Archief - Hoofdtelefoons

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kvothe

Legacy Member
Kent er iemand een deftige draadloze hoofdtelefoon? Kheb al op verschillende sites gezocht maar eerlijk gezegd weet ik niet veel van al die verschillende eigenschappen. Prijscategorie: 0 - 80€.

P.S.: ik zet dit bij music omdat ik denk dat ik hier meer respons zal krijgen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Een deftige draadloze bestaat 1) al amper en voor dat geld zeker niet. Sorry hoor and N/O intended.

Voor die prijs kan je wel al een redelijke middelmaat bedraade hoofdtelefoon vinden zoek maar bij akg, sennheiser en comsoorten.

TRFluffy

Legacy Member
"15 euro" ... "betere"... wacht tot ge es deftig materiaal hoort

fr1sb33

Legacy Member
betere in zijn prijsklasse dan

niet iedereen is zo veeleisend als jij (dj's gaan zowieso duurder materiaal kopen)

ComputerVISTA

Legacy Member
fr1sb33 zei:
Hij wil tot 80€ gaan en jij beweert dat je daar geen draadloze headphone voor vindt ?
Ik heb er een met kabel (5 meter lang), die 15€ heeft gekost en het is een van de betere Philips headphones.

Voor een degelijke draadloze ->http://www.amazon.com/gp/product/B00023MEL8/ref=e_deav_acc_1_3/103-8219210-4469463?_encoding=UTF8

De reviews zijn zeker positief.


Voor 15 euro? Ik vraag me af why the hell ik 215 aan men sennheiser heb gehangen of 995 aan men alg als ik voor 15 al een deftige had....


Voor 80 hebt ge geen goede draadloze. Ik heb er al veel gehoord en de enige die me iet of wat kon bekoren was een 350 euro dure sony.

Sabe

Legacy Member
idd ; D

995 euro voor een koptelefoon (of wa voor iet nen alg ? :p)

Yo-Han

Legacy Member
http://images.google.be/imgres?imgu...refox-a&rls=org.mozilla:en-US:official_s&sa=G
eerst, deze website geeft blijkbaar de voorkeur aan grado(promo redenen denk ik,geloof altijd uw oren eerst!)..grado is veel te hard en helder van klank in mijn mening,zeker die rs1,geef mij maar de hd650(die vind je al voor 400$,350-370€ in Europa...het verschil over een hd600 en 650 is GROOT,geen gouden oor voor nodig ..prijs kwaliteit de hd580,200€ en 80 pro van de hd600-650 klank..draadloos gaan is een 'zwakke' link creeren
Tjah electrostaten..sennheiser had er ook ene met een lampenvoorversterker bij vroeger,de orpheus, 600000fr! belachelijk..de he60 was ook een electrostaat..30000fr,was vrij ok maar ging echt nie luid


staxx maakt ook electrostatische koptelefoons van 700€ tot 1500€ en die zijn ook schitterend en gaan nog luider ook,meestal met eigen voorversterker bij

de meeste electrostaten gaan gewoon niet erg luid en de bas is wat beperkt,hun rendement is ook laag,ze hebben veel power nodig dus om te zingen..mid en hoog is nat. het ultieme bij een electrostaat omdat het niet een conventionele cone is die het geluid te weeg brengt maar een electro magnetisch veld in de lucht,dus geen vervorming van mechanische elementen

een hd 650 over een goede zachte lampenversterker komt ook heel dicht bij een electrostaat,en dat is zalig,uren luisterplezier zonder luistermoeidheid en een zeer naturel open sound,gamen(de nieuwere met goede sound) en films zijn ook zalig zo..
ik verkies ook de open design in koptelefoons...niet echt geschikt voor luide omgevingen of dj'en ,maar tjah hun voordelen,klankgewijs, wegen door


ps ik heb m'n 'conventionele' speakers hun filter geupgrade met nieuwe componenten(high grade condensatoren en spoelen) die zelfs nog niet in veel hi end te vinden is en ze klinken ook 'als' electrostaten nu..geloof mij ,ik dacht ook ooit aan electrostaten,nu niet meer :)

ik spreek eventjes over 500-600€ voor 12 condensatoren ,maar de speakers spelen niet meer zoals 2000€ speakers nu, maar zoals 15000€ speakers

standaard materiaal geeft dus enorm veel vervorming waar een mens snel aan gewend raak,dus ja waarom 300€ ipv 80€ : goedkope componenten,met veel vervorming is wat je krijgt

ps long reply,heb weer teveel tijd lately precies :unsure:

ComputerVISTA

Legacy Member
orpheus > alles :p

Heb ik ooit gehoord maar kon hem nie kopen :(

En idd ik heb er vele gehoord vooraleer ik deze heb gekocht, heb jij de k1000 trouwens al ooit gehoord yohan?

Skullbasher_31

Legacy Member
computer xp zei:
akg k1000 electrostaat.

http://images.google.be/images?clie..._s&q=akg+k1000&hl=nl&btnG=Afbeeldingen+zoeken

velen vinden hem verschrikkelijk kwa uiterlijk maar de geluidskwaliteit er van is adembenemend! Nu zoek ik er enkel nog een goeie phone versterker voor.

Ik kijk trouwens niet naar uiterlijk maja...

En @ fr1sb33, wa was da van pech gehad?

:oink: :oink:

da zijn precies 2 boxen tussen je hoofd
is dat werkelijk zo goed?:p

mja gij zal het wel beter weten zeker, aangezien jij er 1 hebt

ComputerVISTA

Legacy Member
Kom eens luisteren he, heb hier nog nooit iemand geweigerd aan de deur. En der zijn er al veel komen luisteren ;)

Yo-Han

Legacy Member
ooops t'is stax

http://www.stax.co.jp/ENG/products.html


deze lijken(zeker topmodel) al meer op een geslotener 'hoofdtelefoon'..topmodel kost wel 3-4x zoveel als de akg met lampversterkertje bij :(
,de akg is een vintage model hé :),electrostaten zijn veelal nog altijd 'panelen'

ps de akg zal zeker top zijn,maar stax is een ferrari hoofdtelefoon waar 'aliens' nog wat getweaked aan hebben ;)

TRFluffy

Legacy Member
waarom doen die producenten precies moeite om een zo lelijk mogelijke koptelefoon te ontwerpen?

Yo-Han

Legacy Member
TRFluffy zei:
waarom doen die producenten precies moeite om een zo lelijk mogelijke koptelefoon te ontwerpen?

klank eerst ,dan uiterlijk..al electrostatische speakers gezien?..ook niet bpaald mooi,een paar grote 'panelen' in je woonkamer

laat u maar vangen aan mooie versterkers etc met mooie zilveren design facades(die 2000€ extra kosten en enkel dienen om te imponeren:t'ziet er stevig mannelijk en goed uit,dus t'is goed zeker? :unsure: )

die stax sr omega mag er wel zijn

http://www.stax.co.jp/ENG/SR007-E.html

Skullbasher_31

Legacy Member
computer xp zei:
Kom eens luisteren he, heb hier nog nooit iemand geweigerd aan de deur. En der zijn er al veel komen luisteren ;)

geraadsbergen is iets te ver met de vélo:)

ReVoXBuNnY

Legacy Member
Een electrostaat is ook nog altijd mijn droom. Is alleen niet goedkoop.

Ik ben indertijd, na het beluisteren van een groot aantal Sennheisers, gegaan voor mijn Audio Technica. Fijne koptelefoon die zeker waar geeft voor zijn geld. (kostte 150,- euro ofzoiets).

Ik ben absoluut geen sennheiser fan, vind ze schel, fel en scherp klinken. Echt vermoeiend om naar te luisteren. En daarbovenop nog eens erg kieskeurig qua koptelefoonuitgang... Ik heb ze gehoord tot de 545 (ofzoiets).

En voor 15 euro kan ik mij niet inbeelden dat je een goede koptelefoon koopt... maar jah. Wees blij dat je niet te veeleisend bent.

Een goede draadloze koptelefoon bestaat volgens mij gewoon NIET... Ik heb er 1 staan thuis van 250 euro en die trekt echt op niks... Is alleen fijn als ik in de garage zit te werken (2huizen verder) dat ik daar dan een muziekje heb. Maar NIET voor muziek te luisteren.

ComputerVISTA

Legacy Member
Yo-Han zei:
klank eerst ,dan uiterlijk..al electrostatische speakers gezien?..ook niet bpaald mooi,een paar grote 'panelen' in je woonkamer

laat u maar vangen aan mooie versterkers etc met mooie zilveren design facades(die 2000€ extra kosten en enkel dienen om te imponeren:t'ziet er stevig mannelijk en goed uit,dus t'is goed zeker? :unsure: )

die stax sr omega mag er wel zijn

http://www.stax.co.jp/ENG/SR007-E.html


Inderdaad en persoonlijk trek ik me nu is niks aan van estetiek ze! het moet klinken verdomme!

zoals je ziet aan men living spreek ik geen lulkoek he: http://users.pandora.be/matenhen/instalatie/


:unsure: de meeste vrouwen hadden me al verlaten voor zo iets monsterlijks :D But I love them!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan