Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MINDROT

Legacy Member
*DeFees* zei:
ik heb sterke drang om een ESP of Schecter 7string / baritone te kopen... maar ik speel toch altijd in standaard dus probeer kik mij dat zo wijs te maken da'k da allemaal nie nodig heb.

Ik verkoop mijn DK2 nog tot het einde van't jaar... na nieuwjaar ga ik sparen voor een complete customizing door Kristof Braekman :) Original Floyd Rose er in, See-through red finish, gouden hardware en DiMarzio's er in ^^

Aan welke snelheid koopt/verkoopt gij wel gear? :crazy:

TTC

Legacy Member
Denk toch da DeFees GAS heeft zenne:p.
Maja kmoet nie veel zegge , 3 gitare in 3 maand fzo.

Defees

Legacy Member
dit jaar heb ik Carlton Camel 112 gekocht, verkocht aan Mitch, daarna Kustom Defender gekocht. dan een Ibanez JEM 77VBK :love:. Dan 4 maand later Laboga Mr. Hector. En dan van de week een Digitech Jamman. Ook nog een Zoom G 7.1 gekocht paar maand geleden.

Bass gear gaat weg doordat'k nie meer bass. Al dat ander gear mag, maar moet niet weg :)

TTC

Legacy Member
k ,denk dat ik dan nog iets meer heb gekocht dit jaar. Heb dus die Ibanez RGR08ltd gekocht. Boss GT8 geruilt tegen Fender Stratocaster. Daarna Strat verkocht en BOSS NS2 en GE7 gekocht. Dan Ibanez RGA121 gekocht en Roland Cube 20x. En nu zoek ik nog EX400 te verkopen en nog een reverb pedaalke en stempedaal te kope :p. en mss ooit nog wel is ne RG ibanez fzo alser nog is een cool model uit komt tege ne deftige prijs :p

FatFish

Legacy Member
Tis blok dus inplaats van te leren gitaar spelen en ewa recorden. Dees is wat ik op een namiddagske prullen tevoorschijn heb getoverd:

Klik!

Gene vette maar twas plezant om te maken. :p
Commentaar is altijd welkom.
Meer soundsamples moeten er hier es komen. ;)

Edit: Shaker bij gezet voor meer ritme.

TTC

Legacy Member
How ze, nice soloke, vooral die tone :o met wat heb je gerecord?

Heb hier btw een LTD H-401FM van een maat staan, en tot mijn verwondering is die in Indonesië gemaakt. Sinds wanneer maken ze 400+ ltd's in Indonesië ?
Maarjah, ze klinkt nog altijd wel vetjes, alhoewel de binding op sommige plekke al wel de wensen overlaat, en de volume knop er al af lag.

freakykiller

Legacy Member
TTC zei:
How ze, nice soloke, vooral die tone :o met wat heb je gerecord?

Heb hier btw een LTD H-401FM van een maat staan, en tot mijn verwondering is die in Indonesië gemaakt. Sinds wanneer maken ze 400+ ltd's in Indonesië ?
Maarjah, ze klinkt nog altijd wel vetjes, alhoewel de binding op sommige plekke al wel de wensen overlaat, en de volume knop er al af lag.

'Generally, ESP guitars are built in Japan using premium woods and hardware and considered to be of higher quality than LTD and Xtone guitars, manufactured on assembly lines in Korea and Indonesia[3]. Note that as of 2006, no ESP guitars are manufactured in US' ;)

TTC

Legacy Member
Mjah idd, da wistek wel ,maar ik heb ne 2006 Ex-400 die nog wel in korea gemaakt is. en ne maat van mij ne EC-400 ook van korea. dat de 50/100/200 reeksen in indonesië gemaakt werden, da is normaal. Maar ik dacht toch dat de 400 reeks de meer highend modellen waren.

Redhunter

Legacy Member
ff vraagske

Oeveel kan de gemiddlede gitarist zo bende op zijn 12ste fret?

(in 'gewone' tuning: E A D G B E)
( en op elektrische gitaar natuurlijk...)

Plutus

Legacy Member
Hoe bedoelt ge, hoeveel? Hoe hoog? Of hoeveel keren? Ik snap de vraag niet echt, en nog minder de bedoeling :p

TsD

Legacy Member
Ik denk dat hij bedoelt hoeveel hoger je kan benden?

Bv; op de 12de fret van de G-snaar, kan een gemiddelde gitarist benden, naar de 14de (la) of 15de (la#) fret? Ik denk dat het zoiets is dat hij zoekt?

Tbh heb ik er eigl geen idee van, ik denk dat anderhalve toon hoger benden al serieus is? Het gaat er eigl ook niet om voor mij hoe hoog iemand kan benden, eerder hoe precies, want dat is belangrijker voor mijn oren:p

EagleEye

Legacy Member
Op mijn Telecastertje met dunne snaren (dunste is .009) geraak ik aan de 17de fret door de G-snaar op de 12e te benden, maar belangrijk is dat helemaal niet he...

Dat is zoals vragen hoe diep de gemiddelde autobestuurder zijn gaspedaal kan induwen. Niet heel relevant dus. Het belangrijke is hoe ge die bends gebruikt :p

Plutus

Legacy Member
Hopsasa. Na 1 dag is mijn GT-8 al verkocht.
Nu beslissen wat het zal worden, Line 6 POD XT of X3 :sad:

Redhunter

Legacy Member
kbedoelde dus hoeveel tonen da ge kunt bende op uw gitaar..srr...beetje onduidelijk nu dakket zelf nogis lees...

Ma gistere zei mij iemand dak enorm veel bende op dikke snare (0.13) terwijl dak maar 2 tonen bende...(= 4 frette)

kvroeg mij nu af ofdatta wel zoveel was...

BongZrGooD

Legacy Member
redhunter zei:
kbedoelde dus hoeveel tonen da ge kunt bende op uw gitaar..srr...beetje onduidelijk nu dakket zelf nogis lees...

Ma gistere zei mij iemand dak enorm veel bende op dikke snare (0.13) terwijl dak maar 2 tonen bende...(= 4 frette)

kvroeg mij nu af ofdatta wel zoveel was...

Veel of weinig, maakt toch niet uit? Benden is niet benchpressen, zolang je snaren, nek en vingers het toelaten kan je benden... Je moet er geen speciale psychische, noch fysische eigenschappen voor hebben. Vinger op de snaar en duwen/trekken.
Je moet met 0.13 gewoon wat meer kracht uitoefenen dan met 0.009, om tot dezelfde bend te komen, maar dat is op zich niet zo ontzagwekkend...

Als je op een 6 snarige bass een half octaaf bend, met je pink... Dat is indrukwekkend...
Maar 2 tonen op een gitaar met 0.13's? Niet echt veel hoor...;)

Groetjes,
BongZ

@FatFish, ik word er toch weer even stil van... Steek eens wat tijd in een paar nummers, en open een myspace... Kwestie van wat goeds te hebben tussen al die wannabe shredders... Het doet me -al dan niet ongewild- denken aan Satriani, alleen al voor de goede dosering van je solo werk.

Sick`

Legacy Member
[domme opmerking]
Een 0.13 op een gitaar ... gij hebt er bass tuners opgezet ofwa? ;)
[/domme opmerking]

Sick`

Legacy Member
Manuvdv zei:
Hopsasa. Na 1 dag is mijn GT-8 al verkocht.
Nu beslissen wat het zal worden, Line 6 POD XT of X3 :sad:

Waarom zoude een X3 nemen? Als het prijsverschil groot is zou ik een XT van ebay plukken.

Kvinnet zelf een beeke zonde voor het geld dak aan die X3 heb gegeven terwijl ik amper iets gebruik dak ni met een XT zou gekunnen hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan