Archief - Hoofdtelefoons

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thorens

Legacy Member
Zelfmoord is de enige oplossing, vrees ik. Nice knowing you, ShoveS.

ReVoXBuNnY

Legacy Member
Neen, maar je moet ook niet gaan doen alsof XP van een andere planeet komt omdat hij een andere opvatting van geluid heeft hé.

Had de topicstarter trouwens aangegeven wat hij onder kwaliteit verstaat?

mVg

Yo-Han

Legacy Member
:lol: ik ben offtopic gegaan,mag toch wel eens zeker :unsure:..t'moet nie schoon zijn ,maar liefst overzichtelijk en degelijk gebouwd(gelijk nen tank) en bruikbaar en het moet u als belangrijkste van al ,emotioneel bekoren!

...enfin ge hebt werk zo te zien computer xp :D

wilt ge een draadloze omdat ge kabels haat en wilt ge uw gras afrijden met muziek vanuit de living ,koop u er één ...het doel heiligt de middelen

en ps t'is nie omdat ge professional zijt dat ge een 2de hands wagen aan audio apparatuur moe hangen

voor 200€ hebt ge geen sennnheiser hd580 ..professioneel genoeg! en dat is gewoon 2x de prijs van een deftige draadloze..niet 10 of 20x!

en geloof me een hd580 speelt alles draadloos ver weg..uw ervaring van games en muziek is pakweg x5 vgl bij alles onder de 100€(en dat voor maar 2x zoveel geld)

in de hi end is het juist de laatste x 0.1 prestatie dat u duizenden euros en 2de hands wagens kost...dat weet ik omdat ik OOK m'n gezond verstand gebruik

da_diablo

Legacy Member
yo-han, revox, thorens en xp zouden beter NIET meer replyen in deze topic tbh.
dit is GEEN hi-fi topic, dus ga u met uw gebied moeien, wij zijn maar zielige stervelingen (EN ANTWOORD HIER AUB NIET OP)

shoves ftw

stop met offtopic, help die jongen

Bouree

Legacy Member
Yo-Han zei:
http://images.google.be/imgres?imgu...refox-a&rls=org.mozilla:en-US:official_s&sa=G
eerst, deze website geeft blijkbaar de voorkeur aan grado(promo redenen denk ik,geloof altijd uw oren eerst!)..grado is veel te hard en helder van klank in mijn mening,zeker die rs1,geef mij maar de hd650(die vind je al voor 400$,350-370€ in Europa...het verschil over een hd600 en 650 is GROOT,geen gouden oor voor nodig ..prijs kwaliteit de hd580,200€ en 80 pro van de hd600-650 klank..draadloos gaan is een 'zwakke' link creeren
Tjah electrostaten..sennheiser had er ook ene met een lampenvoorversterker bij vroeger,de orpheus, 600000fr! belachelijk..de he60 was ook een electrostaat..30000fr,was vrij ok maar ging echt nie luid


staxx maakt ook electrostatische koptelefoons van 700€ tot 1500€ en die zijn ook schitterend en gaan nog luider ook,meestal met eigen voorversterker bij

de meeste electrostaten gaan gewoon niet erg luid en de bas is wat beperkt,hun rendement is ook laag,ze hebben veel power nodig dus om te zingen..mid en hoog is nat. het ultieme bij een electrostaat omdat het niet een conventionele cone is die het geluid te weeg brengt maar een electro magnetisch veld in de lucht,dus geen vervorming van mechanische elementen

een hd 650 over een goede zachte lampenversterker komt ook heel dicht bij een electrostaat,en dat is zalig,uren luisterplezier zonder luistermoeidheid en een zeer naturel open sound,gamen(de nieuwere met goede sound) en films zijn ook zalig zo..
ik verkies ook de open design in koptelefoons...niet echt geschikt voor luide omgevingen of dj'en ,maar tjah hun voordelen,klankgewijs, wegen door


ps ik heb m'n 'conventionele' speakers hun filter geupgrade met nieuwe componenten(high grade condensatoren en spoelen) die zelfs nog niet in veel hi end te vinden is en ze klinken ook 'als' electrostaten nu..geloof mij ,ik dacht ook ooit aan electrostaten,nu niet meer :)

ik spreek eventjes over 500-600€ voor 12 condensatoren ,maar de speakers spelen niet meer zoals 2000€ speakers nu, maar zoals 15000€ speakers

standaard materiaal geeft dus enorm veel vervorming waar een mens snel aan gewend raak,dus ja waarom 300€ ipv 80€ : goedkope componenten,met veel vervorming is wat je krijgt

ps long reply,heb weer teveel tijd lately precies :unsure:
Heb 250 € betaald voor m'n HD650 en heb die aangesloten op 'n koptelefoon versterker. Dat is goede kwaliteit, maar verwacht ook geen wonderen ... uiteindelijk doet het niet meer dan afspelen wat er op de CD staat gebrand. Zorg dat je hardware een middel blijft en geen doel op zich (dus ga niet doen als computer xp ... ). Trouwens, die versterkers zijn imo nogal overhyped. Is totaal geen dag/nacht verschil.

Thorens

Legacy Member
da_diablo zei:
yo-han, revox, thorens en xp zouden beter NIET meer replyen in deze topic tbh.
dit is GEEN hi-fi topic, dus ga u met uw gebied moeien, wij zijn maar zielige stervelingen (EN ANTWOORD HIER AUB NIET OP)

shoves ftw

stop met offtopic, help die jongen
Weet ge, eigenlijk zijn jullie gewoon degene die er altijd zo een grote ramp van moeten maken als wij zeggen dat het moeilijk is om kwalitatieve producten te vinden voor bepaalde prijzen. Ondertussen help je zelf ook de TS niet verder.

Van mij part is't goed geweest, ik reply hier niet meer. Kunt ook fluiten naar m'n hulp als ik nog ergens anders kan helpen :sop:

Yo-Han

Legacy Member
jongens, toen ik 18 was had ik prolly een koptelefoon die mottiger was dan degene die de meesten van 12 jaar hebben nu....en muziek luisteren staat op nr1 hier :)

als ge al nie meer offtopic kunt gaan :( ..maar enfin goed ,ik ga m'n tijd nu nie meer verdoen zie :p

onntopic :aan de treadstarter: een draadloze sennheiser of phillips van +-80€ en ge zijt er

bijna ALLE hifi is gehyped,t'is maar Materiaal...ik laat alles zelf maken vantegenwoordig,kost minder en dat scheelt een pak....ik koop ook geen hd650 om op een klotebron te gaan spelen en naar gabber house te luisteren of op mijn grasmachien te zitten

.(uit) :)

w00p

Legacy Member
Hoe druft ge gabber en house in dezelfde zin gebruiken? :eek:

Anyway, kvind da ge niet moet overdrijven, maar draadloos is wel bucht, en niet alleen bij koptelefoon.
Kheb ooit zo'n draadloze logitech toetsenbord van 70€ gehad. Total bullshit...
Meer miserie dan het geholpen heeft, en nu wordt het compleet geklopt door een logitech, met kabel, van, u leest goed: 14€ :ironic:
Mijn neef heeft een draadloze muis en koptelefoon voor zen PC, die heeft 125€ uitgegeven aan die koptelefoon, en nu kan hij horen wanneer hij zen muis beweegt...

Draadloos is een heel lompe en omslachtige technologie, deal with it.
Een koptelefoon met draad voor 50€ kan al heel veel oplossen in deze situatie!
EN het is binnen het budget van de threadstarter die toch nooit meer naar deze thread gaat omkijken.
Wss heeft hij al lang in de gamma iets gekocht wa in promotie was. :ironic:

Mr. SLASH

Legacy Member
ReVoXBuNnY zei:
Neen, maar je moet ook niet gaan doen alsof XP van een andere planeet komt omdat hij een andere opvatting van geluid heeft hé.

Had de topicstarter trouwens aangegeven wat hij onder kwaliteit verstaat?

mVg

euhm ja hoor , den threadstarter laat duidelijk zien wat hij onder kwaliteit verstaat .


minder dan 80€

lijkt mij vrij duidelijk dat em geen superieure kwaliteit wil he . maar ja als u dat niet opgevallen was ...

Yo-Han

Legacy Member
gabberhouse in één woord dan..t'is een variatie hé (vooral de BPM :crazy: )

(of als ge liever gewoon GABBER hoort :unsure: ... )

P.S.: ik zet dit bij music omdat ik denk dat ik hier meer respons zal krijgen.

teveel zelfs :)

BraveHeart

Legacy Member
I'm your guest.

YO! han, hackt die lekker, ga gehakt man :woohoo:

Hier pak een pilleke (tic tac) of een setje speed (suiker).

En hackeuuuuuuuuuuuuuuuuh !!!

Een eigen huis, een plek onder zon.
En altijd een versteekplek waar ik mijne kale knikker cool houden kon.

Nou die beukt lekker :rofl:

[TFT]Poky

Legacy Member
imo komen jullie ALTIJD af met zo een commentaar en dan verwijs ik ook naar threads op aankoop advies zoals :mp3 spelers, geluidssystemen (logitech) etc.

Voor de gewone mainstream gebruiken kunt ge gemakkelijk iets deftig vinden hoor voor 80 €. Niet iedereen zijn opvatting is over geluid is zo gesofisticeerd zoals jullie "audiofreaks" (waarmee ik niets slecht bedoel, ik kan zeer goed begrijpen dat als jullie beter weten dat jullie jullie kennis willen verspreiden MAAR kijk is eerst naar wat TS vraagt en probeer daarop een antwoord te geven)

Er is altijd beter materiaal hoor, dat is zo met pc's, audio, ...
Maar ge moet kijken voor wat het gebruikt moet worden + het budget van de persoon in kwestie.
Ik ga toch ook geen 7900gtx aanraden aan een persoon die gewoon internet?
Alhoewel de 7900gtx de beste kaart is op de markt. Wanneer gaan jullie dit eens begrijpen?

ComputerVISTA

Legacy Member
Thorens zei:
Zucht, waarom heb ik geen zin om hier de technische moeilijkheden en negatieve kwaliteiten van draadloos geluid uit te leggen. Zelf in hogere prijsklasse is het moeilijk om een fatsoenlijke draadloze te vinden, hoor. Er is een reden waarom hoofdtelefoons met draad nog steeds het meest verkocht worden.


Verspil geen moeite man, der zit hier een bende zeveraars die het zelf beter denken te weten als een gediplomeerd klanktechnieker of andere mensen met veel ervarin. Laat ze maar scoren met hun plastic rommel van 60 euro. Denk en weet dat jij beter hebt....

Zeveraars zonder de kloten verstand eraf die het hier eens gaan expliceren!

Thorens zei:
Zelfmoord is de enige oplossing, vrees ik. Nice knowing you, ShoveS.

Idd ik raad een touw en een steen op de rand van een brug aan, bende leuteraars. Ga nog wat frullen aan de jb systems jong want das ook kwaliteit voor geen geld en daar horen jullie klaarblijkelijk. :rofl:

Bouree zei:
Heb 250 € betaald voor m'n HD650 en heb die aangesloten op 'n koptelefoon versterker. Dat is goede kwaliteit, maar verwacht ook geen wonderen ... uiteindelijk doet het niet meer dan afspelen wat er op de CD staat gebrand. Zorg dat je hardware een middel blijft en geen doel op zich (dus ga niet doen als computer xp ... ). Trouwens, die versterkers zijn imo nogal overhyped. Is totaal geen dag/nacht verschil.

Ik koop heus gene materiaal waarvan ik de kwalitiet niet zeker weet dus gaan luisteren is al een groot punt hier en ten 2de heb ik al een deftige cd speler om mee te beginnen en ik kan zo een koptelefoon best verantwoorden. Iemand met een plastic toorentje kan dat niet. Bepaalde opnames zijn zo gemaakt dat het een waar affront is ze te beluisteren met zo een plastic ding vandaar dat ik absolute wil en hetgeen wil horen wat de klanktechnieker bij de eindmixage hoorde.

Want @ threadstarter: een gastje van 91 die zonder deftige reden komt pochen met zen draadloze shit van 5 cent een half moet je eerder geloven als we spreken over de kwaliteit van draadloos. Ook onze goede vriend shoves die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden met zen draadloos ding. Ik kanb je maar 1 ding aanraden en das puur uit eigen ervaring: Koop je met je 80 of zelfs 50 euro een bedrade hoofdtelefoon. Sennheider daar zit je +- goed mee in die prijs. Laat u vooral niet misleiden door draadloos. Ja er bestaat goed draadloos maar sorry dak het moe zeggen niet voor 80 euro.

Groetjes uit de kliniek van geraardsbergen.

fr1sb33

Legacy Member
blijkbaar word je verschrikkelijk arrogant door dure hoofdtelefoons te kopen
je mag dan alles weten over electronica, je blijft een pretentieuze eikel (Thorens en Yo-Han blijven tenminste nog nuchter)

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik ben nuchter het zijt gij dat voor 15 euro denkt iets deftig te hebben.

Toch heel curieus dat deze zelfingenomen pretentievolle mens al zoveel in de faq schreef om anderen te helpen en zelf een nieuwe aankoopsadvies samen met thorens en dakantochnie op hardware en aankoopadvies.

Ik zou zeggen lees ze eens misschien leert ge der nog iets van!

fr1sb33

Legacy Member
als je iedereen aanraadt om 200 tot 1000€ uit te geven voor iets banaals als een hoofdtelefoon, dan betwijfel ik dat er iets nuttig instaat
je kan er blijkbaar niet tegen dat iemand tevreden is met het goedkoopste dat er te krijgen is
als het minder dan 100€ kost, is het zowieso minderwaardige brol, volgens jou; dat noemen ze pretentieus zijn (en threads met aankoopadvies maken, verandert daar niks aan)
ik zeg niet dat mijn hoofdtelefoon goed is, maar wel deftig genoeg voor zijn prijs (en zoiets zoekt de threadstarter ook, weliswaar met een groter budget)

het enige wat je hier gedaan hebt, is naast de kwestie antwoorden; als die kerel max 80€ wil uitgeven en jij kan daar niet mee leven, rot dan gewoon op

ComputerVISTA

Legacy Member
Leer lezen en dan zie je hier dat ik niemand aanraad zulke dure dingen te kopen, wat ik zeg is pure ervaring en dat je in mijn meening geen goede draadloze koptelefoon kan kopen voor 80 euro of minder, wel een bedrade en dat heb ik hier wel aangehaald maar blijkbaar lees je enkel wat je wil lezen en wie is hier de arrogante kiwi dan? Ik denk dat je beter eerst in eigen borst kijkt. Met je reactie als "pech gehad" zal er wel 1 iemand zo zijn.

Dringend een cursus lezen gaan volgen medunkt, je kan het goed gebruiken!


edit: en dat een koptelefoon banaal is kan ik me voorstellen als ge der maar 15 euro aan uitgeeft!

Gelukkig heb ik hier al meer mensen geholpen en mag ik ietsje arroganter zijn en zeggen dat ik al net ietsje meer betekend heb voor deze communitie dan jij, ik zou zeggen veel luistergenot en raad de mensen vooral die dingen aan maar als je hoor dat je voor iets meer een pak beter kon krijgen kom dan niet wenen he jongen ;)


Wederom groeten uit het ASZ geraardsbergen, ik ben zo danig arrogant dat ik zelf vanuit men ziekenhuisbed reply op u!

[TFT]Poky

Legacy Member
Dat is juist het punt, ge hebt altijd iets beter voor meer geld....
Ik heb respect voor u als klanktechnieker daar niet van MAAR ga niet alles dat minder als 100 € kost afschilderen als minderwaardige brol omdat gij een hoofdtelefoon hebt van om en bij de 1000 €.

TS en veel mensen op dit forum zullen nooit van hun leven zo een koptelefoon van 1000 op hun hoofd zetten, dus ze weten niet wat " superieure" klank is. Ik zelf heb hier thuis ook een pioneer home cinema staan ik kan aanvaarden dat er beter is MAAR dit is echt wel voldoende voor mijn eisen + heeft mij niet zo zo veel gekost.

Sommige mensen hebben gewoon problemen om te zien in welke context en budget een product moet worden aangeraden.

En ik ben wel akkoord met jullie mening over draadloos, ikzelf heb er ook niet echt goede ervaring mee gehad. Maar als er teveel storing op is op u product brengt het dan gewoon terug naar de winkel en schaf u eventueel iets duurder aan of iets met draad .

zweebee

Legacy Member
grappig da xp altij op zijn tenen getrapt is als men iets zegt (cfr. vorige geluidssticky hier ^^)

heb zelfde opmerking als ik op de sticky op het aankoopforum heb gemaakt:

de 3 hifibuddies (ik reken yo-han er ff ni bij, vermits die mijns inziens niet op elke thread zit, en meestal wel interessante - niet repetitieve - dingen zegt) zitten op elke thread over high-end materiaal te zeveren, terwijl da eigenlijk niemand boeit. Het klinkt misschien cru maar 90% van de mensen hier is niet geïnteresseerd in high-end materiaal, maar wel in goedkope, tijdelijke en praktische oplossingen. Het is lovenswaardig dat jullie willen helpen, maar (en in mijn oge komt daar een stuk gebrek aan sociale vaardigheden) jullie zien niet in dat "jullie" materiaal niet van toepassing is op het gros van de mensen (oa de topicstarter).

Alee, stel u nu voor dat ik op het autoforum (waar gij ook zit) informatie ga vragen om een hyundai. Ik ben namelijk een jonge twintiger, heb niet zo veel geld maar ik wil een betrouwbare auto, die zuinig en betaalbaar is (we veronderstellen even dat een Hyundai hiervoor in aanmerking komt). Gade dan ook afkomen met "hahaha voor 10.000 euro hebt ge geen deftige auto, pas vanaf 40.000 kunnen we spreken over deftig materiaal. De merken die ik aanraad zijn Aston Martin, Maserati en Lotus, want die ontwikkelen zoveel Nm aan zoveel opm, hebben zo'n verhoudingen in de versnellingsbak en hebben eikenhouten afwerking" (neem de data niet serieus plz).

Ik hoop dat ik nu heb duidelijk gemaakt wat een aantal mensen hier willen zeggen. Hulpvaardigheid is een nobele instelling, maar 90% van de tijd komde hautain en snobistisch over, sorry.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan