Archief - Pukkelpop 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nTFs

Legacy Member
Diablo Boulevard, Spoil Engine, Dinosaur Jr en Anti-Flag heb ik gezien.
Life Of Agony ook maar niet veel want het Grimbergen syndroom had me al te pakken.

Recipe4hate

Legacy Member
Hetgene dat me het meeste tegenstak (behalve het weer op dag 1, maar daar kan niemand iets aan doen) was de drukte die echt te was imo. Pukkelpop had beter gezegd dat ze uitverkocht waren en iets minder man toegelaten, want soms was het echt onverantwoord. En dan van de shelter naar de marquee of van de marquee naar de main geraken was helemaal zot. Buiten dat viel PKP goed mee. Heb niet alles gezien en heb geen enkele dag op de camping geslapen, maar daar ben ik eigelijk eerder blij om :D
Het camerawerk (op de mainstage dan) was eigelijk niet goed. Er werden verkeerde onderwerpen gefilmd, zoals Noodles van the Offspring die praktisch niet aan bod kwam.
Donderdag:
Maximo Park - Nja, leuke opwarmer, niks speciaals
Dizzee Rascal - Vond ik eigelijk niks aan. Iedereen ging los op Bonkers, maar dan had je 't ook gehad. Uiteraard zijn meest commerciele mijlpaal.
TCV - Voeg 3 sterke artiesten bij elkaar en je hebt een goeie band, maar dan niet in het geval van TCV. Nummers waren in de stijl van QOTSA en veel te saai om als onbekende band te brengen. Als Dave nu eens vanachter zijn drumstel kwam en keet ging schoppen, was het al veel vermakelijker.
Dr. Lektroluv - Niets slechts over te zeggen, leuk!
Bring Me The Horizon - Geluid was barslecht. Ik had moeite met het herkennen van nummers
The Offspring - Leuk! Niets speciaals, maar het publiek deed mee en de mannen waren enthousiast.

Vrijdag:
The Gay Blades - Kende ze niet, maar ik moest wat tijd doden. Ik werd nog aangenaam verrast! Een van de beste groepen die ik op PKP zag.
New Found Glory - Poppunk is not dead stond er op de zanger zijn tshirt, en dat is het blijkbaar ook niet!
Eagles of Death Metal - Lekker swingen, en de mannen hadden er zelf zin in!
Air Traffic - Vanop afstand gezien. Niet slecht maar niks speciaals
The Ting Tings - Ik werd er eigelijk eerder naartoe gesleept, maar achteraf gezien vond ik het een leuke show
The Get Up Kids - Zeker de moeite om te zien!
Placebo - Zeker niet slecht, maar ik heb het gevoel alsof ze meer in hun mars hadden.

Zaterdag:
Diablo Blvd. - Alex bewijst dat hij echt een frontman is (met een stem nog eens). Lekkere rock en roll met een harder kantje
Spoil Engine - Geluid was niet alles, maar het was geen slecht optreden. Vond ze wel beter op graspop, 2 jaar geleden
The Blackout - Uit nieuwsgierigheid gaan zien, want op Groezrock had ik een glimp opgevangen. Ik heb er ooit eens een EP van gekocht en de nummers die ze er van brachten waren de beste uit hun setlist.
Anti-Flag - Energiek! De speeches werden soms wel een beetje te uitgerokken, maarja da's A-F he.
Enter Shikari - Verrast hoe populair die band is geworden. Oude nummers waren goed, nieuwe konden me niet bekoren.
Hayseed Dixie - Jawadde, da was een show wa die mannen gaven ze! Bijzonder entertainend en interessant.
Mad Caddies - Gewoon goed. Ik heb ze al betere shows zien geven. Vooral tijdens de snellere songs, zoals Monkeys, hoorde je dat het geluid niet goed zat.

Iedereen die op dit punt van mijn tekst is geraakt, heeft teveel tijd! :tongue:

Ansem

Legacy Member
^Geluid bij Bring Me The Horizon was nog tamelijk goed van waar ik stond (links, tegen muur).
Geluid bij The Offspring vond ik minder, bass stond te luid.

Chimmy

Legacy Member
Recipe4hate zei:
TCV - Voeg 3 sterke artiesten bij elkaar en je hebt een goeie band, maar dan niet in het geval van TCV. Nummers waren in de stijl van QOTSA en veel te saai om als onbekende band te brengen. Als Dave nu eens vanachter zijn drumstel kwam en keet ging schoppen, was het al veel vermakelijker.

Wablief? Die waren fantastisch!

nixie

Legacy Member
Donderdag:
-Deftones: waren goed, maar nogal veel hetzelfde.
-The Offspring waren echt super, veel oudere songs maar dat zijn degene die ik wel het beste vind :)
-Cavalere Conspiracy: Super, 2de keer dak ze zag maar vond het wat zielig op de shelter... Vorig jaar graspop op de mainstage deed ze meer eer aan. Het leuke was dan wel dat ge zo naar vanvoor kon lopen ^^

Vrijdag:
-Das Pop: ZIe die elke keer en vind ze altijd even goed, super band
-New FOund GLory: Was wel leuk
-Eagles of Death Metal: Bwa, vond het niet echt mijn ding
-Snow Patrol: chill moment toen ze begonnen met Chasing Cars, is dan ook 1 van mijn favorieten nummers
-Hank III & Assjack: COUNTRY ROCK!! Was super
-Kraftwerk: Speciaal maar zoals iemand zei mss niet voor main stage

Zaterdag:
-Diablo Boulevard: was verbaasd dat ik ze zo goed vond :) teveel volk die enkel ging omdat ze den alex wouden zien
-Anti-Flag: Waren weer eens super. Lekker meegedaan helemaal vanvoor en op het einde in die middengang de afsluiting over geklommen en helemaal naar main stage gelopen om er dan op te kruipen en luidkeels mee te zingen :p
-Enter Shikari: Was dood van anti-flag dus er maar bij gelegen, was niet slecht denk ik
-The Whitest Boy alive: Wa een trippers....
-Mad Caddies: Leuk, was gewoon nimeer in de stemming
-Life of Agony: was volledig uit de stemming, had geen zin meer

Bands die ik heb gemist:
-BLood Red Shoes
The Black Box Revelation
-The Get-Up Kids
-Fake BLood
-Sound Of Stereo

Milfhunter

Legacy Member

Utred

Legacy Member
Black Box Revelation in de club was belachelijk trouwens. Veeel te weinig plaats, ik heb bijna niets van het optreden.
Veel goeie optredens gezien; The Offspring, Newfound Glory, Hank 3 and Assjack(wat een sfeer vanvoor :D ) N.E.R.D. en tot mijn grote verbazing vond ik The Ting tings en 50 Cent ook zeer goed.

h0pe

Legacy Member
wat een flater om rusko en skream en benga in de chateau te laten spelen -.-
da was knokken om binnen te raken, eens binnen was het wel zalig!!

netn

Legacy Member
Chimmy zei:
Dat vond ik dan weer het slechtste optreden wat ik ooit gezien heb :puke:

Indeedo! Puberaal, platvloers, plaatjes van bob marley en snoop dogg draaien, weed promoten ... sigh :x

Kan iemand mij titel geven van dat Hare Krishna nummer dat Brodinski speelde? De remix uiteraard, niet het origineel =)

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ben ook terug. wat mij het meest bij blijft was toch wel la roux. vond die zeer goed :)

iemand ladyhawke gezien trouwens? heb een nrke op stubru gehoord maar vond het ni zo goed over komen. of iemand customs? stomme wablief zat vol eh :(

J.F.

Legacy Member
Heeft iemand 50 Cent gezien? Ik dacht echt van dat gaat keislecht zijn, maar op het nieuws zag ik iedereen daar zo op gaan :p

mtm

Legacy Member
FuRi0S zei:
Indeedo! Puberaal, platvloers, plaatjes van bob marley en snoop dogg draaien, weed promoten ... sigh :x

Kan iemand mij titel geven van dat Hare Krishna nummer dat Brodinski speelde? De remix uiteraard, niet het origineel =)

Renaissance Man - What Is Guru ^^

zocht dat nummer ook nadat ik brodi had gezien in brugge in april :) ondertussen is da al efkes uit

Tah_b00nz0r

Legacy Member
50 cent is gewoon platte performance vond ik. mja ik vind zen nr's ni slecht ma de show trekt op nix eh :p

Milfhunter

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
ben ook terug. wat mij het meest bij blijft was toch wel la roux. vond die zeer goed :)

iemand ladyhawke gezien trouwens? heb een nrke op stubru gehoord maar vond het ni zo goed over komen. of iemand customs? stomme wablief zat vol eh :(

ladyhawke had ik veel van verwacht maar te verwijfde songs en niet echt ne drive. Zaal was ook nie mee, alleen my delerium was ok ( ook niet super ).

tuesadorable

Legacy Member
Beetje per dag en podia (volgens mijn boekje dus):

Deftones; Vooral gaan kijken uit jeugdsentiment. Ik was er vroeger zo hard van fan, wou stiekem een lief dat op de zanger leek. Ik had ze al eens live gezien, toen stond ik frontstage. Ze nu opnieuw horen was zo goed, ze zijn nog steeds niets veranderd, ook qua uiterlijk. Goed optreden, wel jammer dat het begon te regenen en de gemiddelde pukkelpopbezoeker op zijn teenslippers er stond (terwijl dit weer echt al eerder was aangekondigd) en ik - met gele poncho - werd meegeduwd in de menigte naar een tent. Was ook net voor Them Crooked Vultures
The Offspring: Ook hier, jeugdsentiment. Ik heb een vriendje gehad dat op Dexter leek, maar nu is Mr. Holland toch wel een beetje te oud. De rimpeltjes beginnen zich toch al te tonen. Goede show, alle klassiekers. Net zoals ik had verwacht. Trouwens, die kerel die met zijn handjes kwam zwaaien op het podium en al het publiek meehad, heerlijk. :')
Bon Iver: Geen woorden voor, te mooi om waar te zijn.
Them Crooked Vultures: Mijn vader had het me al gestuurd dat het ze waren, waar ik dus heel gelukkig mee was. Echter, door de regen die begonnen was bij de Deftones en die gemiddelde hysterische puber op slippers kon ik niet meer in de Marquee. De boxen en het scherm buiten waren uitgevallen, het gejuich toen die altijd beetje bij beetje terug aanschoten was grappig. :p Wat ik er van heb gehoord is; goede metal. Een bende schitterende muzikanten. Dave Grohl is trouwens verdikt, of was dat de televisie die me dat beeld gaf? Dat de band lijkt op QOTSA komt door de typische stem van Homme, maar instrumentaal ligt het er toch ver van.
Beirut: Hoogstwaarschijnlijk een goed optreden, maar Beirut is iets voor onder elkaar... Ik stel me dan een zaaltje voor, met tafeltjes en hen op een podium met donkerrode gordijnen. Geen menigte die voor één hit komt en roept. Zeer snel vertrokken.
Zebrahead; effe gekeken, doorgegaan
Selah Sue; wel heel goed, ze was een beetje geshockeerd door het vele volk denk ik (het publiek stond tot buiten). ook niet veel van gehoord, de zon was te warm en we zijn dan maar doorgegaan.
Vetiver: nice-ohhh
Port o'Brien: 'k was ontgoocheld daar ik ze eigenlijk kende van hun hitsingle en ik dacht dat al hun muziek zo was, maar uiteindelijk is alleen de single zo catchy. geen slechte band op zich eigenlijk.
The Bony King of Nowhere: Wat een heerlijk optreden. Beter dan op plaat. De vergelijking met Devendra is dan ook terecht.

Das Pop: Wat was dat met die ballonnen? :p Ik ben nooit echt een fan geweest van hen, meestal een gewone luisteraar maar ze hebben me volledig ingepakt. Dansen op de eerste band, komt bij mij niet vaak voor. Jammer dat ze telephone love niet hebben gespeeld. Bent zijn bindteksten zijn wel sketchy.
New Found Glory: Hier ook weer... jeugdsentiment. Net zoals de Deftones lijkt 'diene dikke' nog steeds op 'diene dikke' van vroeger en is de frontman even lelijk (zo'n lief heb ik me nog nooit gezocht). Ik heb niet meer naar de nieuwe cd's geluisterd, maar ik hoopte stiekem op wat oud werk. En ja, toen ze iets zeiden à la "this one is for the people who are old skool" en ik dat liedje kon meezingen, voelde ik me stiekem oud. Tempo optreden, en een heel leuk moment met het meisje dat de drumstokjes kreeg en vroeg of ze op het podium mocht blijven zitten.
Eagles of Death Metal: ik verwacht dan altijd echt death metal en k ben dan altijd zo ontgoocheld. Iemand, prent het in mijn hoofd.
Placebo; effe gaan kijken... ik ken die singles wel, en ik kon ze ook meezingen. Goed optreden, maar teveel volk gewoon.
Kraftwerk: Zalig, maar ook teveel volk dus vroeger afgetrapt. en tja, lang kan je toch niet staan kijken naar vier kerels die aan hun laptopje staan. Het rare was dat ik de songs niet bij titel ken, maar dat al die liedjes zo hard in mijn geheugen zitten. Toen ik klein was en ik zat in mijn kinderbox, lieten mijn ouders wel eens een cd op staan als ze naar de buurtwinkel gingen. Zo dacht ik altijd dat er iemand was. Kraftwerk is zo een plaat.
Alberta Cross: Ik had in een "hoera, ik mag downloaden want we hebben nog genoeg over op onze meter"-bui eens een cd van hen gedownload die me heel hard had gesmaakt, live zijn ze nog beter. Zeker het checken waard.
Puppetmastaz: Gezien in't passeren, hahahaha, te grappig! Popjes! Ga ik zelf nog eens checken. :D
dEUS: de eerste set (vrijdag), reteslecht... reteslecht dus, liedjes voor de die hard fans. Ik kende er wat van maar ik was echt gedegouteerd. Er stond veel volk, veel volk is het ook afgetrapt. Bah, ik wou dat ik zo een fan kon zijn zoals de helft van België dat is, maar dEUS kan me echt niet bekoren. Ik heb het geprobeerd, sorry Antwerpen.
Squarepusher: meegegaan met mijn lief, k vond het echt nog wel goeie dance maar toen de drummer verdween (ik vind drummers altijd leuk), werd ik de dance beu. Niet dat die man geen goede artiest is, maar het duurde wat te lang voor me. Wel hoedje af.
The Get Up Kids: kwaliteit, maar k ken er eigenlijk niets van
Hank III & Assjack: om iets anders te vinden tijdens Squarepusher kwam ik hier op uit. Geen slechte keuze. Country en punk, kan het nog gekker. Ik ben eigenlijk afgegaan op de zotte naam, maar de muziek is nog zotter. Hier heb ik wat op afgedanst.
Patrick Wolf: "wa ne zot". Muzikaal in orde, show zelfs meer. 't Werd plots heel warm in de tent. Ik ken er niet veel van, maar hij kreeg me aan het dansen.
Vegas!: k ken die gasten al een tijdje omdat ze zanger oorspronkelijk van uit de buurt komt. Er zat weinig volk in de wablief tent, maar het was zooooo een energiek optreden. Echt beestig. Ze zijn echt ongelooflijk gegroeid in hun muziek en ik denk dat dit de gelukkigste band op Pukkelpop was - ze hebben namelijk een wedstrijd gewonnen en straalden dit ook uit.

De laatste dag enkel the Temper Trap gezien, tussen kotsen, flauwvallen en EHBO door. Denk ik. Een danku aan de EHBO trouwens om me te willen komen halen aan de douches, en voor de zorgen.

Het kan zijn dat ik wat 'tussendoortjes' ben vergeten, maar dit was het ongeveer.

Milfhunter

Legacy Member
mooi report ! Temper trap is super, had ze al eens gezien op polsslag. die kerel zijn stem is echt nice. Aardig wat volk mee voor zo vroeg op de dag. Ze vroegen of er ook australiers aanwezig waren, goe zot veel amai ! meer lawaai dan de belgen.

tuesadorable

Legacy Member
tomhuveners zei:
ik lag op de camping langs een padje, never again.

:hug: Maar, je moest geen bergen afval doorkruisen en op vijftig tentjes stappen voor je een padje bereikte! Bekijk het zo!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan