Ik heb zo'n Lite Ash Stratocastar. Ze worden gemaakt in Korea, hebben Seymour Duncans en zijn een redelijke goede 'bang for bucks'. Goede gitaar zonder meer, een aanrader om mee te beginnen. De gitaar klinkt iets scheller dan een standaard, maar dat hoeft geen minpunt te zijn.
Als dire straits, guns n roses, pink floyd je favorieten zijn dan heb je alleszins een heel veelzijdige gitaar nodig. De Strat is al op zich veelzijdig, maar in jouw geval zou ik zeker een 60's en 50's Strat uit Mexico proberen. De 50's hebben een V-shaped nek dat bij vele gitaristen in de smaak valt, zeker het proberen waard. Pak de nek eens vast en vergelijk met een 60's, een groot verschil
