veel gezien maar enkel HEALTH en kraftwerk die toppers waren
zaterdag
deerhunter( zet dat om 21 uur in club en tis bij de beste optredens, nu was het nog zo loom!)
Fennesz, chille
Tortoise, wow

n9ne

Legacy Member
zalige optredens, et weer :D security kan met niets lachen, sommige voorbijgaanders ook niet maar gelukkig zijn er meer chille mensen dan losers !

<3 the offspring

Hekje#

Legacy Member
Heb zowat 4 dagen in de boiler of op de camping geleefd. Buiten 50 cent gaan kijken.
Heb er nog steeds hoofdpijn van. :D
Blijft toch een feest he pukkelpop !

tuesadorable

Legacy Member
Chimmy zei:
Mag je ervan denken wat je wil, maar ik heb t hele festival niks fatsoenlijk opgeruimd, heel onze cirkel (die met de opblaaspop op de stok int midden) lag vol rotzooi. Op zo'n groot festival wordt je op alle mogelijke manieren afgeript, dus dan kunnen ze ook wel wat mensen betalen om mijn rotzooi op te ruimen, ik vertik het om me daar nog fatsoenlijk te houden. Ik smeet het ook nergens anders naartoe, ik zat in m'n eigen vuil en t stoorde me weinig.
Ik heb al veel kleinschalige festivals gedaan die georganiseerd zijn door gemotiveerde muzikanten en liefhebbers, daar ruim ik m'n boeltje wel op.

Ik stoor me aan weinig op campings (heb oordopjes) maar die bende meisjes met de megafoon die 5 tenten verder lagen waren vreselijk irritant.

Wat een stomme reden is me dat. "Ze vragen veel geld dus ik ruim niet op", luister nu eens naar je zelf. Voor de vuilniszakken vroegen ze zelfs geen geld, je kreeg er zelfs iets voor als je een volle binnenbracht. Vrijwel alle medewerkers op pukkelpop zijn vrijwilligers denk ik, ruim jij graag andermans' rommel op? Ik denk dat die mensen - vooral op de laatste dag - het bos niet meer zagen tussen de bomen. Er is een grens tussen "een beetje vuil, maar het gaat nog" en "onhygiënische rotzooi". Dit is gewoon de meest vuile pukkelpop die ik in jaren heb meegemaakt.

Unrach

Legacy Member
Pukkelpop 2009 was weer een geweldig festival. Goeie groepen, toffe sfeer, ...
Behalve 50 cent en nerd imo .. mja

Deze keer heb ik het vanuit de backstage kunnen meemaken.

Hier zijn een aantal "lege" fotokes:

http://www.yapperdesign.com/FILES/pkp09/1.jpg
http://www.yapperdesign.com/FILES/pkp09/2.jpg
http://www.yapperdesign.com/FILES/pkp09/3.jpg
http://www.yapperdesign.com/FILES/pkp09/4.jpg

En die ochtend hadden ik ook 54euro en een hoop drank / eet bonnekes gevonde :p

Afsluiter was ook wel mooi maar eig een beetje het zelfde als de andere jaren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan