Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

icedbeverage

Legacy Member
welk genre wil je spelen?
dire straits, guns and roses, pink floyd...zulke bands

ik lees nogal slechte dingen over die squier...kwil wel natuurlijk iets deftigs kopen :p
en wat is het verschil tussen die mexican en die standard?

Sick`

Legacy Member
Voor 300 een fender standard stratocaster? Gaan zou ik zeggen!

Er zijn 2 standpunten dat je kan innemen:
- je koopt een goedkope gitaar van 150 euro nieuwprijs
-> "maar" 150 euro weggesmeten geld als het niks voor u
-> als ge ni opgeeft, gade die 9/10 ook buiten smijten, dus ook kwijt geld
- je koopt iets >300 nieuwprijs
-> ZEER groot kwaliteitsverschil
-> veel meer weggesmeten geld als het niks voor u is
-> als ge ni opgeeft, gade die 9/10 toch nog kunnen of willen gebruiken

icedbeverage

Legacy Member
ik zou dedeze kopen dan : Fender Standard Strat MN, Black at Gear4Music.com
is wel 380euro, kd8 dat ik een site gevonden had met 300euro maar ben hem kwijt. nuja achter lang gezocht te hebben heb ik nog nie weergevonden dus fuck it...

Search for all products by all manufacturers in Fender Stratocaster ® at DV247.COM
Fender Lite Ash Stratocaster® Electric Guitar, Black, Maple Neck - DV247.COM
daar verkopen ze ook "lite ash" en 50's en 60's stratocasters, die zijn wel goedkoper dan die standard...wat is het verschil allemaal hiertussen? voor welke zou ik het beste gaan? :p

icedbeverage

Legacy Member
*DeFees* zei:
als ge gaat bestellen in de UK is't goedkoper at the moment ja

is het dan duurder in belgië voor zon stratocaster? ik ken geen belgische internetwinkels, heb alleen nog maar engelse afgezocht omdat de pond laag staat.

maar welke versie zou ik nu kopen? :D
versterker heb ik niet nodig ik kan die van mijn vader gebruiken...

Defees

Legacy Member
de gitaren op't moment in Londen kosten nog altijd 't zelfde in verhouding met een pond van 1,30 of meer euro.

Nu staat de euro gelijk aan de pond, waardoor die pond prijzen eig. "duurder" zijn maar door lage koersen gigantisch weinig kosten.

Defees

Legacy Member
een ash strat kostte rond de 500 euro als ik het me goed herinner. nu dus 320 door dat vroeger de pond 320 x 1,5 in euro was (juiste verhoudingen) maar nu niet meer :)

de jerre

Legacy Member
*DeFees* zei:
een ash strat kostte rond de 500 euro als ik het me goed herinner. nu dus 320 door dat vroeger de pond 320 x 1,5 in euro was (juiste verhoudingen) maar nu niet meer :)
zomg :x en why the hell verkopen die mannen geen epi lp's !

Defees

Legacy Member
daarom dat ik een visa wil lenen van iemand, zo kan ik een floyd rose voor 130 pond bestellen (aka 132 euro fzo)

Thin Liz

Legacy Member
Ik heb zo'n Lite Ash Stratocastar. Ze worden gemaakt in Korea, hebben Seymour Duncans en zijn een redelijke goede 'bang for bucks'. Goede gitaar zonder meer, een aanrader om mee te beginnen. De gitaar klinkt iets scheller dan een standaard, maar dat hoeft geen minpunt te zijn.
Als dire straits, guns n roses, pink floyd je favorieten zijn dan heb je alleszins een heel veelzijdige gitaar nodig. De Strat is al op zich veelzijdig, maar in jouw geval zou ik zeker een 60's en 50's Strat uit Mexico proberen. De 50's hebben een V-shaped nek dat bij vele gitaristen in de smaak valt, zeker het proberen waard. Pak de nek eens vast en vergelijk met een 60's, een groot verschil :)

TTC

Legacy Member
Heb hier momenteel weer een nieuw speeltje liggen dat een maat van mij heef gekocht, en ik mocht lenen. Een VOX AC30 AmPlug, een soort van microversterker die je in je gitaarjack steekt, en dan een hoofdtelefoon aan aansluit. Mooie clean sounds en deftige rock toon ,maar mijn gebruikelijke overdreven ENGL toon krijg ik er toch niet uit :(

sir oinksalot

Legacy Member
de laatste tijd mis ik men oude tele enorm, daarom vandaag maar een nashville telecaster besteld :) kan niet wachten tot ik hem heb!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan